Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 25 Aug 2019, 02:00

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1534 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Ronny Deila
InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 17:53 
Avlogget

AS2 skrev:
Ja vel, ja... Begynner å få en litt vond smak i munnen..
http://www.tv2.no/2014/06/06/sport/stro ... la/5678074

Vel, heller ikke det begynner jeg å få. Klubber og spillere og her klubber og trenere har høyst legitime motstridende egeninteresser som i blant kan sprike meget.

Jeg selv ville i og for seg ha funnet en kompensasjon på 25 millioner kr som naturlig ut fra Ronny Deilas betydning. Strømsgodset skal høyst forståelig etter mitt synspunkt da ha krevd 10 millioner kr i følge
http://www.vg.no/sport/fotball/stroemsg ... /23224453/

Like forståelig er det i mine øyne at Ronny Deila kan ha sett dette som en alvorlig trusel mot sin trenerdrøm som var i ferd med å bli virkelighet. Spesielt ettersom at han valgt å si nei til Malmö FF. Ikke rart, synes jeg da, at han reagerte som gjorde, sett ut fra hans egeninteresse.

I det hele tatt: Det er gunstig å prøve å se en sak fra flere horisonter enn sin egen.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 18:38 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg ser det greit fra begge sider. Skjønner Ronny, skjønner klubben. Men den vonde smaken kommer av opptakten til de siste dagene.. Hvor lenge har Ronny visst om interessen, uten at klubben er blitt informert....

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 19:23 
Avlogget

200 millioner gikk Celtic med overskudd i 2. halvår i fjor. Godset ber om 8 millioner for sin mest verdifulle person og Celtic tilbyr 2. Forskjellen er ufattelige 1/30-del av 6 måneders overskudd og Deila skjønner ikke at Godset setter seg på bakbeina. Deila kunne ha dekket forskjellen fra egen lomme og enda gått betraktelig opp i lønn.

Penger ødelegger folk og fotball...

Sist endret av carlsb3rg den 06 Jun 2014, 20:25, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 19:43 
Avlogget
Brukerens avatar

AS2 skrev:

Kvalmt. Forferdelig dårlig måte å forlate godset på. Måtte vel vært mulig å ha tillitt til at klubben som i sin tid valgte å ha tillitt til han ved å forlenge, faktisk ville ha tatt hensyn til hans ønske om å dra til Celtic. Han ødela rett og slett sjangsen vår til å riste ut de ekstra kronene, jævla dårlig måte å forlate en god arbeidsgiver på.

Hadde håpet han kom på mandag for å bli hyllet og takket for innsatsen, nå føler jeg egentlig at det er best han ikke blir applaudert. Vi ville vel samtlige forstått at han tok valget om å dra til Celtic, om det hadde skjedd på en redelig måte.

Takk for alt du gjorde mens du var her, utakk for måten du dro på.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 19:51 
Avlogget
Brukerens avatar

DT.no med artikkelen "Slik var spillet om Deila" just nu. Om all informasjonen her stemmer er det lavmål, men Deila skal allikevel få hyllest for alt han har fått til i klubben fra min side. Vi hadde aldri vært der vi er i dag uten Deila, Flo og ikke minst Espeseth.

Lykke til i Skottland, Ronny! Synd at Tromsdalen-kampen mest sannsynlig ble hans siste under hans ledelse; for det kan fort ha vært den dårligste.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 20:08 
Avlogget

Føler egentlig Ronny har vært overmoden for å reise videre en god stund nå uansett, og måten han har håndtert denne situasjonen på viser vel bare det. Utrolig illojalt å først grine seg til ny kontrakt (forøvrig fortjent), som skulle gi både han og Godset forutsigbarhet, og så rive i stykker kontrakten et par måneder senere. Aldri i verden om Flo og Co ville ha hindret overgangen. En passende kompensasjon skulle bare mangle. Skammelig avslutning på et fantastisk eventyr.

Gleder meg til å se en topp motivert danske ta Godset til nye høyder.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 20:18 
Avlogget

Kjedelig exit
Men tydelig var dette det Ronny ville samma faen.

Gidder ikke bruke energi på det, mannen er borte men Godset som klubb lever enda.

Ingen er større enn klubben, heller ikke Deila

Nå er det nye utfordringer å backe David.

Så håper jeg virkelig at folk ikke starter å sutre om det skulle komme et tap med ny trener.

Det er noe som heter, intet tre vokser inn i himmelen.

Det gjør heller ikke rekka våres på 44 kamper (bank i bordet)

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 20:20 
Avlogget
Brukerens avatar

denne tråden om Ronny Deila har nå 100 (+) sider, det sier litt om mannen som nå forlater oss for annet gress.

først og fremst må jeg bare gratulere - og takke - Ronny for alt han har gjort mens han var i Strømsgodset. det som har skjedd med klubben de siste årene kommer for alltid til å stå i historiebøkene med gullskrift. jeg har aldri hørt så mye skryt av Godset og Drammen tidligere. den jobben som er gjort står det virkelig respekt av. og jeg er glad på Ronnys vegne. så akkurat hele pressekonferansen på TV2 sport og gleder meg til å følge med på skotsk fotball fremover.

selve exiten - og alt styret rundt - passer bedre inn i Se og Hør enn i historiebøkene. her er det mye som har gått fort og kanskje galt. i en klubb som tilsynelatende har blitt profesjonell på det aller meste er det helt merkelig å oppleve denne exiten. er både paff og lettere sjokkert.

arbeidsrett og kontrakter betyr ingen ting? men dette er uansett bare bagateller - og dette blir fort glemt - som alt annet i Se og Hør.

store spillere har forlatt klubben tidligere og verden går videre. sesongen 2014 ruller straks videre...

håper klubben tåler tapet av Ronny og holder nivået oppe :D

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 20:25 
Avlogget

Nå ble dette bekreftet i nrk-dagsrevyen. Som sagt, det må være lov ikke la seg rive helt med her heller. Det som er skjedd i dag er først og fremst bra for Ronny og der er vel fortjent. Men Godsets har blitt satt "på gangen" mange ganger i løpet av denne prosessen.

Viser bare nok en gang at den eneste konstanten i klubbens livs er supporterne selv (men JF er kanskje er i ferd med å motbevise denne tesen! Sterk intervju på dt.no (etter trening som)).

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 20:31 
Avlogget
Brukerens avatar

Kiddo skrev:
(men JF er kanskje er i ferd med å motbevise denne tesen! Sterk intervju på dt.no (etter trening som)).

??? Link???

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 20:34 
Avlogget

eple skrev:
AS2 skrev:

Kvalmt. Forferdelig dårlig måte å forlate godset på. Måtte vel vært mulig å ha tillitt til at klubben som i sin tid valgte å ha tillitt til han ved å forlenge, faktisk ville ha tatt hensyn til hans ønske om å dra til Celtic. Han ødela rett og slett sjangsen vår til å riste ut de ekstra kronene, jævla dårlig måte å forlate en god arbeidsgiver på.

Hadde håpet han kom på mandag for å bli hyllet og takket for innsatsen, nå føler jeg egentlig at det er best han ikke blir applaudert. Vi ville vel samtlige forstått at han tok valget om å dra til Celtic, om det hadde skjedd på en redelig måte.

Takk for alt du gjorde mens du var her, utakk for måten du dro på.

Jeg kritiserer ikke at det skjedde da, men Ronny Deila ble vel utfordret på hva han egentlig ønsket fra Jostein Flo da overgang til Malmö var oppe. På en måte på sin identitet. Ronny kan ha fryktet noe tilsvarende nå som en drømmeovergang til en klubb til og med utenfor Skandinavia var oppe. Da kan Ronny nå ha følt at han måtte sette seg utover vanlige lojaliteter, for å være sikker på å oppnå sin drømmejobb. Først ved å reise, deretter ved å si opp sin kontrakt. Den foregående utfordringen på identitet som jeg altså ikke kritiserer, kan like fullt ha fått en omkostning nå dermed. Og Ronny kan ha følt seg usikker på om innledende god forhandlingsvilje ikke ville kunne komme bli kjørt til bunns og muliggjøre et sammenbrudd i Celtic's utspill til ham selv.

Jeg vil nok en gang si at jeg anerkjenner at begge parter har sine egeninteresser. Men at for Ronny gjaldt det noe mer enn en høy inntekt ved en eller annen utenlandsk trenerjobb. Det gjaldt en trenerjobb for en klubb som for ham ville bety spesielt mye i en utenlandsk klubb, der han ikke vil stå overfor stilutfordende kynismeframanende nedrykksstrid, men mulighet for å stå for stil som også pragmatisk det beste. En klubb som han også har følt har et tribuneliv som han har blitt oppflammet av.

Men når nå også andre som du fokuserer på Ronnys ivaretagelse av egeninteresse overfor klubbs ivaretagelse av sin egeninteresse og etterpå derfor ikke vil applaudere Ronny Deila, så er det vel ikke sikkert at han ønsker å komme hit på mandag heller da. Dersom Ronny skulle fornemme at det er slike stemninger ute og går.

For egen del vil jeg gjerne uttrykke distanse til slike stemninger! Jeg føler ingen bitterhet eller krenkethet ved måten overgangen fant sted under de forståelige sprikende interesser. Vel å merke før jeg blir tolket på annen måte: Jeg understreker at jeg heller ikke da kritiserer de som har hevdet klubbinteressen på forsøkt og oppfattet beste måte. Ulik egeninteresse og ulik rasjonalitet i handlinger er noe jeg alltid har vært opptatt av i slike sammenhenger.Jeg beklager sterkt at Ronny Deila eventuelt skal oppfatte en slik reaksjon etter alt han har utrettet for Strømsgodset!

Men gitt alt dette, kanskje Ronny bør unnlate å komme til Marienlyst på mandag!
:cry: :cry: :cry:

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Sist endret av Independiente den 06 Jun 2014, 20:38, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 20:37 
Avlogget
Brukerens avatar

teppemann skrev:
selve exiten - og alt styret rundt - passer bedre inn i Se og Hør enn i historiebøkene. her er det mye som har gått fort og kanskje galt. i en klubb som tilsynelatende har blitt profesjonell på det aller meste er det helt merkelig å oppleve denne exiten. er både paff og lettere sjokkert.

Nå er det vel ikke klubben som kan sies å ha håndtert dette uproffesjonelt, men en trener som tydeligvis setter seg selv over klubben. Good riddance. Håper ledelsen nå formidler klart til samtlige spillere at ingen er større enn klubben. De som ikke vil være her kan bare pakke sekken og dra. Det er bare å spørre Ola, Marcus, Alfred etc etc om hvor attraktivt det er når man kaster seg på første fly bort.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 20:44 
Avlogget

Er trygg på at Ronny er for profesjonell til å stille på Marienlyst mandag, som fra et eller annet tidspunkt mellom tirsdag og torsdag i realiteten ble en bortebane for ham. Hele hans oppmerksomhet og lojalitet forventes dessuten må nå å ligge hos Celtic. Tiden for hyllest er forbi, Godset og RD vandrer videre på adskilte veier, slik er livet.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 20:53 
Avlogget

Kiddo skrev:
Er trygg på at Ronny er for profesjonell til å stille på Marienlyst mandag, som fra et eller annet tidspunkt mellom tirsdag og torsdag i realiteten ble en bortebane for ham. Hele hans oppmerksomhet og lojalitet forventes dessuten må nå å ligge hos Celtic. Tiden for hyllest er forbi, Godset og RD vandrer videre på adskilte veier, slik er livet.

Kan heller hylle Jostein Flo - gudfaren. Så sliten ut i DT-intervjuet. Sikkert hatt noen tøffe døgn.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jun 2014, 21:06 
Avlogget

blå88 skrev:
Kiddo skrev:

Kan heller hylle Jostein Flo - gudfaren. Så sliten ut i DT-intervjuet. Sikkert hatt noen tøffe døgn.

Han virka rimelig ferdig ja.

Og noen må fortelle journalisten at man ikke skal si "mhm" i et videointervju, sånt lærer man man på VGS. Man nikker bekreftende med hodet, intet mer.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1534 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-19 | Webpublisering og webdesign i Drammen