Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 21 Okt 2020, 09:39

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 05 Jul 2019, 12:06 
Avlogget

Må ha en kamptråd til denne kampen også :-) Håpet er vel å mer tegn til hvordan en ønsker å spille, og skape sjanser gjennom bevisste handlinger ut fra dette. De må ta med seg innsatsen fra siste kamp, men gjerne mer presisjon i pasningsspill og samhørende bevegelser. Dette er en viktig kamp å vinne

Topp

InnleggSkrevet: 05 Jul 2019, 14:11 
Avlogget

Min forestilling - jeg som savnet et kollektivt angrepsspill ved Henrik Pedersens tiltredelse - er istedet altså blitt en mer eller mindre dekkende (?) oppfattelse at videre innarbeidelse av hans grunnspill fortsetter å stå øverst på agendaen, slik at det vi også nå får se, er primært hvordan det slår ut denne gang bl.a i kraft av motstanderlagenes forskjellighet, nå Stabæks egenart sommer '19. Ut fra det jeg tror meg å ha lest og hørt av HPs synspunkter, så vil et mer helhetlig avslutningsorientert spill først kunne komme når det grunnspillet er tilstrekkelig mestret mot mange av de innbyrdes ulike motstanderne. For slik det grunnspillet synes å være i mine ord så langt, med dets omvekslinger mellom trykk med ball og press mot motstanders ballbesittelse når vi har mistet den, får det følger for lagets kollektive bevegelser rundt ballføringen, både når det er vi og når det er de som har den, til tider i en elastisk blokk. Så betydelige følger alt sånt har på alle spillerbevegelsene, gir det betydelige følger for forutsetningene for alt avslutningsorientert spill når det blir mulig. Slik mestringen av det grunnspillet vil utvikle seg, så later det inntil full mestring av grunnspillet derfor bare å bli enkelte ad hoc pregede tilpasninger henimot et avslutningsorientert spill.

Imidlertid tolker jeg den lukkede trening igår torsdag som sannsynlig å ha inneholdt noen relativt enkle slike tilpasninger av avslutningsorientert spill, sprunget ut av hvor langt vårt lag per i dag behersker grunnspillet, og meget vel utnyttelse av noen særegenheter ved Stabæk som lag som HP har klart å bli obs på. For det ligger en særlig ambisjon om seier der, antar jeg.

For også å ha sagt det som toucher det jeg aner enkelte kan ha i bakhodet: Så lenge grunnspillet tar hoveddelen av oppmerksomheten og utviklingsperspektivet, finner jeg det lite sannsynlig at vi se så mye av et spill med skjønnhet. Jeg som åpent innrømmer at jeg ynder et spill som har slike aspekter, jeg løper ikke fra det - det tilhører det beste av Strømsgodsets tradisjon både i nær og fjern fortid - regner med at tidligst en stund etter at grunnspillet beherskes, vil vi eventuelt (kun eventuelt) kunne få se spill med utpreget "flair". Men fra da av håper jeg at for spillutviklingen videre av sikkert flere mulige "veier" vil velges en versjon som har trekk av sånt. Det tror jeg vil være en referanse for fotballpublikum på Marienlyst . Imidlertid der står vi ikke nå, slik jeg forestiller meg dette. Det er noe laget først senere vil kunne utvikle seg gode nok til oppvise. Der må vi ha en vesentlig tålmodighet, anser jeg. For det er endrede forutsetninger.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jul 2019, 09:56 
Avlogget

Vi må vel innrømme at Stabæks avgjørende situasjoner i målboksene hadde større kvalitet enn våre motsvarende, offensivt og defensivt, iallfall når de hadde Sandberg mellom egne stenger. Marginer, javel, men hva med evnen til å tvinge marginene i egen favør. (Og forrige kamp fikk vi marginer desidert i egen favør, men muligens kan ha bidratt litt til at det ble slik.)

Offensivt spillemessig var det kun en drøy femminuttersperiode rundt 60 minutter at jeg syntes at vi var på vei mot noe som angripende kollektiv. Men det kom av seg igjen.

Usikker på hvordan oppfatte kampen som et eksempel på hvordan HPs spillemåte også vil se ut mot noen lag. Jeg får driste meg til et inntrykk som kan vitne om uforstand: I mine øyne framstod det som at våre spillere langt på vei var fristilt som kollektiv fra å følge det nye grunnspillet for derigjennom å søke å maksimere egen offensive slagkraft, slik denne noe avmaktspreget har vært fra alt før trenertiltredelsen. Med udistinkt vanemessig spill etter gammel rutine og i utgangspunktet med ulykkelig fravær av noen innspilt primærspiss i en slik situasjon. Men dermed ga resulterende defensive sårbarheter også Stabæk spillerom for deres avgjørende glimt av offensive farligheter.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Jul 2019, 12:54 
Avlogget

Så ikke mye av kampen i går med basert på hva jeg så, så synes jeg en glimt vis ser potensialet samtidig som en ser hvor svakt laget kan være. Opplevde at det før straffen var glimtvis tegn til godt spill og en tro på egne ferdigheter, hvor en faktisk tør spille og prøve. Dette var spesielt på høyre siden slik jeg opplevde det hvor en så de gode tendensene, så får en bare håpe at dette kan bygges videre på. Samtidig ser en mot slutten av kampen hvordan en sliter med tanke på å skape sjanser mot et lavtliggende Stabæk, det blir bare trilling av ball i sakte tempo uten bevegelser. Det var rett og slett trist å se på, og ga en sterk følelse av den reelle faren for nedrykk...

Registrerer med oppgitthet svaret Pellegrino gir i forhold til påstanden om lagets manglende kondisjon...

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: