Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 22 Sep 2020, 05:32

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 09 Apr 2019, 16:31 
Avlogget

Skummel følelse av optimisme begynner å snike seg inn, la oss håpe at denne optimismen er reell og at det blir seier i denne kampen. Tror det er viktig at en oppnår at ballen flyttes relativt raskt og at det etableres et trykk for å vinne kampen. I forhold til det defensive, så er frispark og hjørnespark det jeg frykter

Laget bør ha en gryende selvtillit, håper dette bidrar til at en kommer inn i kampen med tenning og tro på at det går bra

Topp

InnleggSkrevet: 09 Apr 2019, 18:35 
Avlogget

Hmmm... lokaloppgjør er lever virkelig sine egne liv... men dersom samhandling og innsats blir som mot Brann har vi en god sjanse på poeng!

Enig i at optimismen lurer i bakhodet og er i ferd med å snike seg fremover i hjernen...

Håper å få se 4-4-2 og angrepsfotball :twisted:

Topp

InnleggSkrevet: 10 Apr 2019, 12:19 
Avlogget

Tillater meg å sitere Groundhopper fra VGD:

Fredag kl. 19.00 er det jul, nyttår, bursdag og bryllupsnatt pakket sammen til to timer som betyr alt!

Verdens største fotballkamp, for oss.
Glem Manchester United v Liverpool. Glems Celtic v Rangers. Glem Real Madrid v Barceona.

Til fredag kommer utskuddene fra Nedre Eiker til vår by. Byen de synger hatsanger mot på tribunen, før de går rett fra kamp og til våre puber hvor de får avslag fra våre jenter.
Dugnadsklubben som må bygge ut stadion for at treneren skal ha et sted å bo.
Supporterklubben som ikke forstår at 3050 er et skjellsord, og knytter like gjerne navnet til sitt bryst.
Den fantasiløse TIFO-gruppa som bare har en eldgammel tilskuerrekord på Marienlyst de kan slå i bordet med.

Etter bananskallet i cupen for et par år siden skal Strømsgodset igjen vise hvem som er storebror.
Det skal smelle på banen og tribunen!

Både lokalpresse og klubber synes dette er stas og koselig. La oss vise at dette er alvor! Det er et derby i ordets rette forstand.
Glem Godset-poder med gubber i brune skjerf og DT med klubbfolk fra begge leirer i skjønn forening.

Stolte Strømsgodset har preget norsk fotball i mange tiår. Premieskapet er fylt opp med både seriemesterskap og kongepokaler.
Det går løse rykter om at de brune også vant noe en gang i tiden. Dette er selvsagt bare vås.

Jeg gidder ikke en gang forsøke å fremstå som en reflektert og sindig supporter når det kommer til disse kampene. Dette er det eneste derbyet i verden som betyr noe.
Alle andre kamper kan jeg se avslappet fra sofaen, mens kamerater biter negler for et lag de plukket ut på måfå som guttunger.

Dette er vårt!
Dette er Strømsgodset mot 3050. By mot bygd. BP mot Hansen. Union mot Dala. Blått mot brunt.

Dette kan bli moro hvis det er politisk akseptert å fyre opp stemninga før og under kamp.

Kampkrav: Hjemmeseier!

Kjør!

Topp

InnleggSkrevet: 11 Apr 2019, 03:34 
Avlogget

For meg er ikke denne motstanderen så viktig som noen ønsker å gjøre det til, selv om vi inntil videre ikke uten videre kan regne oss som tilhørende et høyere nivå stilmessig og prestasjonsmessig enn dem. Vi er ikke garantert historisk en gang for alle å ha løpt i fra dem. Dette som nok en kostnad ved foranledningen til den pågående store snuoperasjonen fra det nylige store avviket i klubbmodell som Strømsgodset har startet på. Seier, uavgjort eller nederlag akkurat i årets sesong mot denne motstanderen, som alle er mulige utfall per nå, så ydmyke bør vi være, de er i mine øyne like fullt ikke en naturlig referanse for oss. I så måte føler jeg ikke noe fotballhat overfor dem selv om jeg ikke nødvendigvis er så glad i dem. Imidlertid påføres vi aktuelt å ha dem som motstander, så må vi jo ta det så lenge det er aktuelt. Men det er andre klubbers lag i ES som jeg primært er opptatt av at vi fortsatt skal måle oss opp mot og søke å utfordre fra en forhåpentligvis kun midlertidig svekket posisjon som vi skal opp igjen fra. Inntil videre er det dog stort nok å komme unna åpen nedrykksstrid dersom vi kan klare det. Det er for meg perspektivet på møter med denne motstander så lenge de er oppe på divisjonsnivået.

[Jeg hopper aldri!]

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Apr 2019, 18:15 
Avlogget

"Spillerne fikk vite laget før torsdagens rolige økt, men det blir først offentliggjort en og en halv time før kampstart i Ælv Classico. Med andre ord 17.30 fredag."

Topp

InnleggSkrevet: 11 Apr 2019, 20:02 
Avlogget

Liker hva BP sier her

https://www.dt.no/sport/godset/fotball/ ... 57-1123380

Spennende kamp, som jeg vekselvis kjenner jeg gleder meg til og gruer meg til. Bare spillerne går tiil fra start og tar kommandoen så har jeg trua

Topp

InnleggSkrevet: 12 Apr 2019, 20:52 
Avlogget
Brukerens avatar

Har bare en kommentar etter kampen, dommerne må fratas korta. Døvle i forrige kamp og Hafsaas nå, de vifter med korta som om det var 17.mai. HÅPLØST!!!!!!!!!!!!!

Topp

InnleggSkrevet: 12 Apr 2019, 20:57 
Avlogget

Er glad for at jeg er offline en uke...

Topp

InnleggSkrevet: 12 Apr 2019, 20:59 
Avlogget

Viljar Myhra må være noe av det dårligste som har vært plassert mellom stengene våre. Er det f meg mulig.

Og BP må bort. Og Flo.

Alle de millionene vi har fått de siste årene. Sauset bort. Håpløst.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Apr 2019, 22:22 
Avlogget

Siden jeg ikke startet med å sitere på min mobil, dette er henvendt til innlegget rett foran.

Jeg for min del anser 1) BP for å være den hovedtrener som jeg nå ønsker å ha framfor alle andre, uten at jeg dermed mener at alle hans disposisjoner er hevet over enhver kritikk. Slik kritikk vil ha noe av ettetpåklokskapen ved seg. Et spillervalg ville jeg på spørsmål ha stusset ved på forhånd.

2) Jostein Flo lot seg aktivt benytte til det som for meg framstår som eiernes ønske om Eksperiment Skullerud. Det var kritikkverdig i mine øyne . Men Flo synes nå tilbake på gjenskaping av klubbmodell fra Godset-Deilaperioden. Da ønsker jeg ikke å røre ved Flo.

3) Jeg har forståelse for at eierne ville ha tilbakeført en betydelig andel av den kapital de satset i større omfang enn tenkt på forhånd. Jeg begynner muligens å lure litt på hvor stor en slik andel nå etter hvert har blitt. Eierne virker også medansvarlige for det midlertidige bruddet med den tidligere klubbmodellen. Hoveddelen av inntektene av spillersalg er dermed dog ikke "sauset bort" i den forstand. De er istedet tilbakeført til eierne.

Edit: En feiltastet bokstav som forkludret meningen er endret.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Sist endret av Independiente den 13 Apr 2019, 05:49, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 12 Apr 2019, 22:56 
Avlogget

Velger å skrive før jeg har lest noe, for å kunne legge dette bak meg.

Om dagens kamp må jeg si at vi tapte den på 1. omgang. Den iøynefallende svakheten er til å bli skuffet over. Det gjelder langt på vei en enfaktorforklaring i mine øyne. Det var den nærmest totalt manglende defensive sammenhengen i vårt lag i 1. omgang. Deres, altså MIFs, attityde var nok til å overtrumfe oss temmelig enkelt. En LSK-opplevelse på Åråsen overført til MIF på Marienlyst. Hvem skulle tro oss falle så enkelt i så måte. At endog økt fysikk i årets spillergruppe skulle kollapse så enkelt på hjemmebane.

JEG HAR PÅ DETTE PUNKT TRUKKET EN UFORSTANDIG ENKELTSPILLERKRITIKK I ALL DENS KORTFATTETHET SOM HER STO Å LESE SOM ENKELTE HAR KUNNET LESE OVER FLERE TIMER. DEN INNSER JEG BLE DYPT URETTFERDIG OVERFOR DENNE. DEN VAR I SÅ MÅTE HELLER IKKE KONSTRUKTIV. DET VAR ET HELT LAG SOM DEFENSIVT FOR 1. OMGANG KOM TIL KORT, NOE JEG TIL OG MED OGSÅ ANTYDET. EN TILHØRENDE SPISS MOT TRENER BLE DERMED OGSÅ ALTFOR MASSIV. JEG BEKLAGER DETTE FJERNEDE SKAMMELIGE AVSNITTET!

Om det ble bedre i 2. omgang i kraft av innbyttet av Hermann Stengel, eller mest av en trenertilsigelse overfor laget som helhet, eller av at motstanderlaget slo ring om den mulige seier som de hadde innen mulig rekkevidde, vites ikke.

Jeg ser muligens ikke alle enkeltsituasjoner så godt. Men jeg ønsker ikke i særlig grad å kritisere bakre ledd.

En eneste spiller var det en fest å se selv på en slik sørgelig kampdag: LARS VILSVIK!

Topp

InnleggSkrevet: 13 Apr 2019, 09:54 
Avlogget

Dagen derpå er tankene og følelsene like dystre...

Hvorfor skulle BP starte med de samme startet mot Haugesund?

Det blir for meg et ubesvart spørsmål :oops:

Er det på tide å la 2.-keeperen få prøve seg?

RBK neste....

(vurderingene på dt.no+ holder til karakter 1.... dvs stryk)

Topp

InnleggSkrevet: 13 Apr 2019, 17:25 
Avlogget

MrBlue2 skrev:
Dagen derpå er tankene og følelsene like dystre...

Hvorfor skulle BP starte med de samme startet mot Haugesund?

Det blir for meg et ubesvart spørsmål :oops:

Er det på tide å la 2.-keeperen få prøve seg?

RBK neste....

(vurderingene på dt.no+ holder til karakter 1.... dvs stryk)

Jeg skal helst unnlate å gjenta det som fikk meg til å stryke en del (med helt urimelig krass tendens) av et innlegg flere timer etter. Men også jeg, MrBlue2, stusset på laguttaket på forhånd, må jeg kunne si. Uten at jeg med det hadde spørsmålet om keeper i tankene.

Til tross for at gårsdagens motstander for meg ikke er noe annerledes enn andre motstandere, har jeg for min del ennå ikke orket å lese avisenes dekning eller reaksjonene på vgd.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Apr 2019, 23:36 
Avlogget

Det har gått ei uke, men jeg kjenner fortsatt at resultatet svir. Første omgangen synes jeg godt beskrives, i samsvar med beskrivelsen som senere er gitt i media med tanke på forsvarsspill. Det ser ut som det er slengt ut nonstopp, enkelt sagt elendig til katastrofalt forsvarsspill. I andre omgang kommer lagets offensive utfordring tilsyne, ved manglende kreativitet. Vilsvik kan slå innlegg, men det blir ikke noe variasjon og dermed enkelt for forsvaret

Skuffet ja, overasket usikker..

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet