Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 23 Okt 2020, 23:38

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 83 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 19 Aug 2013, 21:16 
Avlogget

4-2-4 borte så langt. Hvor mange poeng henter vi i Bergen, Stavanger, Aalesund og Tromsø?

Topp

InnleggSkrevet: 19 Aug 2013, 21:16 
Avlogget

Vi hadde flaks mot Aafk hjemme før ferien.
Vunnet 3/8 kamper etter ferien. Utrolig at vi ligger kun 2 p bak!

Topp

InnleggSkrevet: 19 Aug 2013, 21:25 
Avlogget
Brukerens avatar

Daniel skrev:
TB skrev:
Er ikke akkurat selvvalgt taktikk når LSK slenger opp TLs største sluggere på topp og slår langt mot en haug spjælinger i rekkene til godset.

Rævafotball vinner visst poeng i 2013 også, grattis LSK.

Vel, det så ikke engang ut som vi prøvde å holde på ballen litt høyere opp på banen...

Topp

InnleggSkrevet: 19 Aug 2013, 21:31 
Avlogget

TTM1987 skrev:
Hvorfor i helvete kan vi ikke ha litt flaks en gang i blant, bare EN gang?

Flaksen brukte vi opp i andre omgangen mot Aafk. Og LSK hadde 3 baller i aliminiumen.feildømt straffe mot Tromsø OSV.

Jevner seg ut over 30 runder som Ronny sier

Topp

InnleggSkrevet: 19 Aug 2013, 22:16 
Avlogget
Brukerens avatar

Denne kampen vil jeg si minst mulig om. Jeg sier som en filmanmelder for noen år siden: Skal jeg anmelde denne filmen, må det bli til politiet.

Bare en ting: dommeren var på Godsets nivå idag

Topp

InnleggSkrevet: 19 Aug 2013, 22:17 
Avlogget
Brukerens avatar

Dette var enkelt og greit ræva (sett bort fra en halvtime i annen omgang hvor vi spilte noe som minte om Godsetfotball). De siste ti minuttene ligger vi med samtlige mann i egen sekstenmeter og mæler framfor å prøve å vinne tid ved å faktisk seille ball. Spesielt pinlig blir det når Godsetspillere går ut etterpå og beskylder motstanderlaget for å spelle rævafotball. Ikke stort bedre å skylde på dommern. Vi får akkurat som fortjent!

Jeg frykter for hva det kan si for mentaliteten i laget at vi igjen viser at vi ikke klarer å sikre seiern på bortebane. Er vi på vei tilbake til 2011? Ser nesten sånn ut.

Gullet havner i Trondheim. Vi har et alt for vanskelig og RBK har et alt for enkelt program igjen til at det er en realistisk mulighet. Slik er det bare. Verre er det at også sølvet, kanskje til og med bronsen, begynner å henge i en tynn tråd. Både AaFK og Viking ligger milevis foran oss formmessig akkurat nå, og vi har igjen kamper borte mot begge disse.

Nå må vi hente oss inn og igjen vise at det finnes et snev av moral i laget. Gjør vi ikke det, frykter jeg for fortsettelsen.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Aug 2013, 22:22 
Avlogget
Brukerens avatar

+1

Bare å se seg over skulderen nå, vi kan bli fratatt medaljen på målstreken, og jeg er ikke sikker på om vi står imot det presset.

Det er nå vi har mulighet til å vise at vi har lært fra fjoråret, og er rutinerte nok til å i iallfall berge sølvet.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Aug 2013, 07:55 
Avlogget

Fatter ikke at folk er så opptatt av å se nedover på tabellen? Sølv eller bronse - I couldn't care less!
Se oppover.

Dessuten klarer vi sølvet.

Misforstå meg rett, men:
Lei surret til SIF, de 3 siste kampene gjør meg bare sur.
Faktisk bedre å ligge midt på tabellen enn dette her. Så nær, men så udugelige på de siste detaljene gir meg bare en dårlig høst. Ingen glede.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Aug 2013, 08:40 
Avlogget

Madsen kritisk til taktikken i sluttminuttene.

http://dt.no/sport/en-taktisk-blunder-1.8026748

Vanskelig å vite hva som har vært avtalt her på forhånd, men fra tribuneplass var så det iallefall ut som en total kollaps mot slutten i går.
Og hva faen skal vi legge igjen Kovacs på topp for, av alle spillere?
Er det én mann vi kan legge igjen i eget forsvar når LSK kjører frem Kippe, så er det jo nettopp han.
Hvor var Flamur de siste minuttene? I egen boks?

Topp

InnleggSkrevet: 20 Aug 2013, 08:53 
Avlogget
Brukerens avatar

Dimmi skrev:

Vanskelig å vite hva som har vært avtalt her på forhånd, men fra tribuneplass var så det iallefall ut som en total kollaps mot slutten i går.
Er det én mann vi kan legge igjen i eget forsvar når LSK kjører frem Kippe, så er det jo nettopp han.

Slik kampen faktisk utartet seg, så er jeg enig med Madsen. Jeg er også enig med Deila i at vi ikke skal legge oss slik bakpå i sluttminuttene, men når kampbildet blir slik, så er det mye bedre at Kovacs er nede og hjelper til med sin hodestyrke, trodde egentlig var derfor han fremdeles var på banen i steden for Kamara på slutten.

Deila må tåle å få den i trynet av Madsen, læringskurven er fortsatt bratt om man skal forsøke å nå helt til topps.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Aug 2013, 09:49 
Avlogget

Vårt baklengsmål var en seier for fotballen! For det var et resultat av spillvegring! For et lag som er ment å spille etter andre ideer enn rævafotball!

Dersom spillerne ikke vil spille fotball, så får de drive på med å løpe, løpe, løpe på treningene, så de blir sultne etter å spille fotball igjen når kampdagen kommer!

Dersom Kim Andre Madsen vil spille rævafotball, så får han melde overgang til en klubb som gjør dette! Og spillerne får slutte å tenke på øyeblikkets tabell!

For det som avgjør sluttabell mellom lagene i toppen, er de poengene som fordeles i gjenstående kamper. Den mest tilgjengelige indikator på det er poenggevinsten i siste kamper, dvs f.eks siden ferieoppholdet. Så er gjenstående kamper heller ikke så lette. Så gullstriden er over, til tross for øyeblikkets tabellstilling. Den har nå RBK og AAFK som aktører. Vårt lag har sluppet seg ned på en altfor laber andel av vunnede poeng. Vanskelig å vende, uten en sterkt hevet prestasjonsevne. Det kreves en snuoperasjon for så mye som at laget skal erobre bronsemedaljer. Vi må håpe på det og støtte laget i dets eventuelle forsøk på dette. Før jeg tro på at det vil skje, så vil jeg se 9 vunne poeng av 9 mulige. Mens i realiteten kun det å vinne hjemme mot Molde, toppmotivert nettopp mot lagene som i øyeblikket ligger på første tre tabellplasser, vil bli mer enn vanskelig.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Aug 2013, 09:54 
Avlogget

eple skrev:
Dimmi skrev:

Slik kampen faktisk utartet seg, så er jeg enig med Madsen. Jeg er også enig med Deila i at vi ikke skal legge oss slik bakpå i sluttminuttene, men når kampbildet blir slik, så er det mye bedre at Kovacs er nede og hjelper til med sin hodestyrke, trodde egentlig var derfor han fremdeles var på banen i steden for Kamara på slutten.

Deila må tåle å få den i trynet av Madsen, læringskurven er fortsatt bratt om man skal forsøke å nå helt til topps.

Fullstendig uenig! Det er oppskriften til å falle for fote i kamp etter kamp! Det er det som står på spill! Vi får akseptere et rett og rimelig poengtap dersom det kan få spillerne til å spille fotball i nye kamper! Holde på ballen istedenfor bare å mæle den vekk! Rævafotball! Ræva! Ræva! Ræva! Faen ta!

Her er det Madsen, ikke Deila som har noe å lære!

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Aug 2013, 10:39 
Avlogget
Brukerens avatar

Independiente skrev:
Vårt baklengsmål var en seier for fotballen! For det var et resultat av spillvegring! For et lag som er ment å spille etter andre ideer enn rævafotball!

Dersom spillerne ikke vil spille fotball, så får de drive på med å løpe, løpe, løpe på treningene, så de blir sultne etter å spille fotball igjen når kampdagen kommer!

Dersom Kim Andre Madsen vil spille rævafotball, så får han melde overgang til en klubb som gjør dette! Og spillerne får slutte å tenke på øyeblikkets tabell! .....

Helt uenig. Enig med Madsen, og det så vi de gangen PK var i egen boks. Men samtidig burde det vært mulig å spille litt fotball. Og det tror jeg hadde vært mulig med PK i boksen, som hadde heada unna. Om Godsetspillern hadde tatt seg litt ro med ballen, opg spilt til egen spiller. Var ingen grunn til å PK på topp, fordi inegn mælepasninger ble slått dit. Hadde dergor gjort mye mer nytte for seg i boksen.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Aug 2013, 11:00 
Avlogget

rastafari skrev:
Independiente skrev:

Dersom Kim Andre Madsen vil spille rævafotball, så får han melde overgang til en klubb som gjør dette! Og spillerne får slutte å tenke på øyeblikkets tabell! .....

Helt uenig. Enig med Madsen, og det så vi de gangen PK var i egen boks. Men samtidig burde det vært mulig å spille litt fotball. Og det tror jeg hadde vært mulig med PK i boksen, som hadde heada unna. Om Godsetspillern hadde tatt seg litt ro med ballen, opg spilt til egen spiller. Var ingen grunn til å PK på topp, fordi inegn mælepasninger ble slått dit. Hadde dergor gjort mye mer nytte for seg i boksen.

Det er for den kyniske tankegang at alternativene her står mellom å bruke Peter Kovacs i egen boks eller å "slå mælepasninger" til Peter Kovacs i angrep. (Ja, jeg ser at du skriver at "burde det vært mulig å spille litt fotball." Men med 5 mann i forsvar, og med hva forover på banen når man ytterligere gir fra seg eget spill med ball?)

Faren for smitteeffekt fra kynismen i en kamp til andre kamper er betydelig. Og vi snakker om en kamp der det ikke var spill mot en superklubb som representerte overmakten, men istedet en kamp, der det især var spillvegring som ga oss problemene.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Aug 2013, 11:40 
Avlogget

Poenget var vel at det var feil mann som ble liggende igjen på topp. En treg og hodesterk Kovacs istedenfor en raskere spiller. Vi hadde absolutt trengt Kovacs i eget felt på slutten, hvis ikke skjønner jeg fa.. ikke hvorfor han fortsatt var på banen. Vi skal også være litt forsiktig med å stemple andres spillestil som "ræva", hvem var mest ræva i går? Og det er vi som spiller med et tregt fyrtårn på topp, og jeg liker det ikke!

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 83 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen