Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 12 Aug 2020, 10:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 28 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 17 Mar 2016, 23:13 
Avlogget

En ting som kan være en fordel før denne kampen er at ingen forventer det store av Godset. Media har snakket Godset ned etter første runde, så utgangspunktet er at laget kan gå ut med lave
skuldre . Ikke gitt at det påvirker, men kan påvirke positivt. Samtidig er vel situasjonen litt motsatt for RBK, og de sliter også med skader på vingene. Håper på en god overraskelse, men lever godt med noe annet også. La oss drømme og håpe på godt Godset spill, med fart på ballen men som RAH sier de tre neste kampene passer nok bedre

Åpent spørsmål for begge lag er jo hvordan baneforholdene påvirker, la oss håpe at ikke tilfelig uheldige situasjoner blir avgjørende, om de da ikke går i Godset favør :D

Topp

InnleggSkrevet: 18 Mar 2016, 00:55 
Avlogget

RAH skrev:
It´s hope in a hanging snore, som Eggen sa. Enig med det du skrev litt lenger opp her at det er viktig at vi evner å true Rosenborg også hvis vi skal ha noen sjanse.

Håper faktisk at BP våger å gå ut høyt og kjøre Rosenborg fra start og satse på at vi får det første målet. Tror det er vår beste sjanse at vi ryster RBK og at de ikke får sjansen til å etablere et offensivt spill der vi ligger og forsvarer oss for tidlig i kampen. De to siste kampene har vist at vi ikke kler å ligge for langt bakpå.

Om det er fra begynnelsen eller først etter hvert at vi kan by på noen som helst slags offensiv trussel, synes meg nokså uvisst. Jeg gjetter likevel først etter hvert og bare innimellom. Hvor skarp offensiv den trusselen vil være fra tid til annen, tror jeg også kan være variabelt. Men noe må det bli. Vi er ikke bygd for 2 ganger 45 med forsvarsspill.

Vi trenger herunder bl.a. den Abu som i noen kamper, mot de aller beste motstanderlagene, kan ha et internasjonalt tilsnitt, til forskjell fra den Abu som i 1. omgang sist var en viss sikkerhetsrisiko, for at dette skal gå veien, helt eller delvis.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Mar 2016, 01:49 
Avlogget
Brukerens avatar

Sitat:
Vi trenger herunder bl.a. den Abu som i noen kamper, mot de aller beste motstanderlagene, kan ha et internasjonalt tilsnitt, til forskjell fra den Abu som i 1. omgang sist var en viss sikkerhetsrisiko, for at dette skal gå veien, helt eller delvis.

Ja, vi er faktisk helt avhengig at Abu skjerper seg. Han har surret i 2 kamper på rad nå, helt merkelig etter flere gode treningskamper.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Mar 2016, 10:18 
Avlogget

RAH skrev:
Håper faktisk at BP våger å gå ut høyt og kjøre Rosenborg fra start og satse på at vi får det første målet. Tror det er vår beste sjanse at vi ryster RBK og at de ikke får sjansen til å etablere et offensivt spill der vi ligger og forsvarer oss for tidlig i kampen. De to siste kampene har vist at vi ikke kler å ligge for langt bakpå.

Hvis vi klarer å ryste RBK kan det skape usikkerhet å banen og misnøye på tribunen. Jeg tror at nøkkelen til poeng på Lerkendal ligger der. RBK på hjemmebane har et høyere potensial enn oss for øyeblikket dersom de spiller på seg selvtillit....

Vi har egentlig ingenting å tape for ingen forventer tre poeng på Lerkendal,
mens RBK har alt å tape....

Topp

InnleggSkrevet: 19 Mar 2016, 15:15 
Avlogget

Ingen rykter om lagoppstillingen i dag?

Topp

InnleggSkrevet: 19 Mar 2016, 19:58 
Avlogget
Brukerens avatar

En førsteomgang som bare beviser at fotball ikke skal spilles i Norge før skisesongen er ferdig? Dårlig underlag og 2 lag som sliter med å spille slik de ønsker.

Godset sine sjanser i 2 omgang må være å ta ut Hamoud og Ovenstad og erstatte de med Nguen og Gjerstrøm da jeg føler at de førstnevnte har slitt veldig.. Dropp pumpingen med lange baller og sats heller på overraskende pasninger i bakrom

Sent from my iPhone using Tapatalk

Topp

InnleggSkrevet: 19 Mar 2016, 20:52 
Avlogget

Resultatmessig som forventet, men jeg synes vi leverer en veldig skuffende prestasjon alt i alt.
Og det er ikke bare banens skyld.
Godt vi har to uker til neste kamp.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Mar 2016, 22:45 
Avlogget

1980 skrev:
Resultatmessig som forventet, men jeg synes vi leverer en veldig skuffende prestasjon alt i alt.
Og det er ikke bare banens skyld.
Godt vi har to uker til neste kamp.

Er ikke helt enig med deg, ja det var varierende prestasjoner. Men opplever at det er en kamp hvor en henger sammen i forsvar, og har riktig intensitet i forsvarspillet. Utover i første omgang synes jeg en ser tendenser periodevis, men pasningene i bakrom fungerer ikke ut fra at de blir for upresise og Tommy ikke har tilstrekkelig fart. Innledningen av andre omgang var veldig bra, og var ikke lang fra at Nana puttet på et innlegg. Det viste potensialet i laget, men tror en kunne med fordel bytte noen spiller litt tidligere. Så at det ble tunge ben mot slutten for begge lag

Tror dette blir bra når nå Keita og Marcus igjen er klare for spill. Eb god ting i dag, er at laget hever seg etter pause, håper en klarer å fortsette med gode pauseprater og har løst utfordringen md dårlig andre omganger

Topp

InnleggSkrevet: 20 Mar 2016, 15:36 
Avlogget

Svake 2. omganger handler i mitt perspektiv om svake fortsettelser på gode, til tider nesten overdådige, kampinnledninger. En bra 2.omgang og en enda bedre første halvdel av 2. omgang borte mot RBK har dermed intet med dette problemet og dets overvinnelse å gjøre. 1. omgang nå var vel i beste fall OK og da kun i betraktning av mot hvem og hvor.

Bare sett kampen live og med irriterende faner ofte distraherende i synsfeltet som jeg omsider fikk flyttet meg noe fra: Mitt inntrykk er at Høybråten og spesielt Valsvik, jeg gjetter mer enn jeg aktivt husker, med en viss assistanse fra defensiv midtbane, stabilt bidro til et svært så godt midtforsvar foran en trygg Bugge. Det handler jo om Lerkendal og sågar med dets aktuelle baneunderlag. Parr forbedret seg defensivt utover kampen fra problemer i starten, bl.a fra involveringen i forspillet for RBKs mål. Om presisjonen eventuelt var litt varierende, føltes også Abu trygg i sin rolle. Så var det som alt konstatert flere tilfeller av godt offensivt banespill i 2. omgang, især 2. omgangs første halvdel, om enn noe mer ufullførte ansatser i selve det avslutningsorienterte spillet. Sitter igjen med løsrevne positive enkeltinntrykk særlig av Nana og Øyvind Storflor. Bra av Høiland iallfall å komme seg i posisjon til sin ikke-satte alene med keeper sjanse i 1.. Utmerket satt opp ved pasning fra jeg husker ikke eller så ikke hvem.

Så alt i alt et normalresultat i kampen. Periodevis ganske god kampprestasjon i vårt lags uferdighet selv om også kampmotstander som prestasjonens målestokk vel å merke kommer til å bli bedre. Spørsmåltegn før sesong og før kamp ved lag og spillerstall ble vel ikke bekreftet eller avkreftet av denne kampen isolert.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Mar 2016, 02:36 
Avlogget

I litt mer retor perspektiv av kampen sitter jeg med følgende følelse:

- Midtbanen gjorde en ekstremt god defensiv jobb, opplevde at alle tre der var meget positive. Abu fylte sin rolle defensivt, men mangler litt i den offensive presisjonen. Nana, var sterk defensivt og hadde periodevis gode offensive bidrag. Ovenstad god defensivt, men ser ikke hans offensive rolle

- Forsvar: Parr mangler fortsatt en del før han finner sin rolle i laget, ikke sterk offensivt eller defensivt. Svak involvering på målet, setter opp Nana til en sjanse ved presist innlegg. Ellers sliter han mot Midtsjø generelt. Vilsvik svak markering i forbindelse med målet, kommer ikke helt til sin rett offensivt, mulig han har fått beskjed om å holde igjen. Mangler litt generelt emd å komme tett opp i vingen. Høibråten meget god defensivt, noen ekstremt streke og viktige taklinger. Mangler pasninger som går forbi ledd, overlater alltid dette til Valsvik. Valsvik mange gode defensive involcveringer, men upresis offensivt. Baneforholdene? I tilfelle, hvorfor gjenta noe som ikke stemmer? Mener han fikk klare meldinger fra benken etterhvert. Savner alternative løsninger

Angrep: Hamoud ikke helt fugl eller fisk, om hans rolle er å forsterke forsvaret ble dette ikke tydelig nok. I det offensive svak. Storflor er avhengig av resten av laget, med at de må gjøre han god. I denne typen kamper spesielt, er kanskje Vilsvik et alternativ? Høiland kommer til en stor sjanse, med spilles ikke god i kampen. Savner F%&( egenskapen hans i det defensive

Totalt føler jeg det var en kamp, som med flaks kunne gitt et poeng. RBK kom ikke til alt for mange gode sjanser uavhengig av at Godset ikke var på topp. Litt flaks i et par sjanser kunne gitt et poeng uten at det var et ran. Viktig at en viste samlet godt forsvar, mens avner de virkelig gode kontringene, noe som som forutsetter helhjertede offensive løp. Der mangler noe fra forrige sesong,. I enkelt perioder mener jeg fortsatt at laget viser potensiale, men potensiale må dyrkes og forsterkes. Vilsvik må oftere settes opp til innlegg, Ovenstad må bestemme seg/ vises hva han skal gjøre. Er det gjennomspill, vinkling til kant eller skudd? Rolle må tydeliggjøres i samhold med Abu's rolle. Venstre ving og back må aktiveres og gjøre det tydelig.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Mar 2016, 11:02 
Avlogget

En detalj : Vilsvik kommer meget forståelig litt sent opp i målavslutningen fordi en av midtstopperne som først lot til å oppsøke skrått avanserende Midtsjø, fant å måtte trekke seg for ikke å risikere å blottstille sektoren inn mot sin del av midtforsvaret. Noe så Vilsvik oppdager og forsinket prøver å sideforflytte inn sentralt for å markere avslutter.

Alt i alt: Vi kunne med marginer mer i egen favør og et element av flaks ha oppnådd 1-1, men tendensen lå atskillig nærmere 2-0.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Mar 2016, 18:04 
Avlogget
Brukerens avatar

Vi takker alle de reisende for et godt oppmøte på Lerkendal. Nesten 300 supportere tok turen til Trondheim. Nå er fokuset på Haugesund hjemme før neste bortekamp og tur går til Tromsø!

Topp

InnleggSkrevet: 22 Mar 2016, 19:00 
Avlogget

kur93 skrev:
Vi takker alle de reisende for et godt oppmøte på Lerkendal. Nesten 300 supportere tok turen til Trondheim. Nå er fokuset på Haugesund hjemme før neste bortekamp og tur går til Tromsø!

Meldingen synes å være postet i galt forum, og for dem som ennå er interesserte, tar fokuset i denne tråden formodentlig stadig utgangspunkt i denne trådens kamp.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 28 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: