Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 21 Okt 2020, 00:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 292 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: David Nielsen
InnleggSkrevet: 14 Apr 2015, 09:57 
Avlogget

http://www.nrk.no/buskerud/det-raste-pa ... 1.12307871

SITAT Vi er nemlig opptatt av å spille offensiv fotball med få touch og samtidig ha defensiv struktur. Vil heller invitere deg til oss nede i IF så kan du få se hvordan fotball kan og bør spilles, .... SITAT SLUTT

I den utstrekning dette skulle være representativt for understrømmer i Strømsgodset-systemet eller rundt Strømsgodset, så vil jeg for min del si at det utgjør en rendyrket primitivisering av arven fra Ronny Deila. Jeg vil i grunnen si egentlig en avvikling. For sett bort fra foruroligende tilløp til flørting med noe Mourinho-kyniske elementer, som jeg er meget, meget kritisk til og vil advare mot, har jo David Nielsen beveget seg innenfor denne arven, uansett det famles noe i øyeblikket. Slett ikke hele, men likevel noe av grunnen til famlingen springer ut av den så store og gode spillerstallen, der det ikke utkrystalliserer seg enkelt en første-11-er. Der forsøk på å forsere utvelgelsen av en slik vil gjøre vold på det privilegiet som denne spillerstallens soliditet utgjør.

Den nevnte arven av spillemåte og fotballideer forstår jeg som en rikere spillemåte enn den enkle besvergelsen om gjennombruddshissig fotball. Nemlig med en kollektiv ballbesittelse som sikter på å styre kamper , men som kan ha evne til å produsere sjanser i etablert angrep, ha gjennombruddsåpnende kvaliteter og en evne til tider til å kunne spille seg så raskt gjennom og forbi motstanderes forsvarsledd på en slik måte at det kan sies å oppheve et oppstilt skille mellom ballbesittende og gjennombruddhissig fotball. Der den enklere fotballen nøyer seg med defensiv struktur og spill med få berøringer som nøkkelbegreper, opererer den arven jeg håper David Nielsen vil bekjenne seg til, med offensiv struktur og gjenerobring som motstående nøkkelbegreper dersom den først skal formuleres på det rene slagordplan.

Denne arvens elementer gjelder det å danne en opinion om å forsvare. Som en stilattaktiv fotball, som demonstrert slagkraftig og dessuten som den type fotball som er den beste å utvikle og videreutvikle unge spillere gjennom.

I den grad dette framstår som nostalgisk, så er ikke det intensjonen. Det er snarere å være fotballideologisk.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Apr 2015, 16:04 
Avlogget

Independiente skrev:
Slett ikke hele, men likevel noe av grunnen til famlingen springer ut av den så store og gode spillerstallen, der det ikke utkrystalliserer seg enkelt en første-11-er.

Her er du inne på noe vesentlig tror jeg. Stallen er stor og jevn, med mangel på klare førstevalg offensivt. Dette har jo også vist seg gjennom store utskiftninger fra kamp til kamp i vinter. Jeg tror absolutt dette er en av grunnene til den manglende samhandlingene offensivt. Personlig håper jeg David nå kjører inn Storflor og lar han spille noen kamper på rad. Flamur har gjort det greit med innsats og tæl, men han er dessverre ingen sterk relasjonsspiller. Med Storflor på banen er jeg nesten sikker på at også Vilsvik vil heve seg betraktelig. Når den generelle offensive samhandlinga nå lugger litt, er vi desto mer avhengig av små «klikker». Storflor/Vilsvik-linken var på mange måter den som holdt det offensive spillet vårt oppe på starten av fjoråret – og jeg tror relasjonene de to i mellom er så innarbeidet at denne linken raskt kan bli et våpen igjen.

Topp

InnleggSkrevet: 14 Apr 2015, 18:36 
Avlogget

Razak skrev:
Independiente skrev:
Slett ikke hele, men likevel noe av grunnen til famlingen springer ut av den så store og gode spillerstallen, der det ikke utkrystalliserer seg enkelt en første-11-er.

Her er du inne på noe vesentlig tror jeg. Stallen er stor og jevn, med mangel på klare førstevalg offensivt. Dette har jo også vist seg gjennom store utskiftninger fra kamp til kamp i vinter. Jeg tror absolutt dette er en av grunnene til den manglende samhandlingene offensivt. Personlig håper jeg David nå kjører inn Storflor og lar han spille noen kamper på rad. Flamur har gjort det greit med innsats og tæl, men han er dessverre ingen sterk relasjonsspiller. Med Storflor på banen er jeg nesten sikker på at også Vilsvik vil heve seg betraktelig. Når den generelle offensive samhandlinga nå lugger litt, er vi desto mer avhengig av små «klikker». Storflor/Vilsvik-linken var på mange måter den som holdt det offensive spillet vårt oppe på starten av fjoråret – og jeg tror relasjonene de to i mellom er så innarbeidet at denne linken raskt kan bli et våpen igjen.

Skrevet ut fra at Strømsgodset nå eventuelt vil tilnærme seg kampen ut fra de offensive fotballideer som før rådd grunnen, for ellers har jeg lite å komme med:

Uten at jeg skal insistere, det å forsøke å få i gang Øyvind Storflor som du går inn på, jeg vil si som den arkitektspiller han desuten er for hele angrepsspillet, kan meget vel være et visst bidrag også gjennom spillervalg til å bringe det offensive spillet til å fungere. Der må en kunne si at om noen så kan Storflor ut og inn iallfall hva spillemåten offensivt har vært forut. I den utstrekning det måtte være nyanseforskjeller nå under David Nielsen i forhold til hva spillet har vært før, så har nok Storflor et konkurransefortrinn overfor Vaagan Moen iallfall inntil videre overfor det å finne fram til det. Så får det vise seg hvor mye Øivind Storflor får sin andel av spillet til å sitte.

Dersom spill for Øyvind i så fall skulle skje på bekostning av Flamur Kastrati som du antyder, er det verdt å påpeke overfor Flamur at det er ikke han selv som individuelt har spilt seg ut, for Flamur har vært en av de offensive spillerne som har markert seg best i de to treningskampene og de to seriekampene som jeg har sett. I tilfelle bør Flamur få forklaringen at det er i egenskap av arkitektspiller som spillertype at Øivind Storflor måtte bli valgt.

Hvor vidt Øivind Storflor fysisk i øyeblikket tåler 90 minutter, skal være usagt. Men han kunne bidra til delvis å føre neste kamp inn i et ønsket spor fra begynnelsen av.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Apr 2015, 21:20 
Avlogget

Vet det bare er snakk om en kamp, men opplever allikevel at jeg i dag fikk mer tro på det David og resten av trener teamet arbeider med. Ballen ble brukt og det var tydelig struktur i både det offensivt og defensivt i dag.

En liten ting jeg stusser litt på er valget med å bytte ut Ovenstad, og sette inn Jradi. Opplever at Ovenstad er sterkere i det defensive enn Iver, og at vi derfor mister en del av det offensive trykket etter byttet. Følte det samme i forrige kamp, så håper dette ikke er et fast bytte som gjennomføres.

Tror vel også denne kampen viste at det faktisk er noen utfordringer knyttet til Marvin og hans utførelse av spissen rollen. Da med tanke på struktur i det offensive spillet

Topp

InnleggSkrevet: 18 Apr 2015, 22:21 
Avlogget

Knall å se Abu i dag! Flere andre melder seg også på. Bugge bidrar med et par gode redninger!
Også har vi fått en ny spiller i Florent. Det oppensive intiativet som utluste pasningen fra Abu etter etter 75 min (eller hva det nå var), viste seg å være verdt ett poeng!

Topp

InnleggSkrevet: 27 Mai 2015, 22:42 
Avlogget

David Nielsens bemerkeslsesverdige avskjedshilsen
http://www.godset.no/news/article/69h9j ... kk-for-meg

Fantastiske mann! Jeg kan ikke huske noen trener som har forlatt sin jobb på slik verdig, generøs og suveren måte ved uenighet i klubbledelsen om veien, knyttet til trenerspørsmålet.

Jeg vil gjerne få være kun en på tribunen som beklager at det ble slik. Jeg vet ikke igangsatt og drevet gjennom av hvem. Tap av en organisasjonsspiller til skadefravær later til å ha undergravd gode kampprestasjoner som kunne ha ledet til flere seire og poeng under krevende sesongprogram. Dette ga opphav til et vrient lagproblem som vil bli en utfordring også heretter.

På en uutslettelig måte, viktig i Strømsgodsets historie, fant du, David, en særegen rolle til Martin Ødegaard i klubblaget . Martin må vel som enkeltspiller i sjelden grad sies å være sitt eget og dernest sin fars eksepsjonelle produkt. Det klubb later til å ha bibrakt ham, var det å være en del av et lag med medspillere. Men den særegne og gunstige rollen på kant ga du ham. Det ble dermed en rolle som også landslagsledelser kunne gi ham. Effekten var å få vist fram Martin som noe mer enn den suverene enkeltspiller " in the making" , nemlig som en allerede fungerende spiller innen rammen av et A-lag. Det må tidlig ha overbevist mange storklubber om at Martin var en spiller direkte for A-staller og ikke en spiller som skulle behøve å gå den lunefulle akademiveien. Dermed kunne Martin Ødegaard etter hvert også få velge på høyeste hylle. Og det gjorde det mulig for klubb å få være med og bidra litt til den overgang det ble, og dessuten økonomisk få høste av det å ha satset på å dyrke Martin. Til dels kontroversielt i et stadium, dette er bidrag som i mine øyne skriver deg varig inn i Strømsgodsets historie. Så vesentlig var det for klubb og by at en overgang som ville følge et eller annet sted før eller siden, allerede skulle bli til Real Madrid av alle og så tidlig.

Enkelte fasetter av din fotballtenkning har jeg berørt i andre tråder. Noen nyanser har jeg vært spørrende til. Personlig håper jeg ellers for din fortsettelse å få høre om og se den offensive trener David Nielsen. Helst at din fascinasjon for Mourinho-elementer vil spille en så underordnet rolle som mulig. Du har ledet Strømsgodset i noen høyst minneverdige kamper. Kanskje den kampen som i mine øyne var din flotteste trenerinnsats for Strømsgodset, var en tapt kamp, slik marginene ble. Ikke den lekrest spilte, men den mest slagkraftige opp mot et høyere nivå. En storkamp borte som ble spilt med et seriøst bud på å kunne vinne den, og der seier lenge var mulig. Det flotte kampminnet var borte mot Steua Bucharest. (Jeg ser du selv har vist til det dobbeltmøtet.) Offensivt innrettet så meget det kunne være mot et såpass sterkt lag, samtidig med en bibeholdt defensiv kontroll så å si rett bak et stadig bestrebet angrepsspill med styrke.

En takk fra tribunen, David, og lykke til videre! Spent på hva du kan få til, der du blir gitt muligheten!

Topp

InnleggSkrevet: 28 Mai 2015, 20:44 
Avlogget

Farvel David Nielsen.

Takk for innsatsen. Takk for fine øyeblikk, vakker angrepsfotball og at du forsøkte å gjennomføre din filosofi med dagens Strømsgodset.

Ønsker deg lykke til og håper du lykkes bedre med dine tanker og ideer ved neste mulighet.

Forza Nielsen

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 292 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen