Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 19 Nov 2018, 11:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 52 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stemningstråd: GU - Brann
InnleggSkrevet: 10 Mai 2013, 20:35 
Avlogget

Søndag 12.5 kl 18.00. Marienlyst.

Nr 1 mot Nr 2. Brann kommer, og de kommer sikkert med mye folk. Folk må levere i denne kampen, og la oss gjøre vårt for at gutta i blått tar 3 poeng mot dritten fra vest. Vi må opp noen hakk på hjemmebane folkens, og levere slik vi gjør på bortebane - nå sist i Skien!

Vi elsker godset - vi hater Bergen.

Kjør debatt!

Topp

InnleggSkrevet: 10 Mai 2013, 23:42 
Avlogget

Er ofte en utfordring det, får vi alle opp på nivået vi har på enkelte bortekamper så hadde vi blåst taket av tribunen! Desverre har vi veldig ofte for vane å følge opp en god prestasjon med en dårlig en. La oss håpe det ikke gjentar seg på Søndag. Årets største og viktigste kamp til nå. Ryktes å komme mange Bergensere også..

Et lite ønske fra meg. Ikke start "reis opp, hvis du er..." i det 85 spilleminutt. spesielt ikke hvis vi leder med 1 mål. Dette kan vente til klokka nærmer seg 90 og gjerne over etter min mening.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Mai 2013, 22:08 
Avlogget

Årsbeste, spesielt 1. omgang. Resten av stadion er også mye mer med på "Kom igjen Godset" i dag også.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Mai 2013, 22:21 
Avlogget

eple skrev:
Anakin. skrev:
vegard skrev:
Hvem betaler bota for blusinga i dag ?

Union?

Uansett bra noen av de som blusset ble identifisert og tatt, kanskje vi får en slutt på dritten? Synes det er noe forbanna tull at enkeltgrupperinger, som udsiskutabelt er flotte unionister verbalt, setter seg selv og sin lidenskap for blussing foran klubben. Tull å drive med slik markering av seg selv mot NøFF.

Svarer her:

Hadde du hatt bedre oversikt over hvordan NFF behandler alle supporterklubbene hadde du trolig hatt større forståelse for stuntet. NFF pisser på supporterne og går helt i mot det både brannvesen, politi og klubbene anbefaler. Det sitter nffpamper uten et snev av forståelse for tribunekultur som helst vil at det er kun sittende barnefamilier som øser ut kroner på kamp. De tar hårreisende avgjørelser som gjør det vanskelig å lage god stemning på kampene.

Hvilke bilder er som er sendt i hele våres på tv? Jo, Cmore sin reklame/promo med Tifo'n til GU med bluss og Godsetlogoen. Det blir brukt pyrobilder i både reklamer, bilder osv i pressen, det er uten tvil stemningsskapende og med et godt reglement ville det vært helt trygt å fyre på tribunen. Etter hva jeg har skjønt har NSA et slikt reglement klart som er godkjent av brannvesen, politi osv, men NFF sier tvert nei. Det er for faen ikke de som har mest kunnskap om dette, det er det brannvesenet som har. Nå blir det kjørt ulovlig og det blir mye mer farlig da bluss blir lagt på bakken for at man ikke skal bli tatt. Da har det tatt fyr i stoler mm.

Synes heller du skal være glad for at noen tør å utfordre NFF og deres komplett uduglige reglement.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Mai 2013, 22:31 
Avlogget

SIF_til_jeg_dør skrev:
hauk h skrev:
Nøff overkjører jo NSA. Det har vært markeringer og aksjoner mot hvordan NFF hgolder på og ljuger og herjer med Supporter Norge. Dem prater om sammarbeid og enda så kjører dem bare på mot NSA. Helt på sin plass med en aksjon i
Drammen og mener nå jeg.

Joda, men den aksjonen hadde vel vært litt bedre uten den brannen.. Er vel ikke akkurat pro-bluss i NøFF sine øyne når man klarer sette fyr på et flagg med bluss.

Som Hauk sier så viser faktisk dette bare at det er helt nødvendig med et godt reglement som supporterklubbene kan godta. Da vil slike situasjoner med at ting tar fyr unngås og man trenger ikke skape situasjoner hvor vakter og politi stormer inn på tribunen. Senest i Ålesund gikk vakter amok inne på tribunen når Kjernen fyrte, de blåste av et brannslukkingsapparat i ansiktet på flere supportere og en dame ble skadet pga idiotisk oppførsel fra vakter.

Man vil aldri få en slutt på pyro på tribunene og da får man heller bli enige om et reglement som gjør dette trygt for alle parter.

Topp

InnleggSkrevet: 12 Mai 2013, 23:18 
Avlogget

Her får folk lese seg opp. NFF + pyroreglement på google, evt en titt på http://forum.tribunenorge.com/viewtopic.php?f=6&t=228 (tilgi meg linking).

Evt les Arnesvingens innlegg. 2 ganger.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 01:36 
Avlogget

Gi meg ett kontonummer så skal jeg bidra til bota. Lenge leve pyro, bluss, røyk og helvete! Ja til stemning og lidenskap på kamp!

Idag var GU gode, langsidene var på'n, og med god hjelp av gutta? Foreløpig årsbeste spør du meg.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 02:32 
Avlogget

Kall meg gjerne en jævla idiot, men aldri for the life of it, skjønt hva som er greia med bluss. Alle påstår det skaper liv, jeg synes det hele er en ganske patetisk affære. Mine to cent that is

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 07:25 
Avlogget

Det er helt greit å være uenige i NFF's vedtak, men ta kampen der den hører hjemme.
Ikke oppfør dere som bortskjemte drittunger som påberoper seg hele Unionens støtte.
Vi er faktisk ganske mange som ikke er enig med "pyrogjengen.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 07:50 
Avlogget
Brukerens avatar

Bluss blir litt som Trommer på tribunen.
Ingen hører hjemme på en fotballkamp.

:lol:

Strømsgodset
Europa League 2011

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 08:30 
Avlogget
Brukerens avatar

Salihovic skrev:
Kall meg gjerne en jævla idiot, men aldri for the life of it, skjønt hva som er greia med bluss. Alle påstår det skaper liv, jeg synes det hele er en ganske patetisk affære. Mine to cent that is

+1

Greit å være uenig. Greit å ha en gjennomføring godkjent av politi, klubber og brann, men ikke av nff.
Men ikke protester med å fyre dritten midt blant folk - kjør heller demonstrasjonen iht til foreslått, og akseptert, metode. Nå får jo nff gratis poeng.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 08:32 
Avlogget
Brukerens avatar

Dimmi skrev:
Det er helt greit å være uenige i NFF's vedtak, men ta kampen der den hører hjemme.
Ikke oppfør dere som bortskjemte drittunger som påberoper seg hele Unionens støtte.

Så hvor mener du at denne kampen hører hjemme?? "Bortskjemte drittunger".. Ta deg en bolle a, Dimmi! Vi er faktisk mange som synes at denne aksjonen var på sin plass! Ikke bare en liten "pyrogjeng".

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 09:09 
Avlogget

Jeg har noen spørsmål knyttet til blussinga på søndag.
1. Var dette stuntet kjent blant ledelsen/styre i GU? Var det godkjent? Hva ble eventuelt gjort for å støtte eller ikke støtte blussinga?
2. Hva forventes det mtp størrelsen på boten? (sammenlign gjerne med hva andre har fått i bot)
3. Skal GU ta denne boten? I så fall hvilken budsjettpost vil det tas fra? Vil det gå ut over subsidieringen av borteturer?
4. Mener ledelsen at blussinga er en god strategi for å endre regelverket? Hva vil ledelsen i så fall foreta seg i etterkant av denne hendelsen?
5. Er det planlagt flere slike stunt?

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 09:16 
Avlogget
Brukerens avatar

AS2 skrev:
Dimmi skrev:

Så hvor mener du at denne kampen hører hjemme?? "Bortskjemte drittunger".. Ta deg en bolle a, Dimmi! Vi er faktisk mange som synes at denne aksjonen var på sin plass! Ikke bare en liten "pyrogjeng".

Ikke glem i samme omgang at vi er veldig mange som blir støtt av at dere aksjonerer. Jeg skjønner argumentene deres, men føler fortsatt ikke at argumentene er gode nok til å gjennomføre aksjonen fysisk.

Og skal man først gjennomføre en slik aksjon, da er det rett ut barnslig og ikke tørre å stå opp for det man gjør. Kaste fra seg blussene i redsel for å bli tatt er vel ikke å stå opp for det man brenner for? Når først blussene tok fyr etter de var kastet, var det ingen av dere som kastet dem fra seg som gadd å slukke dem, men vi som stod litt unna fikk den jævla røyken kommende rett i mot oss.

Hadde stått langt mer respekt av aksjonen dere gjorde om dere faktisk hadde stått med blussene i hånda frem til vaktene/politiet kom og hentet dere for å få personalia.

Kred til Marius, han så ut til å faktisk ville ta tak etter aksjonen, og så ikke særlig fornøyd ut.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 10:52 
Avlogget

"Jeg synes det burde være høyere fartsgrense på E18, derfor kjører jeg fortere enn det som er tillatt"

Makan til idioti har jeg sjelden hørt hva gjelder argumentasjon. Det er NFF som setter reglene, og det er NFF man må forholde seg til. At brannvesenet sier det ikke er farlig har da overhodet INGEN betydning, så lenge den som "eier" arrangementet ikke har gitt sin tillatelse.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 52 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-18 | Webpublisering og webdesign i Drammen