Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 20 Sep 2020, 03:06

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 278 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 22 Nov 2015, 21:48 
Avlogget

Sesongen er over og forbredelsene for 2016 er igang. Det blir meget spennende å se hva Strømsgodset foretar seg på overgangsmarkedet i løpet av vinteren.

Vi har nå en bra stamme i laget og med de riktige grepene i vinter kan det meget mulig være slik at vi neste år stiller med en tropp som kan ta steget forbi RBK. Det var med tungt hjerte jeg mottok nyheten om at Marco forlot oss, men jeg skjønner selvfølgelig at en spiller av det kaliberet ikke er fornøyd med å spille andrefiolin. Så vidt jeg har forstått er det foreløpig Marco, Sørum og Lehne Olsen som forsinner fra angrepsrekka. Ellers er det usikkerhet rundt Hanin og Boateng og som vanlig prates det om Fossum og Wikheim. Er det noe jeg har oversett? Hva tenker dere bør skje av endringer i løpet av vinteren?

Mvh. SM

Topp

InnleggSkrevet: 22 Nov 2015, 22:34 
Avlogget

sailorman skrev:
Sesongen er over og forbredelsene for 2016 er igang. Det blir meget spennende å se hva Strømsgodset foretar seg på overgangsmarkedet i løpet av vinteren.

Ellers er det usikkerhet rundt Hanin og Boateng og som vanlig prates det om Fossum og Wikheim. Er det noe jeg har oversett? Hva tenker dere bør skje av endringer i løpet av vinteren?

Mvh. SM

Du har vel glemt at det var noe rykter rundt Horn til Sverige, uten at jeg vet mer om det. Wikheim tror jeg blir en sesong til, mer usikker på Fossum tror fort han kan bli solgt. Utfordringen da spesielt om Nana også forsvinner er samhandlingen på midten, her trengs det minst to gode spillere inn. Føler vel litt egentlig behov for en inn her om ingen av de forsvinner, da det per i dag ikke er et klart godt fjerde valg. Håper selvfølgelig Ovenstad igjen kan vise sitt potensiale

I forsvar bør det vel hentes en ny venstre back om Hanin forsvinner, Hamoud er god men trenger en reserve eller et første valg der. Ellers i forsvar er det vel en usikkerhet knyttet til Madsen, da med tanke på hans skade historikk. Så om en skal tenke noen inn der er jeg meget usikker på. Har jo klart oss bra uten han, men savner vel litt farten i perioder. Om Horn går, trengs vel en klar sjef der

Om en antar at Marvin finner tilbake til formen han viste tegn på før han ble skadet har en to gode spisser, et talent som tredje valg er vel da en naturlig tanke. Men jeg tror en skal tenke rundt høyre kant, opplever at Storflor begynner å bære preg av alderen. Da med tanke på skader og litt manglende hurtighet. Kastrati ser ikke ut til å finne ut av lagspillet, og er dermed ikke en god nok spiller der

Topp

InnleggSkrevet: 22 Nov 2015, 23:07 
Avlogget

Jostein varslet vel en "stille periode" i ukene etter serieslutt, da så og si alle aktørene i markedet hadde behov for en pust i bakken. Men rykter og fakta begynner nok å komme i desember allerede.

Håper at vi starter sesongen med både Gustav W og Iver. Kanskje har man lært litt om dette med å ta overgang til en større klubb midt i deres sesong. Særlig for unge spillere. Det ender fort med 5 måneder på benken før en i i det hele tatt kommer i betraktning. Håper dessuten begge to setter seg A-landslagsplass som personlig mål før de drag til utlandet. Men det kan fort skje 1. halvår 2016.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Nov 2015, 23:23 
Avlogget

LaMotta skrev:
Jostein varslet vel en "stille periode" i ukene etter serieslutt, da så og si alle aktørene i markedet hadde behov for en pust i bakken. Men rykter og fakta begynner nok å komme i desember allerede.

Håper at vi starter sesongen med både Gustav W og Iver. Kanskje har man lært litt om dette med å ta overgang til en større klubb midt i deres sesong. Særlig for unge spillere. Det ender fort med 5 måneder på benken før en i i det hele tatt kommer i betraktning. Håper dessuten begge to setter seg A-landslagsplass som personlig mål før de drag til utlandet. Men det kan fort skje 1. halvår 2016.

Var ikke BP i samtaler med nye spillere dagen etter sesong avslutningen? Håper på minst en fin julegave :D

Når det gjelder Iver og Gostav W er det for klubbens del bedre om de går nå, enn i sesongen føler jeg. Samtidig er jeg enig i svakheten for deres egen del, og muligheten for plass i et svakt landslag. Beste er jo om de begge blir en sesong til da

Topp

InnleggSkrevet: 23 Nov 2015, 15:24 
Avlogget

Keeperplassen tror jeg ikke det blir noen endringer inn mot neste sesong.

I forsvar har vi luksusproblem på stopperplass, med både Madsen, Horn, Valsvik og Høibråten, og det kan fort forsvinne en ut og en ung og lovende på vei inn.
På backplass kommer vel en ny på plass i løpet av kort tid, med Ringstad (LSK) og Emil Jonassen (Odd) som aktuelle kandidater. Tipper også at Bredeli får spille mye i vinter og blir nærmere knyttet til A-stallen i 2016.

Midtbanen er det usikkerhetsmoment rundt Iver Fossum, men jeg både tror og håper han fortsetter i Godset i 2016. Også her har vi Berg Gjerstrøm på vei opp fra junioravdelinga, og en spiller BP har uttalt at han skulle ønske han hadde plass til å gi mer spilletid i 2015.
Glem ikke PVM her som også styrker bredden blandt indreløperne våre.

På kant tror jeg fort det kan komme inn et nytt navn, da det er behov for en langsiktig erstatter for Storflor, som fort kan ha siste sesong i 2016. Jeg tror fort Kastrati kan være på vei ut, men at Wikheim blir i klubben inntil han er klar for et tydelig skritt til utlandet.
Tror ingen fra junioravdelinga er klare for A-stallen her helt enda, men Abdul-Basit Agouda blir en spennende mann å følge utviklinga på i de neste 2-3 årene. Minner meg pdd veldig om Dio i spillestilen, dog bedre enn Dio er til å drible seg forbi motspillere.

På topp kommer nok ingen inn, ettersom Marco ikke ble beholdt. Her har vi Marcus, Marvin og Sørum, og det er bra dekning til sesongen 2016. I bakhånd er Kristoffer Hoven en spennende ung gutt, med mye råskap og kraft i kroppen.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2015, 11:37 
Avlogget

Jeg håper Sørum finner seg en ny klubb. Jeg vil heller finne et nytt talent som kan bli god på sikt.

Skjeggen er vel heller ikke mer enn stallfyll og han kan godt forlate oss for min del.
Jeg synes vi er tynt besatt på flankene; Kastrati slår ikke til, Storflor blir ikke yngre og Gustav kan fort forsvinne i løpet av 2016. Uten gode kantspillere fungerer ikke godset i mine øyne, det var noe av det som ikke fungerte i planen til David med innoverkanter....

Topp

InnleggSkrevet: 25 Nov 2015, 20:45 
Avlogget

Bromfe skrev:
LaMotta skrev:

Var ikke BP i samtaler med nye spillere dagen etter sesong avslutningen? Håper på minst en fin julegave :D

Når det gjelder Iver og Gostav W er det for klubbens del bedre om de går nå, enn i sesongen føler jeg. Samtidig er jeg enig i svakheten for deres egen del, og muligheten for plass i et svakt landslag. Beste er jo om de begge blir en sesong til da

Før om årene har også jeg tenkt at det er mer ugunstig å miste spillere i sesong enn mellom sesongene. Men, gitt Strømsgodsets kvalikspill til Europa, har det synspunktet for meg blitt snudd litt på hodet. Det ville ha vært fordelaktig å få vist fram spillere mot motstanderlag utenfra Norge, samtidig som klubben kunne oppnå så gode resultater som mulig, så langt man komme mot Europa. Da ville aktuelle avgående spillere kunne bli så lenge klubbens lag ennå spilte i Europa, og de selv bli ytterligere fokusert ute.

Nå ser det riktignok ut som behovet for å få vist fram egne spillere på en slik måte ikke er så presserende.
http://www.godset.no/news/article/169s2 ... -flere-bud
Men da kan et slikt kvalikspill lett i mindre grad bli noen framgang for klubben, slik det helst bør.

Så er det å håpe at om Jostein Flo og klubben ved sitt oppslag i linken inviterer interesserte klubber til å melde seg, så er det er for å få flere seriøse klubber på banen. At det er blant disse at man vil velge en eller flere mulige kjøpere. Da vil Strømsgodset selv kunne oppnå et brukbart beløp ved å selge til en seriøs motpart, uten at det nødvendigvis må være en høystbydende klubb. For for aktuelle avgående spillere og for Strømsgodset i langsiktig perspektiv med spillerutvikling og salg ute som utviklingsmodell og forretningside, så må det være viktigere å avgi aktuelle salgbare spillere til en klubb, der de vil kunne lykkes sportslig, enn å oppnå et ytterligere høyt salgsbeløp ved å selge til en mindre seriøs klubb.

Om så slike gunstige salg finner sted: Deretter blir det så et spørsmål om det er rekruttering av spillere som kan muliggjøre medaljeaaspirasjoner i sesongen 2016 som er aktuelt. Eller om vi vil ha avgitt så mange viktige spillere at det er en mellomsesong eller to tre som bør imøtesees, ut fra primært å legge opp til at nye unge spillere, til dels fra egne rekker, til dels talenter utenfra, som en vil gå for å fullføre utviklingen for. I tilfelle mer i tråd med de synspunkter som BP la fram etter sin tiltredelse (kommentert for min del i en BP trenertråd som er av de forsvunne trådene, idiotisk nok). For avgir vi mange av egne framdyrkede spillere, så vil jo klubben ha fullført det å bære fram en talentgenerasjon og vil eventuelt sikte mot nye generasjoner heller enn å stenge veien for dem ved å erstatte mange avgåtte spillere med rekrutteringer av utvokste, dvs "voksne", spillere utenfra. Et synspunkt som jeg i den tidligere tråden prøvende tilsluttet meg, så sant som man først og forut fullførte løpet for spillere som Iver Fossum og, slik han lyktes å ta tak i sin egen karriere, Gustav Wikheim. (Så ble nok Martin Rønning Ovenstad forsinket av forrige sesongs kyssesyke.) Det jeg omtalte som en syklisk versjon av spillerutviklingsmodellen, som alternativ til en normal spillerrekrutteringsinnretning, der man rett og slett styrker en spillerstall på umiddelbart svakere punkter. Der vil jo den mer sykliske innrettede versjonen legge vekt på å bringe fram spillere som vil kunne (være med på å ) tre inn i ledige roller, selv om de ikke straks, men først eventuelt litt senere vil kunne hevde seg like sterkt i dem som de avgåtte (solgte) spillerne.

En mulig innvending reist mot den tanken jeg har tilsluttet meg, kan eventuelt være at perspektivet likevel vil være et annet dersom man er medaljeaspirerende. Jeg tviler dog litt på den innvendingen.

Spørsmålet er altså derfor nå: framover Hvilke spillere spesielt blir eventuelt solgt, hvor mange av dem som er viktige for hensynet, og når, for om et normalt stallstyrkende perspektiv, styrkekompenserende innrettet, eller om et cyklisk spillerutviklingsperspektiv skal bli anlagt?

Tilføyd: Uten slike spillersalg nå mellom sesongene virker det å ha vært tale om en selektiv styrking av laget. Motivasjon synes da å ha vært et forsøk på en medaljestrid også med den edleste medaljen som inkludert i overveielsen. En slik selektiv styrking kunne vel alternativt ha vært begrunnet i et europeisk kvalikspill. Så ville i et slikt tilfelle en hjemlig tabellstilling i løpet av sommer, tidlig høst kunne influere på om et spillersalg da ville finne sted ved fullført spill vis a vis Europa eller bli utsatt til avsluttet hjemlig sesong.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Nov 2015, 11:39 
Avlogget

Independiente skrev:
Bromfe skrev:
LaMotta skrev:

Før om årene har også jeg tenkt at det er mer ugunstig å miste spillere i sesong enn mellom sesongene. Men, gitt Strømsgodsets kvalikspill til Europa, har det synspunktet for meg blitt snudd litt på hodet. Det ville ha vært fordelaktig å få vist fram spillere mot motstanderlag utenfra Norge, samtidig som klubben kunne oppnå så gode resultater som mulig, så langt man komme mot Europa. Da ville aktuelle avgående spillere kunne bli så lenge klubbens lag ennå spilte i Europa, og de selv bli ytterligere fokusert ute.

Nå ser det riktignok ut som behovet for å få vist fram egne spillere på en slik måte ikke er så presserende.
http://www.godset.no/news/article/169s2 ... -flere-bud
Men da kan et slikt kvalikspill lett i mindre grad bli noen framgang for klubben, slik det helst bør.
.

Det som er en av utfordringene ved et salg i sommer, i tilknytning til kvalikkspillet er erstatternes integrering i Godset spillet. Om en tenker at det gode prestasjoner i kvalikkspillet skal lede til salg, bør eventuelt ertsattere allerede være i systemet slik at de er kjent med medspillere og sine roller.

Godset skal naturligvis være en klubb som utvikler spillere og selger spillere, og en kan nok anta som du skriver Indie at utspillet til Flo her er for å øke salgsummene og seriøsiteten i tilbudene. Det som er en utfordring med Godset som selgende klubb er hva som gir grunnlag for de gode salgsummene. Erfaringsmessig ser at det er gode prestasjoner, da helst over litt tid. Dette tilsier at en må skape en balanse mellom å være en selgende klubb, og gjenskape de gode sportslige resultatene. Denne utfordringen har til nå Flo&co klart å løse, så får vi bare håpe at det samme blir tilfelle for den kommende sesongen

Et håp er at en gjennom å rydde litt i stallen, kan genere muligheter for å hente inn nye spennende spillere, som passer bedre med spillestil og roller. Tenker da på spillere som blant annet Kastrati og Jradi

Topp

InnleggSkrevet: 26 Nov 2015, 19:26 
Avlogget

Bromfe skrev:
Independiente skrev:

Det som er en av utfordringene ved et salg i sommer, i tilknytning til kvalikkspillet er erstatternes integrering i Godset spillet. Om en tenker at det gode prestasjoner i kvalikkspillet skal lede til salg, bør eventuelt ertsattere allerede være i systemet slik at de er kjent med medspillere og sine roller.

Godset skal naturligvis være en klubb som utvikler spillere og selger spillere, og en kan nok anta som du skriver Indie at utspillet til Flo her er for å øke salgsummene og seriøsiteten i tilbudene. Det som er en utfordring med Godset som selgende klubb er hva som gir grunnlag for de gode salgsummene. Erfaringsmessig ser at det er gode prestasjoner, da helst over litt tid. Dette tilsier at en må skape en balanse mellom å være en selgende klubb, og gjenskape de gode sportslige resultatene. Denne utfordringen har til nå Flo&co klart å løse, så får vi bare håpe at det samme blir tilfelle for den kommende sesongen

Et håp er at en gjennom å rydde litt i stallen, kan genere muligheter for å hente inn nye spennende spillere, som passer bedre med spillestil og roller. Tenker da på spillere som blant annet Kastrati og Jradi

Jeg tror imidlertid kanskje at dersom Strømsgodset skulle praktisere sin utviklingsmodell på en syklisk måte for det som eventuelt er mer eller mindre atskilte talentgenerasjoner, bortsett fra å styrke spillerstallen innimellom for fra et styrket lag å fullføre utvikling og påfølgende salg for de siste store talentene i en talentgenerasjon (slike som iallfall Iver Fossum og Gustav Wikheim nå), så vil det eventuelt komme enkelte noe svakere sesonger (en , et par eller noen) innen en ny talentgenerasjon er maktet dyrket fram til å overta. For erstatter man etter å ha solgt siste store ferdigutviklede talenter fra en talentgenerasjon i en følgende ankommet mellomliggende periode (mellom talentgenerasjoner) med litt mange voksne spillere anskaffet med en kjøpssum, så er det en risiko for at de blir en propp som hindrer nye spesielt lovende talenter fra å kunne bli utviklet til å bli A-lagsspillere, med mindre man i slike sesonger har en vanskelig realiserbar politikk om at de i øyeblikket beste ikke alltid skal spille, men tvert imot bør vike overfor utviklingshensynet av nye unge spillere.

Da har jeg sikkert tenkt temmelig skjematisk (innenfor den forståelsen jeg har tilsluttet meg) mens det kanskje tenkelig kan være måter, om enn ytterst vrient, å gjøre litt av begge deler samtidig: Å utvikle ferskere talenter og å reprodusere sportslige resultater på like høyt nivå etter å ha solgt utviklede spesielt gode spillere.

Jeg har imidlertid kommet til å bli enig i at å erstatte utviklede glimrende spillere, solgt til utlandet, med kjøp av litt mange voksne spillere for en god del av salgsbeløpet som man etter hvert kan ha råd til, dette for å opprettholde et sportslig nivå, kan hemme utviklingen av nye gode spillere. Da kan utviklingsmodellen komme av seg ved slik å bli undergravd. Med mindre det løpende kommer opp spillere nedenfra, kan det være at sportslig nivå som konsekvens så å si bør variere noe, for at utviklingsmodellen fortsatt skal virke. Men skulle det noe mer løpende komme opp spillere nedenfra, kan det bildet bli annerledes. En juniorfinale kan eventuelt være et uttrykk for at det er tilfelle akkurat nå. Da kan det være meningsfullt å rekruttere enkelte gode voksne spillere som erfarne medspillere til de talenter som kommer opp til utvikling.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Nov 2015, 01:14 
Avlogget

Independiente skrev:
Bromfe skrev:
Independiente skrev:

Dette tilsier at en må skape en balanse mellom å være en selgende klubb, og gjenskape de gode sportslige resultatene.

Jeg tror imidlertid kanskje at dersom Strømsgodset skulle praktisere sin utviklingsmodell på en syklisk måte for det som eventuelt er mer eller mindre atskilte talentgenerasjoner, bortsett fra å styrke spillerstallen innimellom for fra et styrket lag å fullføre utvikling og påfølgende salg for de siste store talentene i en talentgenerasjon (slike som iallfall Iver Fossum og Gustav Wikheim nå), så vil det eventuelt komme enkelte noe svakere sesonger (en , et par eller noen) innen en ny talentgenerasjon er maktet dyrket fram til å overta.

Da har jeg sikkert tenkt temmelig skjematisk (innenfor den forståelsen jeg har tilsluttet meg) mens det kanskje tenkelig kan være måter, om enn ytterst vrient, å gjøre litt av begge deler samtidig: Å utvikle ferskere talenter og å reprodusere sportslige resultater på like høyt nivå etter å ha solgt utviklede spesielt gode spillere.

Jeg har imidlertid kommet til å bli enig i at å erstatte utviklede glimrende spillere, solgt til utlandet, med kjøp av litt mange voksne spillere for en god del av salgsbeløpet som man etter hvert kan ha råd til, dette for å opprettholde et sportslig nivå, kan hemme utviklingen av nye gode spillere. Da kan utviklingsmodellen komme av seg ved slik å bli undergravd..

Jeg er selvfølgelig helt enig med deg i at en ikke skal erstatte solgte spillere med voksne spillere, for å gjennom det gjenskape suksessen. Om en ser på erfaringen Godset har med kjøp av erfarne spillere viser vel ikke dette en umiddelbar suksess. Det Godset de senere år har vært gode til er å utnytte potensialet i de unge spillerne, og utvikle de/tilpasse spillet etter deres egenskaper. Så utgangspunktet er naturligvis at en skal skape fra spillere emd et potensiale. I enkelt tilfeller kan det være spillere med et uforløst potensiale ala Horn og Marcus, kanskje også Marvin med hva han viste rett før skaden

Det som er punktet vi muligens er uenige på eller som jeg blir utydelig på er med tanke på graden av salg. Om en tenker at deltagelse i Europa legaue generer 20 mill, så tilsvarer dette et meget godt salg av en spiller eller flere ved mindre summer. En spiller som Iver har muligens et potensiale ala det, mens jeg tror f.eks Wikheim har et lavere potensiale. Selger en da to til tre spillere i dag, men gjør gode kjøp med et utviklingspotensiale på et gunstig tidspunkt med tanke på tilpasning til medspillere og spillstil. Så er det et godt utgangspunkt for å gjenskape en god prestasjon kommende sesong. Ikke at en skal stenge muligheten for at Gjerstrøm og andre talenter fra U19 kommer opp og frem

Eksempelvis uten at jeg per nå vet om spilleren har ønsket potensiale. I løpet av vinteren selges Iver, en kjøper Morten Konradsen fra BG for en OK sum. Gjennom vinteren og våren får da Konradsen mulighet til å tilpasse seg spill og stil, det er da mindre utfordringer om Nana eller Ovenstad forsvinner i sommer. Tror ikke dette er noe som stenger for at Gjerstrøm kan løfte seg og konkurrere med Konradsen om den ledige plassen. I et lenger tidsperspektiv er de kanskje begge spillere som blir faste eller selges videre. Kanskje en også uten noen bakdeler kan la PVM fortsette sin kariere et annet sted ved et slikt valg og kjøp

I sesongen 15 har jeg savnet litt at en kan la spillere med potensiale komme inn fra benken og faktisk løfte laget når det er behov ot slutten av kampene. Foretrekker helt klart et talent med denne muligheten fremfor spillere ala PVM, Kastrati eller Jradi. Med det som utgangspunkt ønsker jeg inn en stopper, en back, en midtbanespiller og en ving. Dette med antagelse om at Horn eller Madsen blir borte. Hanin eller skjegget blir borte. Nana eller Iver blir borte og det er uansett behov på kant med dagens situasjon. Da unge spillere med et potensiale, eller spillere som har sett proffverdenens sanne ansikt ala Keita

Et mulig unntak fra tanken om talenter er i midtforsvaret, her kan en god potet (aldrende) eller en gammel ringrev være et godt alternativ for å sikre i enkelt kamper at en har gode erstattere. Dette med utgangspunkt i at jeg tror Madsen forsvinner (skade utfordringene) og muligens Horn selges. Sett ut fra U19 finalen er ikke de stopperne klare for tippeligaen

PS! Morsomt med disse diskusjonene

Topp

InnleggSkrevet: 27 Nov 2015, 18:22 
Avlogget

Bromfe skrev:
Independiente skrev:

Jeg er selvfølgelig helt enig med deg i at en ikke skal erstatte solgte spillere med voksne spillere, for å gjennom det gjenskape suksessen. Om en ser på erfaringen Godset har med kjøp av erfarne spillere viser vel ikke dette en umiddelbar suksess. Det Godset de senere år har vært gode til er å utnytte potensialet i de unge spillerne, og utvikle de/tilpasse spillet etter deres egenskaper. Så utgangspunktet er naturligvis at en skal skape fra spillere emd et potensiale. I enkelt tilfeller kan det være spillere med et uforløst potensiale ala Horn og Marcus, kanskje også Marvin med hva han viste rett før skaden

Det som er punktet vi muligens er uenige på eller som jeg blir utydelig på er med tanke på graden av salg. Om en tenker at deltagelse i Europa legaue generer 20 mill, så tilsvarer dette et meget godt salg av en spiller eller flere ved mindre summer. En spiller som Iver har muligens et potensiale ala det, mens jeg tror f.eks Wikheim har et lavere potensiale. Selger en da to til tre spillere i dag, men gjør gode kjøp med et utviklingspotensiale på et gunstig tidspunkt med tanke på tilpasning til medspillere og spillstil. Så er det et godt utgangspunkt for å gjenskape en god prestasjon kommende sesong. Ikke at en skal stenge muligheten for at Gjerstrøm og andre talenter fra U19 kommer opp og frem

Eksempelvis uten at jeg per nå vet om spilleren har ønsket potensiale. I løpet av vinteren selges Iver, en kjøper Morten Konradsen fra BG for en OK sum. Gjennom vinteren og våren får da Konradsen mulighet til å tilpasse seg spill og stil, det er da mindre utfordringer om Nana eller Ovenstad forsvinner i sommer. Tror ikke dette er noe som stenger for at Gjerstrøm kan løfte seg og konkurrere med Konradsen om den ledige plassen. I et lenger tidsperspektiv er de kanskje begge spillere som blir faste eller selges videre. Kanskje en også uten noen bakdeler kan la PVM fortsette sin kariere et annet sted ved et slikt valg og kjøp

I sesongen 15 har jeg savnet litt at en kan la spillere med potensiale komme inn fra benken og faktisk løfte laget når det er behov ot slutten av kampene. Foretrekker helt klart et talent med denne muligheten fremfor spillere ala PVM, Kastrati eller Jradi. Med det som utgangspunkt ønsker jeg inn en stopper, en back, en midtbanespiller og en ving. Dette med antagelse om at Horn eller Madsen blir borte. Hanin eller skjegget blir borte. Nana eller Iver blir borte og det er uansett behov på kant med dagens situasjon. Da unge spillere med et potensiale, eller spillere som har sett proffverdenens sanne ansikt ala Keita

Et mulig unntak fra tanken om talenter er i midtforsvaret, her kan en god potet (aldrende) eller en gammel ringrev være et godt alternativ for å sikre i enkelt kamper at en har gode erstattere. Dette med utgangspunkt i at jeg tror Madsen forsvinner (skade utfordringene) og muligens Horn selges. Sett ut fra U19 finalen er ikke de stopperne klare for tippeligaen

PS! Morsomt med disse diskusjonene

Litt ufullstendig og uferdig svar på for knapp tid som jeg også kan få behov for å korrigere senere:

Vi ser ut til å være mindre uenige enn de fleste, selv om vi eventuelt begrunner det ørlite forskjellig. Jeg med en innfallsvinkel som er litt fersk ennå for meg, og som jeg ikke har suget av eget bryst. Bare navnene har jeg lagd selv, «syklisk» sportslig vekst som alternativ til en (mer) « lineær» sportslig vekst. Men muligens anser du at med en nokså tilsvarende profil på rekrutteringer at klubben likevel vil makte en lineær vekst, der jeg (også) muligens tror at noen sykliske variasjoner ikke er til å unngå når man blir nødt til å selge fremragende utviklede spillere (de har vel like meget utviklet seg selv som å bli utviklet) . Det tar noe tid å innarbeide spillere, og kanskje må justeres hvordan en annen spiller skal inngå med sin noe forskjellige spillertype. Jeg vil ellers tro at mange andre mulige innsendere vil være uenige. Kanskje at noen aktører vil anse at det jeg sier er så altfor firkantet tenkt fra min side. Men nå har jeg jo selv understreket at tenkemåten kan has i litt ulike versjoner . («Konsepsjoner», for å være litt fin på det. )

Jeg forestiller meg nok at det ikke er Strømsgodset som helt fritt kan velge når man vil selge spillere eller la være, selv om en formelt kan. Imidlertid ikke i realiteten. Ikke engang hvor mange av gangen, har en full kontroll på. Strømsgodset kan riktignok klart påvirke slike utfall. Men kommer interessante klubber for karrierene til aktuelle spillere på banen, så bare må Strømsgodset slippe spillerne. En skylder for det første spillerne det (det kan være underforstått ved kontraktsinngåelser og –fornyelser). For det andre er det egeninteresse for klubben involvert også, for så vidt som dette er en sentral del av klubbens eget konsept (utviklingsmodell pluss forretningside). Kun gjennom nærmere inntatt samforståelse med aktuelle spillere kan man utsettende avvise enkelte klubber utenfra enda når de hører til en relevant klasse av klubber.

Og jeg tror muligens at å slippe spillere til utlandet best kan skje midt i innenlandsk sesong.

Et spesielt punkt: Midtstopperne våre fra juniorfinalen ble litt defensivt utsatt av lagets angrepsvillighet og, tror jeg, som kun har sett kampen en gang live, en viss tendens til offensiv strekk med defensiv konsekvens. Deretter av lagets forsterkede offensiv når det kom under. For å ha mestret det de ble stilt overfor, måtte de ha nok ha hatt Horn - Madsens evner og løsningsmåte fra sesongen 2013. Det blir litt urettferdig å betrakte disse som et svakt punkt, for noe som var en følge av hvordan laget som helhet agerte.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Des 2015, 10:04 
Avlogget

De fleste fans har vansker for å kvitte seg med spillere som har prestert bra i tidligere sesonger og som er godt likt av supporterne. Likevel må vi fornye oss og det innebærer og si farvel til noen publikumsyndlinger.

Jeg tror det er på tide at Skjegget, Madsen og Sørum finner seg en annen klubb. Madsen presterte på topp i gullsesongen, men har aldri vært en stabil bærebjelke i laget før eller etter den sesongen. Sørum gir oss heller ikke valuta for pengene og kommer neppe til å bli bedre. Som Bromfe skriver tror jeg heller ikke at Flaumur og Basse er i rett klubb. Dersom disse forsvinner i tillegg til en eller flere av de åpenbare salgsobjektene våre, bør det være rom for litt vintershopping for Jossebass....

Topp

InnleggSkrevet: 01 Des 2015, 14:40 
Avlogget

Da begynner ting å bli mer konkret rundt Wikheim og Iver. Spennende å se hva resultatet blir, og hvilke andre spillere det eventuelt er snakk om med tanke på interesse

http://www.dt.no/godset/sport/drammen/storklubber-har-lagt-inn-tosifrede-millionbelop-pa-wikheim-og-fossum/s/5-57-234093

Det store spørsmålet er hvilke spillere som mulige erstattere etter disse to? Om de da begge blir solgt. Er veldig delt med tanke om begge bør selges eller ikke, ser en med tanke på Godset som en utviklingsklubb er salg av begge for gode summer riktig

Topp

InnleggSkrevet: 01 Des 2015, 18:29 
Avlogget

Bromfe skrev:
Da begynner ting å bli mer konkret rundt Wikheim og Iver. Spennende å se hva resultatet blir, og hvilke andre spillere det eventuelt er snakk om med tanke på interesse

http://www.dt.no/godset/sport/drammen/storklubber-har-lagt-inn-tosifrede-millionbelop-pa-wikheim-og-fossum/s/5-57-234093

Det store spørsmålet er hvilke spillere som mulige erstattere etter disse to? Om de da begge blir solgt. Er veldig delt med tanke om begge bør selges eller ikke, ser en med tanke på Godset som en utviklingsklubb er salg av begge for gode summer riktig

Mye må rimeligvis avhenge av hva Gustav og Iver selv tenker om sine muligheter overfor de framkastede tilbudene, hvilke råd de nå måtte motta fra ulike hold, og over hvor sannsynlig de selv anser at det er at minst like gode alternativer vil komme opp igjen dersom de skulle vente. Et hensyn kan også være hvor sportslig avhengige de føler seg av hverandre i egenskap av SIF-spillere for fortsatt å kunne vise seg fram på beste måte.

Klubbens sportslige ansvarlige må rett og slett snakke med dem om bl.a sånt og snakke åpent med dem. Herunder ha deres karrierer som en egeninteresse for klubb å bidra til.

Som en betrakter fra tribunen framstår det for meg, uten at jeg kjenner vesentlig til de to klubbene, at tilbudet for Gustav er et som det skal mer til å få opp maken til på nytt enn tilbudet for Iver. Forsterket av de tos alder; slik sett har Iver bedre tid. Så på sett og vis burde kan hende klubben gå inn på Gustavs tilbud dersom det ikke underveis skulle dukke opp noe enda bedre. Da burde etter mitt syn klubben søke en erstatter for Gustav, det være seg ung eller "voksen", for at Iver skal fortsatt skal ha en så god medspiller på kant som mulig. Meget vel, forestiller jeg meg, benytte langt på vei hele salgssummen på det og på eventuelt det å kjøpe Nana om det er mulig (og ønskelig). Så kunne det være at en Europakvalik på slike forutsetninger kan bidra til å vise fram Iver ytterligere, slik at det kan bli et salg til en enda bedre klubb for ham senere, kanskje alt etter neste sesongs europeiske eventyr.

Men lenge før en kommer så langt, kan jo et enda bedre tilbud ha dukket opp også for Iver. Allerede gjelder det en av de store ligaene. Spørsmålet er riktignok om en tilværelse i øyeblikket i nærheten av nedrykksstrid er gunstig, eller om det ikke gjør så mye i Ivers tilfelle.

Hvilke andre spillere som måtte ha mottatt tilbud og hvorfra, synes mer uvisst. For egen del håper jeg på at Jørgen Horn blir selv om lønnspolitikk kan være et problem. Denne må jo forsvares. Jeg kan bare snakke som en fra tribunen: Men Jørgen bør vite seg sportslig ønsket. Her er ikke Jørgen en eller annen spiller, han er alt en meget bestemt og viktig spiller, en markant profil. Han kan bli en som skriver seg enda mer varig sterkt inn i en klubbs historie. Det kunne jo også bety noe i og for en spillerkarriere i et senere tilbakeblikk. Han er så viktig for lagets organisasjon. Han har også en del å lære bort av sånt. Så du er sterkt ønsket, Jørgen. Hva gjør du?

Topp

InnleggSkrevet: 01 Des 2015, 20:44 
Avlogget

Superteale skrev:
Jeg tror det er på tide at Skjegget, Madsen og Sørum finner seg en annen klubb. Madsen presterte på topp i gullsesongen, men har aldri vært en stabil bærebjelke i laget før eller etter den sesongen. Sørum gir oss heller ikke valuta for pengene og kommer neppe til å bli bedre. Som Bromfe skriver tror jeg heller ikke at Flaumur og Basse er i rett klubb. Dersom disse forsvinner i tillegg til en eller flere av de åpenbare salgsobjektene våre, bør det være rom for litt vintershopping for Jossebass....

Ser ikke de tre førstnevnte forsvinner. Har ganske kurante kontrakter mtp på lønn og lengde. Pluss hvem vil drive Russisk rulett og hente Madsen og Sørum som er helt kjeks? Sørum er jo lokal og kommer ikke til å finne ny klubb om det innebærer flytting.

Skal jeg se inn i glasskula jeg ikke har. Gundersen og Borger lånes ut. Tokmac gis bort eller lånes ut for året. Kan fort være Lindquist (forlenget ut 2016) får seg et utlån nå eller til sommeren, mye faller nok på hva han viser i oppkjøringa.

Så har vi katergorien spillere vi kan/bør kvitte oss med som gjerne ikke er så enkelt: PVM, Flamur, Basse, Madsen og Sørum.

PVM har ikke tempo til å være kant i 433. Og ikke er det plass på midten når vi spiller med indreløpere

Flamur har vært i Godset i 2,5 år uten særlig utvikling og er squadplayer

Basse litt som PVM ser ikke hvor han hører hjemme. Er villig å vente til sommeren pga skader/sykdom

Madsen og Sørum kjeks.

Så har vi spørsmålstegn rundt Horn, Nana og Hanin pluss Wikheim og Fossum. worst case forsvinner halve 11'n vår. Og eneste jeg ser fra egne rekker kan bidra er Gjerstrøm. Blir nok en del timer for Jostein på kontoret på kveldene fram mot seriestart.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 278 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen