Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 21 Okt 2020, 05:57

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 28 Mar 2019, 13:24 
Avlogget

I skrivende stund er det litt over 3 dager og 4 timer igjen til søndagens kamp på GG mot Haugesund.

Start XI blir i prinsippet avgjort i dag og i morgen og det er med blandede følelser jeg nærmer meg "årets første seriekamp".

BP har ikke mer tid til å rette opp feil... nå spiller vi om poeng og samhandlingen må fungere optimalt for å vinne kamper i ES.

Det er uttalt tidligere at Markus "kan" være klar til denne kampen og når dette spørsmålet er besvart kan vi fundere mer inngående på hvem som starter og hvilken formasjonen vi kommer til å spille.

Henter årskortene i morgen og prøver å få med litt av treningen....

Topp

InnleggSkrevet: 29 Mar 2019, 05:22 
Avlogget

Så å si: Tiden for eksperimenteringer er forbi - tilpasningene fortsetter for fullt! Idet lagets sammensetning og og endog en grovstemming av spillet blir til under marsjen.

Eller en versjon av den kjente klisje' antar sannhet: Hovedkursen er heretter gitt, veien blir til underveis!

[Som en av flere konkretiseringer: Hvem spiller når og hvor lenge hvor, er det første spørsmålet for første serierunde. Neste konkretisering: Hvordan, strengt tatt?]

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Mar 2019, 23:24 
Avlogget

Troppen:

1. Viljar Myhra
40. Morten Sætra

2. Mounir Hamoud
3. Jonathan Parr
5. Jakob Glesnes
14. Nico Mickelson
26. Lars Vilsvik
39. Lars Sætra

7. Herman Stengel
8. Johan Hove
11. Kristoffer Tokstad
18. Martin Rønning Ovenstad
23. Martin Spelmann
25. Stian Ringstad
29. Yacouba Sylla

10. Marcus Pedersen
30. Mos Abdellaoue
90. Amahl Pellegrino

------------------------------------

Myhra
Vilsvik-Glesnes-Sætra-Parr

Tokstad Sylla Hove Ringstad
Mos Marcus

Topp

InnleggSkrevet: 31 Mar 2019, 09:03 
Avlogget

Tilpasninger av foreløpighet som det nesten alltid er noe av, vil måtte finne sted før det mer eller mindre faste er funnet fram til. Antatt faste førstelagsspillere tåler neppe full kamp: Marcus Pedersen (vel ikke fullstendig kommet i kampform) , Johan Hove (omfattende nylige kampbelastninger). Kandidat til førstelag Henning Hauger utilgjengelig. Pedersen og Hove, hvilken del av kampen skal de spille?

Skal Sylla spille bakerst? Eller ha en annen i balanseringsrolle bak seg som han er lite samspilt med i kampsituasjoner(?), Stengel vel fortsatt(?) under oppbygning fra operasjon, for at Sylla selv friere kan ta for seg både offensivt og defensivt delvis foran ham? Martin Spelman i hvilken rolle? Viljar Myhra så langt førstekeeper. Uvisst for meg om Sætra foreløpig er foretrukket i midtforsvar framfor Mounir Hamoud, eller om det vil variere mellom typer av angrepsspill hos motstander. I så fall betyr vel det uansett Sætra mot Haugesund. Antatt satsing på rutine på backplasser i starten av første seriekamp.

Tilnærmede formasjonstall ("tilnærmede" forsåvidt som de ikke skal etterfølges så strengt): Hvilke? De samme under hele kampen eller varierende med hvilke spillere som er på banen?

Starte med antatt beste oppstilling for dagen for å forsøke å få kampen inn i et forløp, dvs et spor, eller en oppstilling som gjør at innbyttede spillere vil kunne endre kampbildet fra vår side noe?

Tror selv at Johan Hove ikke bør spille mer enn en på forhånd fastsatt tid (ut fra hva han nå tåler) mens det mer er uvisst hvor mye Marcus Pedersen kan makte per nå. Det kunne tale for at Marcus starter, og at Johan spiller en avsluttende kampdel. Iallfall dette siste alene gjør vel at jeg vil avvike fra den oppstillingen som du antyder, MrBlue2, ellers har jeg flere spørsmålstegn enn jeg har klare standpunkter.

Svært mange avveininger for trenerteamet og vanskelig å forhåndsvurdere utfallet av mange av dem som opplagt bedre enn andre.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 31 Mar 2019, 21:44 
Avlogget

Da var sesongens første kamp over og det ble en seier :D

Jeg ble positivt overrasket totalt sett, hadde fryktet en svakere prestasjon enn hva som ble tilfelle. Opplever at første omgangen er en bedre prestasjon enn andre omgang. Sylla blir en viktig spiller med sine egenskaper, virkelig en forsterkning som trengtes. Både ved at han tydelig kommuniserer og leder, og at han defensivt bidrar meget sterkt. Så viser han tegn på potensialet offensivt, men antar dette kommer med formen. Hove viser et enormt potensiale, det blir spennende å følge hans utvikling utover sesongen. Det er så absolutt flere spillere som fortjener å fremheves, men opplever at disse to fremsto ekstra bra i dag

I andre omgang synes jeg en faller litt mer tilbake til gamle synder, uten at det blir fullstendig sammenfall. Mulig den sentrale midtbanen ble sliten, og derfor ikke i samme grad klarte å opprettholde presset. Litt mer optimist med dagens sesong start enn hva jeg var før dagens kamp

Topp

InnleggSkrevet: 31 Mar 2019, 21:55 
Avlogget

Seier gir et innledende poengfundament foran to heltøffe bortekamper og et uberegnelig "ælve-classico".

Spillet offensivt var tidvis bedre enn jeg hadde ventet i en første kamp etter delvis helt nye spillideer. Men defensivt var venstresiden av midtbanen svak i 1. og vel begynnelsen av 2. omgang. .

Ringstad har nok en jobb med å finne ut av den defensive delen av sin rolle. Så lett som det var for Haugesund å spille seg gjennom der særlig i 1. omgang, brakte det flere ganger på kort tid Sætra opp i store problemer som denne var heldig med å komme unna.

Jeg fikk som andre et fint førsteinntrykk av Yacouba Sylla. Johan Hove, med den scoringen, aspirerer til å spille det meste når han ikke kommer rett fra stor kampbelastning fra G-19 landslag. Begge spissene med innførsler i målprotokollen er bra for deres psyke. Vi får se når de klarer å bruke også hverandre mer. Veteranbackene var solide. Glesnes den trygge midtstopperen, så langt jeg så (det er ikke alltid alt), samt hadde det viktige frisparket til keeperglipp. Tokstad beveget seg innimellom finere enn det jeg før har sett. Jeg syntes nok Martin Spelmann var litt anonym da han ble skiftet inn.

Topp

InnleggSkrevet: 01 Apr 2019, 00:00 
Avlogget

Ja det var utrolig godt å komme i gang og spesielt godt med 3 poeng!

Er enig i vurderingene over og ser at f.eks vglive gir poeng som samstemmer bra med det jeg oppfattet fra den enkelte spiller.

BP flashet magen flere ganger for fansen og han strålte i lykkerus like etter dommeren blåste av kampen. La oss håpe at vi frå se MYE mere av den magen utover i sesongen :lol:

Topp

InnleggSkrevet: 01 Apr 2019, 18:43 
Avlogget

Independiente skrev:
Tokstad beveget seg innimellom finere enn det jeg før har sett. Jeg syntes nok Martin Spelmann var litt anonym da han ble skiftet inn.

Det registrerte jeg også, men noe som var enda mer positivt med han var at han hadde evne til å holde på ballen og sende den fra seg. Tokstad var for meg en ny spiller med betydelig hevet potensiale fra tidligere

MrBlue2 skrev:
BP flashet magen flere ganger for fansen og han strålte i lykkerus like etter dommeren blåste av kampen. La oss håpe at vi frå se MYE mere av den magen utover i sesongen

Det er et godt utgangspunkt for jobben videre at han er i godt humør, og la oss håpe det fortsetter selv om det nok kan komme noen nedturer også denne sesongen

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: