Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 30 Okt 2020, 04:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 278 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 19 Des 2015, 13:55 
Avlogget

Jeg har i grunnen lurt på om det ville være mulig for Strømsgodset, rimeligvis uten "smittevirkning" overfor alle andre spilleres betingelser, å benytte noen penger til å gi interessante oppholdsmuligheter for noen annen person som kunne gi Hanins portugisiske kjæreste en for henne attraktiv person å dele dagene med. Noe som kunne lede til at hun ville finne et liv i Drammen og eventuelt Oslo under en periode til en positiv opplevelse og livserfaring. Jeg vet intet om hva som i så fall skulle til, men lufter tanken.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Des 2015, 15:59 
Avlogget

Bromfe skrev:
Nå har det skjedd en del viktige ting på ut siden, og jeg tror vi skal forvente at også Iver går. Med tanke på at ham har kontrakt ut 17, kan det være et godt tidspunkt for spiller og for klubben med tanke på overgangssum

Med tanke på spillere inn håper jeg Godset har to perspektiver, et relativt kortsiktig og et langsiktig. Det kortsiktige, er å skape et godt lag til EL kvalikk starter i sommer. Det langsiktige er selvfølgelig at en neste sesong igjen stiller et lag, som kan være med å kjempe i toppen av TL. Vet at det er et klart mål å være en selgende klubb, så noen svakere sesonger kan komme. Håper allikevel at en klarer å vise litt i EL, og enten cup eller serie. Har en forståelse av at EL mulighet er et viktig element med tanke på mulighet for å hente spillere. Lønnsmessig er Molde og RBK på en annen planet

Første som nå er viktig er at en sikrer at Nana forblir i klubben, han kan bidra til at midtbanen har tilstrekkelig samspill på veien videre. Mener en skal tenke utvikling av Gjerstrøm, og eventuelt vurdere en spiller inn der. Ovenstad skal i utganspunktet være en sterk kandidat til den tredje plassen på midten

I midtforsvaret har klubben tre gode spiilere, da forutsatt at Madsen holder seg sakdefri. Valsvik og Madsen skal være et meget godt par. Og Høibråten har vist et stort potensiale, tror vireklig han kan bli en fantastisk midtstopper. Da kan det med utgangspunkt i kampbelastnig være en tanke å hente inn ringrev, som klarer å prestere mer uavhengig av antall kamper han spiller

Der den store utfordringen nå er, er emd tanke på kantspill. Wikheim er bort,e Hanin usikker. Da er det per nå ikke en fungerende venstre side. Lindkvist (usikker på navnet) viste potensiale i forsesongen i fjor. Kan han ta steget nå? Og Hamoud være backup et år til? Eller bør en god venstre back inn? Det avr tidligere snakk om en fra Odd, er han venstre? Venstrekant tror jeg må hentes, om da ikke Tockmac ta steget? Bør vel uansett inn en ekstra spiller der. Mener også at høyresiden har utfordringer, da med tanke på Storflor og alder. Han klarer ikke kommende sesong å spille alt og prestere. Trist å si det om han, men tror det er tilfelle. Det som kan være en stor utfordring for Storflor da, er at jeg tror han er ekstremt avhengig av tillitt for å prestere. Vet ikke om han er en god reserve. Det må da også hentes inn en høyreving etter min mening og muligens tenkes også en kommende spiller der. Kjenner ikke U19 godt nok til å vite om det er kommende spillere der.

Erfaring tilsier at Flo&co periodevis tryller, og håper da BP kan forsterke evnen ved sin tydelighet i roller

Konklusjon: vi har gode spisser, kan klare oss på midtbanen og har gode keepere.

Enig i at det er ønskelig å fortsette med Nana. Eventuelt sågar ved kjøp.

Jeg vet ikke hvilke eller hvor mange spillere klubbens sportslige ledelse tenker å hente inn. Jeg er som alltid ikke den som i så fall har kjennskap til alternativer.

Et viktig spørsmål som ikke jeg kan besvare, er om Martin Rønning Ovenstad fullt ut kan fungere som etterfølger til den plassen som Iver Fossum har hatt i laget. Dvs. betraktet som spillertype. Eller om indreløper strengt bedømt ikke er hans fullgode posisjon i et lag. Bedømt vel å merke om han ble satset på der, og blir finstemt for å bli indreløper. Eventuelt fyllende plassen på en mulig modifisert måte vis a vis Ivers måte. Hvis det er mulig, så er jo ubetinget MRO den jeg mest ville ønske som etterfølger på plassen. En mulig spiller for utenlandsk klubb på litt sikt, kunne han bli. (Med tanke på kapasitet, så viktig for det daværende laget sesongdelen før han ble rammet av kyssesyke. )

Så er det et spørsmål, både for at talenter skal kunne ustresset vokse inn i et lag, uten likevel å bli utestengt, og fordi det er en Europa-kvalik, om istedenfor å bedrive kjøp, at man kunne ha leid inn et par spillere som innen start av sesongen kunne være bedre enn slike man ville kunne få kjøpt, gitt lønnspoltikken. Da ville de to spisskandidatene generelt oppnå bedre oppspill, og spesielt vil klubbens lag kunne gjennomføre en verdig Europa-kvalik ( om ikke fullt så god som med det laget som avsluttet årets sesong). Dermed ville i mellomtiden før utløpet av leietiden, neste års lag ha kunnet nå en så komfortabel plassering underveis at enkelte av de neste talentene vil kunne ta over i tilnærmet full målestokk. Da vil kanskje også en av spissene ha fått utmerke seg så mye at denne kan oppnå en eventuelt ønskelig overgang til en klubb i utlandet. Så vil neste års lag komme godt gjennom en viss mellomsesong, samtidig som man ivaretar utviklingshensynet.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Des 2015, 20:27 
Avlogget

Noen snakker om at Ipswich Towns Jonathan Parr kan være på vei til Godet. Men han er da høyreback?

Topp

InnleggSkrevet: 21 Des 2015, 15:41 
Avlogget

Tror Parr er venstre back....

Topp

InnleggSkrevet: 22 Des 2015, 20:34 
Avlogget

Superteale skrev:
Tror Parr er venstre back....

Venstrebent back, men var jo kant i Aafk og trur jaggu han var spiss noen kamper pga farta.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Des 2015, 20:46 
Avlogget

En tanke som slo meg, uten at den er alt for gjennomtenkt. Nå henter RBK Rashani og Grykjær, men har allerede en del kantspillere i troppen sin. Mikkelsen har absolutt ikke vært noen suksess der, me kan BP hente ut hans potensiale?

Topp

InnleggSkrevet: 22 Des 2015, 20:57 
Avlogget

Independiente skrev:

Enig i at det er ønskelig å fortsette med Nana. Eventuelt sågar ved kjøp.

Om en skal bevare samhandlingen på midten er dette enormt viktig. Trolig også et viktig punkt for å lettere kunne spille inn nye kanter i systemet

Sitat:
Et viktig spørsmål som ikke jeg kan besvare, er om Martin Rønning Ovenstad fullt ut kan fungere som etterfølger til den plassen som Iver Fossum har hatt i laget. Dvs. betraktet som spillertype. Eller om indreløper strengt bedømt ikke er hans fullgode posisjon i et lag. Bedømt vel å merke om han ble satset på der, og blir finstemt for å bli indreløper. Eventuelt fyllende plassen på en mulig modifisert måte vis a vis Ivers måte. Hvis det er mulig, så er jo ubetinget MRO den jeg mest ville ønske som etterfølger på plassen. En mulig spiller for utenlandsk klubb på litt sikt, kunne han bli. (Med tanke på kapasitet, så viktig for det daværende laget sesongdelen før han ble rammet av kyssesyke. )

Sitter med en følelse fra tidligere sesonger at han innehar viktige ferdigheter for å kunne være en god indreløper. Men tror da en skal tenke at Nana inntar en rolle mer i samsvar med hva Iver hadde i år, og at Ovenstad får en rolle med mer defensivt ansvar og mer som tilrettelegger. Tror han i en slik rolle har utfyllende ferdigheter i forhold til Abu. Viktig at han/Abu likevel kommer høyt nok i banen til å være en reell trussel i eller rundt motstanders 16m. Ovenstad har vel et vesentlig bedre skudd enn Abu, så mulig han passer bedre der

Sitat:
Så er det et spørsmål, både for at talenter skal kunne ustresset vokse inn i et lag, uten likevel å bli utestengt, og fordi det er en Europa-kvalik, om istedenfor å bedrive kjøp, at man kunne ha leid inn et par spillere som innen start av sesongen kunne være bedre enn slike man ville kunne få kjøpt, gitt lønnspoltikken. Da ville de to spisskandidatene generelt oppnå bedre oppspill, og spesielt vil klubbens lag kunne gjennomføre en verdig Europa-kvalik ( om ikke fullt så god som med det laget som avsluttet årets sesong). Dermed ville i mellomtiden før utløpet av leietiden, neste års lag ha kunnet nå en så komfortabel plassering underveis at enkelte av de neste talentene vil kunne ta over i tilnærmet full målestokk. Da vil kanskje også en av spissene ha fått utmerke seg så mye at denne kan oppnå en eventuelt ønskelig overgang til en klubb i utlandet. Så vil neste års lag komme godt gjennom en viss mellomsesong, samtidig som man ivaretar utviklingshensynet.

Her synes jeg du tenker veldig fornuftig og riktig, må bare passe på de en låner virkelig har et ønske om å prestere og har potensialet til det fortsatt. Tror det finnes spennende kandidater i markedet, men kan være vanskelig å finne de rette kandidatene til de rette rollene. Eksempelvis er Marco en god spiller, men han var ikke i nærheten av å være en fungerende ving i mine øyne

Topp

InnleggSkrevet: 23 Des 2015, 09:57 
Avlogget

Har noen en anelse av hva slags pris vi må betale for å kjøpe ut Nana?

Jeg har hørt lite om samarbeidet med City i det siste, er det noe der fortsatt eller der det i realiteten dødt? Når jeg ser tilbake så er jeg ikke så sikker på at vi har fått all verden ut av det. Det er vel kun Abu, Nana og delvis Razak som har vært stabile i perioder....

Topp

InnleggSkrevet: 23 Des 2015, 10:20 
Avlogget

Dessverre er enda ett steg i dekomponeringen av laget nok tatt:

Fossum i Hannover for medisinsk sjekk. Fireårskontrakt sies det.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Des 2015, 13:06 
Avlogget

LaMotta skrev:
Dessverre er enda ett steg i dekomponeringen av laget nok tatt:

Fossum i Hannover for medisinsk sjekk. Fireårskontrakt sies det.

I så fall håper jeg at det betyr at Iver har mottatt pålitelige signaler om at skiftet av trener ikke har betydning for at Hannover 96 vil fortsette å følge sin plan med å kjøpe ham. Hvordan nå det må henge sammen.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Des 2015, 14:17 
Avlogget

Da er Iver offisielt klar for Hannover

http://www.dt.no/sport/fotball/godset/f ... -57-276451

Det er kjedelig for oss, men jeg håper at måten Flossebass driver spillerlogistikk på gjør at vi blir attraktive for nye talenter som ser at Godset utvikler spillere som selges til utlandet, samt at spillere som har gått fra Godset har lav terskel for å komme tilbake når den tid kommer.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Des 2015, 14:36 
Avlogget

Superteale skrev:
Da er Iver offisielt klar for Hannover

http://www.dt.no/sport/fotball/godset/f ... -57-276451

Det er kjedelig for oss, men jeg håper at måten Flossebass driver spillerlogistikk på gjør at vi blir attraktive for nye talenter som ser at Godset utvikler spillere som selges til utlandet, samt at spillere som har gått fra Godset har lav terskel for å komme tilbake når den tid kommer.

Tilslutter meg dette! Du avslutter, Superteale, også med det jeg hadde i tankene: Forhåpentligvis leder den fulgte praksisen til at våre utviklede talentfulle spillere som vil ha kommet til eventuelt riktige utenlandske klubber, opptjener en god samlet inntekt over karrieren ute. At de derfor, dersom de kan tenke seg et par avsluttende sesonger i norsk fotball, vil ha lagt seg opp såpass at de vil spille for Strømsgodset da på tampen av karrieren for en lønn som ikke sprenger lønnspolitikken, heller enn å gå til norske klubber som kan lønne bedre.

Da er tiden kommet også for å takke Iver hjerteligst for prestasjoner og gleder! Det har vært en fest å være med på fra tribunen! Lykke til videre! På vår avstand vil vi i fortsettelsen spent følge med på vår første spillerambassadør i tysk fotball i nyere tid!

Tillegg: Og på godset.no kan vi lese at Iver bebuder han vil komme tilbake en gang! :D

Topp

InnleggSkrevet: 23 Des 2015, 15:07 
Avlogget

Dette ble en trist dag for alle som liker alle best å se unge spillere utfolde seg på Gamle Gress.
En personlig triumf for Iver som ønskes alt godt, men skjebnesvangert at Strømsgodset ikke kan være en arena for en spiller, som jeg siden en dag på Sarpsborg stadion juli 2013 har ansett som representant for Godsets framtid. Forsvinner istedet lenger før fylte 20 år.

Strømsgodset er per i dag ikke noen toppklubb i norsk fotball.

Salg av Viksvik i nyttårspresang ?

Topp

InnleggSkrevet: 23 Des 2015, 15:33 
Avlogget

LaMotta skrev:
Dette ble en trist dag for alle som liker alle best å se unge spillere utfolde seg på Gamle Gress.
En personlig triumf for Iver som ønskes alt godt, men skjebnesvangert at Strømsgodset ikke kan være en arena for en spiller, som jeg siden en dag på Sarpsborg stadion juli 2013 har ansett som representant for Godsets framtid. Forsvinner istedet lenger før fylte 20 år.

Strømsgodset er per i dag ikke noen toppklubb i norsk fotball.

Salg av Viksvik i nyttårspresang ?

For de fleste er det kjent at desember og januar ikke er spillesesong i norsk fotball!

Topp

InnleggSkrevet: 28 Des 2015, 06:25 
Avlogget

Glade jul, hellige jul, årsoppgjøret til Strømsgodset IF vil se meget pent ut. Klubben har klart å utvikle en umponerende talentmaskin som gjør at pengene strømmer inn på kontoen til Herr Flo & co. 75 millioner blanker kroner mener jeg å huske at noen hadde kalkulert seg fram til. Så hva er neste seg for SIF? Det blir gjentatt igjen og igjen at klubben skal drives sånn og sånn, at vi skal være forsiktige med pengebruken og at det ikke er planene å sikte mot å sikte mot å ta over plassen i Norge som lager nummer en. Strømsgodset er med i en konkurranse der det er om og gjøre å være best. I den situasjonen vi befinner oss i for øyeblikket har vi muligheten til å hente de nødvendige forsterkningene til å vise RBK og Molde ryggen og ta seriegull i 2016. Med de riktige avgjørelsene og med de riktige spillerne i de riktige posisjonene er det faktisk mulig at Strømsgodset kan ta over tronen i norsk fotball og kopiere Rosenborgs domminans da de var på sitt beste.

Hva skal til for å få til dette? For det første må vi være ærlige nok til å fortelle dem som ikke er gode nok om å lukke igjen døren etter seg. Derette må vi være tøffe nok til å bruke nok penger til å hente folk osm er gode nok til å fylle hullene etter de som er dratt og de posisjonene som ikke er godt nok besatt per dags dato. Kastrati, PVM, Jradi og Hammoud er i mine øyne ikke gode nok for Strømsgodset A-lagstropp. Nana og Hanin er usikre, dog det nå virker som Nana nærmer seg. Hanin forsvinner med 99% sikkerhet. I tillegg til disse må vi erstatte Fossum, Wikheim, Horn og Madsen. Ersatningene i forsvar må nødvendigvis ikke være folk som skal starte hver eneste kamp. Som jeg har uttrykt tidligere mener jeg at Høybråten er en meget god forsvarsspiller som fungerte glimrende sammen med Valsvik denne sesongen. Jeg tror førstnevnte er klar for å være førstevalget samme med Valsvik. På midtbanen og i angrep er det selvfølgelig Fossum og Wikheim som vil ble savnet størst. Vi skal selvfølgelig ta unge lovende spillere opp fra nedre rekker, men må handle nå i vinter før vinduet stenger slik at vi er klare når sesongen blåses igang. Bruker vi nå de riktige pengene på de riktige spillerne har Godset muligheten til å befeste seg som det beste laget i Norge. Dette må jo være målet da vi velger å delta i denne såkalte Tippeligaen.

Ha en fortsatt fin dag, og en gledelig jul!

Mvh.

Hobert Rolmen

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 278 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-20 | Webpublisering og webdesign i Drammen