Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 06 Des 2019, 03:05

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 28 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 15 Mar 2016, 22:38 
Avlogget
Brukerens avatar

Uavgjort i første kamp. Nå skal vi til en av Norges vanskeligste bortebaner og så vidt jeg husker har vi kun en seier på Lerkendal. Har vi sjansen til å ta vår andre seier?

Kjør debatt!

Topp

InnleggSkrevet: 15 Mar 2016, 23:19 
Avlogget

Dette blir en vanskelig kamp, men ikke umulig kamp tror jeg. De har mistet duell kraft i angrep når Søderlund forsvant, og en meget viktig brikke i alt spill med ufysa på midten borte. Opplever at de har mindre variasjon i angrepsspillet sitt nå enn tidligere, noe som førte til en omlegging til 4-2-4 mot Odd. Ser vel ut som de mister Helland denne kampen også, så mulige høyre kanter er vel da Lanlay, med Riski eller Skjelvik på venstre.

Med tanke på Godset er struktur i forsvar viktig, med fokus på kontringer ved mulighet. Når en klarer å etablere angrep over tid må en beholde balanse i laget. Abu kan ikke rote bort ballen som mot Brann, og generelt må presisjon opp. Med det som finnes av offensive spillere, tror jeg ikke en skal satse på høye innlegg fra kant, men heller innlegg langs bakken eller ideelt langt inn mot mål og 45 ut. Å en må for all del ikke miste intensitet i spillet, som en har hatt tendens til i for mange kamper. God organisering gjør det mulig å holde nullen, tror jeg, men da er det 100% fra alle 100% av tiden. La oss, da også se litt real Godset fotball i angrep, så kan alt skje

Forventet lag er vel:
Bugge
Vilsvik-Høibråten-Valsvik-Parr
Nana-Abu-Ovenstad
Storflor-Høiland-Hamoud

Topp

InnleggSkrevet: 16 Mar 2016, 03:32 
Avlogget

Jeg vet det ikke, men tror vel at det er viktig ikke nesten bare å forsvare seg mot et revansjesultent RBK, selv om når vi må, så må vi gjøre det stabilt uten å falle ut. Men også i vår uferdige tilstand og med fravær av spillere, må vi dessuten ha noe motspill med ball innimellom. Det tror jeg nok ikke denne gangen blir så fargesterkt eller så trykksterkt eller gjennombruddssterkt, men bør være med. Både til avlastning av forsvarsspill, og fordi der ligger kilden til noen litt sjeldne målfarligheter. Meget vel vil en etterpå lure på hva hadde vi av eget systematisk angrepsspill. Men det litt vagere eget angrepsspill som under kampens omstendigheter blir til, det vil være det mulige underlaget for at en eller et par av våre enkeltspillere, mer gjennom egne initiativer enn som følge av kollektivt angrepsspill, tror jeg, eventuelt vil kunne putte på noe av det som blir til av våre avslutningsmuligheter, framkommet mer eller mindre systematisk, mer eller mindre tilfeldig fordi vi tross alt innimellom har et motspill. Så vil grad av defensiv sikkerhet avgjøre om vi av egne litt sjeldne avslutninger oppnår mål som vil være trøstemål eller poengerobrende mål.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Mar 2016, 10:10 
Avlogget

Her er link til kamptråd på barteforumet: http://www.rbkweb.no/forum/viewtopic.php?t=7255

Topp

InnleggSkrevet: 16 Mar 2016, 16:08 
Avlogget

Om dagens nyhet med Marcus er tilfelle, så kjenner jeg et økende håp for kampen :D Tror hans forstyrrende arbeid rundt stopperne kan være meget gunstig, da med tanke på RBK's muligheter for å etablere spill uten å måke ballen opp

Topp

InnleggSkrevet: 16 Mar 2016, 17:33 
Avlogget

Jeg kjenner det knyter seg i magen av tanken på å sende Marcus utpå Lerkendal med mindre man er 100% sikker på at han ikke risikerer å slå opp strekken igjen.
Og all erfaring tilsier vel at en kamp på dette nivået allerede nå, uten å engang ha vært i full trening igjen kun to-tre dager før selve kampen, er gambling på høyt nivå!

Poeng på Lerkendal vil være bonus.
Såpass ærlige må vi være.
Det er langt viktigere at Marcus er klar, og helt restituert igjen, til de neste tre-fire kampene, hvor vi møter lag som vi skal ta tre poeng fra både borte og hjemme hvis ambisjonene er å henge med i toppen.

Gi heller Basit muligheten på banen eller benken med mindre Jostein overrasker oss alle med en signering i løpet av de neste 48 timene.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Mar 2016, 18:04 
Avlogget

Første turen min til Trønderlag for å se vårt kjære Godset. Håper selfølgelig på en god kamp og at vi får med oss et poeng(eller 3), men det blir tøft! Hadde vært morro om Pedersen var tilbake.
Ryktes at trønderne tror og håper på nærmere 20 000 supportere på Lerkendal, så blir nok god stemning. Håper vi blir en god gjeng fra Drammen som kan gi fra seg god lyd!

Topp

InnleggSkrevet: 16 Mar 2016, 18:15 
Avlogget

1980 skrev:
Jeg kjenner det knyter seg i magen av tanken på å sende Marcus utpå Lerkendal med mindre man er 100% sikker på at han ikke risikerer å slå opp strekken igjen.
Og all erfaring tilsier vel at en kamp på dette nivået allerede nå, uten å engang ha vært i full trening igjen kun to-tre dager før selve kampen, er gambling på høyt nivå!

Poeng på Lerkendal vil være bonus.
Såpass ærlige må vi være.
Det er langt viktigere at Marcus er klar, og helt restituert igjen, til de neste tre-fire kampene, hvor vi møter lag som vi skal ta tre poeng fra både borte og hjemme hvis ambisjonene er å henge med i toppen.

Gi heller Basit muligheten på banen eller benken med mindre Jostein overrasker oss alle med en signering i løpet av de neste 48 timene.

Selvfølgelig skal han ikke spille om det finnes tvil, for ja han er enda viktigere i senere kamper. Klart det å Basit muligheten er spennende, men det er da muligens en fordel for han om stopperne har fått kjørt seg litt i forkant. Spørsmålet er vel om en må endre litt spillmessig om en skal få utnyttet Høiland sine styrker, eller om bedre samhandling gjennom uken har løst noe. Uansett om Marcus spiller eller ikke er det gode nyheter at han snart er klar :D

Topp

InnleggSkrevet: 17 Mar 2016, 14:48 
Avlogget

Jeg tenker det er supert at Kåre nå må ta høyde for at Marcus spiller kampen, men jeg håper virkelig ikke at vi gambler med Marcus.

3 poeng på Lerkendal er som andre sider en bonus og det er ikke verdt det om vi mister Marcus for en lengre periode dersom han slår opp skaden...

RBK er for så vidt også svekket, de møter et kravstort hjemmepublikum og de må vel også stille med 3. valg på høyrekanten....

Topp

InnleggSkrevet: 17 Mar 2016, 17:11 
Avlogget

Nye gresset på lerkendal er ikke helt topp

http://www.adressa.no/100Sport/fotball/ ... 711878.snd

Topp

InnleggSkrevet: 17 Mar 2016, 19:15 
Avlogget
Brukerens avatar

Sjelden jeg har en så sterk og dårlig følelse før en Godsetkamp. Tror vi får bank på Lerkendal.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Mar 2016, 20:28 
Avlogget

Jeg vet det ikke, men har en forutanelse om at begge lag kan være noe uferdige. Vi kanskje aller mest, men likevel begge.

I så fall kan også vi ha en mulighet. Ved å vise karakter og være til stede i kampen. Forutsatt at vi er det hele tiden. Kan hende.ved å trekke på erfaringene fra vinterens kamper.

Så jeg ser en mulighet. Kanskje like mye nå som når begge lag er godt innspilt. Det er i det hele tatt ikke hver gang man føler en sikkerhet for å reise fra Lerkendal med seier.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Mar 2016, 22:13 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg håper du har rett i at det er grunn til å håpe på poeng, men jeg sitter som sagt med en dårlig følelse det er lenge siden jeg har følt på når Strømsgodset spiller Tippeliga. Tror Rosenborg borte pr. nå er altfor tøft. Vi mangler ikke bare gode enkeltspillere i viktige posisjoner, men enda viktigere er det at vi trenger mer tid og kamper sammen på det relasjonelle planet.

De neste 3 motstanderne etter RBK- kampen bør passe bedre til der vi er i prosessen. Forhåpentligvis vil det skape litt flyt med noen 3- poengere i de kampene slik at vi ikke blir hengende for langt etter til sommeren.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Mar 2016, 22:36 
Avlogget

Over to innlegg sier jeg fortrinnsvis at poeng er en mulighet på visse litt vage forutsetninger. Imidlertid likevel ikke at det er de to mest sannsynlige utfallene. Men da propaganderer jeg for at en bør stille seg slik at en kan gripe muligheten.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Mar 2016, 22:51 
Avlogget
Brukerens avatar

It´s hope in a hanging snore, som Eggen sa. Enig med det du skrev litt lenger opp her at det er viktig at vi evner å true Rosenborg også hvis vi skal ha noen sjanse.

Håper faktisk at BP våger å gå ut høyt og kjøre Rosenborg fra start og satse på at vi får det første målet. Tror det er vår beste sjanse at vi ryster RBK og at de ikke får sjansen til å etablere et offensivt spill der vi ligger og forsvarer oss for tidlig i kampen. De to siste kampene har vist at vi ikke kler å ligge for langt bakpå.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 28 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: