Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 07 Des 2019, 19:55

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 26 Jan 2015, 22:36 
Avlogget
Brukerens avatar

Tenkte allerede å starte tråd for tribunelivet og tifo sesongen 2015.

Hva fungerte bra forrige sesong? Nye sanger som slo an, samling av lokomotivfelt på midten bak mål. Pyroshow?

Hva fungerte ikke like bra? Dessverre mange kamper med lavt nivå. Presterte som regel bedre på tribunen på bortebane enn hjemme.

Håper enda flere som er engasjerte og ønsker å bidra trekker mot lokomotivfeltet på midten, eller fortsetter å gjøre god innsats der de står.

Sist endret av tifosidrm den 27 Jan 2015, 22:56, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jan 2015, 13:06 
Avlogget

tifosidrm skrev:
Tenkte allerede å starte tråd for tribunelivet og tifo sesongen 2015.

Hva fungerte bra forrige sesong? Nye sanger som slo an, samling av lokomotivfelt på midten bak mål. Pyroshow?

Hva fungerte ikke like bra? Dessverre mange kamper med lavt nivå. Presterte som regel bedre på tribunen på bortebane enn hjemme.

Håper enda flere som er engasjerte og ønsker å bidra trekker mot lokomotivfeltet på midten, eller fortsetter å gjøre god innsats der de står.

Personlig synes jeg mange av de nye sangene enten har lite/dårlige tekster (type scooter), eller har melodier som ikke fungerer med tekstene de har. Synes det var bedre kvalitet for et par år tilbake.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jan 2015, 17:32 
Avlogget
Brukerens avatar

Scooter sangen er ment til bruk i de periodene det er stille. Bare folk henger seg på etterhvert så blir dette en morsom variant med hopp, sprett dans og nynning. Ligger vi under så passer det også bra med sanger ala dette. Folk må gi litt mer "faen" å bli med på morroa.

Hvem sanger er det du sikter til i forhold til tekst?

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jan 2015, 17:57 
Avlogget
Brukerens avatar

De nye sangene som ble brukt i fjor, som også står i sangheftet vi delte ut.

Billy Ray Cyrus - Achy Breaky Heart:
https://www.youtube.com/watch?v=byQIPdHMpjc

«Strømsgodset IF, du knuser hjertet mitt.
Av og til så er fotball skikkelig dritt.
Vi kan tape denne kampen, ikke ta poeng.
vi kommer alltid tilbake igjen!»

Scooter - How much is the fish

https://www.youtube.com/watch?v=Qlb57uzn1zE

na na na Strømsgodset nanana Strømsgodset.

Mr.Robinson

https://www.youtube.com/watch?v=9C1BCAgu2I8

"Vi er de hvite blå - Vår kjærlighet er større enn du tror
Woooah
Du betyr virkelig alt for oss - Så hev ditt glass og skål for Strømsgodset
Woooah"

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jan 2015, 23:05 
Avlogget
Brukerens avatar

stm skrev:

Personlig synes jeg mange av de nye sangene enten har lite/dårlige tekster (type scooter), eller har melodier som ikke fungerer med tekstene de har. Synes det var bedre kvalitet for et par år tilbake.

Skjønner godt poenget ditt, er ikke den låten det blir mest punch og trøkk av. Men tror en del folk liker den fordi da kan man hoppe og "herje" litt. Viktig å ha det gøy på kamp og! Også ser felles hopping veldig bra ut visuelt.

Det jeg synes vi gjør veldig bra er å holde på den britiske stilen, men kan også "krydre" litt med inspirasjon fra andre fotballkulturer. Dette gjør at vi får en helt særegen stil, noe som vi faktisk har fått skryt av fra andre fans i Norge!

Prioritet nr 1 er selvfølgelig å støtte Godset og heie laget vårt frem til seier, men god tribunekultur og tribunekampen mot evt andre lag sine supportere gjør norsk fotball (som la oss være ærlige ikke alltid er like underholdende) mye mer interessant. :)

Topp

InnleggSkrevet: 28 Jan 2015, 12:47 
Avlogget

Mr. Robinson-låta funker. Den andre med en del tekst hørte jeg ikke så ofte.
Mulig jeg bare savner enkelte av de gamle. Det var kanskje flere spillersanger med innhold før?
Jeg er ikke negativ til forandring altså.

Topp

InnleggSkrevet: 09 Feb 2015, 19:43 
Avlogget
Brukerens avatar

Da har styret kommet med en del info før sesongen http://godsetunionen.com/tribunelivet-2015/

Personlig synes jeg det er bra skrevet, og for det meste enig det styret har vedtatt her. Hva synes dere andre?

Topp

InnleggSkrevet: 12 Feb 2015, 11:27 
Avlogget
Brukerens avatar

Enig i det meste av dette.
Dette med flagging under kampen er jeg ikke så glad i. Joda, gå til sida. Men bidrar en under kamp=ikke se kamp pga flagging. Smaker ikke godt. Men helt greit å kjøre flagg under kamp; som ved bytte av speller, avbrekk med skade, rett før corner etc. Altså - flagg med vett. Folk går på kamp for å se kampen. Kjør heller kampanje mot alle kaffeslaberas under kampen, og deling av strikkeoppskrifter. Også mellom menn +25.

Blir en god sesong - både på banen og på tribunen.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Feb 2015, 14:27 
Avlogget
Brukerens avatar

rastafari skrev:
Enig i det meste av dette.
Dette med flagging under kampen er jeg ikke så glad i. Joda, gå til sida. Men bidrar en under kamp=ikke se kamp pga flagging. Smaker ikke godt. Men helt greit å kjøre flagg under kamp; som ved bytte av speller, avbrekk med skade, rett før corner etc. Altså - flagg med vett. Folk går på kamp for å se kampen. Kjør heller kampanje mot alle kaffeslaberas under kampen, og deling av strikkeoppskrifter. Også mellom menn +25.

Blir en god sesong - både på banen og på tribunen.

Kaffeslaberas i stedet for å synge er veldig irriterende. Det trekker også ned stemningen på tribunen. Det er ikke like fristende å heve stemmen og synge hvis de som står rundt deg ikke viser noe engasjement, men heller står å diskuterer Paradise Hotel. Derfor vil jeg tro at det hjelper at de mest aktive supporterne og de gutta som synger hele kampen samles nede på dette lokomotivfeltet, for da er det mye lettere å synge hele kampen - når du føler at du ikke står alene og alle andre rundt deg holder kjeft.

Angående flagging så er jeg en av dem som synes at det visuelle er en viktig del av å støtte laget. Ikke bare med flagg, men også med vifte/holde opp skjerf, holde hendene høyt når man klapper osv. Min mening er at vi burde kunne ha nesten fri flagging hele kampen, men at vi har det på et fast begrenset område, så det ikke blir noe konflikter fra folk som ikke var klar over at de har stilt seg rett bak lokomotivfeltet.

Veldig viktig er det også at vi slipper småbarn og tanter midt blant de mest aktive på lokomotivfeltet.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Feb 2015, 04:50 
Avlogget

Blir det gjort noen konkrete tiltak før årets sesong for å prøve å få tilbake den gode gamle stemningen foruten lokomotivfelt som også var benyttet i fjor?

Topp

InnleggSkrevet: 23 Feb 2015, 12:43 
Avlogget

Südkurve skrev:
Blir det gjort noen konkrete tiltak før årets sesong for å prøve å få tilbake den gode gamle stemningen foruten lokomotivfelt som også var benyttet i fjor?

http://godsetunionen.com/tribunelivet-2015/
Avgjørelser som har blitt tatt på årsmøter, styremøter og tribunemøter:

• Flagg skal brukes under kamp nede ved gjerdet på betongen. (Er flaggene i veien kan man flytte seg noen meter til siden)

• Tribunegruppa plasserer forsangergrupper der de mener det er best for GodsetUnionen.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Feb 2015, 15:58 
Avlogget
Brukerens avatar

Etter at det ble gjort grep på høsten ifjor så tok det seg veldig opp. Sangbok, skilting og mye info gjorde at det ble bra. Vi må bygge videre i år. Viktig at folk pusher hverandre. Drammensere virker utrolig nok mette etter 3 sesonger med godt spill. Klaging på ditt og datt. Folk glemmer fort i denne byen her. Syng som faen og dult bori naboen som holder kjeft

Leder i Godsetunionen
Formann i Ultras Arnesvingen Felt 3
AS2 aka sofas Ultras har nå gått fra å være medlem i Arnesvingen, til å bli Arnesvingen hangaround. Meget trist

Topp

InnleggSkrevet: 01 Mar 2015, 19:54 
Avlogget
Brukerens avatar

Promo for Godsetunionen 2015! Sjekk ut hvis du ikke har sett den enda.

https://www.youtube.com/watch?v=3d8fc0oBRts

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2015, 06:16 
Avlogget

Noen som har planer om å stå med arma i kors og holde kjeft når ballen ikke ruller vår vei?

Det er to uker til seriestart og det er ikke en levende sjel her inne som er interessert i å diskutere tribunekultur? Det skremmer meg.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2015, 16:38 
Avlogget

Er vel strengt tatt ikke så mange som diskuterer/skriver som som helst her lenger..
Forhåpentligvis vil engasjementet ta seg noe opp når ballen sparkes i gang og det faktisk begynner å skje noe.

Unionen har jo fått mange nye medlemmer som tidligere var sofaslitere. Sofaslitere vil jo underholdes uten å måtte løfte en finger selv for å nyte godt av varene. Kanskje vi burde møblere tribunen med sofaer slik at folk kan føle seg hjemme og bekvemme? :P

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 19 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: