Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 23 Okt 2020, 23:16

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 29 Jun 2013, 16:59 
Avlogget

Laget klart:
Adam Larsen Kwarasey, Jarl A. Storbæk, Jørgen Horn, Kim André Madsen, Razak Nuhu, Nana, Stefan Johansen, Abdi, Lars Christopher Vilsvik, Peter Kovacs, Dio

Topp

InnleggSkrevet: 29 Jun 2013, 17:08 
Avlogget

Det der ligner fryktinngytende mye på en 3-5-2 formasjon.
Håper det funker bedre enn tidligere i så tilfelle....

Topp

InnleggSkrevet: 29 Jun 2013, 18:48 
Avlogget

Takk til edvartsen for gavepakke

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jun 2013, 01:39 
Avlogget

Deilig å komme tilbake på vinnersporet etter RBK-kampen.

Noe laget virkelig savner fra de første kampene er vingspillet. Vilsvik er som vanlig i egen klasse, men Keita og Storflor savnes stort. Kom tilbake fort.

Er litt bekymret for spissplassen også. Kovacs er ikke i 2012-klasse, Sørum er skadet og Dio er veldig av og på. Lehne Olsen virker bra, men muligens ikke klar for 90 minutter enda? Tar vi gull med en back som toppscorer, er vi hvert fall fortjene vinnere.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jun 2013, 11:41 
Avlogget
Brukerens avatar

Sverre M skrev:
Lehne Olsen virker bra, men muligens ikke klar for 90 minutter enda?

Kanskje ikke klar for 90 minutter, men definitivt klar for en plass i startelveren, så får vi heller bytte han ut når han har gjort seg ferdig for dagen (i går var han et virkelig friskt pust). Dio er ingen ving, ferdig snakka. Kanskje er han imidlertid god nok som spiss til å starte for Kovacs, som ikke er helt der han skal være?

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jun 2013, 11:50 
Avlogget

Straffa var av det heldige/feilaktige slaget. Men etter det så synes jeg vi styrer kampen helt slik som vi vil ha det.

Stiller spørsmålstegn til at muren ikke hopper på frisparket som går i mål? Er det ikke vanlig å hoppe lenger når man står i mur? Vet jo at man da kan skyte under muren, men det må være enda mindre sannsynlig at det skjer enn at ballen går like over hodene når man blir stående.

Ellers synes jeg de aller fleste gjorde en ganske god jobb i går. Nana, Abdi, Vilsvik, Kovacs, Olsen som de beste.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jun 2013, 12:19 
Avlogget

Første kamp på nytt underlag. Viktig da å vinne kampen. Dermed markere overfor seg selv og motstanderne at Fort Marienlyst ikke endrer sin karakter med nytt teppe.

Straffesituasjonen var jeg fra tribuneplass ute av stand til å oppfatte live. Jeg kunne verken si at avgjørelsen var riktig eller gal. Etterpå var den åpenbart gal. Det får en viktig innvirkning på kampen, og jeg synes vi må innrømme at det er iallfall litt uvisst hvilken utvikling kampen ville ha tatt. Meget mulig ville vi likevel ha vunnet, og laget har mestret å komme under i seriekamper og like fullt vunnet, vi snakker dessuten om et lag med kapasitet så langt til å være serieleder, men det er tross alt et element av uvisshet. Det nytter ikke å se på hva som fant sted etter målet og liksom telle opp. For kamper blir til underveis og påvirkes i sine forløp og vendinger ut fra begivenhetene i dem.

1. omgang var, synes jeg, slik jeg ante på forhånd, meget av en slitekamp. Tilsynelatende preget av at relasjonene mellom spillerne – med fravær av bestemte andre - ikke var helt innarbeidede, iallfall når også underlaget var nytt. Til dels var det mer enkeltspillerne ovenpå lagsspillet enn lagspillet som sådan som eksempelvis ledet fram til at det skulle komme en tilsynelatende straffesituasjon. Særlig Stefan Johansen opplevde jeg underveis som drivende og viljesterk på den måten mellom TIL's og vår scoring,

I 2. omgang ble preget av slitekamp mer og mer borte. Spillet begynte mye mer å stemme, enten det var spillerne som var blitt mer vant til underlaget, at relasjonene mellom spillerne spontant mer tok til å sitte, eller om lagets trenere kom med innspill i pausen med slik effekt.

Der jeg i pausen etter første omgang tenkte på om laget noe skulle ha kommet i en liten bølgedal, i tilfelle en del forårsaket av avhengighet av utilgjengelige spillere, ble det inntrykket fjernet av en 2. omgang der det mer enn «slitet» var spillerne som klarte å få spillet til å stemme, om enn ikke knirkfritt, så godt. Kunne få relasjonene til å virke også. I så fall går relasjonene mer mellom spillere enn mellom spillerne i bestemte roller, gledelig nok. Det angir en fleksibilitet som kan bli viktig.

Forsvaret (inklusive keeper) virket stabilt. En annerledes sammensatt midtbane var den som særlig hadde utfordringen og viste moral i en slitepreget førsteomgang, men meget mer utpreget spillkvalitet i andre, Jeg må innrømme at jeg, spent over spillforløp og opptatt av å bidra litt vokalt jeg også, aldri fikk tak på hvilke formasjonstall som ble benyttet, og om det var noen endringer i det underveis. Rollefordelingen mellom Stefan Johansen og Nana går til kjernen av det jeg ikke oppfattet. Stefan med litt andre funksjoner innimellom enn i andre kamper, kunne det virke som. . [Min gjetning er at den formasjonsmessige plasseringen som Stefan tidligere gjerne har hatt alene, nå skulle deles mellom Stefan og Nana, med frihet for hver av dem, oftest Stefan, til å bevege seg fram, gitt at den andre av de to, ville dekke rollen lengre bak.] Dios rolle er jeg også usikker på hva var. En av to spisser framme eller den kant Stefan omtaler ham som i DT-intervju. [Kanskje deler av (min navnsetting) den "innside-fra-kant" spissrollen som Kamara utøvet i fjor.] Også uten å komme bakfra i stort tempo som ekstraspiller kunne Vilsvik fungere godt, Peter Kovacs som synes å kunne ha vært i en viss bølgedal, markerte seg igjen, spesielt med en heading som kun marginene lot stolpen prelle av. Han kan dessuten ha profittert på at en innleggsspiller som Razak Nuhu var tilbake i startoppstillingen, Razak som her tilfører noe litt eget selv om også andre serverer innlegg. Spennende innhopp av Thomas Lehne Olsen betyr forhåpentligvis nye spilleminutter i fortsettelsen. Abdi som en alternativ kandidat til bestespiller, men sånne kåringer mestrer jeg ikke noe videre.

Så etter tre nokså moderate enkeltomganger før dette innebærer nå en slitepreget omgang og en omgang mer preget av kvalitet at Strømsgodset er på sporet igjen, også med fravær av enkelte viktige spillere.[To bortekamper nå, tvi, tvi, da jeg i stedet opplever the Rolling Stones i Hyde Park.]

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: