Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 22 Okt 2020, 00:03

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 24 Sep 2013, 13:21 
Avlogget

Kampstart 19.00

Diskuter her!

Topp

InnleggSkrevet: 27 Sep 2013, 00:38 
Avlogget

Hva skjer med engasjementet gutter? det er kamp i morgen... :o

Topp

InnleggSkrevet: 27 Sep 2013, 10:19 
Avlogget

Denne må vinnes, enkleste bortekampen vi har igjen.
Sitter spillet, blir det 3 poeng med følgende mannskap:

Kwarasey
Vilsvik - Madsen - Horn - Storbæk
Johansen
Abdi - Ovenstad
Storflor - Kamara - Wikheim

Om Horn ikke blir klar, Storbæk inn som stopper og Nuhu ut på back.
Om Vilsvik ikke blir klar, inn med Hamoud.
Dio og Keita bør få spilletid.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Sep 2013, 18:06 
Avlogget
Brukerens avatar

Laget ser slik ut:
Adam Larsen Kwarasey, Mounir Hamoud, Jørgen Horn, Kim André Madsen, Jarl André Storbæk, Øyvind Storflor, Stefan Johansen, Abdi, Muhamed Keita, Dio, Ola Kamara

Bra lag. Nana ute med karantene, og Vilsvik ikke klar fra skade. Tror på seier i dag!

Topp

InnleggSkrevet: 27 Sep 2013, 19:27 
Avlogget
Brukerens avatar

Propaganda fotball! Ola med ekte hattrick etter 21 min, er det mulig å gjøre det bedre? Og der var det 4! Dio!

Skjelden sett dårligere keeper dog!

Topp

InnleggSkrevet: 27 Sep 2013, 20:40 
Avlogget

Skjer med Wikheim? Synes han har vært elendig, noe som godt skal gjøre på en dag som detta.

Eller vanvittig bra av gutta.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Sep 2013, 21:02 
Avlogget

humbre skrev:
Skjer med Wikheim? Synes han har vært elendig, noe som godt skal gjøre på en dag som detta..

Enig. Og Kastrati kommer inn og setter preg på kampene hver gang.

Fantastisk kamp i dag. Sånn vi bør spille på bortebane. Direkte, effektivt og vips er kampen død på 20 minutter. Møtte et dårlig lag, men deilig å se vi har så god kontroll på bortebane for en gangs skyld.

Regner med RBK ikke får det like lett i Sarpsborg på søndag med 90 minutter i beina fra onsdag.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Sep 2013, 21:02 
Avlogget

0-5

kort oppsumert fra min side.
første 45 er start borte.

andre omgangen er mye surr. sogndal tar duellene og vi slipper oss ned en del.

skal jeg trekke fram det negative er det vertfall to stygge balltap på stefan
adam kunne kostet oss 1 mål på skogturen i feltet
wikheim med svak kamp

vi hold nullen for faen!
og kastrati fikk sitt første mål :D

Topp

InnleggSkrevet: 27 Sep 2013, 21:08 
Avlogget

VB87 skrev:
vi hold nullen for faen!

Denne glemte jeg nesten. Første gang siden 20. mai i seriespill! 25 juli hvis du tar med EL. Nødvendig med et pottetett forsvar utover. Var bra i dag, en dårlig utrusning av Adam, ellers kom Sogndal bare til halvfarlige skuddforsøk.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Sep 2013, 21:39 
Avlogget

Herregud 5 forover. 0 baklengs. Slutt og klag.
Mot Start hadde vi til og med straffe mot oss. 0 baklengs der og.
Spør du meg, full kontroll i 2.omgang.
Da er det bare å vente på at rævbk suger mot særp.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Sep 2013, 21:51 
Avlogget

Greit nok at vi møter en keeper som ikke holder 5.div nivå en gang i kveld, men vi kjører jo over Sogndal med hele laget og spiller herlig Godset-fotball i store deler av kampen.
Synes også Gustav spilte seg godt opp etterhvert, særlig etter han ble flyttet over på høyre kant.
Stefan viste prov på vårformen igjen, Ola lirker inn 3 gåller, Dio med flere fine detaljer, Øyvind med ny assist, Mounir aktiv og rask, Storbæk spillende og utrøttelig, Horn & Madsen med stålkontroll, Abdi & Keita med mye bra, Flamur med herlig frekk scoring, Peter jobber og sliter som vanlig, og for en innsats av GU!

HERLIG!

Topp

InnleggSkrevet: 28 Sep 2013, 14:40 
Avlogget

Dimmi skrev:
Greit nok at vi møter en keeper som ikke holder 5.div nivå en gang i kveld, men vi kjører jo over Sogndal med hele laget og spiller herlig Godset-fotball i store deler av kampen.
Synes også Gustav spilte seg godt opp etterhvert, særlig etter han ble flyttet over på høyre kant.
Stefan viste prov på vårformen igjen, Ola lirker inn 3 gåller, Dio med flere fine detaljer, Øyvind med ny assist, Mounir aktiv og rask, Storbæk spillende og utrøttelig, Horn & Madsen med stålkontroll, Abdi & Keita med mye bra, Flamur med herlig frekk scoring, Peter jobber og sliter som vanlig, og for en innsats av GU!

HERLIG!

+1 :D

Topp

InnleggSkrevet: 29 Sep 2013, 12:33 
Avlogget

Dimmi får med få ord sagt noe om mange spillere. Her med flere ord, kanskje litt tungt her og der også, mye mindre. Men for dem som likevel vil lese:

Jeg tenker å skrive et innlegg, der jeg ikke sikkert vet om hva jeg framsetter, helt stemmer på alle punkter:

Det sies noen steder at seieren kun avslører at Sogndal er dårlige for tiden, Det kan godt være at Sogndal er svakere nå enn de har vært tidligere. Men jeg tror at det var vårt lags spill som utsatte dem for en offensiv trussel som gjorde at denne svakheten kom til uttrykk på en slik måte. Ellers er det tenkelig at et motstanderlag til dem kunne ha spilt og spilt uten resultat eller blitt avvæpnet.

Jeg lurer på om vårt spill da består av tre faktorer som samlet ga et slikt utfall. Det er de to siste som kan ha hatt en spesiell innvirkning, gitt at den første og store alt er der. De to siste ført inn i et annerledes spillende lag ville ikke uten videre ha fungert på samme måte.

1) Den første store og sammensatte faktoren er da rett og slett lagets kollektive pasningsspill med de tilhørende spillerbevegelsene,[ kombinert med gjenvinninger av (tapt) ball høyt oppe i banen], slik Ronny Deila har innrettet alt dette. For dagen framsto dette i en særlig offensiv utgave i starten. Det vil si bl.a som ellers, bare antydningsvis, med Stefan Johansens regisserende igangsetting og "oppfølging" (hvor innimellom inngår enkelte krempasninger). Helt til å begynne med fungerte ikke det så presist som ellers, men uten å bli kvalt. Jeg gjetter etter bare å ha sett kampen live fra motsatt kortende av tribunene, at det skriver seg fra at Sogndal benyttet spillerressurser på å prøve å få dette ødelagt, men hva som kunne ha gitt suksess for Sogndal, ble relativt greitt overvunnet som besværlighet av Stefan og medspillere. I tilfelle: Ikke uten omkostninger for Sogndal at det ble slik. (Deres trener har jo antydet et fem manns forsvar med Karadas som et alternativ som ikke ble valgt, hvis de skulle prøve å vinne kampen.) Som alt løst antydet: Vårt lags offensive spill er ellers et lags kollektive pasningsspill, men hvor inngår Øivind Storflors spesielle sette pasningsmuligheter.

Samlet var jo meget av dette som ellers, stående overfor et Sogndal som (som sagt) som kampstrategi kan ha siktet mot å vinne kampen med annet enn en defensiv opphopning i egen forsvarssone .

2) Så er åpenbart en spesiell faktor i denne kampens resultat forvandlingen av Ola Kamara som spiss, slik vi har sett det etter at han vendte tilbake. Han reiste ut som en undervurdert «innside-fra-kant» -spiss. Men han har vendt tilbake som spiss som en tilsynelatende alle formasjonstalls avsluttende spiss, gitt at han er en del av et slikt lags samlede offensive spill. Jeg har ingen anelse om hvor farlig Ola også ville være for et annet lag, noen snakker om landslaget. Jeg sier bare: Meget mulig, når jeg selv på forhånd tok feil overfor den vel å merke forvandlede Ola Kamara som 4-3-3 midtspiss. Men jeg begrenser meg her til å snakke om hva Ola tilfører vårt lag. I starten etter å ha kommet tilbake gjorde han det sågar og viktig da vår spillerstall var rammet av skader og skadeslitasje. Nå i det aller siste har Ola selv vist til tunge bein mot Odd, og vi har fått meddelt at han hadde defensive støtteoppgaver mot Brann, da vårt lag var rammet av to sene forfall i forsvarsfireren. Men her igjen med tre scoringer, et nærmest følsomt hat trick.

3) Men så følger et punkt ovenpå det første, imidlertid nå assistert av det andre, som gjorde at Sogndal eventuelt ble stående overfor noe ekstra vrient. Det vil si, det er det jeg lurer på. Det første er altså vårt lags offensive pasningsspill. Men tilbake i laget som tidlig i vår var en spiller uten den senere konstaterte gresspollenallergi som hemmende. Det er altså Mohammad Keita. Så vil kanskje noen eventuelt innvende at Keita ikke var så meget involvert i forspill til scoringene. De vil kunne si at Keita gikk for lenge med ball mens andre ville være helt eller delvis uenig. Imidlertid, det viktige er at Keita innfører en spiller som kan holde på ballen og transportere den fram og forbi motspillere (noen kaller det pressledd). I denne kampen med en frapperende energi. Som sikkert taktisk bør ha forestillinger om når han bør frigi ballen. Men uansett – det er min spekulasjon – ovenpå vårt lags kollektive pasningsspill med alle dets aktører og deres bevegelser, noen spillere med særlig funksjon (Stefan Johansen, Øivind Storflor), kan det altså være at tilførselen av en spiller med evne til individuell ballbesittelse, evne til å holde på ballen og å avansere med den, utøvd som en Keita uten allergibesvær, gjør vårt lags offensive spill spesielt slagkraftig. Det vil si et bevegelig kollektivt pasningsspill (med sine nevnte arkitekter), tilført en individuell ballbesittelse som gir pasningsspillet utenfor dette, noe å kunne hvile på på den ene side, samt en gjennombrytende kraft overfor et motstanderlags defensive oppgaver, ellers stående overfor vårt lags offensive pasningsspill som allerede en krevende utfordring. Der det kollektive pasningsspillet blir farligere med denne individuelle ballbesitter som ytterligere angrepstrussel aktivt til stede i sine rekker. Kanskje er det spesielt i kamper på bortebane at dette vil kunne være vesentlig ved å gi økt angrepsmessig slagkraft, uten tilsvarende meget økt risiko i spillet. (I denne kampen ble vel ellers vår offensive satsing, enten Keita ennå var på banen eller var gått av med skade, rimelig preget av at vi fikk en mental utladning etter 4-0 i denne magiske halvtime.)

Dersom punkt 3) skulle ha noe for seg, vil jeg i særlig grad håpe at Keita ikke er for skaderammet, og spesielt håpe at han kan spille de to bortekampene.

Det var en fest å få lov til å være til stede. En litt dyr reise ble gitt full valuta for hver eneste krone, tusen takk!

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: