Bromfe skrev:
Alle ønsker sterkt en seier i denne kampen og håper absolutt på en seier i denne kampen. En ting som blir viktig er at det spilles to omganger med god fotball og full innsats fra alle. I tilfelle om spillerne klarer å holde skuldrene nede og rett spennings nivå skal det bli seier
En av utfordringene kan være at nå kommer det et lag fullt av selvtillit, som kommer til å gjøre sitt beste for å ødelegge Godset fotballen. Om en ser på treneren kjenner jeg lite til han med unntak av hans bakgrunn med samarbeid med OGS og tidligere MU tilknytning. Selv om de spiller 3-5-2 kan en vel sannsynligvis forvente et godt organisert lag, som jobber hardt for hverandre. Det Godset spillerne for all del må unngå er å gå i fellen med å la motstander styre kamp tempoet. En må la ballen jobbe og gjennom det etablere eget spill og trykk
Formasjonen gir en sterk midtbane, kan her være ekstra viktig å spille gjennom ledd, for å gjennom dette skape ubalanse hos motstander. Det finnes flere virkemidler for å gjøre dette, ved at spiss trekker ned å gjør seg tilgjengelig tidlig og påfølgende løp av indreløpere kanter, som gir mulighet for å etablere angrep. Ved at indreløpere gjør seg tilgjengelig i mellomrommet og midtstopper eller Abu spiller en presis ball opp, som kan raskt sendes videre til back/ving/spiss på løp. Uansett blir samhandling og balltempo essensielt i denne kampen, kombinert med innsats
Uten per nå oppdatert kunnskap om hvilke spillere som er tilgjengelig, er jeg meget usikker på hva en kan forvente som en start 11'er
Jeg tror vel at mest av alt gjelder det å være i stand til å bli ved å fortsette den frispillingen som man legger opp til. Lykkes man lenge ikke fordi Haugesund forsvarer seg sterkt mot dette, så gjelder det å være mentalt sterke og fortsette. Også om noen tribune begynner å mase med "Attack, attack, attack", mens spillerne faktisk aktivt fortsetter å forsøke på frispilling.
Så gjelder det at de som starter slike rop, klarer å skjelne mellom faktiske forsøk på frispilling og det som er å gi fra seg initiativet også fra disse forsøkene.