Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 29 Okt 2020, 06:53

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 21 Nov 2018, 22:54 
Avlogget

I denne omgang ønsker jeg kun å markere det syn at forsvar av kampledelser eller lengre ut i kampen av eventuelle fordelaktige uavgjortstillinger bør unngås som kampstrategi og i en sluttfase som taktikk. Ikke bare fordi det er min generelle oppfatning, men i denne kampen er det en spesiell oppfatning i tillegg.

Begrunnelsen er enkelt og konsist målscorerevnen til Stabæks spisser. Istedet vil jeg foretrekke en kampinnretning som holder spillet borte fra vår forsvarssone. Utenom de situasjonene når vårt lag søker å score, betyr det i mine øyne at kampstrategien bør være kampstyring. Det er videre det som fører kampen i retning av å utfordre Stabæk på deres relative svakheter, istedenfor å underkaste seg det å skulle motstå deres relative styrker.

Bortsett også fra at det er mitt rasjonelle synspunkt, er det en kampinnretning, der jeg mentalt bedre tåler motgang underveis, for ikke å si i tilbakeblikk. Det er også en kampinnretning, der en lettere kan unnogå at kampen avgjøres av at det skjebnepreget og symboltungt går "troll i kampen", slik man meget desillusjonerende til tider kan oppleve det. Ikke bare jeg ønsker underveis og etterpå å å vite at vårt lag har gjort det kan for å VINNE kampen. Skal vi falle, bør det være fordi vi ikke har vært gode nok, ikke fordi vi hadde en kampinnretning som innstilte seg på å ha knappe marginer i egen favør, og så ender vi opp med å få dem imot. Vårt lag burde ha så meget kvalitet at vi bør kunne satse på å være best. Stå eller falle på det!

Men vi skal kunne være best!

Hvite og BLÅ!

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Nov 2018, 12:06 
Avlogget

I dt.no drøftes det hvilken kamp som er den viktigste...

Jeg har alltid fulgt denne regelen: Første/kommende kamp er den eneste som betyr noe! De som har vært får vi ikke gjort noe mere med og kamper etter "den første" tar kun fokus bort fra den som virkelig gjelder!

Stabekk på Nadderud blir ingen enkel oppgave! De MÅ også vinne. 3 poeng er det eneste de går for!

Jeg pleier ikke å være nervøs før dagen før event samme dag, men denne uken har vært svært ubehagelig :oops:

Jeg er ute og reiser, men er tilbake sent fredag kveld/natt.

Underlaget er ikke til vår fordel.... blir det hjemmedommer og motvind som snur etter 45 min?

Håper å se ett Godset med 100% innsats fra første sekund!

Håper å se spillere som kjemper og blør for drakta!

Håper å se bedre samhandling og bevegelser rundt ballfører!

Håper og tror på poeng..... aller helst samtlige 3 :twisted:

Topp

InnleggSkrevet: 24 Nov 2018, 08:34 
Avlogget

I følge Strømsgodset 2018-tråden på vgd skal BP i et TV2-innslag ha gitt uttrykk for en tenkning om at Strømsgodset (eventuelt?) kan klare seg med uavgjort, mens Stabæk vil (kunne) være nødt til å vinne.

Ved forlenget betenkningstid fra igår lenge ikke å ha oppnådd å komme inn på dette forumet skal jeg nå istedet nøye meg med kun å si at en slik refleksjon stusser jeg over å bli stilt overfor. [ Kfr mitt åpningsinnlegg. Jeg beklager. Men avhengig av hva jeg synes å observere fra tribunen, kan jeg for egen del under kampen bli brakt til å ta vare på meg selv framfor å gi vokal støtte. Dette som en mental distansering fra slikt som dypt, la meg benytte verbet, utfordrer meg. ]

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Nov 2018, 15:56 
Avlogget

Troppen:

1. Espen Bugge Pettersen
40. Morten Sætra

2. Mounir Hamoud
3. Jonathan Parr
4. Kim André Madsen
5. Jakob Glesnes
17. Christopher Lindquist
26. Lars Vilsvik
39. Lars Sætra

6. Henning Hauger
7. Herman Stengel
18. Martin Rønning Ovenstad
19. Francisco Júnior

11. Kristoffer Tokstad
23. Eirik Ulland Andersen
30. Mustafa Abdellaoue
66. Andreas Hoven
90. Amahl Pellegrino
93. Tokmac Nguen

Topp

InnleggSkrevet: 24 Nov 2018, 23:33 
Avlogget

Dette ble en kamp vi sent glemmer!

2-2 ved fulltid og med hjelp fra Start (takk Kjetil) klarte vi å berge plassen i EL 2019.

Nå kan vi virkelig kose oss på Ullevål neste helg uten å tenke på nedrykk eller kvalik.. og takk for det :twisted:

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2018, 12:16 
Avlogget

En frisk offensiv start for vårt lag. Honnør for den til spillere, lag og trener BP.

Jeg selv ute av stand fra tribune til å bedømme straffeavgjørelsen. Den syntes å omsnu henimot slutten av 1. omgang tendensen i spill og sjanser. Men først et prov på Tokmacs kreative evne til Mos' stabile goalgetteravslutning til 1-1. Vel nok et eksempel også i form av en ytterligere frispilling av Mos fra Tokmac tidligere i kampen som da ikke ledet til goal.

Kampen syntes på stillingen uavgjort å bli i begynnelsen i 2. omgang det jeg fryktet (kfr tidligere innlegg, jeg som mot normalt i denne kampen beskyttet meg noe mot å leve med i kampens opp- og nedturer for vår del). Stabæk oppnådde typisk under vår daværende opptreden sin andre scoring . Vi så ut til selv å ha lagt grunnen for å komme under ved vår taktikk i denne perioden, slik det da framsto.

Så lyktes våre spillere, vårt lag, med en scoring i overtiden med en sen innbytting av Lars Sætra i en angrepsrolle (må innrømmes som et pre for BP denne kontroversielle benyttelse av spillere, NB! all ære til Lars Sætra selv) som ga assist til Mos' annen og livsviktige scoring. Ekstatisk fotballøyeblikk av historisk målestokk. (Følt også av meg, men litt neddempet fra følelsesmessig å ha reservert meg noe.)

Slik kampen framsto for meg på tribunen: Enda et prov for Mos som avslutter. Imponerende å makte det etter så lenge på benk. Riktignok til forsvar for hva som kunne synes som treners feilbedømmelse på det punkt, tross alt noen ganger tidligere som innbyttet spiller, ikke scorende i oppsatte avslutningssituasjoner. Treners daværende aktuelle bedømmelsesunderlag. Desto mer imponerende av Mos da vi etter skade for Marcus Pedersen ble avhengig av Mos til å makte å vende sine egne tidligere marginer i mot til formidabel målscoringsevne under hele kamper med laget spillende i for ham mer egnet sett med formasjonstall. Ellers nok en kamp, hvor det framsto hvor meget Tokmac gir av livsviktig kreativitet. Litt urettferdig forenklende, men hva oppfatter man fra tribunen underveis, der øvrige av våre spillere først og fremst alle bidro til laget som kollektiv spiller.

Trener BP selv med kreditt for meget under kamp. I situasjonen skal jeg bite i meg en meget sterkt følt innvending, gitt sent oppnådd utfall. Honnør, BP! (Men, med meget respekt å melde, BP, underforstått: Hint, hint!)

Uansett, med hensyn på våre spillere: Alle gutta!

Eliteserie 2019! ( Og først cupfinale 2018! Uten press, men med befrielsens motivasjon: Mulig tittel 2018?! Mulig kvalikspill til Europa sommer 2019??!)

Topp

InnleggSkrevet: 26 Nov 2018, 10:59 
Avlogget

Uten å ha sett kampen, kan jeg ku gi uttrykk for gleden siste målet til Mos utløste. Endelig var det en kamp som ble snudd riktig vei :D Så er det bare å håpe at dette utløser positiv energi, som de kan ta med seg inn i cupfinalen

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: