Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 26 Okt 2020, 12:02

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 70 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 28 Okt 2013, 23:17 
Avlogget

Kampstart kl. 18:00.

Vi BØR vinne, Tromsø MÅ vinne.

Kampen diskuteres her.

Sist endret av blåmandag den 28 Okt 2013, 23:26, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 28 Okt 2013, 23:25 
Avlogget
Brukerens avatar

Sitter med en skikkelig dårlig feeling foran denne kampen. Håper jeg tar feil.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Okt 2013, 23:25 
Avlogget

Min vurdering av laget før kampen i Tromsø:

Adam: Har gitt oss stabilitet, hva mer kan en klubb som Godset ønske?
Plassen vi ikke kunne få skade på. God på strek. God med ball på fot. Fortsatt middels i feltarbeidet, som f.eks. i siste duellen mot Start. Hadde også et kort utspark i kampen som kunne vært katastrofalt. Ikke klar for større klubber med mer press, men nær.
Vilsvik: Kommentarer unødvendig.
Madsen: Det samme. Viktigste bak der, farten er uvurderlig.
Horn: Levert varene, men er veldig temposvak. Avhengig av Madsen.
Storbæk: Den spilleren som kanskje har hevet seg mest de siste 6-8 ukene. Fikk ikke godkjent av meg som back i starten av sesongen, for dårlig fart, teknikk og fot, men har gjort plassen til sin etter sommeren.
Stefan: Kommentarer unødvendige.
Abdi: Ikke god nok for større ligaer, men god nok for vår førsteellever. Pluss for målfarlighet.
Nana: Stor pluss for målfarlighet. Stort potensial. Om skadefri så bør vi spille 4-5-1 i Tromsø slik at Nana kommer inn på laget igjen.
Ovenstad: Imponerer. Kan starte for alle de tre ovenfor. Fortsatt et lite hestehode bak i kvalitet. Ikke overrasende, siden han har begrenset med spilletid.
Brenne: En stor skuffelse. Dessverre ikke overrasket. Heldigvis legger SIF om politikken. Rutinen er Madsen (24), Horn (26), osv. Godset trenger påfyll av yngre talenter.
Storflor: Sin beste periode i drakta. Svinger litt i prestasjonene, startet sesongen svakt. En kandidat til årets Godsetspiller. …men den tar vel Stefan.
Keita: Alltid hatt sans for Keitas internasjonale snitt. Den av vingene bortsett fra Storflor som er mest samspilt med laget. Dessverre syns jeg det ble for mye one-man-show mot Start. Benken venter i Tromsø.
Kastrati: Tilfører energi. Men også skuespill. Ikke på nivå ballmessig med resten av laget enda. Blir for mange dårlige touch, for lite fart og for mye soloprestasjoner. Bør heller ikke starte mot TIL.
Wikheim: Jepp, bør i mitt hode få den ene vingplassen i 4-5-1.
Dio: X-faktor. Sterk som en okse. Bra på hodet. Bra snitt. Men ikke tatt vare på muligheten. Benken venter om vi ikke spiller 4-4-2.
Kovacs: Gir laget en ekstra dimensjon. Men faktisk så dårlig langs bakken at han må bli superreserve også i Tromsø. Brenner litt for mange sjanser. Hev dere over målene og hodekapasiteten, så kan man vanskelig være uenig.
Ola: Imponert meg i de siste kampene, særlig hodestøtet mot Start, og vendingen innenfor 16-meteren i Aalesund. Litt måltørke i likhet med Dio, men soleklart førstevalg foran denne kampen. For de som gidder å se, så har han litt for liten fart, er litt for sen i avslutningene, mangler skudd, og har ikke teknikk til å dra av spillere i fart. Men greit, hadde han hatt det så hadde han ikke spilt i Godset.

Så laget må bli:

------------------------- Adam -------------------------
------ Vilsvik – Horn – Madsen – Stobæk ------
Storflor – Nana – Johansen – Abdi – Wikheim
------------------------ Kamara ------------------------

Topp

InnleggSkrevet: 28 Okt 2013, 23:29 
Avlogget

Kind Bendiksen & Koppinen ute for Tromsø.

Håper på enten 4-3-3 med Nana tilbake på midten og Ola som spiss, eller 4-4-2 med Ola & Kovacs på topp.
Nana og Kovacs har den råskapen og gutsen som fort kan trenges mot et desperat TIL.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Okt 2013, 23:39 
Avlogget

For så vidt enig med deg Dimmi. Litt redd for 4-4-2 i Tromsø. Siden Tromsø må vinne kan det være i overkant gavmildt å stille med to på midten. Struktur, kvikke føtter og overganger hadde vært min resept.

Ellers har jeg et siste ønske:
Om vi skulle vinne, så la oss vise litt verdighet, ellers kommer vi til å bli hatet av resten av fotball-Norge til evig tid. Helt unødvendig. Vær så snill å vis litt klasse; både trenere, spillere og supportere.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Okt 2013, 23:51 
Avlogget

blåmandag skrev:
Ola: Imponert meg i de siste kampene, særlig hodestøtet mot Start, og vendingen innenfor 16-meteren i Aalesund. Litt måltørke i likhet med Dio, men soleklart førstevalg foran denne kampen. For de som gidder å se, så har han litt for liten fart, er litt for sen i avslutningene, mangler skudd, og har ikke teknikk til å dra av spillere i fart. Men greit, hadde han hatt det så hadde han ikke spilt i Godset.

Ikke for å spore av, men det jeg synes Kamara har vært mye bedre til etter han kom tilbake, er å være et oppspillspunkt som klarer å holde på ballen til laget kommer etter, og dessuten finne medspiller etterpå. Best av spissene der.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Okt 2013, 00:24 
Avlogget
Brukerens avatar

Abdi målfarlig? Nåja.

Ikke helt enig i alle vurderingene blåmandag, men det er jo det som fascinerer med fotballen - og godt innlegg uansett.

Jeg håper på dette laget:
-------------- Adam --------------
Vilsvik - Horn - Madsen - Storbæk
Storflor - Johansen - Abdi - Keita
------- Kamara - Kovacs --------

Topp

InnleggSkrevet: 29 Okt 2013, 21:28 
Avlogget

Andre hensyn kan opplagt tilsi annet.

Men ønsker vi ute i kampen å være i stand til å gjøre en offensiv endring ved spillerbytte som både fotballmessig og ikke minst kamppsykologisk kan omdefinere en kamp, så er det ved at Peter Kovacs ikke starter, men kommer inn, f.eks til start av 2. omgang. Starter vi med Peter Kovacs, har vi brukt opp en slik effekt om vi kan ha et behov for å gjøre sånt. Så dramatisk fungerer faktisk hans innhopp i øyeblikket, slik de to siste kampene har gitt Kovacs evnen til å spille en slik rolle, at de nå gir oss en ny start i kampen om vi skulle trenge det. Det spørs om noen annen spiller hos oss er i stand til å fungere slik nå.

Men som sagt: Andre hensyn kan tilsi annet.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Okt 2013, 22:12 
Avlogget
Brukerens avatar

Independiente skrev:
Andre hensyn kan opplagt tilsi annet.

Men ønsker vi ute i kampen å være i stand til å gjøre en offensiv endring ved spillerbytte som både fotballmessig og ikke minst kamppsykologisk kan omdefinere en kamp, så er det ved at Peter Kovacs ikke starter, men kommer inn, f.eks til start av 2. omgang. Starter vi med Peter Kovacs, har vi brukt opp en slik effekt om vi kan ha et behov for å gjøre sånt. Så dramatisk fungerer faktisk hans innhopp i øyeblikket, slik de to siste kampene har gitt Kovacs evnen til å spille en slik rolle, at de nå gir oss en ny start i kampen om vi skulle trenge det. Det spørs om noen annen spiller hos oss er i stand til å fungere slik nå.

Men som sagt: Andre hensyn kan tilsi annet.

Veldig bra innlegg som jeg stiller meg bak. Kovacs er skikkelig heit for tiden, og han utgjør en forskjell i kampbildet, mer en noen annen av våre spillere.

Så er spørsmålet som andre hensyn kan tilsi, det kan jo være lurt å starte med en som gir en så definitiv forskjell på kampbildet også?

Jeg ser han selv som en supersub per tiden, men mulig han vil kunne være med på å gi oss en særdeles tiltrengt kampinngang mot TIL?

Topp

InnleggSkrevet: 30 Okt 2013, 12:40 
Avlogget

Synes selv det er greit å starte med Kovacs på benken . Han har jo kommet inn noen ganger nå , når motstanderne begynner å bli møre... Veldig bra coachet av Deila sist ,når Kovacs kom inn etter pause . Hadde regnet med at det ville gått 15 min til...
Hva tror dere om å starte i 4-3-3 ? Keita eller Flamur på vingen er vel et issue !

Topp

InnleggSkrevet: 30 Okt 2013, 12:58 
Avlogget

TV2 har bestemt seg for å ha RBK - Viking som hovedkamp, mens Zebra viser Brann - Sandnes ULF. Underlig prioritering.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Okt 2013, 13:14 
Avlogget

Kamuf Larsen skrev:
TV2 har bestemt seg for å ha RBK - Viking som hovedkamp, mens Zebra viser Brann - Sandnes ULF. Underlig prioritering.

Cmore har førstevalg hver runde, og gikk selvsagt for Tromsø-Strømsgodset.
Deretter har TV2 fått lov til å velge "hovedkamp" blant det som står igjen, og har selvsagt valgt RBK-Viking. At Brann vises på Zebra har vel med antall seere å gjøre.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Okt 2013, 13:18 
Avlogget
Brukerens avatar

stm skrev:
Kamuf Larsen skrev:

Cmore har førstevalg, og gikk for Tromsø-Strømsgodset. Så har TV2 fått lov til å velge "hovedkamp" blant det som står igjen.

Jeg skjønte heller ikke noe av dette med underlig prioritering, synes vår kamp er soleklart den mest interessante, så da er det jo klart at C-more har valgt den. Om noe skulle være underlig i dette henseende måtte det da vært kontrakten NøFF inngikk med C-more i sin tid, selv om jeg synes disse har produsert mye bedre tv en tv2.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Okt 2013, 13:37 
Avlogget
Brukerens avatar

Bare det at når Tv2 hadde avtalen, gikk hovedkampen på en almen kanal. Cmore er veldig begrenset.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Okt 2013, 16:06 
Avlogget

Jeg trodde TV2 selv kunne velge hovedkamp søndag. Derav uttrykket underlig. Skjønner selvsagt at CMore velger TIL - Godset som hovedkamp, men forbeholder meg retten til å syns at den avtalen er noe surr.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 70 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen