Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 30 Okt 2020, 02:44

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 278 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 02 Des 2015, 13:25 
Avlogget

Jeg er enig i at det kan være en utfordring for enkelte spillere å finne seg en ny klubb, men jeg håper likevel at de gjør det.

PVM synes jeg skal få en sjanse til. Han kan ha noe å bidra med dersom han får en bra oppkjøring og får spille "BP- fotball" istedenfor "David-fotball".

Topp

InnleggSkrevet: 03 Des 2015, 22:29 
Avlogget

Superteale skrev:
PVM synes jeg skal få en sjanse til. Han kan ha noe å bidra med dersom han får en bra oppkjøring og får spille "BP- fotball" istedenfor "David-fotball".

Helt uenig med følgende begrunnelse. PVM har vært kant i 442 i Brann og Kamma og 10'en/bak spissen/off midtbane eller hva du vil kalle det i LSK.

Ingen av de tingene spiller vi med under BP og ikke trur jeg det kommer formasjonsendring til fire på midten eller av vi snur V på midten til to type og en off.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Des 2015, 16:35 
Avlogget

Eventyret med talentfabrikken Strømsgodset fortsetter, bare synd at en side av dette er at vi kommer til å miste noen av våre beste spillere. Noen sier at erstatninger kan komme innenfra. Det er riktig, men at disse skal fungere som fullverdige erstattere for f.eks. Mr. Fossum og Herr Wikheim er for mye og forlange.

Jeg mener derfor at vi, som i forrige overgangsvindu, må hente forsterkinger utenifra. Som jeg ser er det flere av dere som nevner Sørum, Kastrati, Basse, PVM og Madsen. De to siste setter jeg et spørsmålstegn ved. Jeg mener Madsen er en god forsvarspiller når han er i form. I de kampene jeg så han i etter returen fra skaden virket han utrent. Hardt arbeid gjennom vinteren kan bringe han tilbake dit han var før skadeavbrekket. Når det kommer til PVM ble jeg overrasket over hvor bra han fungerte i de enkeltkampene jeg så han som indreløper. Hvis Nana forsvinner i tillegg til Fossum Tror jeg det er lurt og beholde han i stallen. Både som et alternativ på midtbanen og som en erfaren spiller som kan veilede unge tallenter som helt sikkert vil bli tatt opp i A-lagstroppen.

Vi har tre gode stoppere i Horn, Valsvik og Høybråten. Sistnevnte imponerte meg stort forrige sesong og jeg mener at Høybråten ved flere anledninger burde spillt ved siden av Valsvik på bekostning av Horn. Missforstå meg rett, vår kaptein er en god spiller og hvis vi mister han i vinter bør vi hente en ny midtstopper med kvalitet for å fylle tomrommet. Når det kommer til midtbanen og angrepet må det også hentes forsterkninger hvis f.eks. Fossum og/eller Wikheim forvinner. I forrige overgangsvindu mener jeg klubben gjorde alt rett. La oss håpe at de riktige avgjørelsene også blir tatt i vinter.

Mvh. SM

Topp

InnleggSkrevet: 08 Des 2015, 16:01 
Avlogget

Emil Jonassen har gått til Glimt...

RBK sikler visst etter Gustav...

Klar for noen julerykter fra Jossebass :D

Topp

InnleggSkrevet: 08 Des 2015, 19:17 
Avlogget

Superteale skrev:

RBK sikler visst etter Gustav...

Klar for noen julerykter fra Jossebass :D

Blir utrolig trist om Gustav går til RBK, ser ingen grunn til at Godset skal selge gode spillere til lag i Norge. Og spesielt ikke den klubben

Nå ser Iver ut til å være solgt, håper det kommer inn noe nytt på midtbanen. PVM føler jeg ikke passer. Ovenstad og Abu blir litt for like i stilen, en bør derfor få inn en ekstra spiller her. Aner ikke hvem det skal være, men håper noe relativt ungt og talent fullt

Topp

InnleggSkrevet: 08 Des 2015, 19:24 
Avlogget

Med et slikt gjentatt oppslag nå også på nasjonalt medienivå
http://www.tv2.no/2015/12/08/sport/7762203
kan det virke som det vil bli salg av ikke bare en, men to spillere fra Strømsgodset under vinterpausen. Som at også Iver Fossum kan anse at nå er tidspunktet riktig for å gå til utlandet og ikke f.eks etter Europa-kvalik neste sommer.

Er det noen andre klubber som ønsker å sikre seg Iver Fossum og Gustav Wikheim, så må de tydeligvis melde seg nå. Så får det vise seg om noen nye slike klubber vil kunne være bedre alternativer for disse to spillerne våre enn dem som så langt har levert bud. Som før nevnt: Det er etter mitt syn for all del viktigere at våre solgte spillere kommer til seriøse klubber som satser på dem, enn at Strømsgodset eventuelt vil være i stand til å klemme ut 5 - 6 millioner ekstra i et salg til noen annen mindre seriøst arbeidende klubb. For nettopp det handler om Strømsgodsets innretning som og renomme for talentutviklingsverksted i en rolle i et europeisk kryssløp for utvikling av spillere.

Da vil det nok kunne bli trykk fra omgivelser rundt Strømsgodset og fra publikum og samarbeidspartnere som har forholdt seg til en ny sesong uten disse salgene. Imidlertid bør det kunne være mulig pedagogisk å formidle at klubben vil ha vanskelig for å holde på spillere når det kommer slike bud, og når disse også kan bety at spillerne vil kunne ha muligheten til å realisere sine karrieredrømmer. Det er sågar en av klubbens egne hovedmålsettinger å få til sånt. Noe mer vrient, men begrunnbart i klubbens måte å drive klubb og forretning på, blir det dessuten essensielt å forklare at det eventuelt er ved å rekruttere enkelte spillere utenfra, fortrinnsvis yngre talenter, i tråd med klubbens innretning og ikke massivt kjøpe etablerte stjerner som erstatning (vanskelig tilgjengelige også) til stive priser at klubben sikrer sin framtid som varig periodevis toppklubb istedenfor et kortvarig og selvødeleggende toppsatsingseventyr. Selv det å rekruttere unge spillere ved kjøp kan fort bli dyrt når "alle" vet at Strømsgodset vil ha penger.

Et spørsmål er om forbindelsen til Manchester City ennå er fungerende. Da kan en lure på om klubben kunne kjøpe et norsk talent, en kunne ha lånt inn et talent fra Manchester City-systemet, og en i tillegg kunne ha kjøpt Nana til en akseptabel pris. Så vil en kunne mer grundig spille inn Martin Rønning Ovenstad på indreløperplass. Da vil nok samlet en 2016-årgang av Strømsgodset måtte benytte tid på å komme opp i retning av tilnærmet samme slagkraft som laget som avsluttet 2015-sesongen.

Det vil nok kunne frustrere en del med en 2016-årgang inntil videre med redusert slagkraft vis a vis 2015's siste del. Men det må være mulig å forklare at, bare for argumentets skyld, dyrt innkjøpte etablerte spillere ikke uten videre ville ha blitt et velfungerende lag for det. Så vil det ta den tid det må, å komme opp i retning av tidligere nivå.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 08 Des 2015, 21:44 
Avlogget

Independiente skrev:
Da vil det nok kunne bli trykk fra omgivelser rundt Strømsgodset og fra publikum og samarbeidspartnere som har forholdt seg til en ny sesong uten disse salgene. Imidlertid bør det kunne være mulig pedagogisk å formidle at klubben vil ha vanskelig for å holde på spillere når det kommer slike bud, og når disse også kan bety at spillerne vil kunne ha muligheten til å realisere sine karrieredrømmer. Det er sågar en av klubbens egne hovedmålsettinger å få til sånt. Noe mer vrient, men begrunnbart i klubbens måte å drive klubb og forretning på, blir det dessuten essensielt å forklare at det eventuelt er ved å rekruttere enkelte spillere utenfra, fortrinnsvis yngre talenter, i tråd med klubbens innretning og ikke massivt kjøpe etablerte stjerner som erstatning (vanskelig tilgjengelige også) til stive priser at klubben sikrer sin framtid som varig periodevis toppklubb istedenfor et kortvarig og selvødeleggende toppsatsingseventyr. Selv det å rekruttere unge spillere ved kjøp kan fort bli dyrt når "alle" vet at Strømsgodset vil ha penger.

Et spørsmål er om forbindelsen til Manchester City ennå er fungerende. Da kan en lure på om klubben kunne kjøpe et norsk talent, en kunne ha lånt inn et talent fra Manchester City-systemet, og en i tillegg kunne ha kjøpt Nana til en akseptabel pris. Så vil en kunne mer grundig spille inn Martin Rønning Ovenstad på indreløperplass. Da vil nok samlet en 2016-årgang av Strømsgodset måtte benytte tid på å komme opp i retning av tilnærmet samme slagkraft som laget som avsluttet 2015-sesongen.

I forhold til at Godset er en selgende klubb, så har dette vært et tydelig signal over tid. Det bør da ikke være overraskede at spillere blir solgt, når de blir attraktive for andre klubber. Om en da skal kunne opprettholde denne filsofien, må en ha en balanse mellom å kjøpe talenter og gi rom for egne talenter. Naturligvis med innsalg av enkelte mer etablere spillere. Med tanke på mer etablerte spillere, tror jeg dagens stall uten salg av Horn, PVM og Storflor innehar de etablerte spillerne, selvfølgelig her også flere spillere i aldereren 25+. Om PVM er den rette er jeg usikker på, men han innehar erfaringen. Mener da at kjøp av et talent i midtaneleddet er naturlig, forutsatt at Nana ikke forsvinner. Da blir det en langt mer utfordrende situasjon

Der jeg mener den sture utfordring er, er med tanke på kantspiller. Storflor opplever jeg sliter litt med alderen. I år har klart Gustav vært den beste av kantspillerne. Kastrati finner liksom ikke rollen sin, og får dermed ikke vist sitt maksimale potensiale. Mener det da trengs to nye kantspillere inn. Men kan ikke si at jeg har noen klare gode kandidater.

Det er i forhold til kantrollene og kjøp der jeg mener det kritiske punktet ligger, med tanke på mulighet for gjenskapning av nivået fra 15 sesongen. Midtbaneleddet tror jeg kan oppnå samme nivå, så får tiden vise hva situasjonen blir. Venter i spenning på hva som skjer med tanke på overganger, men Flo har vel uttalt at lite skjer før jul. Så forventer ingen julegave

Topp

InnleggSkrevet: 09 Des 2015, 02:09 
Avlogget

Etter å ha brukt lang tid på mobil på å skrive et svar ( henvendt til Bromfes innlegg, men rettet mot annet hold) og file på det, prøver jeg å sende det ferdigskrevne. Jeg får da istedenfor valget om å lagre innlegget eller ikke. Jeg prøver å unngå valget for å sende innlegget. Istedet går innlegget tapt. Jeg lyktes ikke å gjenvinne det. Dette var slett ikke mitt dårligste innlegg.

Det er ytterst frustrerende og irriterende.

Jeg ser da nå at jeg med en finger må ha truffet feil knapp. De knappene burde ikke ligge ved siden av hverandre slik.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 09 Des 2015, 10:05 
Avlogget

Jeg synes det er bra om vi får solgt Gustav og Iver.

Det gir oss ressurser til videreutvikling av klubben. Tanken på å skulle holde på talenter som vi får godt betalt for tror jeg er uklok. Vi har ingen garanti for at verken Gustav eller Iver fortsetter den gode utviklingen og prestasjonen neste år. Det er mange eksempler på unge spillere som visner hen etter en eller to gode sesonger.

Det som derimot er viktig er å ikke selge talenter som enda ikke har slått i gjennom i hjemlig liga. Da ender vi opp med å selge gode råvarer billig.....

Vi får helt sikkert erstattet de, men det kan hende vi får en sesong uten medalje før vi presterer på topp igjen.

Topp

InnleggSkrevet: 09 Des 2015, 19:44 
Avlogget

Merker at en vinter som tydeligvis blir lang (siden det ikke kommer snø), blir enda lenger med tanke på at vi når selger to unge spillere som vi ikke engang har vært i nærheten av å ha fått oppleve toppnivået til. (Det var jo det samme med Martin, men likevel noe annet ,siden familien valgte å promotere han så heftig at det måtte gå som de gikk). Også akkurat nå som vi kanskje kunne få til noe fra starten av neste sesong. Det blir å starte å bygge på nytt, med "mars som den aktive rekrutteringsmåneden" som Jostein sier, og dermed ingen sjanse til å stille med samspilt mannskap til den ultratidlige seriestarten.

Går det ikke an å beholde en av dem i alle fall, bl.a med henblikk på at å bli A-landslagsspiller ikke akkurat vil ødelegge mulighetene for så unge spillere heller. Veien dit kan ikke være så lang etter euro kvalikk flopp og greier.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Des 2015, 14:56 
Avlogget

Ovenstad er ønsket av Viking. Han har kun ett år igjen av kontrakten, så her er det vel forlenge eller selge....

For min del håper jeg han blir værende og jeg ser ikke Viking som et steg opp heller.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Des 2015, 14:22 
Avlogget

Basse er ønsket av LSK....

Topp

InnleggSkrevet: 17 Des 2015, 08:56 
Avlogget

Tore P poster bilde av Gent-fyr på twitter.
Ja, Gent og aGent går jo godt sammen.
Gustav W blir nok solgt i dag eller i morgen

Ingen julegaver i år sa Jostein.

Tipper at vi kommer til å havne i tidsnød igjen. I alle fall i forhold til å få til noe til seriestart.

Planen ser ut til å være å stille godt forberedt til ELQ og å være sterke not til høsten til å sikre en ny kvalikk til høsten.

Så får vi se om det er godt nok til å tilfredsstille et stadig mer bortskjemt og hovedstadslignende publikum.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Des 2015, 15:11 
Avlogget

På kun knapp tid nå, så svært så kort, når som man ellers vil vite:

http://www.dt.no/sport/godset/drammen/w ... -57-273496
http://www.dt.no/sport/godset/drammen/g ... -57-273469

Det første gleder meg. Selvsagt saklig med hensyn på vår egen klubb og dessuten personlig på spillers vegne. Med hjertet svelger jeg litt tungt på egne vegne.

Det andre beklager jeg. Jeg kan selvsagt forstå et slikt økonomisk motiv henimot siste del av karrieren. Så jeg vil ikke kritisere.

Ønsker begge lykke til videre på de ulike premisser! Takker så meget for det dere har utrettet, og for mottatte opplevde gleder!

Så blir det å se an om det følger en tredje overgang! Venter nok det! Min reaksjon vil bli omtrent den samme som overfor Gustav Wikheims overgang.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Des 2015, 21:06 
Avlogget

Jørgen Horn og Gustav Wikheim forlater Marienlyst. Nesten 4 mill. for Horn og i overkant av 15 for den andre. Gode penger for Godset dette. Bra jobbet av klubben. Så også at Fossum ønsker å reise og at tyskerne visstnok er villige til å strekke seg til 20 mill. (dt.no). Regner med at denne dealen snart er i havn og at også vår beste offensive midtbanespiller drar fra drammen.

Dette betyr at vi må begynne å tenke på erstatninger. Uten Horn er det vel kun Valsvik og Høybråten som har Tippeliganivået. Uten en erstatning i forsvar blir det vanskelig hvis Valsvik eller Høybråten blir skadet over lengre tid. Når det kommer til Wikheim er han selvfølgelig vanskelig å erstatte, det kan være en ide å hente Assante fra Stabæk, men det finnes selvfølgelig også andre alternativer. Jeg håper selvfølgelig at Fossum blir i drammen, men hvis han reiser må det hentes en erstatter med kvalitet. Ellers står vi der ved sesongstart uten å være istand til å henge med Rosenborg og Molde.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 278 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen