Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 19 Mai 2019, 08:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 11 Sep 2015, 23:10 
Avlogget

En festaften som hele laget fortjener stor honnør for.

Mens en del spillere tilførte det gode de også ellers gjør, så var det noe av det som er ekstra i forhold til de senere kampene som kom til særlig uttelling, og som gjorde en forskjell. Det som her spesielt tangeres.

Det mest rendyrket nye er i Marco Tagbajumi enda en spiss med et naturlig forhold til å score mål. Så her skal også de i klubben som rekrutterer spillere, ha ros for å være bevisste det andre klubber ikke har sett. I tillegg til å være "a natural goalscorer" en spiss som både synes sterk OG spenstig OG kjapp. Et spennende steg. Det gjør mye for et lag å ha en spiss som scorer, slik at godt spill oppnår en uttelling.

Så var det forandringer som gikk på det mer velkjente. En Abu som fungerer mer fortrinnelig i sin rolle enn på flere kamper. Med en vidundelig løftet pasning fram til scoring nr 4 og skjønn goal i krysset til nr. 5.

Svært så spennende spiller så Nana som man kunne frykte på så langvarig nedtur ville være på vei ut av klubben, istedet og omsider igjen en utmerket kamp som den spillertype han er med fysikk og tidvis fin teknikk. Og spennende, der Abu og Nana i enkelte tidligere kamper har synes å komme litt i veien for hverandres spill, så framstod de bedre fungerende også sammen. Da istedet bidragende til en gunstig typeblanding. En finstemt trenerpåvirkning?

Gammelkjent, men tilbake på backplass tilførte på ny Vilsvik sine kvaliteter og nok en scoring.

Enda mer gammelt og lenge siden sist så vi en ekstra god ballspiller tilbake i banen i Jørgen Horn og betydningen det har for utspilling bakfra.

Gustav Wikheim så også livligere ut igjen.

Fikk et inntrykk av både spilltempo i blant, men samtidig en fornemmelse av at laget også ganske ofte hadde bedre tid, slik at det ikke ble ugunstig hektisk. Forestiller meg at det sistnevnte om bedre tid kunne skrive seg både fra Nana og Horn.

Utsiktene for kommende kamper ser lovende ut. Økt selvtillit. Nå både null innslupne mål og rikelig med egne scoringer. Minst to utpregede målscorere i laget og flere med evne til å skape farligheter i spillet. Nå ser det ut til å passe å møte en del gode lag.

Det blir en spennende dag jeg for min del får når jeg setter meg på toget til Stavanger kommende fredag morgen.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: