Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 31 Okt 2020, 09:19

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 278 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 17 Des 2015, 22:16 
Avlogget

To ut på en dag. Og flere salg i kjømda varslet av Jostein og Dt. Flere spillere "vil "videre" som det heter. Lenge før de har en A-landskamp å vise til for eksempel. Er dette noe som avspeiler det ambisjonsnivået som klubben har lagt seg på. Nr 5-6 i Norge?
Ikke noe morro for en supporter dette her.

Spellere er en helt annen valuta enn penger. Det er ikke for å høre om en velfylt lommebok at vi stiller opp til match på Gamle Gress

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2015, 00:07 
Avlogget

LaMotta skrev:
To ut på en dag. Og flere salg i kjømda varslet av Jostein og Dt. Flere spillere "vil "videre" som det heter. Lenge før de har en A-landskamp å vise til for eksempel. Er dette noe som avspeiler det ambisjonsnivået som klubben har lagt seg på. Nr 5-6 i Norge?
Ikke noe morro for en supporter dette her.

Spellere er en helt annen valuta enn penger. Det er ikke for å høre om en velfylt lommebok at vi stiller opp til match på Gamle Gress

Som du vet ikke.mindre godt: Det henger for Gustavs og Ivers del sammen med at vi får spillere med på å forlenge kontrakter i vår klubb til knappere lønn enn i RBK og Molde. At vi selv får selge til utland enn at spillerne går via RBK og Molde. Imidlertid også de to klubbene må selge en del spillere til utlandet. Men de kan kjøpe mer ferdige erstattere enn vi bør gjøre. Jeg vil heller at Strømsgodset er tro mot sin utviklingsmodell og forretningside enn å fravike den for å leve opp til forventninger. For ellers settes klubbens framtid i fare. Dette er det klubbens pedagogiske utfordring å besvare. ( For den sakens skyld: Selv et slikt avvik fra modellen vil(le) ikke ha sikkerhet for sportslig suksess heller.)

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2015, 10:03 
Avlogget

jeg har et lite håp om at salgene av Horn og Wikheim gjør det mulig å beholde Iver.
Forøvrig synes jeg det er en meget bra sum for begge...

Vet noen hvor lenge Iver har kontrakt med Godset?

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2015, 11:10 
Avlogget

Ettersom Strømsgodset ikke trengte å selge noen spillere, så tror jeg ikke det å ha solgt et par andre spillere har noen betydning for om vi kunne beholde Iver f.eks. en halv sesong til eller ikke, slik jeg håpet med tanke på kvalikspill til Europa. Det handler i stedet om Hannover 96 bedømmes å være en god og relevant overgangsmulighet for Iver. Det kan ikke jeg bedømme, men hvis det blir slik vurdert (og sånn kan det virke, tilsynelatende med relevans også), så har andre overganger fra oss null betydning for om vi får beholde Iver litt til.

(Senere tilføyet avsnitt: ) Og regelrett å hindre utviklede talentfulle spillere å gå til utenlandske karrierer som er riktige for dem, vil legge en demper på de kontrakter som nye unge talentfulle spillere vil inngå, og de kontrakter som alle spillere heretter vil fornye. Det må især gjelde for en klubb som også i fortsettelsen må ha en relativt nøktern lønnspolitikk til tross for solid egenkapital.

Da vil jeg heller bidra til å skape forståelse for at det er slik det i tilfelle må bli. På sett og vis også bør bli. Istedenfor å delta i frustrasjon over tap av ekstraordinært talentfulle (og endog lokale) spillere bør vi forstå at dette er en enkelt vrien side ved den måten Strømsgodset via sin utviklingsmodell og forretningside (og dyktighet!) har kunnet prestere over klubbens ressursutgangspunkt og forsterke sitt ressursgrunnlag over det gitte. Men kun dersom modell og ide følges. For det er ikke engangs vunne finansielle ressurser som kan drifte klubben. Det kan bare stadig tilbakevendende inntekter a la sponsorinntekter.

Noen vil likevel sikkert tenke at man nå i en viss utstrekning har råd til å satse, og bør og må gjøre det når man har solgt spillere. Men det ville være iallfall et stykke på vei å gi fra seg den tilnærmelsen som har skapt de senere års sportslige suksess som lå utenfor omtrent alles forestillingsevne. Til og med gjenskapt av en hel klubb post-Deila. Det er der klubben er dyktige. En finansielt orientert satsing er å introdusere en annen tilnærmelsesmåte som man ikke uten videre vil lykkes med. Så ville det dessuten innebære i tillegg delvis å forlate den utvikingsmodell, forretningside og arbeidsmåte som man for tiden mestrer så godt. Da er det ikke gitt at man ved behov vil kunne gjenoppta alt dette i full dybde, midlertidig delvis tilsidesatt, på ruinene av en mer finansielt basert sportslig satsing når man måtte trenge det litt lengre fram i tid. Da mener jeg sterkt at klubben bør fortsette på sin kurs, også om det vil bli en viss sportslig bølgedal med det første. Så overlater jeg til Strømsgodsets sportslig ledelse å treffe de valg av erstattere av spillere (og i hvilket omfang) som unnlater å fravike klubbens etablerte arbeidsmåte.(Vil være med å vurdere i ettertid hvor godt de bestrebelsene har lykkes, med velvillig kritisk holdning, men mener det er essensielt at sånt da bedømmes i en adekvat forståelse for hva slags klubb Strømsgodset er og bør være.)

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2015, 12:09 
Avlogget
Brukerens avatar

Hva med venstre backen til Jerv? Henrik Robstad ble kårets til årets spiller i klubben og har til tider herjet i OBOS i år. Ung og passer perfekt i godset profilen!

Nederst i artikelen her kan dere se et lite utdrag fra i år:
http://lokalsporten.fvn.no/se-dribleshowet-fra-arets-jerv-spiller-22511

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2015, 12:09 
Avlogget

Superteale skrev:
Vet noen hvor lenge Iver har kontrakt med Godset?

Ut 2017.

Kan ta en oppdatering på inn/ut/rykter

Wikheim ut
Fossum ryktes ut Hannover
Nana på prøvespill St Pauli og kan ryke for oss
Ringstad ryktes til Braga (Portugal) kan ryke for oss.
Horn klar for Elfsborg
Gundersen lånt ut Sandefjord

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2015, 12:14 
Avlogget

Quote_Me skrev:
Hva med venstre backen til Jerv? Henrik Robstad ble kårets til årets spiller i klubben og har til tider herjet i OBOS i år. Ung og passer perfekt i godset profilen!

24 år og blir 25 i Mai. En god sesong i OBOS. Særdeles skeptisk, har vanskelig å se han slår til på direkten og er god nok for TL og EL.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2015, 12:20 
Avlogget
Brukerens avatar

Usikker egentlig. Tror han fort kan ta nivået om han fortsetter, tydeligvis en "late bloomer". Var aktuell for Start, men dro i stedet til Jerv og har virkelig tatt steget fra 2. div. Har akkurat de kvalitetene vi trenger i en back, god offensivt med gode innlegg. Enorm arbeidskapasitet og tar løpene hjem og takler. I allefall verdt en kikk!

edit: gøy at det skjer noe her inne igjen!

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2015, 14:09 
Avlogget
Brukerens avatar

Og da var Ringstad klar for Braga

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2015, 17:59 
Avlogget

Quote_Me skrev:
edit: gøy at det skjer noe her inne igjen!

Hepp, får se nå når spillere forsvinner og navn som Ringstad som ryktes inn havner i andre klubber om folk gjør comeback her. Hadde vært morro.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Des 2015, 19:56 
Avlogget

http://www.dt.no/sport/fotball/godset/d ... -57-274434

Når jeg ikke gir noen respons på innholdet av ovennevnte link, så skyldes det for all del ikke uvilje, men kun at jeg ikke abonnerer på DT.

For øvrig er det meg en glede at når Jørgen Horn først skulle forlate oss, så er det er til en klubb utenfor Norge, istedenfor til noen klubbrival i Norge! Det applauderer jeg! Fortsatt takk for leverte prestasjoner!

En litt lang tilføyelse lørdag morgen heretter som endringer: Ikke får jeg sitert med smartphone. Men det Jostein Flo i åpen DT-artikkel forteller om Strømsgodsets karriereplan for Jørgen Horn, å slippe Jørgen til nordisk klubb som ville kunne betale ham vesentlig høyere lønn, bringer meg til å opphøre å beklage salget. Gitt at Strømsgodset bør fortsette en nøktern lønnsmodell. Men da er salget i sin orden. Jeg har ingen innvendinger lenger.

Jeg skulle dog som ønske ha likt at Jørgen hadde lært bort til våre øvrige midtstoppere sin fenomenale evne til, kort formulert, å dirigere veksling mellom ulike presshøyder for et helt lags forsvarsspill som taktisk svar til enhver tid på motstanderlagets varierende trusselsevne under en kamp. Dette som også bidragende til et lags mulighet til å spille med midlertidig overtall framover i banen og makte å unnlate å bli sårbare ved tap av ball overfor de resulterende midlertidige undertall bak. Essensielt for muligheten for stort sett uten sårbarhet å benytte slike overtall framover i banen til vedvarende angrep og utøvelse av ( Deila-uttenkte) 'offensive struktur'.

Da vil jeg kun uttale "Vel blåst" til Jørgen Horn, takke på nytt ( og især dyp honnør for hans andel av det samlede spill under den magiske 2013-sesongen, vil bli husket av alle som forsto) og ønske lykke til videre! (Takk til Jostein Flo for oppklarende opplysning.)

Sist endret av Independiente den 19 Des 2015, 10:32, endret 2 ganger.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Des 2015, 00:45 
Avlogget

Nå har det skjedd en del viktige ting på ut siden, og jeg tror vi skal forvente at også Iver går. Med tanke på at ham har kontrakt ut 17, kan det være et godt tidspunkt for spiller og for klubben med tanke på overgangssum

Med tanke på spillere inn håper jeg Godset har to perspektiver, et relativt kortsiktig og et langsiktig. Det kortsiktige, er å skape et godt lag til EL kvalikk starter i sommer. Det langsiktige er selvfølgelig at en neste sesong igjen stiller et lag, som kan være med å kjempe i toppen av TL. Vet at det er et klart mål å være en selgende klubb, så noen svakere sesonger kan komme. Håper allikevel at en klarer å vise litt i EL, og enten cup eller serie. Har en forståelse av at EL mulighet er et viktig element med tanke på mulighet for å hente spillere. Lønnsmessig er Molde og RBK på en annen planet

Første som nå er viktig er at en sikrer at Nana forblir i klubben, han kan bidra til at midtbanen har tilstrekkelig samspill på veien videre. Mener en skal tenke utvikling av Gjerstrøm, og eventuelt vurdere en spiller inn der. Ovenstad skal i utganspunktet være en sterk kandidat til den tredje plassen på midten

I midtforsvaret har klubben tre gode spiilere, da forutsatt at Madsen holder seg sakdefri. Valsvik og Madsen skal være et meget godt par. Og Høibråten har vist et stort potensiale, tror vireklig han kan bli en fantastisk midtstopper. Da kan det med utgangspunkt i kampbelastnig være en tanke å hente inn ringrev, som klarer å prestere mer uavhengig av antall kamper han spiller

Der den store utfordringen nå er, er emd tanke på kantspill. Wikheim er bort,e Hanin usikker. Da er det per nå ikke en fungerende venstre side. Lindkvist (usikker på navnet) viste potensiale i forsesongen i fjor. Kan han ta steget nå? Og Hamoud være backup et år til? Eller bør en god venstre back inn? Det avr tidligere snakk om en fra Odd, er han venstre? Venstrekant tror jeg må hentes, om da ikke Tockmac ta steget? Bør vel uansett inn en ekstra spiller der. Mener også at høyresiden har utfordringer, da med tanke på Storflor og alder. Han klarer ikke kommende sesong å spille alt og prestere. Trist å si det om han, men tror det er tilfelle. Det som kan være en stor utfordring for Storflor da, er at jeg tror han er ekstremt avhengig av tillitt for å prestere. Vet ikke om han er en god reserve. Det må da også hentes inn en høyreving etter min mening og muligens tenkes også en kommende spiller der. Kjenner ikke U19 godt nok til å vite om det er kommende spillere der.

Erfaring tilsier at Flo&co periodevis tryller, og håper da BP kan forsterke evnen ved sin tydelighet i roller

Konklusjon: vi har gode spisser, kan klare oss på midtbanen og har gode keepere.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Des 2015, 00:58 
Avlogget

Interessante betraktninger, Bromfe.

I denne omgang bare: Den tidligere Odd-backen, Jonassen (er vel han du sikter til?), har undertegnet for Bodø/Glimt.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Des 2015, 12:39 
Avlogget

Ja venstresiden er borte.
Iver skriver under i helga i følge Hannovermedier.
Ble et overgangsvindu som virkelig sved dette her.

Og så husker vi fra i fjor vinter hvor vanskelig det er for Jostein og Co å få tak i spillere som vi kunne tenke oss, fordi disse spillerne har forventninger om lønn som Godset ikke vil gi.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Des 2015, 13:34 
Avlogget

LaMotta skrev:
Ja venstresiden er borte.
Iver skriver under i helga i følge Hannovermedier.
Ble et overgangsvindu som virkelig sved dette her.

Og så husker vi fra i fjor vinter hvor vanskelig det er for Jostein og Co å få tak i spillere som vi kunne tenke oss, fordi disse spillerne har forventninger om lønn som Godset ikke vil gi.

Betyr det at du signaliserer en etterlysning etter en annen lønnspolitikk ? Eller en annen forretningside? Eller begge deler?

For om det utelukkende er et forståelig smerterop, så motvirker du ikke ved det den undergravende misnøyen som andre nærer, men kommer til å bygge oppunder den. Den kan gjøre det tyngre for sportslig ledelse å holde den kursen som den, gitt manøvreringsrom, søker å følge.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 278 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen