Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 22 Sep 2020, 23:37

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: RBK-Godset 22 april kl 18
InnleggSkrevet: 21 Apr 2019, 23:39 
Avlogget

Det ble hevdet at BP var enda mer offensiv enn Deila, så leser en om 5 bak... Kjenner alt i meg gjør vondt med tanke på den inngangen til kampen.. Ønsker så inderlig et spillende lag, ikke et forsvarslag. Så ser kampen, men vet ikke hva jeg ønsker eller håper. Tror det blir flaut uansett...

Topp

InnleggSkrevet: 22 Apr 2019, 00:51 
Avlogget

Hørte også at RBK skal spille 4-3-3 igjen? Tror ikke det er en fordel for Godset :oops:

Topp

InnleggSkrevet: 22 Apr 2019, 13:00 
Avlogget

Det, relativt betraktet, mest oppløftende som jeg har lest på forhånd med henblikk på vår intensjon for denne bortekampen, (hvor jeg som vanlig ikke har nerver til å se når jeg ikke er til stede), er BPs utsagn om behovet for selv å ha ballen mer enn det som var (etter hvert ble?) tilfelle borte mot Brann. Det eventuelt å makte det i sekvenser av kampen er mer vesentlig enn settet av formasjonstall. Det er også det som peker mest framover mot senere bortekamper mot andre lag. Det blir det interessant etterpå å lete etter noe som tyder på, uansett hva slags utfall som det blir i kveld.

Så er det dessuten vesentlig at motstander en gang iblant står overfor defensive utfordringer. For det innebærer iallfall en viss begrensning på hvor uhemmet de kan engasjere seg offensivt.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Apr 2019, 13:18 
Avlogget

Bromfe skrev:
Det ble hevdet at BP var enda mer offensiv enn Deila, så leser en om 5 bak... Kjenner alt i meg gjør vondt med tanke på den inngangen til kampen.. Ønsker så inderlig et spillende lag, ikke et forsvarslag. Så ser kampen, mekn vet ikke hva jeg ønsker eller håper. Tror det blir flaut uansett...

Slike utsagn bør gjerne leses i sin kontekst. Når man så gjør, kan en søke å tolke dem.

En mulig tolkning kunne på sammenligningstidspunktet være at, hva eget spill med ball angår, så tilla Deila kampstyring, samt variasjon mellom tidsutstrakte og raske angrep større vekt enn BP som i større grad gikk inn for angrep med rask og direkte uttelling.

Dersom dette er en rimelig tolkning ( blant flere), så kan en sikkert også diskutere hva av dette som egentlig er mest offensivt.

I vår aktuelle kontekst vil jeg håpe på at det som det er skrevet at vi har terpet på, er å klare å stå imot, når man blir pålagt av kamputvikling å forsvare seg. Men at når vi klarer, så skal vårt lag ha noen andre innslag som innimellom fører kamputvikling inn i et annet spor, herunder bare bl.a til dels som i 1. omgang av den kampen i Bergen som jeg ikke så.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Apr 2019, 16:37 
Avlogget

Forventningene mine før denne kampen verker langt inn i sjela....

Dette blir så utrolig vanskelig!

RBK er jo som ett skadet dyr som ligger og venter på å forsvare seg på eget gress... "bare" 10000 solgte billetter men finner lite å roe nervene mine med før denne kampen :oops:

Frykter tap så 1 poeng ville være "superbonus" 3 ? Bare i de villeste fantasier...

GOD KAMP!

Topp

InnleggSkrevet: 22 Apr 2019, 17:20 
Avlogget

1. Viljar Myhra

26. Lars Vilsvik
5. Jakob Glesnes
39. Lars Sætra
3. Jonathan Parr

11. Kristoffer Tokstad
29. Yacouba Sylla
8. Johan Hove
7. Herman Stengel

90. Amahl Pellegrino
30. Mos Abdellaoue

Benken:

40. Morten Sætra
2. Mounir Hamoud
6. Henning Hauger
14. Nico Mickelson
18. Martin Rønning Ovenstad
19. Halldor Stenevik
25. Stian Ringstad

Topp

InnleggSkrevet: 22 Apr 2019, 19:57 
Avlogget

0 - 0 på Lerkendal er vel akseptabelt?

Kjedelig å se på men likevel spenning mot slutten....

Sylla holdt på å gi bort poenget helt på slutten ved å somle ballen til RBK (som bakerste mann)

BP fornøyd under intervjuet :wink:

Topp

InnleggSkrevet: 22 Apr 2019, 20:44 
Avlogget

Det jeg leser om spillemessig, får som en konsesjon være en akseptabel tilnærmelse for et lag med fersk divisjonsstatus overgitt fra sist sesongslutts så vidt bergede kontrakt og aktuelt i ferd med under sesong å finne ut av en delvis ny stilmessig identitet som vi etter hvert først vil få øye på hjemme. Gitt forutsetningene, om enn i dag mot et alvorlig knirkende RBK, later det til at dette tross alt for oss var et sterkt bortepoeng. Må for min del si meg definitivt fornøyd med dette, slik sesongen tegnet til på forhånd i mine øyne.

Da, til tross for den svake 1. omgangen mot 3050 MIF og hjemmenederlag, har årets lag med dette like fullt skapt et minimum av en poengplattform som gjør at vi kan fortsette innspillingen av spillemåten forut for neste hjemmekamp. Ser med forsiktig forventning fram til en gradvis forbedring av spillet hjemme.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Apr 2019, 22:20 
Avlogget

Jeg som altså bare har lest:

Ifølge en DT+ artikkel det ble mulig for meg å lese, var det visstnok også med litt ballbesittelse innimellom på vår side at kampen også fikk sitt forløp. DET er noe jeg verdsetter og ser med interesse på. Elementer av en slags bortekamptilnærmelse som kan gjenskapes i varierende utstrekning, borte altså, overfor motstanderlag av ulikt kaliber.

Men klarer vi godt nok å spille hjemme og borte etter avvikende strategier, ja, tendensielt to spillemåter? Uten at denne ene kommer til å bli på bekostning av den andre? I denne forbindelse ment spørrende!

Sannsynlig i vår nåværende situasjon: Samlet gevinst ved benyttelse av begge strategier, på tross av et par minusposter ved å veksle mellom dem, er kan hende større enn ved rendyrking av bare en tilnærmelse. Gjeldende på kort og mellomlang sikt. Mens den langsiktige gevinsten av bare den ene ville vi underveis bli felt fra og ikke bli forunt å nyte.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Apr 2019, 08:12 
Avlogget

Jeg synes det er veldig positivt at vi har klart å holde nullen i to bortekamper, attpåtil mot Brann og RBK.

Jeg må innrømme at jeg før sesongen var veldig skeptisk til om vi kom til å henge sammen defensivt. Nå må vi få på plass det den defensive tryggheten hjemme også, og med seier mot Kristiansund er jeg veldig godt fornøyd med poengfangsten i serieåpninga.....

Topp

InnleggSkrevet: 23 Apr 2019, 08:58 
Avlogget

Superteale skrev:
Jeg synes det er veldig positivt at vi har klart å holde nullen i to bortekamper, attpåtil mot Brann og RBK.

Jeg må innrømme at jeg før sesongen var veldig skeptisk til om vi kom til å henge sammen defensivt. Nå må vi få på plass det den defensive tryggheten hjemme også, og med seier mot Kristiansund er jeg veldig godt fornøyd med poengfangsten i serieåpninga.....

HM! Hjemme vil jeg nok si at vi, med et visst innslag av defensiv sammenheng i laget ivaretatt , primært bør tilstrebe å få til et offensivt spill. Vi bør jo ut fra identitet ha et lag med idealer om offensivt spill, egentlig både hjemme og endog borte, selv om vi inntil videre må gi betydelige konsesjoner borte til noe annet, i kraft bl.a av hvor vi har kommet i forbindelse med en snuoperasjon.

Angående identitet, kfr.
https://www.godset.no/om-klubben/vare-v ... g-visjoner
herunder
Misjon: "Vi skal begeistre med offensiv og underholdende fotball."

Topp

InnleggSkrevet: 23 Apr 2019, 09:54 
Avlogget

Jeg er ikke uenig Indy, men ifjor klarte vi ikke å holde tett bakover uansett hvor mye vi prøvde. Det kan se ut som vi har funnet en defensiv formel vi kan benytte i deler av kamper der vi vil sikre et resultat, eller i bortekamper der ett poeng er å betrakte som en seier.

Hjemme har jeg en annen forventning, der må vi klare å underholde.....

Topp

InnleggSkrevet: 23 Apr 2019, 10:32 
Avlogget

Bortsett fra, Superteale, synes det jeg leser om BPs utsagn å vise, at opptredenen ikke er helt ensidig defensiv. Den involverer også noe egen ballbesittelse. Evnen til å utvide graden av denne, aner jeg, vil bli avgjørende for hvor suksessrik denne bortestrategien vil kunne fortsette å være.

Jeg tror nok at den bortebanetilnærmelsen med tilhørende sett av formasjonstall vil være vanskelig å gripe til hjemme mot norske lag, endog i kampavslutninger. Jeg for min egen del ønsker den ikke hjemme.

[Ellers var jeg ikke våken nok til å utøve faktahelvetets rolle overfor påstanden om to bortekamper uten baklengsmål, slik jeg ser du har blitt rammet av annetsteds; jeg var mest opptatt av oppfatningen du ga uttrykk for.].

Topp

InnleggSkrevet: 23 Apr 2019, 19:33 
Avlogget

Independiente skrev:
Bortsett fra, Superteale, synes det jeg leser om BPs utsagn å vise, at opptredenen ikke er helt ensidig defensiv. Den involverer også noe egen ballbesittelse. Evnen til å utvide graden av denne, aner jeg, vil bli avgjørende for hvor suksessrik denne bortestrategien vil kunne fortsette å være.

Jeg tror nok at den bortebanetilnærmelsen med tilhørende sett av formasjonstall vil være vanskelig å gripe til hjemme mot norske lag, endog i kampavslutninger. Jeg for min egen del ønsker den ikke hjemme.

[Ellers var jeg ikke våken nok til å utøve faktahelvetets rolle overfor påstanden om to bortekamper uten baklengsmål, slik jeg ser du har blitt rammet av annetsteds; jeg var mest opptatt av oppfatningen du ga uttrykk for.].

Det er riktig at en i perioder holder ballen i laget, og selvfølgelig er dette viktig for å kunne samle laget og hente seg inn igjen. Samtidig savner jeg at en skaper noen sjanser i forbindelse med at en holder ballen i laget. Følte at det i for mange tilfeller i går endte med at en slo bort ballen, og dermed ga åpninger for kontringer imot

Jeg ser naturligvis også behovet for å holde en trygg defensiv struktur, for å kunne få med poeng i vanskelige bortekamper. Trolig vil dette være en gjentakende inngang til bortekamper. Det en må klare å oppnå uavhengig av formasjon er å skape flere sjanser, og der savner jeg spesielt kontringsspill. En skal selvfølgelig ikke alltid kontre, men om sjansen byr seg bør dette tas hel hjertet. I kampen i går og i kampen mot Brann har jeg savnet denne delen av spillet spesielt

Topp

InnleggSkrevet: 23 Apr 2019, 20:16 
Avlogget

En forutsetning for det er nok at en har så god beherskelse over egen ballbesittelse at en samtidig er i stand til å bruke blikket. Det kan sikkert være litt krevende når en i utgangspunktet vil kunne finne det vrient bare det individuelt og kollektivt å holde på ballen overfor et sterkt motstanderlag. Men mer erfaring med så meget som å inneha slik ballbesittelse kan vel være et skritt på en slik utviklingsvei.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 7 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: