Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 13 Nov 2019, 22:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 223 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: FORNYELSE av GodsetUnionen
InnleggSkrevet: 26 Sep 2006, 14:39 
Avlogget

på oppfordring lager jeg en ny tråd ang temaet vi diskuterte i sangtråden.

håper vi kan holde en SAKELIG og KONSTRUKTIV tone her. det er ikke nødvendig å komme med de loslitte morsomhetene om håndball og korps. de har vi hørt mange nok ganger, og det er ikke nødvendig å gjenta de igjen.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 26 Sep 2006, 14:51 
Avlogget

Går ut i fra noe av grunne til den nye tråden er diskusjonen ang trommer på tribunene, det er jeg helt i mot, syns ikke det passer inn på en norsk stadion, høres mye bedre ut med 20000 syngende i Italia, Spania osv siden det i Norge trur jeg det vil overdøve de syngene supportere, men meg om det.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Sep 2006, 15:06 
Maradona skrev:
på oppfordring lager jeg en ny tråd ang temaet vi diskuterte i sangtråden.

Vel, vi venter i spenning på ditt åpningsinnlegg.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 26 Sep 2006, 15:39 
Avlogget

jeg har tidligere argumentert for at jeg mener at en supportergrupperings hovedoppgave på stadion bør være å støtte sitt eget lag med alle mulige midler. hvordan man skaper stemning og støtte er, etter min mening, ikke det viktigste. det viktigste er at det høres godt (les "trøkk").

min personlige mening er at godsetunionen ikke lengre burde fokusere så unilateralt på britisk supporterkultur, men i større grad hente inspirasjon fra alle land som har tradisjon for god tribunekultur. fotballsupportere i mange land, fx tyrkia, italia, spania, hellas, etc, har alle en fellesnevner: bedre liv på tribunene enn i norge.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 26 Sep 2006, 16:44 
Avlogget
Brukerens avatar

Maradona skrev:
min personlige mening er at godsetunionen ikke lengre burde fokusere så unilateralt på britisk supporterkultur, men i større grad hente inspirasjon fra alle land som har tradisjon for god tribunekultur. fotballsupportere i mange land, fx tyrkia, italia, spania, hellas, etc, har alle en fellesnevner: bedre liv på tribunene enn i norge.

enig med deg(kanskje ikke overraskende), men vi alle er vel enige at tifo er gøy, så hvorfor ikke hente mer sydeuropeisk inspirasjon??? GU trenger en "pimp my ride oppussing"!

med sola i ryggen, mot ælva i annen....

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 26 Sep 2006, 17:27 
Avlogget
Brukerens avatar

jeg skjønner hva dere mener, men er veldig skeptisk til bruk av trommer i Norge, hva annet bruker de i de landene du nevnte mardona for å lage trøkk på tribunen?

Tur Ultras

http://www.ilros.no

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 26 Sep 2006, 18:28 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg syns det er latterlig med rop på f.eks italiensk, dette er kun for spesielt interreserte... ytterst få som vil skjønne hva man roper i det hele tatt...

og trommer? ALDRI!!!! fy faen så sur jeg kommer til å bli hvis jeg blir nødt til å sitte å høre på monoton dunking fra et slikt helvetes instrument hver gang jeg er på kamp

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 26 Sep 2006, 18:29 
Avlogget

se på kanarifansen. etter min mening er de norges beste supportergruppe, det har de blitt de siste to sesongene fordi de har fornyet seg og utviklet seg til det bedre. se og lær hvordan de bruker evighetssanger og tromme.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 26 Sep 2006, 18:34 
Avlogget
Brukerens avatar

Deg om det... jeg syns de er et skrekk eksempel på hva som kan skje med en supporter gruppe

fatter ikke hva som skal være så kult med disse evighetsropene

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 26 Sep 2006, 18:35 
Avlogget
Brukerens avatar

Minus skrev:
Jeg syns det er latterlig med rop på f.eks italiensk, dette er kun for spesielt interreserte... ytterst få som vil skjønne hva man roper i det hele tatt...

synes du det er mindre latterlig med rop på engelsk?? og så er det ikke akkurat kompliserte italienske gloser som blir ropt.. trenger ikke høye iq'en for å skjønne hva f.eks "forza" betyr..

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 26 Sep 2006, 18:36 
Avlogget

Minus skrev:
fatter ikke hva som skal være så kult med disse evighetsropene

det skaper stemning og liv på stadion?

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 26 Sep 2006, 18:38 
Avlogget
Brukerens avatar

willywonka skrev:
Minus skrev:

synes du det er mindre latterlig med rop på engelsk?? og så er det ikke akkurat kompliserte italienske gloser som blir ropt.. trenger ikke høye iq'en for å skjønne hva f.eks "forza" betyr..

De fleste nordmenn har et noe større forhold til engelsk enn italiensk...

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 26 Sep 2006, 18:43 
Avlogget
Brukerens avatar

og...?? det betyr at vi ikke kan trykke italienske supporter tradisjoner til vårt bryst? (som vi forøverig allerede gjør?)

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 26 Sep 2006, 18:45 
Personlig foretrekker jeg den britiske kulturen når det gjelder synging. Jeg vil heller ha mange korte sanger enn en evighetssang. Godsetunionen har tradisjoner på dette og er på sitt beste meget bra på det også. Skulle det nå plutselig innføres en helt annen kultur tror jeg mange vil falle fra. Og det er det vel ingen som ønsker. Jeg tror heller ikke vi ville fått evighetssangene til å vare så fryktelig lenge, det er lettere å hive seg på de korte sangene. De er også lettere å relatere til hva som skjer ute på banen. Tromme vil jeg ikke ha - å skulle ende opp som en kopi av Glimtfansen ville vært pinlig.

KFL er riktignok gode på evighetssanger, men er det å foretrekke? Jeg syns ikke det. Jeg syns det rett og slett er kjedelig.

Topp

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: 26 Sep 2006, 18:52 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg er enig med Vidar F, syns ikke evighetssanger passer inn i GU... Men dette blir egentlig en smakssak enten syns man det er kult eller ikke...

Uansett burde man ha en avstemning eller lignende før man begynner noen revolusjon i GU

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 223 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-19 | Webpublisering og webdesign i Drammen