Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 21 Okt 2020, 06:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 18 Mai 2019, 11:37 
Avlogget

Dette er en kamp som må vinnes, så her må en skape og etablere et offensivt spill. Samtidig må en selvfølgelig unngå at en ofrer alt defensivt for å få mål. De to siste kampene antyder jo utfordringer i det offensive spiller, så får en bare håpe at det løsner i denne kampen...

Topp

InnleggSkrevet: 18 Mai 2019, 14:11 
Avlogget

Er Marcus snart spilleklar?

Dersom vi fortsetter med de lange opp mot spiss så kunne det være en stor fordel å ha han "fit for fight"

Troppen som siste kamp?

1. Viljar Myhra
40. Morten Sætra

2. Mounir Hamoud
5. Jakob Glesnes
25. Stian Ringstad
26. Lars Vilsvik
39. Lars Sætra

6. Henning Hauger
7. Herman Stengel
8. Johan Hove
18. Martin Rønning Ovenstad
19. Halldor Stenevik
23. Martin Spelmann
29. Yacouba Sylla

9. Sebastian Pedersen (event Marcus P)
30. Mos Abdellaoue
77. Muhamed Keita
90. Amahl Pellegrino

Tett mellom kampene og frister å se denne på TV.... men vi får nok støtte laget nå når det butter imot....

Topp

InnleggSkrevet: 18 Mai 2019, 21:15 
Avlogget

Det aktuelle er vel den velkjente formulering: Det gjelder å angripe, men derunder å unngå direkte å tømme egen midtbane.

Også jeg anser at det er ønskelig at Marcus Pedersen spiller. Dette for å tilføre vårt spill trykk. Har vi ikke en kunstspiller som alene skaper sjanser (fordi denne spiller i Ungarn) , så bør vi iallfall da på hjemmebane ha et kollektivt trykk i vårt angrepsspill. Om mulig med Marcus som anfører i dette. Og jeg tror at Marcus i tilfelle heller bør starte for å bidra til å få kampen inn i et spor (og spille så lenge han orker) enn å komme inn på slutten for fortvilet å gjenvinne et eventuelt mistet grep om kampen.

Står det et valg av uttak mellom Johan Hove og Henning Hauger, anser jeg at førstnevnte har mer å fare med i pasningsspillet forover og iallfall i en hjemmekamp bør foretrekkes, sistnevnte utpreget mer en balansespiller.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Mai 2019, 11:17 
Avlogget

I forhold til MP, så er jeg enig i at han bør starte kampen om han skal spille, men jeg har liten tro på at han kommer til å gjøre det. Så er det en utfordring om han gjør det, at han ser ut til å slite med timing, mest sannsynlig grunnet at han ikke er i toppform. Dette medfører at han lett pådrar seg gulekort når han takler. Så på et vis ønsker jeg at han skal vente og komme i bedre form før han spiller

Det er helt avgjørende at man ikke tømmer midtbanen fullstendig, og her opplever jeg at Sylla spesielt har en avgjørende rolle. Han kan dekke rom, og dermed forhindre at det blir for lett å kontre. Dette forutsatt at han finner riktig posisjon i banen og ikke blir hengende alt for lavt. Hauger i tillegg til Sylla på midten gir en for statisk midtbane, spesielt i det offensive. Så helt klart enig i at Hove her foretrekkes

Følelsen per nå med tanke på å skåre mål og skape sjanser, er at en er avhengig av en god start på kampen med defensiv trygghet. Og at det mer eller mindre tilfeldig skapes et mål, som gir en følelse av at dette klarer vi

Topp

InnleggSkrevet: 19 Mai 2019, 12:14 
Avlogget

Her er troppen mot TIL:

1. Viljar Myhra
40. Morten Sætra

2. Mounir Hamoud
5. Jakob Glesnes
25. Stian Ringstad
26. Lars Vilsvik
39. Lars Sætra

6. Henning Hauger
7. Herman Stengel
8. Johan Hove
18. Martin Rønning Ovenstad
19. Halldor Stenevik
23. Martin Spelmann
29. Yacouba Sylla
77. Muhamed Keita
90. Amahl Pellegrino

9. Sebastian Pedersen
10. Marcus Pedersen
30. Mos Abdellaoue

Èn spiller går ut av troppen på kampdag.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Mai 2019, 17:18 
Avlogget

Kjente en liten grad av optimisme ved å høre at det blir en treadisjonell 4-3-3 i kveld :D

Topp

InnleggSkrevet: 19 Mai 2019, 22:37 
Avlogget

Bromfe skrev:
Kjente en liten grad av optimisme ved å høre at det blir en treadisjonell 4-3-3 i kveld :D

Uvitende om det på forhånd, maktet jeg heller ikke å legge merke til det i sollyset imot, der jeg i stor grad var "ballwatching". På et tidspunkt tidlig i kampen syntes jeg til og med av en situasjon at det så ut som vi spilte som tidligere i sesongen. Tenkte dermed ikke mer over det. Imidlertid i tilbakeblikk aner jeg nok av noen hukommelsesbilder litt usikkert at det kan stemme at backen ikke var så utpreget alene på siden.

Etter ledelse i 2. omgang overlot vi mye av spillet til motstander. Om dette var mentalt (i et oppgjør i øyeblikkets bunnstrid) eller ut fra slitenhet, aner jeg ikke. Men det fant sted i så stor grad at vi må si oss direkte heldige i at ledelsen ble bevart. Slik kan vi vel ikke opptre i andre kamper.

Vil kredittere Sylla en super scoring. Det var åpenbart gledelig at en "blå" Martin Rønning Ovenstad omsider scoret under sin oppofrende kamp, især i 1 omgang. Stian Ringstad som spilte bortimot sin beste kamp i SIF-drakt (?), gjorde et aldeles strålende forarbeid til den scoringen. Johan Hove med utmerket scoring etter flere returer. Ellers: Godt keeperspill og betryggende at Jacob Glesnes spiller i bakre ledd.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: