Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 25 Okt 2020, 18:01

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Treningskamp: Godset-Start
InnleggSkrevet: 22 Mar 2019, 22:17 
Avlogget

Ja da er tiden der igjen for siste treningskamp før sereistart, med påfølgende Kick off :-)

Så må jeg vel bare innrømme at det er minst to overraskelser i start 11'eren for meg
Viljar Myhra - Lars Vilsvik, Jakob Glesnes, Lars Sætra, Jonatan Parr - Kristoffer Tokstad, Yacouba Sylla, Henning Hauger, Stian Ringstad - Martin Spelmann, Mos Abdellaoue

Trodde Hauger og Sylla sammen ville gi en for stasjonær sentral midtbane, og at en dermed ønsket å bruke en med mer løpskraft i tillegg til Sylla enn hva jeg anser Hauger har. Tokstad er neste overraskelse. Det må da være bedre kanter enn han å velge, om en ikke skal sikre defensivt da...

Topp

InnleggSkrevet: 23 Mar 2019, 03:43 
Avlogget

Det er ikke en for stivt tenkt anlagt diamant på midten da? Med en balanserende Hauger bakerst og med en mobil Sylla og med Ringstad på noe smale kanter og Tokstad på løpssterk tidvis sentral midtbane framme?

Jeg lurer først og fremst litt på om det blir kreativt nok i en kamp, der vårt lag i lange perioder vil søke å være spillførende mot et motstanderlag vi ville forestille oss jevnbyrdig med. Om enn aldri så mye i nokså duellorientert innretning for et eget lag i forestilt uferdig tilstand. Ville (høyst spekulativt) ha sett for meg eksempelvis Johan Hove med antatt mer blikk for spillutvekslinger istedenfor Tokstad vandrende i rommene framme på hjemmebane i en slik type kamp, bidragende mer til at det bl.a kan bli noe dynamikk med backer som i blant kommer fram.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2019, 16:40 
Avlogget

Ja, jeg VET intet. Ikke har jeg sett denne kampen. Ikke sett noen kamp denne vintersesongen. Jeg har angående denne kampen kun lest referat på godset.no og inntrykk fra dem som skriver på vgd. Så har jeg sett overskriftene på DT+.

Forutanelsen som jeg får fra dette til seriestart, er at lagspillet er uferdig, og at det er uvisst hva første11eren vil bli. Det kan synes, hva kan jeg vite, at det til og med er uavklart hvordan de to nykommerne helt presist vil bli benyttet.

Så tyder BPs nylige utsagn på at laget ikke så klart vil ha et bestemt sett med formasjonstall, men mer vil være litt uforutsigbart i så måte. Da synes spillet å være desto mer avhengig av relasjoner for at det skal bli i retning av det påtenkte. Gitt sen ankomst av de to viktige hentede nye spillere, så skulle det være rimelig å kunne si at laget går relativt uferdig til seriestart, og at denne kampen kan ha demonstrert det.

BP forbauses av manglende energi, ifølge den nevnte avisoverskriften. Min intuisjon, med bakgrunn i hva jeg har tenkt overfor hva jeg har sett av tidligere Strømsgodset-årganger litt tilbake i tid, går ut på noe annet når jeg leser den BP-antagelsen. Det kan handle om mot til å spille som påtenkt. I så måte dreier det seg om et mot en må ha sammen. For det en selv skal våge, avhenger at bestemte medspillere gjør sitt. For dem vil det samme gjøre seg gjeldende motsatt. En særegen aktuell ingrediens for denne sesonginnledningen kan i tillegg gå ut på knapt utviklede relasjoner overfor en endret spillemåte, for det kan gjøre aksjoner og bevegelser iallfall noe dvelende og potensielt litt uvisse.

Kanskje er en slik beskrivelse en overdrivelse. Men tenkelig er en mindre utpreget tendens til det beskrivelsen i tilfelle overdriver, noe som eventuelt treffer noe. Eventuelt. Eller jeg kan være på villspor. Jeg tar sjansen på å kunne ta fullstendig feil.

Hvis delvis dekkende: Det vil måtte ta tid. Omgivelsene, dvs de som ikke utelukkende er kunder, må også tillate det å ta tid.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Mar 2019, 00:40 
Avlogget

Etter å ha fått lese enkelte DT+ artikler er det en tanke som med ett slo meg: Muligens er den nye spillemåten med dens midtbanespillere som enkelte av dem til dels løper i mellomrom og bakrom, en spillemåte som passer bedre for Tokstad enn andre spillemåter som har vært benyttet i hans tid i klubben. Han som vel ikke har sin force i det gå forbi en motstander med ball. Dvs dersom noen medspillere da kan finne ham med ball.

Jeg hadde ikke lest lagoppstillinger på godset.no. En DT+-artikkel fortalte at Hauger ikke spilte. Jeg tilbake til godset.no og nå også lagoppstillinger. Javisst, ingen Hauger fra start. Tilsynelatende spilte istedet Stengel fra start. Men det er Ovenstad som det sies ble skiftet ut med 28 minutter tilbake.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: