Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 04 Aug 2020, 01:28

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 05 Jun 2015, 18:01 
Avlogget

Jeg vet i øyeblikket lite om aktuell tropp.

Det første interessante spørsmålet er om laget har funnet igjen overskuddet etter 120 tunge minutter i Halden onsdag som selv virket svært så energifattige. Det er ikke opplagt at det er slik.

Så er det egentlig spennende spørsmålet om de nye sportslige ideene bærer på bortebane ved første prøve i serien? De gjorde det hjemme mot vrien motstander. Det gjorde imidlertid også de forlatte ideene ikke så sjelden. Men dette blir den første ordentlige testen på om disse forandrede ideene kan fungere mer solid borte enn de forlatte som med tilgjengelige spillere såvidt bar på høyst usikker måte i Bodø, men ellers har løpt på et par ytterst skumle anstøtsstener borte. Øyensynlig især i Haugesund, der slike anstøtstener brakte en tydeligvis til og med ganske så spillemessig sterk førsteomgang til regulært å kollapse i målprotokollen.

En forutsetning for å kunne komme med et bud på seier må iallfall være en gjenfinning av energien vel, enten laget stiller slik eller sånn. (Og snart vil formodentlig Kim Andre Madsen være klar for sine første spillerminutter for sesongen. Et spenningsmoment kun det.) For de minuttene som eventuelt Peter Kovacs måtte få, bør han i tilfelle få baller å jobbe med mer etter sine forutsetninger, dvs på helt annen måte enn i Halden. Men ikke skal jeg ha sagt hvilken spiss som bør starte nå, vel med kun Marvin Ogunjimi som tilgjengelig alternativ. Så ser jeg troppen og oppdager at Thomas Lehene Olsen er tilbake i troppen etter skade. Det opplrvdes det som en opptur å lese. Så får det vise seg om han er fullstendig klar straks eller litt etter hvert. Ellers er Martin Rønning Ovenstad og Øyvind Storflor forhåpentligvis fullstendig spilleklare; de er iallfall begge i spillertroppen. Det gir økt håp om mer energi, git spillere som ikke har blitt påført ekstraomganger onsdag.

En interessant kamp å overvære dette! Så er det spørsmål om det kun er vi "usual suspects" som vil skrive i denne tråden, eller om også andre vil finne motivasjon.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2015, 19:41 
Avlogget

En "usual suspect" får vel skrive litt da :D

Håper onsdagens tap tenner laget til å vise hva de kan. Tror det er viktig at laget kommer godt i gang og får en følelse av at dette kan de klare. BP har vært tydelig på at han ønsker å ha laget mer samlet i forhold til det defensive spillet. Utfordringen er da at det ikke blir for lavt, slik at veien frem blir for lang. Den relativt direkte stilen som ble vist mot LSK, kan også gi strekk i laget i overgang mellom forsvar og angrep

Dette skal være en kamp, som kan skape selvtillitt for laget, og årets første "seiersrekke". Håper på en god opplevelse, og at den positive energien kan bidra til god treningsperiode før neste kamp

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2015, 21:47 
Avlogget

Bromfe skrev:
En "usual suspect" får vel skrive litt da :D

Håper onsdagens tap tenner laget til å vise hva de kan. Tror det er viktig at laget kommer godt i gang og får en følelse av at dette kan de klare. BP har vært tydelig på at han ønsker å ha laget mer samlet i forhold til det defensive spillet. Utfordringen er da at det ikke blir for lavt, slik at veien frem blir for lang. Den relativt direkte stilen som ble vist mot LSK, kan også gi strekk i laget i overgang mellom forsvar og angrep

Dette skal være en kamp, som kan skape selvtillitt for laget, og årets første "seiersrekke". Håper på en god opplevelse, og at den positive energien kan bidra til god treningsperiode før neste kamp

Fint innlegg!
Her framfører du, Bromfe, et par mulige komplikasjoner ved å holde laget mer samlet som jeg, motsatt for andre sammenhenger før, nå hittil ikke hadde gått inn på å tenke over i forbindelse med BPs lag. Det ene med å kunne få lang vei til motstanders mål. Det andre at en påfølgende enklere gjennombruddshissig fotball kan stå overfor det Arne Dokken (tror jeg det var) i sin tid omtalte i et opplevd tilfelle som å tømme egen midtbane under egen såkalte overgang og kunne gjøre seg sårbar ved eget balltap for at motstander kjørte overgang kontra. Å utsette seg for sitt eget våpen vil jo kunne være det som oppstår når en liksom kjører egen forutgående overgang "helhjertet", noe som lett kan bli en intensjon når en ligger og jager og venter på omsider å få en slik mulighet.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2015, 21:58 
Avlogget

Ennå litt tidlig å ta ut laget: Hvem er det som ligger/blir skada i bakgrunnen der under intervjuet med Strauss på Godset.no?

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2015, 22:16 
Avlogget

Independiente skrev:
Det andre at en påfølgende enklere gjennombruddshissig fotball kan stå overfor det Arne Dokken (tror jeg det var) i sin tid omtalte i et opplevd tilfelle som å tømme egen midtbane under egen såkalte overgang og kunne gjøre seg sårbar ved eget balltap for at motstander kjørte overgang kontra. Å utsette seg for sitt eget våpen vil jo kunne være det som oppstår når en liksom kjører egen forutgående overgang "helhjertet", noe som lett kan bli en intensjon når en ligger og jager og venter på omsider å få en slik mulighet.

La oss håpe at det ikke blir bare å bli liggende å jage. Håper BP også fortsetter fokuset fra Deila og David, med at Godset spiller ballbesittende fotball med gjennombrudd på kant. Overganger skal tas helhjertet ja, men en skal også etablere eget spill og ikke kun sette en defensiv mur, for sikring av poeng. Det er ikke ekte Godset fotball, noe jeg tror og håper BP står for

Når en kjører overganger er det en ekstremt viktig rolle Abu har, med tanke på å skape mulige gjennombrudd med pasninger og samtidig ikke trekkes ut av posisjon, men kunne holde posisjon med tanke på å hindre motkontring. Håper det er en bevishet i forhold til dette

Med tanke på valg av lag tror jeg dette er laget jeg ønsker

Bugge
Vilsvik-Høibråten-Valsvik-Hamoud
----Iver-Abu-Ovenstad
Storflor---Marvin----Wikheim

Marvin må få mulighet til å omsette sitt potensiale i et strukturert spill, og viste forbedring sist. Tror han trenger å putte et for å øke selvtilliten. Likte også at han tydelig hevdet at han bommet på straffe ja, men det må en ta som en mann. Ovenstad er sterkere pasningsmessig enn Nana, og om en skal kunne styre kampens tempo tror jeg det er avgjørende, føler også Nana skaper flere negative brudd mot, og kan da ha godt av en liten pause. Nana er litt for heit i mine øyne for tiden. Ellers gir vel det meste seg selv

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2015, 22:28 
Avlogget

Jeg har det samme håpet, Bromfe, omkring ballbesittelse, men kom til å reagere på en uttalelse om mindre enn 50 prosent ballbesittelse sist som noe bortimot en programerklæring.

Tilføyd: Jeg oppfatter Martin Rønning Ovenstad som dyktigere til å forholde seg til lagets formasjoner og forestiller meg at det uansett vil være viktig. Muligens enda mer viktig, slik BP ønsker at laget skal spille. Dvs så langt jeg skjønner det

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2015, 22:46 
Avlogget

Independiente skrev:
Jeg har det samme håpet, Bromfe, omkring ballbesittelse, men kom til å reagere på en uttalelse om mindre enn 50 prosent ballbesittelse sist som noe bortimot en programerklæring.

Tilføyd: Jeg oppfatter Martin Rønning Ovenstad som dyktigere til å forholde seg til lagets formasjoner og forestiller meg at det uansett vil være viktig. Muligens enda mer viktig, slik BP ønsker at laget skal spille. Dvs så langt jeg skjønner det

Registrerte samme kommentar, men antok at det var mer som en tanke knyttet til den enkelte kamp enn generelt (da også med et håp). Er fryktelig usikker på om laget innehar de rette kvaliteter for å tenke enn klar kontringsbasert fotball. Mener da en mangler typer på midten og spesielt i forvsar for å kunne kvalitetssikre det. Og Storflor detter ofte ut av de kampene, så rart om det er den generelle tilnærmingen. Skal forsøke å undersøke saken litt den kommende perioden

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2015, 22:47 
Avlogget

Kiddo skrev:
Ennå litt tidlig å ta ut laget: Hvem er det som ligger/blir skada i bakgrunnen der under intervjuet med Strauss på Godset.no?

Det er Bassel. Overtråkk ifølge Ola Niemann. Usikkert hvor lenge han er ute! Rekkene tynnes ut.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jun 2015, 23:51 
Avlogget

Razak skrev:
Kiddo skrev:

Det er Bassel. Overtråkk ifølge Ola Niemann. Usikkert hvor lenge han er ute! Rekkene tynnes ut.

Leges i pausen :D

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2015, 00:41 
Avlogget

Håper vi stiller med samme lag om forrige hjemmekamp med Marvin på topp fra start. Har troen på at vi vil slå tilbake mot Start.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2015, 00:57 
Avlogget

keijo.husko@forzasif skrev:
Håper vi stiller med samme lag om forrige hjemmekamp med Marvin på topp fra start. Har troen på at vi vil slå tilbake mot Start.

Sørum er ute, så hvem som spiss?

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2015, 00:59 
Avlogget

Bromfe skrev:
keijo.husko@forzasif skrev:

Sørum er ute, så hvem som spiss?

Jeg se Marvin på topp.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2015, 09:39 
Avlogget

Jeg håper Marvin starter og får opp selvtilliten gjennom noen målgivende eller mål. Så kan Kovacs og TLO komme inn etterhvert og gjøre det samme :-)
Tipper Madsen får noen minutter som innbytter eller på Team før han starter en kamp. Dermed blir nok laget likt som hjemme mot LSK, bortsett fra Sørum, og eventuelt et bytte på venstreback.

Håper gutta kan få opp selvtilliten i Kristiansand og få mange gode opplevelser fremover :-)

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2015, 20:10 
Avlogget

Lett fotballballfeber i Kristiansand etter fremgangen de siste par ukene. Vi kommer ikke dit som favoritter i Kristiansandernes øyne. En ørliten fordel for våre gutter, som nok er meget usikre på hvor de står kampgjennomføringsmessig nå etter fadesen mot K-H.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2015, 23:17 
Avlogget

Overrasket over å se Lehne-Olsen i troppen da jeg trodde han var ute med skade. Veldig bra at han er tilbake. Håper han spiller på topp fra start.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: