Takk for din tid i Strømsgodset, Bassel Jradi, og lykke til videre på et høyere konkurransenivå!
Jeg leser rundt omkring synspunkter, dessverre ikke alle like respektfulle, på hvorfor det ble primært en høstsesong som var direkte super, nemlig i 2017, og andre perioder som ikke har vært så gode som det. Min forklaring består av to punkter som henger sammen. Det første var at det fant sted i en hengende spissrolle som Bassel utfylte med også defensive ingredienser. Det andre var at det, i kontrast til vårsesongene 2017 og 2018, var i en spillemåte som passet for Bassel som en litt spesialisert spiller. Min tolkning: Ikke som vår 2018 da laget var en mer stasjonær lagmaskin, mens angrepsspillet fant sted mest gjennom enkeltspillere. Istedet var det høsten 2017 et bevegelig kollektivt angrepsspill. Også Bassel uttrykte lettelse, leste jeg, da BP gjenintroduserte en spillemåte, der det inntrer faser med et kollektivt angrepsspill, til tross for at det betydde overgang til sett av formasjonstall som ikke er Bassels foretrukne. Men høsten 2017 var det mer ideelt for Bassel: Hva jeg oppfatter som BP-fotball, men iverksatt i Skulleruds modifiserte sett med formasjonstall . Det som kan angis som 4-4-1-1 og med en hengende spissrolle ( etter at 4-4-2 og stereotype smale midtbanekanter i praksis ble frafalt). Høsten 2017 var Bassel Jradi eventyrlig god i vår målestokk.
I så måte vil jeg uttrykke det håp at Hajduk Split dyrker versjoner av fotballideer som bidrar til at Bassel får uttrykt sitt talent. I den grad ikke, så må Bassel tvinge seg til å fungere under det som er . Tvi, tvi, Bassel!
_________________ Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.
|