Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 25 Okt 2020, 18:32

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 05 Jul 2020, 11:31 
Avlogget

Forhåndsomtale med synspunkter fra HP på
https://www.godset.no/nyheter/skal-ha-m ... hvem-vi-er

Herunder: "Det er et av lagene i ligaen som spiller med høyest intensitet og det går fort med dem fremover. De er gode på omstillinger når de vinner ballen, de har også mye fysikk i laget og dyktige på dødballer, sier HP."

Jeg som ser lite eller ingen fotball nå, utenom Strømsgodsets kamper, legger merke til at analysen tilsier at motstander spiller annerledes enn et inntrykk jeg dannet meg etter en kamp på Marienlyst, det kan ha vært 2018. Da oppfattet jeg Kristiansund som et lag som tidvis klarte å etablere seg på Strømsgodsets banehalvdel gjennom en viss strekk i vårt lag da. Noe som dannet underlaget for de scoringene som de gjorde.

I og med trenerkontinuitet hos dem lurer jeg litt på om det er en dimensjon de fortsatt kunne ha i sitt spillrepertoar, i tillegg til det analysen nå beretter om. Men meget vel kan det da observerte ha vært noe som særeget oppsto i en kamp, og ikke var noe da typisk for dem.

Ellers ser jeg synspunktet:"Det er ikke noe mål i seg selv å ha ballen. Målet er å skape noe med ballen." Det kan være. Men det er viktig i blant å evne det å kunne ha ballen, forestiller jeg meg. Og for meg er det ut fra fotballsmak et adelsmerke ved de lagene som klarer å skape noe, i kraft av å ha ballen mye.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jul 2020, 21:15 
Avlogget

Som eneste skribent på et forum nesten ingen leser, nøyer jeg meg med dette:

Dette var i mine øyne en spillemessig fin forestilling mot et sterkt motstanderlag som kanskje det første av flere tøffe motstandere framover. Så eget lags fortsatte forbedring kom når det trengtes. De unge spillerne bidro meget til dette. Det gjør det mulig å se fram mot de kommende kampene med positiv forventning.

Resultatet i kveld, til tross for første baklengs, i stor grad også i kraft av Viljar Myhras redninger, pluss noe marginer fra motstanders avslutninger like utenfor. På den annen side, karakter hos eget lags spillere ved å komme tilbake fra 0-2 under.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: