Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 22 Sep 2020, 22:32

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: LSK-Godset 14 juli kl 20:00
InnleggSkrevet: 13 Jul 2019, 13:17 
Avlogget

Kan vel ikke si annet enn at forventningene til kampen er lave, så fokus blir vel igjen å se etter positive tegn til utvikling i spillet. Så kan en jo håpe på litt flaks og at de får med seg et poeng fra kampen

Topp

InnleggSkrevet: 13 Jul 2019, 18:43 
Avlogget

I hjemmekampen mot Stabæk så jeg som så langt har begynt iallfall å forsøke å identifisere sider av den nye spillemåten og tidvis syntes jeg hadde sett bittelitt mot Sarpsborg, derimot svært lite av sånt. Dette som jeg, bortsett fra egen manglende evne til å se, på sett og vis har kommet til å tenke på at vi istedet i en viss forstand spilte med stor risiko. Lett fristilt fra en del av HPs grunnspill for den kommende spillemåten for Strømsgodset.

I bortekampen mot Lillestrøm anser jeg at vår eneste sjanse består i i stor grad å praktisere dette nye spillet, hvordan det da skal oppfattes. Uten å ta noe utfall for gitt, tror jeg på sett og vis at det kan gi oss bedre muligheter mot LSK enn det selv relativt gode årganger av Strømsgodset har hatt. For der har det ofte vært vanskelig. Jeg vet ikke om tap kan unngås nå heller, men tror på en kamp, der vi har vært med.

Dog vil vi nok være hemmet av fravær av et fullt innspilt førstevalg som spiss. Om også nå Mos er en betydelig slik kandidat, så er det spørsmål både om han tåler en full kamp, og dessuten om hvor langt han hittil makter å fungere innenfor det nye grunnspillet. Det vet jo jeg intet om.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jul 2019, 11:16 
Avlogget

Det er selvfølgelig lov å håpe på stang inn og flaks, men alt annet enn et nytt klart tap vil overraske meg veldig. Tipper kampen blir avgjort tidlig og at vi tar ferie med ett og et halvt ben i Obos-ligaen.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jul 2019, 12:19 
Avlogget

Alt over null poeng i dag vil være en stor positiv overraskelse.

Siste kamp før ferie og treneren oppfordrer spillerne til å TRENE!

Rykter sier at HP foreslo å kutte ut ferien men pga allerede planlagte reiser ble dette vanskelig å gjennomføre...

Dersom jeg hadde bestemt ville jeg startet med kondisjonstest første dag etter ferien. Dette for å slippe fyllesyke spillere og selvfølgelig for å oppmuntre til fysisk trening i ferien. En slik test ville også konkret vise hvem som ligger etter......

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jul 2019, 13:10 
Avlogget

Troppen:

1. Viljar Myhra
40. Morten Sætra

2. Mounir Hamoud
5. Jakob Glesnes
15. Loti Celina
25. Stian Ringstad
26. Lars Vilsvik
39. Lars Sætra
80. Andreas Nyhagen

6. Henning Hauger
7. Herman Stengel
11. Kristoffer Tokstad
23. Martin Spelmann
77. Muhamed Keita

30. Mos Abdellaoue
56. Mustapha Fofana
90. Amahl Pellegrino

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jul 2019, 15:00 
Avlogget

Independiente skrev:
I hjemmekampen mot Stabæk så jeg som så langt har begynt iallfall å forsøke å identifisere sider av den nye spillemåten og tidvis syntes jeg hadde sett bittelitt mot Sarpsborg, derimot svært lite av sånt. Dette som jeg, bortsett fra egen manglende evne til å se, på sett og vis har kommet til å tenke på at vi istedet i en viss forstand spilte med stor risiko. Lett fristilt fra en del av HPs grunnspill for den kommende spillemåten for Strømsgodset.

Jeg tror det er større sjanse for å se ønsket spill i dag, enn i kampen mot Stabæk. Dette basert på at jeg tror spillerne føler en helt annen grad av forventninger til underholdende fotball på Gamle gress. Denne følelsen av forventninger kan føre til at det blir vanskeligere å forholde seg til det nye systemet. Så vill nok det nye systemet med en sterkere innarbeiding også bli mer synlig hjemme med tiden

I forhold til spiss så er dette en stor utfordring, som nok fører til at det blir enda vanskeligere å innarbeide ønsket spillmønster helt tydelig. Håper inderlig dette løses i løpet av pausen, for det kan være avgjørende for utviklingen videre i sesongen

Topp

InnleggSkrevet: 14 Jul 2019, 15:02 
Avlogget

MrBlue2 skrev:
Alt over null poeng i dag vil være en stor positiv overraskelse.

Siste kamp før ferie og treneren oppfordrer spillerne til å TRENE!

Rykter sier at HP foreslo å kutte ut ferien men pga allerede planlagte reiser ble dette vanskelig å gjennomføre...

Dersom jeg hadde bestemt ville jeg startet med kondisjonstest første dag etter ferien. Dette for å slippe fyllesyke spillere og selvfølgelig for å oppmuntre til fysisk trening i ferien. En slik test ville også konkret vise hvem som ligger etter......

Har en misstanke om at spillerne ikke tør komme tilbake uten å ha gjort en real jobb i ferien. Tror HP er en relativt tydelig person, og at han gjør klare grep om forventninger ikke følges opp

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jul 2019, 00:23 
Avlogget

Opplevelsen av kampen er egentlig en rar greie for min del, hvor en kan dele opp i litt biter. Første omgang frem til 40 min er en kjedelig kamp med enormt svakt spill av begge lag. Så kommer Hamouds skade på verst tenkellige tidspunkt og muligheten til LSK oppstår tildels som en følge av den, samtidig som forsvaret vel ikke er helt våkne. Etter denne kalddusjen kommer enda et surre mål, før en evner å samle seg igjen å kjempe videre. Så var det nesten utrolig å se hvor mange feilpasninger å surre ting begge lag presterte gjennom den første omgangen, om mulig litt flere av Godset enn LSK

I innledningen av andre omgang var det litt tendenser, men en evnet ikke å sette opp noen tegn til sjanser selv om en hadde ball. Svake og kun enkelte bevegelser med liten grad av intensitet førte til denne situasjonen. Etter ca 60 min begynte Godset å se ut til å være ferdig løpt for kvelden, før Vilsvik slår inn til Tokstad og det blir mål. Deretter kjører man kampen, og med litt flaks kunne Stengel utlignet på et godt frispark. I denne perioden er det en del gode prestasjoner, kombinert med noen helt håpløse prestasjoner. Totalen gjør at en ikke helt klarer å sette LSK under et varig press og dermed skape enda flere store sjanser

Skulle jeg fremheve en person så ville det være Stengel som I godset sin gode periode gjør mye bra og skaper situasjoner. Ønsker ikke å fremheve noen negativt...

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jul 2019, 10:20 
Avlogget

Jeg må tilstå at jeg, ytterst på samme tribune, slet så mye med min opplevelse av GUs bruk av tromme at jeg til tross for opphør av all egen vokal support som valgt forholdsmåte på denne trommelyden alt fra forrige hjemmekamp og alle kamper heretter, ble ute av stand til å konsentrere meg om denne kampen. Jeg må derfor dessverre be om å bli fritatt fra å komme med noen respons på kampen, jeg som endog har skrevet om den i forkant. Beklager!

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jul 2019, 11:53 
Avlogget

Ja hva kan men vel si om denne "prestasjonen"....?

Feilene gjøres vel ofte av de samme spillerne? Spelmann, Sætra, Keita.... sliter alle med ball "behandlingen" og må nok også nevne Tokstad i samme kategorien.

Positivt at vi løfter oss i 2. omgang!

Synes f.eks at Stengel og Hauger bidrar bedre off/deff utover i kampen.

Utrolig trist å gå til ferie halvspilt med kun 10 poeng :evil:

45 poeng skal deles ut de siste 15 rundene..... dette blir ikke enkelt !!!

God ferie?

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jul 2019, 12:02 
Avlogget

Til mine flimrende erindringsbilder fra kampen, flimrende på nevnte bakgrunn, hører en 1. omgang da vårt lag når det kunne klare det, 1) ute på banen sideforskjøv som elastisk blokk i en dyrking av kompakthet, og 2) kollektivt lot og måtte la seg falle tilbake til etablert forsvar, lenge med ganske bra kontroll. I så måte ga 1) en plattform for et par angrep. Første baklengs opplevde jeg som å ha et visst kontringspreg på bakgrunn av et av våre ganske få angrep i 1. omgang, sågar med en avslutning.

Et annet flimrende erindringsbilde er vårt lag i 2. omgang mer risikotagende mer eller mindre frafaller kompakthet for å gå til angrep i full bredde. Meget mulig, Bromfe, med noe varierende grad av selvtillit.

Og ja, siden jeg har vært inne på det i forkant, jeg opplevde vårt lag mer måltruende med både Tokstad og Mos framme. Ellers, i tilknytning til ditt innlegg, Bromfe, har jeg i min utydelige opplevelse hatt en fornemmelse i et par kamper av Stengel som nærmest en ny Stengel. En spiller som, enten istedenfor eller i tillegg til en midtbanebalanserende pasningsspiller, i lagets risikotagende faser kjører opp spillet som en mer typisk indreløper.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jul 2019, 12:06 
Avlogget

MrBlue2 skrev:

Feilene gjøres vel ofte av de samme spillerne? Spelmann, Sætra, Keita.... sliter alle med ball "behandlingen" og må nok også nevne Tokstad i samme kategorien.

God ferie?

På en måte opplevde jeg Keita både som en som utpreget gjorde feil, men også som en som på et tidspunkt da laget ennå dyrket kompaktheten, var en spiller som innimellom fikk til enkelte litt mer krevende pasningsforsøk.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jul 2019, 12:13 
Avlogget

I etterpå-kommentarer fra offisielt hold påpekes feil som et problem. Er det i sårbar sone, bør en selvsagt finne løsninger. Men et sterkt fokus på feilunngåelse kan lede til at spillere ubevisst heller unnlater å involvere seg. Slik frykt må bare unngås. Altså: Praktiske tiltak, ja! Feilfokus, farlig! Og framme i banen bør man definitivt kunne risikere feil! Heller fokusere på bedre mestring.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jul 2019, 18:54 
Avlogget

MrBlue2 skrev:

God ferie?

Ble i perioder i går sittende å undre meg over hvor det egentlig er mest akutt behov for forsterkninger.. For i perioder var det så mange svake prestasjoner at jeg nesten ikke ante, så ser en bedring i den perioden laget hevet seg. Opplever ved da at spesielt de du fremhever er posisjoner en må vurdere og tenke ja, men også et akutt behov for spiss

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jul 2019, 19:00 
Avlogget

Independiente skrev:
Til mine flimrende erindringsbilder fra kampen, flimrende på nevnte bakgrunn, hører en 1. omgang da vårt lag når det kunne klare det, 1) ute på banen sideforskjøv som elastisk blokk i en dyrking av kompakthet, og 2) kollektivt lot og måtte la seg falle tilbake til etablert forsvar, lenge med ganske bra kontroll. I så måte ga 1) en plattform for et par angrep. Første baklengs opplevde jeg som å ha et visst kontringspreg på bakgrunn av et av våre ganske få angrep i 1. omgang, sågar med en avslutning.

Et annet flimrende erindringsbilde er vårt lag i 2. omgang mer risikotagende mer eller mindre frafaller kompakthet for å gå til angrep i full bredde. Meget mulig, Bromfe, med noe varierende grad av selvtillit.

Og ja, siden jeg har vært inne på det i forkant, jeg opplevde vårt lag mer måltruende med både Tokstad og Mos framme. Ellers, i tilknytning til ditt innlegg, Bromfe, har jeg i min utydelige opplevelse hatt en fornemmelse i et par kamper av Stengel som nærmest en ny Stengel. En spiller som, enten istedenfor eller i tillegg til en midtbanebalanserende pasningsspiller, i lagets risikotagende faser kjører opp spillet som en mer typisk indreløper.

Er enig din vurderign av første omgang, men grunnet utrolig mye svak ballbehandling og slurvete pasninger klarte en ikke å etablere eget angrepsspill i første omgang. Så var det veldig tydelig endring i holdningene og troen etter målet, og der tror jeg grad av selvtillit kommer inn. Ikke noe jeg gjør ofte men henviser her til "ekspert" kommentator Kjetil Rekdal. Rundt 60 min snakket han mye om hvor svakt trent Godset var og hvordan en mange ganger hadde sett de gikk tomme etter en time. Etter målet endret han det til å snakke om at det faktisk kunne være mental slitenhet mer enn fysisk slitenhet, basert på endringen en så i prestasjon

Jeg synes i perioder en ser en Stengel som gjør mye positivt ja, det jeg savner i tilknytning til hans handlinger som indreløper er bevegelser som gir pasningsalternativer. Aner ikke hvor mange ganger det skjedde at en endte opp på venstre side hvor Ringstad og Keita enkelt fjernet fremdriften og endte med pasning tilbake i banen

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: