Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 26 Okt 2020, 06:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 70 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 06 Nov 2013, 14:39 
Avlogget

Og det vi skal svare disse utspillene fra trenere og spillere i Rosenborg med, er humor og sarkasme.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Nov 2013, 00:12 
Avlogget
Brukerens avatar

Hadde vært gøy å se gutta rett før kamp….

http://www.youtube.com/watch?v=ewz__XYclnw

Topp

InnleggSkrevet: 07 Nov 2013, 14:15 
Avlogget
Brukerens avatar

Ser flere her og på VGD er nervøse og kvalme før kampen. Vel, her er en til, mye tid går med til å lese alt man kommer over.

Kikket innom VG idag, Tom Nordlie har noen betraktninger/erfaringer med dette i artikkelen idag:
Gullene som forsvant

Tom Nordlie tror Strømsgodset vinner seriegullet. Men har personlig erfaring med store nedturer i aller siste serierunde

Han forteller om sin beste og verste opplevelse, nemlig kampen i 2005 hvor Start tok sølv men tapte gullkampen i 1-3 kampen mot Fredrikstad (etter 4 stolpeskudd og et annulert mål!)

"Jeg hører folk si at SIF skal bare spille en fotballkamp på søndag. Helt feil. Det gjelder å være mentalt forberedt på situasjonen. Det gjelder ikke å tenke på gullet men hvordan man skal ta gullet. Det er en stor forskjell."

Nå er vel Tom litt kompis med Deila så jeg regner med at han forteller det videre.

ps. 1 Den kampen han nevner er mest kjent utenfor sørlandet som kampen hvor Dagfinn Enerly brakk nakken.
ps. 2 Godset tok gull (matchvinnende straffespark av Thorodd Presberg) etter at Hamkam sviktet i siste kamp i 1970.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Nov 2013, 14:40 
Avlogget

Ingen tvil om at det er vi som har presset på oss for å levere i siste runde.
Jeg er spent på alt fra laguttak, formasjon til hvordan enkelte av spillerne våre leverer i det som nå blir den viktigste kampen vi har spilt på 43 år.

Personlig håper jeg Nana får en god treningsuke og melder seg klar til kamp, for han tilfører i mine øyne en dimensjon på midtbanen til dette laget som har vært sårt savnet de siste ukene.
Leser mye om folk som mener vi ikke må endre på noe nå i den siste kampen, og kjøre samme lag og formasjon som vi har gjort de siste ukene.
Jeg er ikke enig. For meg har de siste kampene hvor han har vært skadet medført endringen (til 4-4-2) vi egentlig ikke trengte.
For med unntak av en totalkollaps hos forsvar og keeper til Sogndal, så har det kladdet skikkelig offensivt i det siste.
Vi mangler løpene bakfra inn i boksen, vi vinner bekymringsfullt få andreballer i rommet mellom spissene og midtbanen vår, og hele angrepsspillet kladder seg fast i bua på 16m.
For ikke å snakke om hvor klein Keita har fremstått som kantspiller i en 4'er på midten.

Jeg håper inderlig vi nå kan vende tilbake til 4-3-3, med Stefan dypere i banen, to "frie" vinger, offensive backer, og to indreløpere som i større grad kan satse fremover når de da har dekning bak seg.

Adam
Mounir - Horn - Madsen - Storbæk
Stefan
Nana - Abdi
Øyvind Ola
Peter

Topp

InnleggSkrevet: 07 Nov 2013, 15:32 
Avlogget

Jeg tror riktignok at kollapsen til Sogndals forsvar var noe vårt lag frambrakte, iallfall gjennom Ola Kamaras opptreden og muligens, jeg understreker muligens, ved hva nettopp Mohammed Keita tilførte vårt banespill av andre ingredienser enn pasningsspill på tilhørende løp.Vel å merke ikke tilsidesettende øvrige lags bidrag, men ovenpå dette.

Og: Tales det om offensiv "kladding", så tror jeg en må skjelne mellom
1) kampstyring (som det, jeg synes fortjenestefullt, har vært en del av i senere del av sesongen) og
2) sjanseskaping (som vel har vært varierende i senere kamper) og
3) grad av sjansesetting som vel har vært betydelig mindre i seneste tid (men hvor dette både kan ha systematiske og tilfeldige komponenter).

Det blir et spørsmål om tilsiktet versus (av hver kamps eget liv) oppstått balanse mellom 1) og de aksjonene som leder til 2) og 3).

Viktigste virkemiddel anser jeg blir å spille kampen med utpreget entusiasme. Om nødvendig får en heller korigere underveis for eventuelle "feil" dette måtte gi, for frigjøringen fra anspenthet er så viktig.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Nov 2013, 16:10 
Avlogget

Kunne det vært noe å brukt Johansen på venstrekanten? Husker vi gjorde det mot rosenborg. Da var han meget god der, og serverte gode innlegg. Med Han og Storflor på hver sin kant, og Kovacs i midten kan dette bli meget skummelt for Haugesund. Dette er selvfølgelig vis vi spiller 4-4-2

På en annen side spiller vi hjemme på marienlyst. Da skal vi styre kampen, og da trenger vi en som kan fordele baller. Der er ikke abdi eller nana like god som Johansen. så jeg vet ikke, hva syntes dere? hadde det vært noe? Blir jo mest sannsynlig ikke å skje, men jeg bare lufter tanken.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Nov 2013, 16:20 
Avlogget

Patrioten skrev:
Kunne det vært noe å brukt Johansen på venstrekanten?

Ikke i mine øyne, gitt...

Topp

InnleggSkrevet: 07 Nov 2013, 16:32 
Avlogget

Independiente skrev:
Jeg tror riktignok at kollapsen til Sogndals forsvar var noe vårt lag frambrakte, iallfall gjennom Ola Kamaras opptreden og muligens, jeg understreker muligens, ved hva nettopp Mohammed Keita tilførte vårt banespill av andre ingredienser enn pasningsspill på tilhørende løp.Vel å merke ikke tilsidesettende øvrige lags bidrag, men ovenpå dette.

1) kampstyring (som det, jeg synes fortjenestefullt, har vært en del av i senere del av sesongen) og
3) grad av sjansesetting som vel har vært betydelig mindre i seneste tid (men hvor dette både kan ha systematiske og tilfeldige komponenter).

Det blir et spørsmål om tilsiktet versus (av hver kamps eget liv) oppstått balanse mellom 1) og de aksjonene som leder til 2) og 3).

Viktigste virkemiddel anser jeg blir å spille kampen med utpreget entusiasme. Om nødvendig får en heller korigere underveis for eventuelle "feil" dette måtte gi, for frigjøringen fra anspenthet er så viktig.

Poenget mitt er at jeg synes vi blir alt for statiske i 4-4-2.
Vi har ikke klart å utnytte rommene mellom de to bakre rekkene til motstanderne på samme måte som tidligere, noe på grunn av at vi har møtt lag som har ligget dypt, men også fordi vi da sentralt på midten har to mann som begge har holdt igjen i stedet for at vi får de dype løpene inn i boksen.
At vi ikke scorer på sjansene våre for tiden er sikkert litt tilfeldig, men at vi har hatt mesteparten av ballinnehav og spill mot både Start og TIL skyldes jo hovedsaklig at lagene har lagt seg dypt og parkert bussen. Vi har fått lov til å trille ball. Og det er når vi møter motstandere som det at jeg virkelig savner "bevegeligheten" jeg synes vi får så mye mer av i 4-3-3 enn 4-4-2.
To mann har i mine øyne også vært langt under pari den siste måneden. Dio og Keita.
Jeg blir overrasket om begge starter søndagens kamp.
På samme måte som man nå skal holde seg til det trygge, skal man heller ikke være redd for å endre på noen små ting. Å gå tilbake til 4-3-3 er for meg som å gå tilbake til det trygge, etter å ha kjørt en alternativ løsning en måneds tid p.g.a. skader.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Nov 2013, 19:31 
Avlogget
Brukerens avatar

jeg er like nervøs før kampen som trønder'n på jobben.

hvem scorer det første målet? LSK? RBK? SIF? HFK?

må nok regne med at Rosenborg går ut i 100 og jager et tidlig mål og tar et lite grep om gullet. et tidlig mål fra bartegutta...

Topp

InnleggSkrevet: 08 Nov 2013, 01:51 
Avlogget

Til patrioten: Jeg personlig mener det vil være dumt å bruke Stefan der. Vi trenger han inne sentralt. Han løper mye og dekker rom, han har det kreative, flink til og fordele baller, og han er flink til å orientere indreløperne. Dette vil han ikke få muligheten til på en venstrekant. Ikke minst er han ikke like rask og driblesterk som de venstrekantene vi har. Men han gjorde en god jobb der mot Rbk. Var vel en genistrek av Deila, for å unngå frimerke på Stefan. Har stor tro på at vi går tilbake til 4-3-3, så da er det vel ikke en mulighet :)

Men vis Rbk scorer, så håper jeg ikke speakeren deler det med stadion og spillerne. Vet at spillerne ikke skal tenke på det, men tror det blir en liten stressfaktor vis vi står å stanger i 60-70 min og vi får høre at rbk har gått opp til 0-2 f.eks.

Topp

InnleggSkrevet: 08 Nov 2013, 09:22 
Avlogget
Brukerens avatar

Dimmi skrev:
Independiente skrev:

Poenget mitt er at jeg synes vi blir alt for statiske i 4-4-2.
Vi har ikke klart å utnytte rommene mellom de to bakre rekkene til motstanderne på samme måte som tidligere, noe på grunn av at vi har møtt lag som har ligget dypt, men også fordi vi da sentralt på midten har to mann som begge har holdt igjen i stedet for at vi får de dype løpene inn i boksen.
At vi ikke scorer på sjansene våre for tiden er sikkert litt tilfeldig, men at vi har hatt mesteparten av ballinnehav og spill mot både Start og TIL skyldes jo hovedsaklig at lagene har lagt seg dypt og parkert bussen. Vi har fått lov til å trille ball. Og det er når vi møter motstandere som det at jeg virkelig savner "bevegeligheten" jeg synes vi får så mye mer av i 4-3-3 enn 4-4-2.
To mann har i mine øyne også vært langt under pari den siste måneden. Dio og Keita.
Jeg blir overrasket om begge starter søndagens kamp.
På samme måte som man nå skal holde seg til det trygge, skal man heller ikke være redd for å endre på noen små ting. Å gå tilbake til 4-3-3 er for meg som å gå tilbake til det trygge, etter å ha kjørt en alternativ løsning en måneds tid p.g.a. skader.

Spot on, Dimmi, Helt enig.

Topp

InnleggSkrevet: 08 Nov 2013, 09:30 
Avlogget
Brukerens avatar

Til vår fordel på søndag, tror jeg ikke fkh kommer til å parkere bussen. De har ingenting å tape, og kommer til å spille fotball. Det er normalt sett til vår fordel, så vi får håpe det er få gummi-bein i blått.
Men, som andre har påpekt, blir hvem scorer først veldig viktig. I tillegg, for Godsets del, blir også å score i 1.omgang veldig viktig. Får vi mål i første, selv om det "kun" er for utligning, så vil det skape en ro. Og fkh vil falle av utover i kampen siden de ikke har noe å spille for.

Men ser at fjase-treneren i rbk har fokusert på gummi-bein i godset. Men hva med dem? De må score mål for å kunne stjæle gullet, og det har de ikke gjort for mye av i det siste. Utover offside mål, da. Så presset, og gummi-bein, er ikke noe mindre der oppe. I tillegg aksepterer de ikke noe annet gull, og fokus på bonus.

Penger er ikke alt - spell for drakta!! :lol:

Topp

InnleggSkrevet: 08 Nov 2013, 12:58 
Avlogget
Brukerens avatar

Ønsker meg Ola på kant og Kovacs i midten i 4-3-3/4-2-3-1. Ola er rask, god med kula og han har et løpesett som Usain Bolt!

Topp

InnleggSkrevet: 08 Nov 2013, 15:35 
Avlogget
Brukerens avatar

Ojojoj, straks helg.

Starter med å sette ut balkongflagget, skal stå der ihvertfall til mandag - uansett!

Topp

InnleggSkrevet: 08 Nov 2013, 19:15 
Avlogget
Brukerens avatar

Det hadde vært vært fantastisk http://dt.no/godset/mannen-som-kan-gjore-gulleventyret-komplett-1.8150812 Og jeg etterspurte status på TS :lol: Men ikke tatt ut i troppen ennå

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 70 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen