Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 22 Sep 2020, 21:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 16 Jun 2020, 22:26 
Avlogget

Jeg legger inn en kamptråd. Det spørs nok hvor meget jeg vil skrive, dersom jeg blir bortimot den eneste som gjør det. Få lesere er det også.

Det er en motstander som, sammenlignet med andre motstandere, vårt lag skulle kunne ha en mulighet mot. Men det er ofte uventede resultater i en serieåpning. De høye temperaturene kan dessuten gi vårt lags kraftkrevende stil noen utfordringer.

Jeg håper at vårt lag ikke nesten utelukkende søker raske angrepsavslutninger i varmen, men også kan søke noen mer lengre varende angrep og på den måten kan oppnå, relativt sett, innimellom å hvile med ballen i laget, samtidig som det ikke så ofte overlater til Start å få overta ballen etter våre avslutninger.

Lagoppstillinger vet jeg lite om, både hva som i øyeblikket ville være en første11er, dersom noe slikt så langt har utkrystallisert seg i hovedtrener HPs hode, samt i hvilken grad skader og slitasje gjør øyeblikkets foreløpige førstevalg utilgjengelige eller mindre i stand til å spille.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jun 2020, 20:35 
Avlogget

Den første halvtimen hadde Start et visst overtak med en en del skaping av sjanser og halvsjanser. Vårt lag hadde riktignok innimellom noe rolig ballbesittelse på midten som jeg syntes det var postiivt at vi hadde. Men omvendt lurer jeg, ikke på forsvarsleddet, men litt på den defensive sammenhengen i laget på midtbanen især i denne perioden, til dels også senere, i kraft av at Start gjorde seg så ofte offensivt gjeldende. Imidertid keeper Viljar Myhra var trygg og stabil i den perioden (og gjør seg ikke bort senere i kampen heller).

I det siste kvarteret kommer vårt lag mer offensivt med. Stolpetreff og sterk headet scoring av Salvesen følger av det.

I andre omgang er vårt lag bedre offensivt, syntes jeg . Men stadig framsto vår midtbane noe lett å spille seg gjennom. Når da med ett Start oppnår å ha marginene med seg, ligger vi med ett under med et mål. Forsvarsleddet var muligens noe passivt akkurat ved Starts ledermål etter en forutgående feil av en av våre spillere som ikke dermed behøvde å ha fått slike konsekvenser. Forspillet til vår sene utligning er en karakteristisk kraftfull Mawa-forsering med påfølgende pasning.

Vi må nok kunne kalle dette en temmelig middels sesongåpning mot et nyopprykket lag som også trøblet i sin generalprøve. HP har trolig en del å justere, men vi er omsider kommet i gang med sesongen.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Jun 2020, 22:17 
Avlogget

Når jeg leser i VG at HP var lite fornøyd, og når jeg selv tenker tilbake, spesielt på det jeg skrev om svak defensiv sammenheng i laget, så lurer jeg høyst spekulativt litt på følgende som jeg får ta sjansen på å sende:

HP innarbeidet først et grunnspill. Det må jeg innrømme at jeg stadig ikke i ett og alt har lært å forstå alle fasetter ved. (Derfor ikke skrevet om.) Med det grundig innarbeidet en første gang, som et fundament, forstår jeg det som han så har lagt andre aspekter av spillet ovenpå fundamentet. Fortsatt holder på med det. Således blir hans gradvis spillemåte rikere.

Før kampen lurte jeg litt på hvordan vårt lag ville tåle varmen med sin kraftfulle spillemåte. Jeg ser ikke bort fra at varmen påvirket det det ble.

Men på sett og vis, nokså firkantet formulert og satt en del på spissen, opplevde jeg kampen som at laget i en viss forstand avvek fra "fundamentet". Det var som om laget kun praktiserte det tilleggspillet som er ment lagt ovenpå fundamentet, uten fundamentet. I så måte nærmest som et spillestilsavvik. Det som på sett og vis innenfor denne spillemåten er å spille med høy kollektiv risiko. Dermed gjorde det relativt enkelt for Start å spille seg gjennom vår midtbane, uten at det var fordi vårt lag var presset tilbake. Det kunne ha vært maktet av et topplag som Molde dersom de i tillegg gjorde en god kamprestasjon, eller eventuelt et utpreget finspillende lag. Men med respekt å melde ikke av et nyopprykket lag og med såpass enkle virkemidler.

I den grad, eventuelt noe overdrevet, kommentaren griper noe riktig, kan den muligens settes i forhold til et utsagn fra Herman Stengel. Den gikk ut på at laget manglet en rytme i spillet. Der kan man kanskje tenke at det fraværende fundamentet i spillet - dersom det var slik - også er det som rytmikken i bevegelser og spill vil springe ut av. ( Og dermed at en tilskuer som jeg, nå via TV, ville spontant underveis kunne feste seg ved svak defensiv sammenheng som en overfladisk følge av noe slikt som et fraveket fundament.)

Topp

InnleggSkrevet: 19 Jun 2020, 10:28 
Avlogget

Du kan vel opprette en ny bruker slik at du kan motta PM på denne?

Topp

InnleggSkrevet: 19 Jun 2020, 11:56 
Avlogget

Jeg kan vel ikke ha to brukernavn?

Topp

InnleggSkrevet: 19 Jun 2020, 17:42 
Avlogget

Jeg ville spurt admin/webansvarlig.... teknisk er det vel mulig. Trenger muligens en mail-adr til?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: