Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 07 Des 2019, 00:32

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 31 Aug 2015, 08:32 
Avlogget

Som en uten billett og som heller ikke dro sent til Treffpunkt Marienlyst for å bli møtt av noen stengt dør ved eventuelt å være blitt fullt, og jeg ellers med defekt TV, inviterer jeg dem som var på kampen, eller TV-seere til å skrive noe omkring kampen. For selv har jeg ikke så mye som sett målene.

Med oppbrukt abonnement for smartphone for august en ukes tid ingen innlegg fra min side. (Selv fikk jeg vite kampresultat på WiFi på Drammen jernbanestasjon kl 2115.)

Jeg har spesielt behov for å vite hvorfor 2. omgang spillemessig ble som den ble.

Uten å vite det sitter jeg med uvisshet som gjør at jeg vil finne det vanskelig å skrive noe framover også om sånt jeg skriver om.

Gratulerer til alle aktører!

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Sep 2015, 22:55 
Avlogget

Ingen finner det aktuelt å svare.

Jeg stilte bl.a et spørsmål. Det var hva det skyldtes at vårt lag tapte mesteparten av sitt eget spill i 2. omgang.

Da mener jeg å ha lest at BP i en sammenheng forklarte at det skyldtes at to raske baklengs skapte nervøsitet i laget. Det synes svært sannsynlig i mine øyne. Det å spille med en viss ballbesittelse krever selvtillit. Mål kan prege kamper. Skape engstelse. Undergrave selvtillit til å spille med mot. Dette når et suverent overtak i en omgang så fort kan få en tomålsledelse utlignet alt i starten av en ny omgang.

Det betyr at det etter alt å dømme ikke var noen strukturelle svakheter eller lignende svakheter som meldte seg. Noe jeg følte en uvisshet omkring uten å ha sett kampen. Da antar jeg at det er avklart, og at jeg kan konsentrere meg om annet etter hvert.

Det gir iallfall meg økt tiltro til eget lag i kommende kamper. Så meget mer når vi i Marcus har fått en spiss igjen med evne til å ta for seg. Allerede med ankommet spissform også alt før det fysiske grunnlaget for det er helt til stede, og før mer generell spilleform er fullt gjenvunnet. Svært lovende! Selv om derfor spissformen kan komme til å variere litt til å begynne med, uansett at det nå var absolutt storveies.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Sep 2015, 09:34 
Avlogget

Independiente skrev:

Skal forsøke å gi et svar :-)

Det er nok riktig at det kom nervøsitet inn i laget, ved målene i mot. Samtidig er det en svakhet i laget, som jeg opplever som gjentagende. Den består av tre sammenhengde utfordringer:
1. Klareringene blir ofte for svake, og faller ned i feil område
2. I kampen om andre ballen blir spillerne for sene, eller for avventende
3. I det defensive presset opplever jeg at laget faller for lavt, og gjennom dette tillater stort press fra motsander

Dette er en utfordring som jeg synes har vært hele sesongen. Håpet at det skulle bedre seg gjennom at Horn kom tilbake og at Abu kom tilbake i form. Men føler fortsatt at spesielt i forhold til å hindre stort press er det mangler i laget. Er usikker på årsaken, men resultatet er at laget presses ned til egen 16 meter. I denne situasjonen føler jeg litt av strukturen i det defensive forsvinner, og at det derfor er enklere for motsander å fortsatt opprettholde presset

Topp

InnleggSkrevet: 02 Sep 2015, 21:02 
Avlogget

Bromfe skrev:
Independiente skrev:

Skal forsøke å gi et svar :-)

Det er nok riktig at det kom nervøsitet inn i laget, ved målene i mot. Samtidig er det en svakhet i laget, som jeg opplever som gjentagende. Den består av tre sammenhengde utfordringer:
1. Klareringene blir ofte for svake, og faller ned i feil område
2. I kampen om andre ballen blir spillerne for sene, eller for avventende
3. I det defensive presset opplever jeg at laget faller for lavt, og gjennom dette tillater stort press fra motsander

Dette er en utfordring som jeg synes har vært hele sesongen. Håpet at det skulle bedre seg gjennom at Horn kom tilbake og at Abu kom tilbake i form. Men føler fortsatt at spesielt i forhold til å hindre stort press er det mangler i laget. Er usikker på årsaken, men resultatet er at laget presses ned til egen 16 meter. I denne situasjonen føler jeg litt av strukturen i det defensive forsvinner, og at det derfor er enklere for motstander å fortsatt opprettholde presset

Slik det lenge har vært trøblete her på forumet, kan jeg nærmest si, takk for sist!

Takker for interessant svar som jeg like fullt ikke vet riktig hva jeg skal tenke om. Jeg klarer nok ikke å gi noe sammenhengende tilsvar, der jeg herunder også kan ha ulike fornemmelser som jeg ikke ennå vet hvor skal føre hen. Derfor bare noen litt løse antydninger:

Et spørsmål er om man lar seg spille lave når man blir det, som tross alt beste tilgjengelige handlemåte når motstander har initiativet. Eller om det er noe laget blir påført som et mye mindre kontrollert valg. Jeg tror nok det iallfall en del ganger er det første. Tenkelig også ønsker vi å begynne egen ballbesittelse helt bakfra.

For et tilliggende neste spørsmål er om det er riktig at man alltid blir spilt lave ( eller, alternativt, ukontrollert brakt tilbake). For mitt inntrykk er at når vi får det til, så tilstrebes variert presshøyde. Det gir noen fordeler å makte å stå høyt i forsvarspresset. Men det er krevende, og ofte klarer man det kun en periode dersom laget skal gjøre det med styrke. Det man bl.a ikke vil risikere, er at man ikke klarer å forhindre motstander å etablere seg mellom vårt forsvarsledd og det som i større eller mindre grad er et midtbaneledd.

Et tredje spørsmål er om det egentlig er så mange lag som unngår å bli påført defensive utfordringer i kampene. For det kan være slik at de fleste lag på en ikke så ideell måte alltid kommer seg gjennom vanskelige kampperioder, men makter i noen av kampene oftere å være giftigere enn motstander foran mål. Herunder også fordi man mer eller mindre kontrollert har "overlevd" defensivt vriene kampperioder. Og i senere tid har jo Strømsgodset møtt noen tøffe motstandere, det være seg utenlandske eller Stabæk.

Bør stoppe der trolig selv om jeg bare så vidt har forholdt meg til ditt tredje punkt.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: