Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 19 Nov 2018, 11:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 25 Aug 2014, 16:27 
Avlogget

Ja, det har blitt en gjenganger. GodsetUnionen leverer ikke. I alle fall ikke hjemme på Marienlyst. Det som for halvannet år siden var en nyfrelst supportergjeng sulteforet på et sportslig eventyr, er i dag en kravstor supportergjeng som kommer for å bli underholdt, samtidig som mentaliteten drukner på tribunen når den blir fyllt med mennesker uten intensjoner om å bidra.
Jeg kunne brukt mange andre sammenlikner, eller mange andre vinklinger på denne problemstillingen, men tror dere skjønner poenget. Konklusjonen er den samme: GodsetUnionen leverer ikke.

For en som brenner for tribunliv gjør det nesten litt vondt. Og personlig er jeg rådvill. Jeg er heller ikke den som kan stå med pekefingeren (og det er ikke det jeg gjør med dette innlegget heller), da min studiehverdag gjør meg tidvis usynlig i miljøet.

Med dette innlegget ønsker jeg starte en av de viktigste debattene dette forumet har hatt. Så viktig er det. Hva kan vi gjøre? Hva har skjedd/ forandret seg? Så lenge jeg sitter som leder for GodsetUnionen kommer mitt primærmål alltid til å være tribunekultur. Dere som kjenner meg vet jeg er en dedikert tribunemann. Det samme gjelder for resten av styret. I forkant av sesongen sa KHO at han ikke likte trenden i GodsetUnionen, at det ble litt FFK og Stormen over det hele. Sjelden har sammenligningen vært mer alarmerende!

Her er hva vi vet:
- Sesongkortdekningen har aldri vært større på GU-tribunen
- Den generelle stemningen (uavhengig av motstander og anledning) har aldri hatt et lavere bunnivå
- Konstallasjonen av forsangergruppene har endret seg (plassering, tenkemåte, etc)
- Noen har falt fra.
- Andel ikke-syngende fans på GU-tribunen er på MINST 50 %
- Ringvirkningene av at Ivar ikke er der er enorme.
- Mange "yngre" krefter som har kommet til. Slik jeg opplever det segregerer de seg mer fra den syngende massen enn de appellerer til dem. Sorry, men det er min mening. Pedersen har hatt noen outstanding prestasjoner som capo, men det mabgler på kontinutet.

C.S, M.T, JJB, Maradona, Quote_me, Arnesvingen, Arnesvingen2, ø.s, Kathrud, Thorsby og resten av dere som har vært med på dette i mange år. Det er spesielt betraktningene deres jeg søker.

Kall det suksessens bakside eller hva dere vil. Si at alt var mye bedre før. Det er sikkert riktig. Men vi trenger uansett hjelp til å rette opp dette. Vi er en supporterklubb med altfor stolte tradisjoner til å sitte å se på dette.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Aug 2014, 23:08 
Avlogget

.

Sist endret av Aulie. den 05 Mai 2015, 19:41, endret 2 ganger.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Sep 2014, 23:31 
Avlogget
Brukerens avatar

Veldig bra innlegg på siden "SYNG MED PÅ MARIENLYST!" :)

Melodien til den nye sangen:

https://www.youtube.com/watch?v=MLBAR3G-bJM

Topp

InnleggSkrevet: 21 Sep 2014, 11:23 
Avlogget
Brukerens avatar

Veeldig bra trøkk på bortefeltet av oss i Bodø, også før seieren var sikret og i dritt vær. Klapp på skulderen til alle. Også bra og se at folk blir mere med å hoppe og klappe, sånn at vi synes godt ikke bare høres godt ;) Håper denne oppturen smitter over på tribunen på hjemmekampene og :)

Topp

InnleggSkrevet: 21 Sep 2014, 23:05 
Avlogget

Virket som det var bra liv på bortetribunen og ikke minst godt oppmøte på årets lengste bortetur i TL. Kudos til alle som dro og støttet laget til seier. Nå er det bare å sette fokus på Vikingkampen.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Okt 2014, 22:28 
Avlogget
Brukerens avatar

Veldig bra pyro i dag, kudos til alle som bidro! :)

Topp

InnleggSkrevet: 27 Okt 2014, 13:21 
Avlogget
Brukerens avatar

På søndag kan Godset sikre seg Europa League-plass ved seier over Molde. Her håper jeg styret går ut og oppfordrer til mobilisering. Kjør på i alt av sosiale og usosiale medier, få folk som er treige til å skjønne viktigheten av denne kampen. Personlig så har borteturene i Europa sammenheng vært noe av det morsomste å ha vært med på som Godset supporter. På søndag må vi gi alt!

Topp

InnleggSkrevet: 03 Nov 2014, 12:55 
Avlogget
Brukerens avatar

Veldig bra av GU i går! Årsbeste vil jeg si. Tenk om vi kunne opptre slik i hver hjemmekamp i 2015. Da snakker vi.

Topp

InnleggSkrevet: 03 Nov 2014, 16:48 
Avlogget
Brukerens avatar

Høstvær og spill om Europa hjelper jo veldig, men må uansett si jeg var veldig imponert i går. Også før vi tar ledelsen bra trykk og god kok. Lenge siden jeg har hatt det så gøy på kamp på Marienlyst.
Virker også som at det hjelper at de mest aktive supporterne samler seg på et sted på tribunen, og de forskjellige gruppene ikke står så spredt som før. Om jeg skal henge meg opp i noe så er det at det fortsatt finnes folk som konstant holder kjeft, men allikevel skal stille seg midt i Godsetunionen. Lurer på hva disse tenker på? "Nei idag skal jeg stille meg midt i den aktive supporterdelen av Union og holde helt kjeft og ikke bidra med å støtte laget frem mot Europa-plass.

Håper også fremover at flere av de gutta som ønsker å bidra aktivt med å støtte laget trekker inn mot midten bak mål, så får vi kanskje presset ut flere av tantene ut mot sidene.

Ang. Rosenborg borte siste runde for de som skal dit. Nå har vi sikret 4. plassen, og det er bare å kose seg og kjøre på i 90 minutter uansett kamputfall. La oss benytte anledningen til å vise oss frem som gode supportere og virkelig hylle det fantastiske laget vårt som skal spille i Europa for 3. året på rad.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Nov 2014, 15:04 
Avlogget
Brukerens avatar

Da var sesongen over, og vi har noen prestasjoner vi kan være stolte av - og noen prestasjoner vi ikke skal være fult så stolte over...

Hva synes folk var best av året, og hva var verst? Borteturer, stemning, tifo, pyro osv.

Og hvilke andre lags supportere imponerte mest i år?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: