Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 22 Sep 2020, 21:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Godset-KBK, 28 april kl18
InnleggSkrevet: 26 Apr 2019, 19:54 
Avlogget

Er vel tid for å få igang en kamptråd igjen, før denne kampen. Må vel for egen del innrømme at jeg ikke klarer å bygge opp de store forventningene til kampen. Håpet er at laget henger mer sammen og dermed klarer å forhindre at de kontres mot i for stor grad. Håper også å se at de står opp i viktige situasjoner og tar duellene som det gjøres borte nå, og at dette kan forhindre unødvendige mål imot. Den store drømmen er selvfølgelig å se systematisk angrepsspill, hvor det skapes sjanser. Og da gjennom mer variasjon enn hva som hva som har vært tilfelle til nå i sesongen

Topp

InnleggSkrevet: 26 Apr 2019, 22:03 
Avlogget

Jeg har en moderat optimisme på en måte noe mer enn før forrige hjemmekamp, vel å merke litt moderat.

Dette er en kamp, der angrep med en viss iboende defensiv sammenheng opprettholdt for meg betyr at vi unnlater å påføre oss en offensiv strekk som får defensiv konsekvens. Da er det vesentlig å påminne seg om at dette vel var motstanderlaget som i fjor med en viss ekspertise gjentagende tidvis klarte å etablere seg i mellomrommet foran vårt forsvarsledd. Det er det livsviktig å unngå nå.

Enten ved at våre spillere 1) gjenerobrer ball eller 2) returløper ( velger riktig mellom 1 og 2 og gjør det sammen) eller 3) noen tar steget opp fra bakre ledd og avverger dette eller 4) vi bringer våre angrepsforsøk til avslutninger. Eller en kombinasjon av alle 4.

Ellers kan dette eventuelt være en kamp hvor vårt lag underveis kan stå overfor en avveining som jeg har nevnt før. Skal vårt offensive spill alltid være avslutningsorientert? Eller kan det i faser av kampen eller alternativt ut fra situasjonsbildet være en avveining mellom å gå for avslutninger eller å styre kampen?

Det blir spennende å prøve å få øye på om noen signaler kan være gitt om sånt fra BP.

Edit: Tilføyelse av ordene " gjentagende tidvis".

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Sist endret av Independiente den 27 Apr 2019, 09:55, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 27 Apr 2019, 09:44 
Avlogget

Noen stikkord:

- God taktisk plan off/deff.

- Fokus fra første sekund!

- Orientering FØR ballmottak.

- Bevegelser FORAN ballfører (gjerne sideveis/lettere å detektere)

- Utnytte sidebackenes løp ved slå pasninger mot hjørnene av 16-meter.

- Skulle ønske at ikke begge backene er med helt opp (samtidig)

:wink:

Topp

InnleggSkrevet: 27 Apr 2019, 23:42 
Avlogget

Troppen:

1. Viljar Myhra
40. Morten Sætra

2. Mounir Hamoud
3. Jonathan Parr
5. Jakob Glesnes
14. Nico Mickelson
26. Lars Vilsvik
39. Lars Sætra

6. Henning Hauger
7. Herman Stengel
8. Johan Hove
11. Kristoffer Tokstad
18. Martin Rønning Ovenstad
25. Stian Ringstad
29. Yacouba Sylla

10. Marcus Pedersen
30. Mos Abdellaoue
77. Muhamed Keita
90. Amahl Pellegrino

Topp

InnleggSkrevet: 28 Apr 2019, 20:58 
Avlogget

Det er et potensiale i laget, men forstår ikke hvorfor dette bare skal vises i 30 min av kamper. Perioden frem til det andre målet i andre omgang var meget bra, mens resten av kampen var noe helt annet...

Hva er det som gjør at en totalt mangler balanse i laget defensivt hjemme? Virker som alle angrep blir store sjanser. Her må en analysere og finne en balanse, så en ikke må skåre 4+ mål i alle hjemmekamper

Topp

InnleggSkrevet: 28 Apr 2019, 21:05 
Avlogget

Skrevet nesten ferdig før Bromfes innlegg.

Der jeg var nedslått etter forrige hjemmekamp, er jeg forbannet etter denne, noe jeg ikke så ofte er. Så forbannet underveis at jeg til tider opphørte å heie.

Først: Jeg burde nok ha gitt en honnør til trener BP for trenerinput til de to bortekampene. For det ser ut til å danne noe av bakteppet for kritikk nå.

Hvorfor tap:

1) Tilsynelatende ved tabber bak som jeg ikke klarte å få med meg. Men situasjonene oppstår ved passivt spill bakfra. Nå i forhold til det som i starten er en 5 backrekke i forsvar og vel ved igangsetting. Det gir for meg den systematiske sammenhengen som uhellet oppstår i. Det igangsetter en tendens i kampen. Jeg vet ikke hvor lenge vi var fem bak. Vi startet har jeg senere fått informasjon om med samme sett med formasjonstall som vi skal ha benyttet borte. Angitt som 3 - 5 - 2 / 5 - 3 - 2. Når vi da spiller så mye langt tilbake på banen i starten og med 5 spillere bak, blir for meg settet med formasjonstall en årsak til tapet. (Jeg klarte heller ikke å oppnå klarhet omkring straffen.
Fikk et vagt inntrykk av en litt "soft" forseelse som det likevel ikke ville være direkte galt å blåse for.)

2) Når laget likevel etter mer offensiv vilje og tæl kommer opp på 2- 2 i 2. omgang og etter å ha hatt en "go" i sitt spill, opphører mye av den "go" 'en med det. Som årsak 2 til nederlaget i mitt perspektiv: Den manglende dirigeringen fra benk om å fortsette offensiven legger oss åpen for de knappe marginer. Da gir disse bortelaget en fint satt tredje scoring og seieren.

Jeg var foran denne kampen forsiktig mer optimistisk enn tidligere i sesongen. Nå er jeg ikke det lenger.

Dette var en kamp som vi burde ha unngått slike disposisjoner som ikke nødvendigvis måtte gi tap, men under de knappe marginer, tilfeldigheter og potensielt dommeravgjørelser som påvirker utfallet av en kamp, la de disposisjonene oss åpne for et tap i en serierunde, der flere lag bak oss på tabellen før den serierunden vant.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Apr 2019, 01:39 
Avlogget

LES HER MITT INNLEGG VED 10-TIDEN NEDENFOR (kl 07.57 am)

Ifølge innlegg på vgd later BP til å si i en DT+ artikkel som jeg ikke har sett annet enn overskriften av, at tenkelig blir BP tvunget til en defensiv kampplan.

Dersom det siktes til også hjemme, så er det jo latterlig. I to kamper hjemme har laget startet kampen med å unnlate å spille offensivt og i tillegg vært defensivt passive. Først begynt å forsøke å gå aktivt inn i kampene etter hvert etter å ha kommet under og måtte jage kampen. Jeg vil anta at en hovedtrener antas å skulle kunne ha en innvirkende evne på et lags opptreden. Dermed kunne begynne der istedenfor med tanke på hjemmekamper å annonsere en spilleplan i strid med klubbens visjoner.

Nå vet jeg jo ikke den presise ordlyden av det som er sagt av BP. Jeg skal vel å merke ta tydelig forbehold om det. Men har samtidig behov for tidlig å levere et signal.

Jeg har overfor en kritisk innsender uttalt i kamptråd for MIF hjemme at BP er den hovedtrener jeg ønsker framfor alle andre. Synspunktet har vært avgjørende basert på en slett ikke trang forestilling om BP som trenertype. Avhengig av at ikke spesielle formuleringer i DT+ vesentlig korrigerer en eventuelt tendensiøs gjengivelse som innsendere på vgd måtte ha kommet med, må jeg nå si at BP i tilfelle likevel beveger seg utover grensene for den forestilling som jeg har hatt av BP som trenertype.

Jeg vil avholde meg fra å si mer så lenge jeg ikke kjenner nøyaktig ordlyd av BPs uttalelse.

I tilfelle går slett ikke sportslig ledelse klar av innvendinger. Det gjelder med hensyn til spillere stilt til rådighet (om enn en har vist seg veltruffet). Da er det sportslig ledelse som kan ha latt hovedtrener i stikken og ha ført denne opp i en vrien situasjon.

Edits: En uteglemt bokstav tilføyd, uten å ane at det ville lede til en edit nr.1. En vesentlig tredje edit er en innledende linje. Edit 4: Et galt benyttet ord ("mail") rettet (til "innlegg").

Sist endret av Independiente den 01 Mai 2019, 08:05, endret 4 ganger.

Topp

InnleggSkrevet: 29 Apr 2019, 09:35 
Avlogget

Jeg orket rett og slett ikke å skrive før nå....

Dette var en utrolig skuffelse!

Det å spille 5-3-2 på hjemmebane er utrolig feigt og dersom det virker som om vi kommer i uballanse ved balltap under eget angrep.

Jeg har sagt det lenge, Sylla kommer til å kost oss dyrt... og det måtte komme på en "feig" støttepasning :oops:

KFK er et lag vi skal slå hjemme og borte! De har mye energi i laget og kommer til GG for å ta med 3 poeng hjem (8-9 timer i buss)

2 borte-kamper denne uken og onsdag blir det nok neppe et rent B-lag som stiller... jeg hadde tenkt å ta turen til Tønsberg men slik jeg føler det nå blir jeg nok hjemme :shock:

Topp

InnleggSkrevet: 29 Apr 2019, 09:57 
Avlogget

Da har jeg fått anledning til å lese DT +-artikkelen. Jeg ser at det var godt at jeg ovenfor tok et forbehold.

Det står bl.a. i DT + :"På spørsmål om Godset vil starte hjemmekampene med en mer defensiv kampplan svarer BP følgende:

– Jeg har ikke lyst til det, men det kan hende at vi blir tvunget til det. Vi kan jo ikke slippe inn to og tre mål i hver eneste hjemmekamp. Vi må være tettere bakover. Vi må ha flere folk i eget forsvar i boksen og noe må vi gjøre."

M.a.o står det ikke at BP ser seg nødt til å gå for en defensiv kampplan. Men at han svarer på spørsmål stilt om en mer defensiv kampplan.

DA DEMENTERER JEG ANTYDNINGENE I MITT INNLEGG FORAN.

Jeg tror riktignok at noe av elendigheten i de to siste hjemmekampene i stor grad skriver seg fra passive innganger til kampene (slik BP også har nevnt) som bidrar til å føre kampen inn i visse spor.

[ Må avholde meg fra å skrive mer nå under arbeidstiden.]

Edit: Galt benyttet ord endret.

Sist endret av Independiente den 01 Mai 2019, 08:07, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 30 Apr 2019, 21:04 
Avlogget

Ha de siste dagene forsøkt etter fattig evne å forstå hva som egentlig skjedde i innledningen av kampen og slutten av kampen. Det som kommer nå er kun min egen forståelse, basert på observasjoner og min forståelse av de

I innledningen av kampen presser KBK høyt, og en ender med enten pole ballen opp og tape den. Eller forsøke å spille seg ut av press, men da spille på seg balltap og nye angrep. I de situasjonene virker det som laget ikke klarer å se løsninger eller veier ut av det, og dermed blir passive som en følge av usikkerhet. Det medfører at en ved forsøk på å spille seg ut bakfra, ender med å sette opp dårlige og farlige situasjoner. I denne perioden tror jeg Sylla trakk ned og ble en fungerende 5 forsvarsspiller, uten at det var meningen. Faktisk tror jeg at han ved å ligge noe høyere i banen, i større grad kunne bidratt til at en kunne spille seg ut av det. Samtidig ser det for meg ut til at de andre sentralt på midtbanen ikke finner riktig rom eller bevegelser og at dette forsterkes ved at Tokstad og Pellegrino havner i samme situasjon. Alternativet med en lang ball opp fungerer heller ikke som en følge av at Mos blir for alene på topp. Det som forundrer meg er at en da ikke sentrer Tokstad og Pellegrino mer, for å kunne vinne andre ballen etter duellen. Istedet blir en liggende så lavt at den lange ballen opp nesten blir latterlig håpløs

Etter 2-2 målet ser det for meg ut, som en igjen begynner å frykte et mål imot og tap istedet for at en ser muligheten for seier. Dette tror jeg må tilskrives dårlig selvtillit og dårlig følelse fra lignende kamper. Samtidig som spillere begynner å bli slitne og innbytterne ikke helt gjør den samme jobben. Samtidig savner jeg i begge de dårlige periodene en sjf som virkelig går forran og tar krigen en må ta i slike kamper. Ikke at det er en ny problemstilling, men håpet Sylla skulle kunne gjøre det. I tilfelle må han ligge høyere i banen og ikke lavere, så håper en jobber med lagets balanse i utspillsfasen i den kommende perioden og selvfølgelig bevegelser, for å gi mulighetene til å spille seg ut

Så synes jeg laget fortjener at en virkelig ser det maksimale potensiale, for det er høyt. I den gode perioden var det fullstendig enveis, inkludert meget godt defensivt spill ved kontringer. Så jeg er totalt sett ganske forvirret, men det er vel bare en del av å være Godset fan :lol:

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: