Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 30 Okt 2020, 00:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 292 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: David Nielsen
InnleggSkrevet: 09 Jun 2014, 00:42 
Avlogget

Hva slags rop/sang skal han få? Han er vel gal nok til at "David Nielsen - Ditt sorte svin!" slår godt an :)

Topp

InnleggSkrevet: 13 Aug 2014, 17:17 
Avlogget
Brukerens avatar

Bare å gratulere med fast ansettelse. Har trua og gleder meg til å se hvordan Godset utvikler seg under David.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Aug 2014, 20:50 
Avlogget

Også jeg vil gratulere David Nielsen med fast ansettelse!

Så vil jeg gjerne markere en posisjon i en diskusjon som later til å foregå annetsteds, uansett at jeg ikke har lest så mye av den. På knapp skrivetid har jeg ikke fått kritisk gransket alt tilstrekkelig og vil kunne gå tilbake på punkter ved konfrontasjon med gode innvendinger.

Jeg har en forståelse for at en trener først vil ha på plass det han ser som sin grunnleggende versjon av hvordan han vil spille. Slik var det også under Ronny Deila. Først da han hadde det på plass og fikk det til å fungere, gikk han inn på alternative måter å spille på. Og da det muligens kostet et par poeng til å begynne med, ble Ronny Deila faktisk kritisisert for at han ikke holdt seg til "plan A", der han før var blitt kritisert for ikke å ha en "plan B".

Imidlertid ønsker jeg å lansere en forhåpning i denne omgang. Det er at når David Nielsen føler at laget behersker de endringer han ønsker å introdusere, noe som meget vel kan ta litt tid, da håper jeg at han som en variasjon i spillet vil introdusere enkelte av de elementer han muligens nå delvis forlater. Litt usikkert hva det innbefatter foreløpig, men altså muligens (idet jeg står i fare for å overdrive inntrykk eller feiltolke dem)
1) innlegg fra kanter til midtspiss (helt eller delvis?)
2) pasninger som tres gjennom motstanders pressledd, noe som muligens, uten å være såkalt "gjennombruddshissig" , bidro gjennom rask ballbesittelse til delvis å oppheve skillet mellom gjennombruddshissighet og mer utpreget "possession football".

Ikke at jeg er motstander av spill bakfra og sverger nærmest utelukkende til innlegg fra kanter. Jeg har alltid verdsatt spill bakfra. Men anser jo at til tider kan et spill basert på innlegg og overlegg tilføre noe.

Videre: I motsetning til andre liker jeg faktisk ballbesittende fotball svært godt. Jeg ønsker ikke en rendyrket gjennombruddssøkende og enda mindre en rendyrket gjennombruddshissig fotball. Slik sett betraktet jeg Ronny Deilas spillemåte som en rikere fotball enn dette. Like fullt tror jeg at det er gunstig også å kunne tre ballen gjennom ledd eller kunne spille ballen i pasningsutvekslinger raskt gjennom ledd.

Følgelig håper jeg at med David Nielsens egen spillemåte innarbeidet og behersket at slike tidligere elementer av ham kan introduseres som variasjoner i det spillet David selv legger opp til som primært.

[Med et slikt innlegg håper jeg også at andre kan gjenfinne dette forumet som en arena for diskusjon. Også de som ikke bare ble tause her, men engasjerte seg annetsteds, noe som jeg selv ikke ønsket å gjøre.]

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Aug 2014, 10:43 
Avlogget
Brukerens avatar

http://148.122.161.133/~v-fos/201407-ingen_skam.html

Topp

InnleggSkrevet: 19 Aug 2014, 18:39 
Avlogget

En kort generell respons til innlegget i linken foran:

Når en trener blir målt på hva han får til, så finner jeg det rimelig at da insisterer en trener på å bli målt på hva han selv står for som fagmann. At en trener dermed ikke kan la seg overstyre fra tribunen.

Det som for øvrig for noen ser ut som mer eller mindre planløs eksperimentering, kan for andre se ut som utvikling.[ Det drev også Ronny Deila med i forrige sesong etter ønske. Etter tvang derimot under denne sesonginnledningen, der han ble tvunget til å fravike noe av spillet fra 2013-sesongen, grunnet skader på viktige spillere.]

Med tanke på David Nielsens fotballtenkning: I kampen mot Start borte synes jeg vi for første gang så noe annet og mer enn i de to gode kampene mot Steua, samt i kampen mot Odd borte, der vi hadde en spillemessig slagkraft selv mot sterke lag, men fortsatt som seneste tiden forut for trenerskiftet har hatt en del problemer med å score mål. Men nå mot Start borte viste seg en viss forløsning i målfarlighet for et Strømsgodset- lag som særlig spiller seg fram bakfra, istedenfor i stor grad ved innlegg fra kanter, og hvordan dette kan lede fram til en sjanseskapende evne på en for oss ny måte. (Gustav Wikheim så spillemessig ut til å profittere på en slik forandring.)

Da vil jeg tro at dette foreløpig er lettere å få til mot de middels gode lagene som forsøker å spille sitt eget spill enn mot svakere lag som defensivt mye mer innretter seg etter motstander, eller mot sterkere lag. Imidlertid ved å iverksette spill etter David Nielsens spillide mot flere og flere middels gode lag, øves og bedres evnen til å være målfarlig mot stadig bedre lag , samt mot lag som primært satser på å knyte defensivt igjen. Her framsto også for undertegnede med ett et klart utviklingspotensiale for et Strømsgodset spillende etter Davids forskrifter. Og vi har alt på den annen side sett hvordan det spillet iallfall kan være spillemessig slagkraftig mot sterke lag, dersom noen på den annen side skulle være tvil om det også, om enn før dette mer usikkert med hensyn til målfarlighet.

Kort fortalt: For en tribunesliter som kun har kampdagenes spilletid som bakgrunn, etter kampen mot Start framstår utsiktene ganske så meget mer løfterike. Det allerede denne sesongen.

Den større sjanseskapende evnen later så i ganske så stor grad til å være forbundet med Martin Ødegaards sensasjonelle bidrag til vårt lags spill.

I den grad jeg skulle ønske meg noe også i forhold til dette, så er det nettopp med tanke på Martin Ødegaard som altså så enda tidligere enn iallfall jeg hadde forventet, ikke bare har preget, men bestemt kampforløp. For det er åpenbart en spiller som er i Strømsgodset en begrenset periode. Ganske kort tid eller eventuelt litt lengre tid. Med potensiale for litt lengre tid enn det ellers kunne ha blitt, kanskje nettopp i kraft av David Nielsens ideer om anvendelse av Martin, som eventuelt eksempelvis vil kunne gjøre overgang til Celtic til en unødvendig karrieremessig omvei. Dette fordi David Nielsens spillide på dette punkt tenkelig kan være vel så mye pakt med hva som vil være rådende dit Martin senere skal.

Mitt ønske imidlertid i lys av dette er da det ganske opplagte at David Nielsen utvikler to versjoner av Strømsgodset, begge i henhold til hans egne ideer, med passende momenter til å virkeliggjøre ideene i hver versjon. Versjonene er rett og slett utvikling av et Strømsgodset-lag og et Strømsgodset-spill henholdsvis med og uten Martin Ødegaard. For ellers vil vi falle en god del den dagen Martin går videre til nye utfordringer. Da kan laget trene på iverksette alternativet i kampsituasjoner i de kampene, der Martin blir skiftet ut før slutt.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 13 Sep 2014, 20:01 
Avlogget
Brukerens avatar

Før shitstormen starter:

Denne sesongen går i dass, kanskje neste blir litt bedre, men han må få noen år på seg. Herregud det var 40 år siden siste seriegull, kan ikke vinne hvert jævla år. Vi har så mye lovende nye fjes at jeg kunne ikke gitt mindre beng i denne sesongen når Deila stakk for å drite seg ut i skottland og tok med seg Lunov, samt at vi mangler nøkkelspillerne fra fjorårssesongen. Jeg husker fortsatt hvordan vi sleit mot Løv-Ham i bunnen av 1. div for ikke mange år siden, klarer meg helt fint uten medalje et par år.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Sep 2014, 00:06 
Avlogget

Daniel skrev:
Før shitstormen starter:

Denne sesongen går i dass, kanskje neste blir litt bedre, men han må få noen år på seg. Herregud det var 40 år siden siste seriegull, kan ikke vinne hvert jævla år. Vi har så mye lovende nye fjes at jeg kunne ikke gitt mindre beng i denne sesongen når Deila stakk for å drite seg ut i skottland og tok med seg Lunov, samt at vi mangler nøkkelspillerne fra fjorårssesongen. Jeg husker fortsatt hvordan vi sleit mot Løv-Ham i bunnen av 1. div for ikke mange år siden, klarer meg helt fint uten medalje et par år.

Vakkert! :)

Topp

InnleggSkrevet: 14 Sep 2014, 15:07 
Avlogget

Det finnes en mellomting mellom en vulgær medgangssupport som ikke tåler den minste motgang, og den nokså vilkårlige henvisning til tidligere års stakkarslighet som like vilkårlig brått kan trekkes tilbake, og som neppe heller oppnår tilslutning utover de ytterst få.

Og når det blant enkelte forsvarere blir henvist til at også Ronny Deilas lag i første halvdel av sesongen 2014 spilte svakere enn i gullsesongen, ser jeg snarere den sesongdelen som et uttrykk for trenerkvalitet. For der 2013-laget kunne spille med hva som uten Kim Andre Madsen og Jørgen Horn (tempo, forsvarskoordinering) ville ha vært strekk i laget, dyrkende midlertidig offensivt overtall som alltid har risiko for defensivt undertall, gjorde Deila etter mitt syn i år noen tilpasninger som gjorde at laget mer ville henge sammen. Mindre visuelt flotte, men funksjonelt mesterlige ut fra resultater. Og man visste, vil jeg på min utenom kamper klare avstand fra lag og klubb si, at dette var tilpasninger av midlertidig art.

Nå ser det ut som at David Nielsens lag med dets litt endrede spillemåte, muligens ikke så utpreget dyrkende uttrykkelig overtallighet som istedet noe økt ballbesittelse (absolutt ingen innvendinger fra min side for det isolert betraktet) også på sine særegne forutsetninger likevel kan ha noe av det samme problemet. I tillegg en mental byrde hos spillerne fra følgen av mer eller mindre å komme inn i et slags mønster for kampforløp. Spille godt, ikke score, gå på en eller et par baklengs, jage kampen.

I så måte er det ikke en vilkårlig tidsfrist jeg finner rimelig. Men jeg ønsker en erkjennelse av at det er noen saklige utfordringer med spillemåten å løse istedenfor å si at det ikke er noen slike. Meget vel at disse gis alternative forklaringer. At så disse søkes løst. Det kan meget sannsynlig først finne sted under neste sesong at fruktene vil vise seg. Det kan skyldes en tiltrengt tid for innarbeiding. Dessuten kan det være behov for en ny start for å komme ut av de sperrer som den mentale biten kan forårsake. Mener man det ikke er noen slike spillemessige utfordringer, men kun en mer årsaksløs motgang, så vil jeg like fullt håpe på et selvgranskende blikk. Ikke for at noe annet spill skal søkes, men for at mulige tilstedeværende svakheter skal slutte å forpurre det flotte som skulle bli til. For jeg er en varm tilhenger av at Strømsgodset skal ha en slik ambisiøs spillemåte som er så velegnet å introdusere unge spillere. Som under grunnleggeren Ronny Deila. Som under viderefører David Nielsen og hans justeringer.

Så får vi heller være åpne for å være med på at det vil kunne ta ytterligere lengre tid dersom vi kan identifisere gjenstående problemer å gå løs på.

Jeg tror at det er flere muligheter for å få omgivelsene bredt omkring med på et slikt perspektiv enn det er noe krampaktig å vise til erfaringene til noen ekte diehards som har vært med på bortekamper på Lambertseter og Roverud.

Endringen: Rettelse av en skrivefeil.

Sist endret av Independiente den 15 Sep 2014, 13:12, endret 1 gang

Topp

InnleggSkrevet: 15 Sep 2014, 12:41 
Avlogget
Brukerens avatar

Det er blitt alt for lett å legge all skyld på treneren når ting går dårlig i fotball. Ikke at GU har gjort det, men mange har valgt å gjøre det. Det ser vi tydelig i diverse diskusjonstrådet på dt.no og facebook. Kanskje bør vi i GU bli flinkere til å uttrykke vår støtte til David? Og på den måten bidra til å balansere ut negativiteten?

Det som skjer i Godset om dagen gjør vondt. Utvilsomt. Men det skyldes en helhet som omfavner mye mer enn David. I tillegg til Deila, stakk Lunov. Forsvarsrekke vår er ekstremt skadeutsatt (og jeg aner ikke lenger hvor mange konstellasjoner som er utprøvd). I tillegg er Ovenstad sjuk, Nana skada, Marvin skada, Stefan og Keita borte, samtidig som Vilsvik har underpresetert... Videre har vi en keeper, som også er kaptein, som tydelig ikke har huet i Godset om dagen. Mot Brann slapp vi inn 4 mål, hvorav 2 var keepertabber og 2 var forsvarstabber. Det sier det meste.

Med en stabil stopperduo, en keeper med fokus på godset og et kapteinsbind på en skadefri Horn trur jeg mye vil se bedre ut. Begynner vi i tillegg å sette sjansene våre ser det plutselig MYE bedre ut.

Nå må vi heve huet og ikke oppføre oss som en gjeng sutrende RBKere. Vi må støtte Nielsen og se framover mot neste sesong. Jeg har fortsatt trua!

Topp

InnleggSkrevet: 15 Sep 2014, 13:50 
Avlogget

Det er mye som kan forklares ut fra skader og spillere som har forsvunnet. Det jeg reagerer på er at David har gitt inntrykk av at han skulle videreutvikle spillestilen vår. Så langt har utviklingen gått feil vei. Spørsmålet er om det er på grunn av eller på tross av Davids inntreden....

Topp

InnleggSkrevet: 15 Sep 2014, 15:29 
Avlogget

Spillemessig synes jeg ikke det har vært snakk om noen katastrofe frem til matchen mot Brann pålørdag. Kampbildet i matchene mot Stabæk, AAFK og Sogndal ligner på kamper vi vant på vårsesongen da vi hadde flyt og stang inn. Det er kamper vi fort kunne vinni med en halv teskje marginer på vår side.

Det vi så på søndag var derimot helt ufattelig dårlig med hårreisende prestasjoner både på benken og banen. Fortesetter det i neste match kan vi begynne å snakke om krise. Frem til det skjer så kommer iallefall ikke jeg til å jazze meg opp.

(Registrerer forøvrig at forumet sakte, men sikkert begynner å komme ut dvalen. Det er mer enn gledelig og jeg skal iallefall prøve å gi mitt lille bidrag til å få opp aktiviteten her igjen. Håper flere hiver seg på etterhvert. VGD er vel og bra, men faen så deilig det er å diskutere med likesinnede fra tid til annen og gå dypere i materien på VÅR klubb uten sidevis med trolling.)

VGD-nick: Roedgata

Topp

InnleggSkrevet: 15 Sep 2014, 17:07 
Avlogget

Sortrose skrev:
Det er blitt alt for lett å legge all skyld på treneren når ting går dårlig i fotball. Ikke at GU har gjort det, men mange har valgt å gjøre det. Det ser vi tydelig i diverse diskusjonstrådet på dt.no og facebook. Kanskje bør vi i GU bli flinkere til å uttrykke vår støtte til David? Og på den måten bidra til å balansere ut negativiteten?

Det som skjer i Godset om dagen gjør vondt. Utvilsomt. Men det skyldes en helhet som omfavner mye mer enn David. I tillegg til Deila, stakk Lunov. Forsvarsrekke vår er ekstremt skadeutsatt (og jeg aner ikke lenger hvor mange konstellasjoner som er utprøvd). I tillegg er Ovenstad sjuk, Nana skada, Marvin skada, Stefan og Keita borte, samtidig som Vilsvik har underpresetert... Videre har vi en keeper, som også er kaptein, som tydelig ikke har huet i Godset om dagen. Mot Brann slapp vi inn 4 mål, hvorav 2 var keepertabber og 2 var forsvarstabber. Det sier det meste.

Med en stabil stopperduo, en keeper med fokus på godset og et kapteinsbind på en skadefri Horn trur jeg mye vil se bedre ut. Begynner vi i tillegg å sette sjansene våre ser det plutselig MYE bedre ut.

Nå må vi heve huet og ikke oppføre oss som en gjeng sutrende RBKere. Vi må støtte Nielsen og se framover mot neste sesong. Jeg har fortsatt trua!

En stor tommel opp for denne! Jeg er så hjertens enig.
Det er ufattelig mye psykologi ute å går i denne idretten. Og vi som supportere har en makt ved at vi har den stemmen vi har, både i media og ikke minst på stadion på kampdag. Vi kan velge å bruke den stemmen hvordan vi vil. Men skal vi være supportere, så skal vi være supportere som støtter laget og det klubben jobben for.
Klubben har gått god for DN, og da bør vi som supportere vise mye tydeligere at vi står bak klubbens avgjørelser. Om DN er rett mann, tror jeg klubben og spillerne selv kan svare best på, og ikke alle bedreviterne der ute.
Så langt jeg har oppfattet, er det ikke blitt uttrykt noen misnøye mot DN som trener innad blant spillerne. Det siste de trenger i en vaklende periode hvor de kanskje mister troen og blir usikre på seg selv, er et hylekor fra supportere om at DN er feil mann. Psykologi!

Gi DN tid, for å kunne bli bedre må man ha muligheten til å kunne prøve og feile.

Jeg er ikke fornøyd med dagens situasjon selv. Jeg blir frustrert og forbanna. Men det som gjør meg mest forbanna, er alle medgangssupportere vi har fått. Folk som gjør alt annet enn å støtte laget. Alle som går før kampen er ferdig. Fy faen for noe dritt rett og slett. Slike "supportere" ønsker ikke jeg å ha på stadion. De er en skam, og bør gå i seg selv før de retter sin klage mot andre.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Sep 2014, 17:15 
Avlogget

Tror mye av frustrasjonen går på at det ikke virker som at Nielsen klarer å få noe vilje og tæl inn i gjengen. Vi er godset, vi er vant til å tape og spille ræv. Det bør derfor ikke overraske noen at vi ikke spiller samme fotball som i fjor. Det som gjør meg forbanna er at spillerne ser ut til å ha gitt opp før de i det hele tatt begynner, og kollapser så fort litt motgang kommer. Det er dette som er Nielsen sin oppgave, få de ekstremt godt betalte nissene til å ihvertfall ofre liv og lemmer selv om bena for dagen har byttet plass.

Jeg savner spillere som er dumme nok til fly med hode først inn i alt av dueller, og som heller tar en smell fremfor å vike unna(deg ja, Storflor). Når det kladder, KRIG!

Topp

InnleggSkrevet: 16 Sep 2014, 00:02 
Avlogget

Superteale skrev:
Det er mye som kan forklares ut fra skader og spillere som har forsvunnet. Det jeg reagerer på er at David har gitt inntrykk av at han skulle videreutvikle spillestilen vår. Så langt har utviklingen gått feil vei. Spørsmålet er om det er på grunn av eller på tross av Davids inntreden....

Du tror ikke det første punktet ditt har noe med at den planen ikke har fungert? Det tror jeg. :)

Topp

InnleggSkrevet: 16 Sep 2014, 00:09 
Avlogget

Deilig å lese mange fine innlegg, ikke ensidig kritikk som ikke henger på greip. Opplevde også på tribunen på lørdag at galgenhumoren vi var vant til når vi lå i addecco'n var tilbake hos et enkelte, nydelig. Det er en grunn til at det var 43 år siden vi vant gull sist. Å gi opp nå blir bare for dumt, la medgangssvina stikke. Vi pleide å kjøre land og strand rundt å blei pissa på støtt. Da tåler vi en trøkk etter en sammenhengende opptur siden Kitta putta inn penger i oktober 2005. Det er faen meg nesten 9 år med opptur. Det beste vi alle kan gjøre er å få humøret til å smitte over til sidemann så alle synger av full hals på GU-tribunen. Det er der vi skal vise oss!

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 292 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen