Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 19 Nov 2018, 10:47

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 15 Okt 2018, 17:28 
Avlogget

Dette er en kamp som må vinnes, og jeg må bare innrømme at jeg er veldig usikker. Håper en igjen finner tilbake til intensiteten og innsatsen fra cupkampen mot Haugesund og kampen mot S08. Det har nå vært en pause, så får en håpe at denne perioden bidrar til at en får satt mer av det offensive spillet igjen. Håper og drømmer om at en kan få se perioder hvor det i det offensive spillet vises relasjoner, og at dette kan bidra til å løfte laget

Topp

InnleggSkrevet: 15 Okt 2018, 21:05 
Avlogget

(Skrevet på mobil fra en ferie i Firenze.)

Sandefjord ser markant ut til å ha hevet seg spillemessig og har kredittable uavgjortresultater på vriene bortebaner nylig etter muligens til og med å ha fortjent enda bedre .

Jeg må innrømme at jeg ikke aner om vårt lag best tilnærmer seg denne kampen i den offervillige spillestrategien som har vært fulgt i det siste på bortebane i klubbens unntakssituasjon mot anerkjent bedre lag enn Strømsgodset er per nå. Eller om vårt lag i større grad kan og bør spille kampen noe mer ut fra de kvaliteter som tross alt finnes i spillergruppen, bortsett fra problemer med typesammensetning i forhold til spillemåte. Det får bli BPs bedømmelse uten noe som helst forsøk fra min side på å anbefale noe.

Senere tilføyelse: Enten man velger det første eller det annet, men særlig ved sistnevnte, så vil jeg tro at de som spiller på kantene framme, med fordel bør påvirkes i retning av å stå for et kantspill, eventuelt sammen med tidvis avanserende back, som er slik at det leder til innlegg fra kantene. Tenkelig også ledende til mer av spillflyt innimellom for hele lagets angrepsspill. Enten det begrenser seg til å finne sted under motspill ( i kraft av motstanders forbedring), eller vi er gode nok til litt lengre sekvenser med spill.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2018, 15:03 
Avlogget

I skrivende stund er det bare knappe 27 timer til avspark i Sandefjord.

Reiser ned med full bil og forventer å se 11 spillere som blør for drakta :twisted:

Forventningspresset er tydelig også før denne kampen og her må samtlige være "på" fra første sekund!

Vi vet at på andre siden står 11 sultne spillere som er ekstra klare for å ta skalpen til Godset...

Håper vi blir mange som tar turen! De ute på banen trenger all hjelp de kan få :twisted:

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2018, 18:43 
Avlogget

Er offervilligheten så rendyrket at den blir "blind", kan vi likevel miste et ønskelig resultat. BPs forhåndssnakk tyder imidlertid på en bevisst bestrebelse på at vårt lag vil søke å finne en balanse mellom offervillighet og strategisk klokskap, gitt forventet kampsitusjon (den hadde et moment som jeg ikke kjente, jeg som ikke følger så nøye med på de andre lagene).

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2018, 18:52 
Avlogget

"- Vi må ha trøkk og engasjement i den defensive jobbingen. Vi må ha den tilstedeværelsen vi har vist i de siste tre kampene. Det må ligge i bunn. Vi skal være vanskelig å slå, sier BP."

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2018, 19:47 
Avlogget

Troppen:

1. Espen Bugge Pettersen
40. Morten Sætra

2. Mounir Hamoud
3. Jonathan Parr
4. Kim André Madsen
5. Jakob Glesnes
17. Christopher Lindquist
26. Lars Vilsvik
39. Lars Sætra

7. Herman Stengel
18. Martin Rønning Ovenstad
36. Hasan Hüseyin Duman
93. Tokmac Nguen

10. Marcus Pedersen
23. Eirik Ulland Andersen
30. Mustafa Abdellaoue
66. Andreas Hoven
90. Amahl Pellegrino

Topp

InnleggSkrevet: 20 Okt 2018, 09:32 
Avlogget

Kampdag! Og hvilken nervepirrende setting. Livsviktig kamp for oss, denne tror jeg ikke vi har råd til å tape, den bør vinnes. I teorien kan vi selvfølgelig stå i divisjonen med et tap i kveld, i praksis tror jeg det blir vanskelig. Vi må begynne å ta noen poeng nå, det er få muligheter igjen og denne er nok en av de bedre, selv om jeg ble ytterligere bekymret når jeg ser at vi reiser til Vestfold uten Hauger og Junior. Kom igjen Godset, nå er det på tide å vise at vi vil leke med de beste neste år også!!!

Topp

InnleggSkrevet: 20 Okt 2018, 12:07 
Avlogget

Kjenner jeg er nervøs i dag, dette er virkelig en viktig kamp å ta poeng i. Viktig som det poengteres av andre at alle er på fra start. Så er et annet viktig poeng at laget må fungere som et lag, og ikke enkelt individer som jobber for å gjøre hverandre gode

Topp

InnleggSkrevet: 20 Okt 2018, 21:57 
Avlogget

Skuffende og svak kamp fra Godset :oops:

Contr+Alt+Delete

Topp

InnleggSkrevet: 21 Okt 2018, 12:52 
Avlogget

Det er ikke likegyldighet, men den fortsatte smerten som inntil videre gjør meg taus! Det får være alt per nå!

( Fra i morgen vil det i tilfelle også være jobb.)

Topp

InnleggSkrevet: 21 Okt 2018, 13:16 
Avlogget

Det er jo noe riv ruskende gale når Godset sine spillere underpresterer slik vi så i første omgang mot Sandefjord!

Hvorfor har vi ingen spiller(e) i den sentrale midtbanen? STORE rom hele kampen igjennom...

Hvorfor sentrer vi ikke ballen hardere/raskere (en touch) slik vi vet må til for å åpne opp motstanderne?

Hvorfor i alle dager er ikke laget mer samkjørt off/deff???

Når drar jeg i bursdags-selskap og spiser MASSE kaker.... håper det kan hjelpe på humøret :oops:

Topp

InnleggSkrevet: 21 Okt 2018, 17:03 
Avlogget

Klarte omsider å motivere meg til å se kampen i opptak, selv om jeg visste resultatet. Fikk i går kun fulgt den på vglive. Kan vel ikke si jeg ble mye klokere etter å ha sett kampen, sitter vel igjen med flere spørsmål enn svar. Eneste jeg kan fange opp er at det er fryktelig høye skuldre og lite selvtillit. Så er vel det virkelig store spørsmålet: Hva gjør en nå?

Topp

InnleggSkrevet: 21 Okt 2018, 19:35 
Avlogget

Forsøker å skrive litt: Jeg stusser over den svake kampinngangen, sett før f.eks borte mot Odd. Det gjør jeg når BPs forhåndsomtale bl.a inneholdt følgende utdrag som vel var et delvis tilsvar til noe jeg hadde skrevet ovenfor.

MrBlue2 skrev:
"- Vi må ha trøkk og engasjement i den defensive jobbingen. Vi må ha den tilstedeværelsen vi har vist i de siste tre kampene. Det må ligge i bunn. Vi skal være vanskelig å slå, sier BP."

Så var det så lite av nettopp det i kampinnledningen. Riktignok har vi forfall på midtbane, grunnet fødsel og skoleproblemer, leste jeg et sted på vgd.

Det jeg lurer på, er om vi rett og slett ble spilt ned i forsvar, eller om dette var en kamp, der den berømmelige "ligge kontrollert i etablert lavt press"-forskriften for en kampinnledning på gitte 0-0 som ble fulgt. Var det det første, har jeg forståelse for at det kan bli slik, til tross for budskapet i sitatet. Men er det det siste, så betrakter jeg det som en anvisning på å påføre seg problemer. Iallfall når det i tilfelle pålegges en spillerstall som er offensivt innrettet, bortsett fra også sammensatt av spillertyper som ikke har vært orientert henimot BPs primære spillideer. Så spilles da også med andre sett av formasjonstall enn de foretrukne og med brudd på dyrking av spillerrelasjoner og kontinuitet under det jeg nå ikke som tidligere lett tilslørt har kalt klubbens unntakssituasjon, men åpent vil si er klubbens unntakstilstand. Dette som jeg isolert har hatt full forståelse for på en slik bakgrunn. Da håper jeg imidlertid også at " å ligge kontrollert i etablert lavt press" ikke er noe som har overlevd av ellers tilsidesatte spillideer. For det må være noe av det som har gitt mest problemer. Jeg hevder stadig at det disponerer for lav intensitet i kraft det avventende elementet. Er en forholdsmåte kun for klubber som har spillertyper egnet til og er kollektivt forberedt gjennom relativt faste lagoppstillinger på det. Forhåpentlig er min gryende mistanke uberettiget. At vi istedet ble spilt lave i starten.

Jeg er nok av de mange som mener at Tokmac burde ha startet.

Nå er Strømsgodset bunnlag, uansett hvordan det måtte være i ferd med å gå i øvrige bunnstridrelaterte kamper. For ingen lag ellers i bunnstriden har vel så lav poengvinnende evne. Eller har slike sportslige utfordringer med tanke på sitt spill.

Javisst, når jeg nå første gang kastet et blikk på VG-live.

Edit: Retting av feiltasting. Jeg oppdager ikke alltid når mobilen prøver liksom å korrigere det jeg har skrevet, også når det jeg har tastet, har vært riktig.

Sist endret av Independiente den 25 Okt 2018, 04:27, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 22 Okt 2018, 08:53 
Avlogget

Med MP ute og kampen mot Sandefjord i minne, klarer jeg ikke å se hvordan vi skal klare dette.
Jeg ser ingen positiv utvikling og jeg ser ikke lenger hva BP kan gjøre for å bedre situasjonen....

Topp

InnleggSkrevet: 22 Okt 2018, 09:37 
Avlogget

Superteale skrev:
Med MP ute og kampen mot Sandefjord i minne, klarer jeg ikke å se hvordan vi skal klare dette.
Jeg ser ingen positiv utvikling og jeg ser ikke lenger hva BP kan gjøre for å bedre situasjonen....

Langt på vei enig. Jeg hadde vært det selv med MP med. Uten, så meget desto verre. Men man plikter å forsøke så lenge det er mulig. Hypotetisk er ennå meget mulig å oppnå.

Jeg tror intet på hovedsakelig å forsvare seg til seier, oppnådd med et par vellykte kontringer. Det er egnet til å få spillerne til å framstå som mindre kapable, treneren innskrenket og laget svakt og uinteressant for andre omkring enn den harde kjerne selv om det skulle lykkes helt eller delvis i en kamp. Når det ikke lykkes, demoraliserende også for mange av oss som fortsatt bryr seg, og egnet til å skake likegyldighet hos flere av dem som vanligvis bryr seg.

BP må gripe til metoder som har noe mer positivt i seg. Som kan mane til aktiv heroisme og vågemot istedenfor til avventende avmakt og fortvilte forsøk å komme tilbake i kamper. Faller Strømsgodset på det, så vil vi alle vite at klubben virkelig har forsøkt på noe Strømsgodset anno 2018, stilt på prøve, ønsker å bli husket for å ha stått for av oss selv og av andre. Nå derimot nærmer forlegenheten seg. Langt på vei, regelrett resignasjonen også.

Spekulasjoner:
Tokmac må spille. Jeg vil personlig tro ikke aller best som spiss, men, enten det er på kant eller mer sentralt, som en som både kan skape for andre, sette opp spisser til avslutninger og innimellom selv ankomme med bevegelse til egne avslutninger i angrep (til forskjell fra å være en tett markert spiss). Vet ikke om det kan lykkes, men lurer på om Ulland kunne være en av to spisser. På riktig sted for hans skuddstyrke, uten at hans søken etter å utøve det får det avslutningsorienterte angrepsspillet til å stoppe opp underveis dit. Da må Ulland og Mos bli kjente med hverandre som samspillende spisser.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: