Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 19 Nov 2018, 11:58

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 52 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 19:17 
Avlogget

Det må være mulig å ønske seg stemning og blussing, men samtidig mene at å aksjonere ulovlig er feil måte å fremme sine meninger på? Hva om alle som ønsker noe gjennomført tyr til ulovlige aksjoner på tribunen? Hva skjer da med stemningen?

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 19:43 
Avlogget
Brukerens avatar

Esperado skrev:
Stormen = snillest i klassen. En identitesfri og sørgelig supporterklubb hvor alle er glad i alle og hører på sjefen. En supporterklubb det ikke går an å bry seg en døyt om.

Derfor tolker jeg Quote dithen at GU har blitt for snille, og at debattantene som er i mot gårsdagens aksjon rett og slett blir litt.. Korgutter/piker?

Noe jeg forsåvidt er ganske enig i.

Fotballsupportere slåss alltid mot overmakta, sånn skal det nå faen meg værra og. En fotballsupporter bryr seg 100% om å støtte laget sitt, og bryr seg ikke om en tredjepart som NFF jo er. At vi har en fagbevegelse som NSA i ryggen derimot, er helt ok.

Dersom noen skulle være i tvil, er jeg isåfall enig med Quote (igjen, dersom jeg har tolket an riktig). Lenge leve Godset og Drammen by, dra til helvete med overmakta og de pretensiøse rasshøla som fjerner sjela fra fotballen og selger seg som horer til media.

NFF (NTF?) driver med diktatur, lenge leve demokratiet.

Du tolker meg riktig og har helt rett i det du skriver.

Men pass på så du ikke blir sensurert bort av den "uavhengige" supporterklubben GU.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 19:54 
Avlogget
Brukerens avatar

Quote_Me skrev:

.

Men pass på så du ikke blir sensurert bort av den "uavhengige" supporterklubben GU.

Hva er du snakker om? Sensurert bort?

Leder i Godsetunionen
Formann i Ultras Arnesvingen Felt 3
AS2 aka sofas Ultras har nå gått fra å være medlem i Arnesvingen, til å bli Arnesvingen hangaround. Meget trist

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 20:07 
Avlogget

Quote_Me skrev:
Esperado skrev:
Stormen = snillest i klassen. En identitesfri og sørgelig supporterklubb hvor alle er glad i alle og hører på sjefen. En supporterklubb det ikke går an å bry seg en døyt om.

Derfor tolker jeg Quote dithen at GU har blitt for snille, og at debattantene som er i mot gårsdagens aksjon rett og slett blir litt.. Korgutter/piker?

Fotballsupportere slåss alltid mot overmakta, sånn skal det nå faen meg værra og. En fotballsupporter bryr seg 100% om å støtte laget sitt, og bryr seg ikke om en tredjepart som NFF jo er. At vi har en fagbevegelse som NSA i ryggen derimot, er helt ok.

Dersom noen skulle være i tvil, er jeg isåfall enig med Quote (igjen, dersom jeg har tolket an riktig). Lenge leve Godset og Drammen by, dra til helvete med overmakta og de pretensiøse rasshøla som fjerner sjela fra fotballen og selger seg som horer til media.

Lurer veldig på hvilken agenda du har og hva du prøver oppnå? Er GU lavmål og uten uavnhengighet? Greit med et debattforum, men en du snakker veldig kryptisk og uforståelig.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 22:02 
Avlogget

Quote_Me skrev:
Esperado skrev:

Hvis jeg forstår deg riktig så mener du at styret i GU har blitt soft og lar seg styre av Godset? Det kan vel ikke bli mer feil enn det, GU's styre tar kampen mot SIF og har fightet mer med SPZ og co enn noe annet styre i GU noengang har gjort.

At en del unionister ikke er enig i fyringen i går for så være, men GU har aldri vært mer punsh en det den er pdd. Det har aldri vært bedre stemning enn det som er prestert de siste årene. Det har heller aldri vært bedre tribunekultur enn det er nå.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 22:04 
Avlogget

Helt enig i det du skriver her. Det må også gå an å være uenig...

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 22:33 
Avlogget

Vil gratulere GU med årsbeste på tribunen. Trøkket var bra, men det som imponerte meg best var timinga og sangvalg i går. Endelig satt alt. Dette tror jeg i stor grad har med at folk som har peiling dro i gang sangene. Fortsett slik. "Vi gjør som vi vil" var toppen av kransekaka. Bra!

Kamelsvelging følger:
DT er noe tamt. Kanskje få Holst en liten tur på banen igjen?

Topp

InnleggSkrevet: 13 Mai 2013, 23:55 
Avlogget

Besservisser skrev:
Det må være mulig å ønske seg stemning og blussing, men samtidig mene at å aksjonere ulovlig er feil måte å fremme sine meninger på? Hva om alle som ønsker noe gjennomført tyr til ulovlige aksjoner på tribunen? Hva skjer da med stemningen?

Selvfølgelig er det helt lov å mene at gårsdagens aksjon var feil, og det er naturlig at det er delte meninger om dette. Når det er sagt så tror jeg med hånda på hjertet at ingen ble hverken redd, skremt eller følte et voldsomt ubehag når det ble fyrt igår slik du antydet i et tidligere innlegg heller. Tror de fleste syntes det var ganske stilig. Mens jeg kikket opp på tribunen så var det jevnt over folk som glisa og filmet med mobilene sine.

Hvis det finnes fraksjoner i GU som vil fremme sine meninger eller tanker om TRIBUNELIV så er det jo fantastisk! Pyro er for mange en veldig vesentlig og naturlig del av et tribuneliv. Akkurat som synging, klapping, flagging, tromme og evighetssanger er det. Faktisk aksjoneres det på Marienlyst hver eneste hjemmekamp. Det er en stor fraksjon som går i bresjen for å stå med henda i kors og holde kjeft i 90 min. Det hender at de kjefter på folk som synger for mye og for høyt også. For noen er det nemlig også tribuneliv - gleden ved å kunne stå tett i tett uten en lyd.

Dessverre kommenteres tribuneliv-trådene her av i gjennomsnitt 5 stk utenom de som ukentlig møtes og diskuterer tribuneliv, finner på nye sanger vi kan bruke, syr flagg og diskuterer hvorfor i hælvette Hønefoss har begynt å bruke en velkjent RBK-melodi. Så om det er mange utenom på tribunen vår som har noen tribunerelaterte meninger og tanker: stå opp for de og kjemp!

Hele poenget her er at noen har gjennomført en ytring for hva de mener er et levende, spennende og bra tribuneliv. At det er "ulovlig" pr definisjon er jo faktisk i seg selv relativt fascinerende. Hvor farlig er egentlig en røykbombe og en blinkers? At NFF totalt har oversett Politi, Brannvesen og klubbenes egen innstilling til temaet viser bare hvor ekstremt arrogante og kunnskapsløse de er. Samtidig sitter de der og klør seg i ræva og lurer på hvorfor det ikke er en kjeft som gidder å se fotball på stadion i Norge lengre. At NFF ikke har tatt til seg innstillingen fra bla. brannvesenet som ikke har noe imot blussing i organiserte former på norske tribuner er jo så skivebom som det går ann. Hvis man ikke vet en dritt om en ting, så lønner det seg ofte å høre med de som har kompetansen/kunnskapen sa en vis mann engang.

Men for all del, kanskje det ikke var lurt gjort mtp det å fremme sin sak ovenfor forbundet. Kanskje det var to eldre damer på 2 rad som synes det var litt skummelt at det var røyk rundt øra i 3 minutter. Men kanskje var det også med på å gjøre gårsdagen til årets beste hjemmeprestasjon fra GU sin side som jeg ser at mange her mener, og kanskje det også i fremtiden kan være med på å bidra til at folk gir det lille ekstra og at "hold kjeft fraksjonen" på GU-tribunen gradvis blir mindre.. Jeg tror kanskje det er 300-400 unionister som vil være villig til å droppe ei pølse og en cola, og heller putte 50 kr i bøtekassene så slipper noen å lure på om SIF nå må droppe å kjøpe Messi fordi det kommer en bot fra forbundet, eller om de nå må betale 50 kr nestegang vi skal pisse på enga på Ullevål.

Jeg vil ihvertfall takke dere som fyra så mye for at dere lagde en jævli bra inngang på matchen!

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mai 2013, 00:23 
Avlogget

Amen!

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mai 2013, 01:14 
Avlogget

Tommel opp, Ivar!
Jeg koste meg på kampen! Stå på! Stor takk til de som ofret seg for å poengtere ett standpunkt!

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mai 2013, 02:17 
Avlogget

Som en helt anonym unionist synes jeg det var jævlig stilig. Synd jeg sto i køen da det startet.. Men ser fram til mer! Spytter gladelig inn en liten sum i bøtekassa og

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mai 2013, 04:11 
Avlogget

Fortsatt så er det endel unionister som ikke liker det, skal de da være med å betale botkassa? Jeg selv er ikke medlem grunnet jeg bor for langt unna, men synd om folk som ikke støtter en aksjon skal betale konsekvensene. At NFF er noen fjols er jo allment kjent, synd de ikke lar folk få gjøre litt diverse innenfor hva som er satt av fagpersonell. Men tror neppe en slik aksjon gjør at pyro blir lov nevertheless

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mai 2013, 08:07 
Avlogget
Brukerens avatar

MariusPA skrev:
Quote_Me skrev:
Esperado skrev:

Lurer veldig på hvilken agenda du har og hva du prøver oppnå? Er GU lavmål og uten uavnhengighet? Greit med et debattforum, men en du snakker veldig kryptisk og uforståelig.

Nesten litt synd du tok Q_M alvorlig nok til å svare han. Til tider har han virket som et troll som kun er ute etter å spre eder å galle, ref eksempelvis til ingen kvinner på fotballkamp. Anonyme brukere med slike holdninger fortjener ikke å bli tatt seriøst når de igjen er ute bare for å provosere, og ikke tilfører debatten annet en spekulasjoner. Selv Juger´n som er opprettet for å fyre opp her i forumet er jo rene lammet i forhold til Q_M :mrgreen:

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mai 2013, 08:20 
Avlogget
Brukerens avatar

Hører du Juger'n!! Bææææ!

Har vært merkelig stille fra den kanten i det siste. Merkelig at han ikke har noen synspunkter rundt temaet.. Mulig han er tilbake i Gulfen igjen?? :mrgreen:

Topp

InnleggSkrevet: 14 Mai 2013, 12:02 
Avlogget
Brukerens avatar

Veldig synd at denne tråden har hatt "pyro-aksjonen" som hovedtema, da Brann-kampen var årets høydare (så langt) på tribunen. Og så kunne "pyro-aksjonen" blitt diskutert under egen tråd.

For tribunestemninga under HELE kampen var toppers, hvertfall for en som denne gang opplevde det via tv.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 52 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-18 | Webpublisering og webdesign i Drammen