Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 19 Sep 2019, 02:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 74 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Sesongen 2019
InnleggSkrevet: 07 Apr 2019, 12:07 
Avlogget

Innlegget jeg holdt på å skrive noe til da det kom et annet innlegg som jeg ville besvare.

Superteale skrev:
Det er veldig skuffende og neste uforståelig at det ikke har vært rom for/ mulig å rekruttere en ny stopper i løpet av de tre (4?) siste overgangsvinduene. Når vi i tillegg vet at det er utfordrende å finne gode stoppere i skandinavia til en fornuftig pris er det også vanskelig å forstå at vi lot Høibråten gå.

Jeg klarer heller ikke å se logikken bak det antallet midtbanespillere vi har i troppen nå.

Vanskelig å vite svar på forståelige spørsmål: Til dels virker det som at det en periode har vært slik at spillere inn forutsetter spillere ut. Samtidig virker det som at man har vært avvisende til å ta tap på brukte summer i kjøp, stilt overfor spillere malplassert som spillertyper i forhold til rådende fotballideer, til tross for at det ville bidra til å lette et lønnsbudsjett.

Imidlertid tenker man Tokstad da, synes det nå med ferskt modifiserte fotballideer og en delvist endret spillemåte plutselig å være nettopp Tokstad som muligens, må jeg foreløpig si, kan passe overfor elementer i den nye spillemåten. (Dette at litt smale indreløpere til tider skal løpe i mellom- og bakrom). Så sett fra nå kan enkelte forestillinger som kunne være rimelige for ganske kort tid siden, eventuelt framstå annerledes nå. Skjevhet i sammensetning av spillerstallen er nok stadig tilfelle.

Høybråten ønsket vel selv å gå for å spille fast et sted, mener jeg å huske ( men kan huske galt).

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mai 2019, 10:55 
Avlogget

Fra BPs forhåndssnakk til bortekamp mot Odd 05.05 ser jeg med tilfredshet på hans utsagn med tanke på bortekamper at, idet defensiv sikkerhet borte er basis, så er like fullt det i økt omfang å klare å holde på ballen et utviklingsmål.

Det ser jeg som steg på en utviklingsvei som kan lede fra det som nå umiddelbart synes å være en dyd av en nødvendighet, fram til noe ettertraktelsesverdig.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Mai 2019, 12:47 
Avlogget

Independiente skrev:
Fra BPs forhåndssnakk til bortekamp mot Odd 05.05 ser jeg med tilfredshet på hans utsagn med tanke på bortekamper at, idet defensiv sikkerhet borte er basis, så er like fullt det i økt omfang å klare å holde på ballen et utviklingsmål.

Det ser jeg som steg på en utviklingsvei som kan lede fra det som nå umiddelbart synes å være en dyd av en nødvendighet, fram til noe ettertraktelsesverdig.

Jeg er helt enig med i at dette er positivt, og virker som en god retning med tanke på utvikling. Det blir spennende å se hvordan dette utvikler seg i løpet av sesongen. Samtidig håper jeg at dette medfører at en i hjemmekampene også klarer å utvikle disse sidene av spillet, og sikre at en er på fra første minutt i kampene

Topp

InnleggSkrevet: 17 Jun 2019, 20:54 
Avlogget

Tabellen viser i dag 17. juni at Godset er på direkte nedrykk :oops:

Topp

InnleggSkrevet: 18 Jun 2019, 02:30 
Avlogget

MrBlue2 skrev:
Tabellen viser i dag 17. juni at Godset er på direkte nedrykk :oops:

Per nå tror jeg Strømsgodset ut fra kapasitet er svakere enn både Tromsø og Stabæk. Eneste rival som vi, uten fornyede impulser av fotballideer, muligens kan komme forbi, og det er altså kun muligens, er laget fra klubben i nabokommunen.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Jun 2019, 11:39 
Avlogget

I følge en DT+ artikkel som jeg fikk mulighet til å lese, leverer vikarierende hovedtrener Wibe Lund følgende begrunnelse på at Sylla er benket:

" Min filosofi er at jeg ønsker å spille med de spillerne som presterer aller best på trening. Det tror jeg på i det lange løp, og at det lønner seg i kamp også, forklarer SIFs fungerende hovedtrener."

Det vil jeg som tribunesliter tillate meg å si jeg stiller meg tvilende til. Især med et lag hvis spillemåte synes å kollapse eller lammes mot gode lag borte. For en durkdreven spiller vil det være lettere å ta ut mer innsats når det er obligatorisk kamp. Det er heller ikke sikkert at de spillerne som føler trygghet under trening, like godt tåler det mentale trykket ved å spille på bortebane som de spillerne som da ville komme mer til sin rett. Eller makter å kombinere innsats med da tiltrengt fotballsmarthet. Dermed settes også de relasjonene i fare som skal bære laget mot sterke motstanderlag.

Dessuten dersom en antatt hovedtrener klarer å gjøre treningene interessante nok ved å jobbe med detaljer i et utviklingsperspektiv for et lags spillemåte, så engasjeres nok mer durkdrevne spillere også i større grad på trening. Men nok mer i trening med ball enn uten.

Mer spesielt vet jeg ikke om det er gunstig å demotivere en spiller som Sylla ved ikke å benytte ham i kamp. Det måtte være å foretrekke å integrere ham bedre i laget nå som spillemåten fra tidligere synes å være endret.

Min tiltro fra tribunen ble ikke større ved å se det her meldte føye seg til mine øvrige inntrykk for tiden.

Topp

InnleggSkrevet: 09 Jul 2019, 22:22 
Avlogget

Spennende å se hva som er den reelle filosofien til Henrik Pedersen ettervert :D Har stor tro på de økte treningsmengdene, og om en ikke i et kortsiktig perspektiv får betalt så får en det i det lange perspektivet. Viktigste tror jeg er at spillerne får tro på sine ferdigheter og evner, per nå ser de ikke ut til å inneha det av naturlige grunner. Og resultatet er svakere prestasjoner enn hva evnene reelt sett tilsier.

Samtidig er det akutt behov for noen spillere inn, nå først som en følge av de siste avgangene men også en stopper. Det er megetspennende tider for klubben, håper og ønsker det beste men kjenner vel en frykt for hvor dette ender denne sesongen

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... --fJ1g4i30

Topp

InnleggSkrevet: 19 Jul 2019, 14:09 
Avlogget

Kjenner jeg er litt delt på tanker rundt mange prøvespillere i den kommende perioden. Opplever at noe av det viktigste er at det blir innarbeidet enda tydeligere hvordan det er ønsket å spille, men ved at det da er flere nye med på trening kan dette bli vanskeligere. Dette som en følge av at en da ikke innehar de samme relasjonene som en har til de andre spillerne, noe som kan føre til et noe redusert utbytte av trening.

Samtidig er det kjempe viktig at en nå virkelig treffer på overganger, har de senere år vært alt for mange tilfeller av at en ikke gjør det. Håper prøvespill da bidrar til at en er mer sikker når en eventuelt henter inn nye spillere, enn hva som kanskje har vært tilfelle tidligere

Topp

InnleggSkrevet: 19 Jul 2019, 19:31 
Avlogget

Bromfe skrev:
Kjenner jeg er litt delt på tanker rundt mange prøvespillere i den kommende perioden. Opplever at noe av det viktigste er at det blir innarbeidet enda tydeligere hvordan det er ønsket å spille, men ved at det da er flere nye med på trening kan dette bli vanskeligere. Dette som en følge av at en da ikke innehar de samme relasjonene som en har til de andre spillerne, noe som kan føre til et noe redusert utbytte av trening.

Samtidig er det kjempe viktig at en nå virkelig treffer på overganger, har de senere år vært alt for mange tilfeller av at en ikke gjør det. Håper prøvespill da bidrar til at en er mer sikker når en eventuelt henter inn nye spillere, enn hva som kanskje har vært tilfelle tidligere

Dette har jeg ikke reflektert over før du fremmer temaet, Bromfe. Dersom disse prøvespillerne er tiltenkt denne sesongen, er det i grunnen i mine øyne temmelig forbausende. For nettopp her og nå ville jeg ha trodd at det var noen bestemte spillere som man var godt oppmerksomme på som ikke behøvde å prøvespille som måtte være aktuelle straks. For ellers brukes det bort tid som Strømsgodset vanskelig nå kan ha, gitt behovet for å oppnå snarlig en endret tilvekst i poeng.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Jul 2019, 16:13 
Avlogget

Det er jo et spennende spørsmål om den intense treningsperioden i denne sesongpausen alene i seg selv kan resultere i noen sportslig uttelling. Om enn typesammensetnngen i spillerstallen er begrensende faktor, og Marcus Pedersen ikke er erstattet. Men en endret spillemåte er bedre innarbeidet, og den fysiske evnen til å orke vil være ytterligere litt forbedret. Det er nok den kollektive målscoringsevnen som jeg er mest tvilende til tilstrekkelig forbedring av.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Jul 2019, 23:49 
Avlogget

Omtalte intense treningsperiode i innlegget rett foran og leieavtalen med Duplexe Tchamba er momenter som har muligheter i seg til å bidra forsterkende på grunnspillet og på forsvarsevnen spesielt. Den kollektive angrepsevnen trenger vel imidlertid til noe mer enn en gradvis forbedring av grunnspillet. Om det ikke helt skal utelukkes, så spørs det likevel alvorlig om dette er tilstrekkelig til et regelrett kvalitativt løft i den kollektive angrepsevnen. Der et forbedret forsvarsspill alene vel kan bevirke enkelte poeng innimellom mer enn nylig, så er det nok et slikt løft i den kollektive angrepsevnen som trolig må til dersom ganske mange seire stabilt skal kunne begynne å vinnes fra en utgangssituasjon bortimot uten en slik seiersevne. Må vi vel kunne si?

Topp

InnleggSkrevet: 04 Aug 2019, 02:56 
Avlogget

Spennende periode en går inn i nå, viktig å få poeng om en skal holde seg! Så er neste spørsmål hvordan de nye spillerne kan bidra for å øke muligheten til å holde seg. Og om en ikke holder seg men spillerne bidrar positivt, blir de kjøpt av andre klubber? Synes mye ser positivt ut men samtidig må en forholde seg til realitetene, så ser for meg en lang og vanskelig høst.

Med mange nye inn: hvilke endringer gjøres videre i troppen? Det virker naturlig at noen spillere forlater Godset på lån eller permanent, gitt nye inn og økonomi

Topp

InnleggSkrevet: 04 Aug 2019, 21:30 
Avlogget

Måten som nykommerne kan bidra i retning av at vi kan heve oss og i det maksimale tilfellet kan berge kontrakten, er til dels forsåvidt at de er så gode at de mer enn våre spillere fra tidligere vinner målpoeng og forhindrer motstandere noe mer å vinne målpoeng. Det er til dels at de ikke entydig må være bedre spillere, men makter dette ved å være spillertyper som vi har hatt mangel på, og i kraft av det derfor klarer sånt. Det later det til at enkelte har vært opptatt av, samtidig som de for noens vedkommende imidlertid anser at de ikke i kamper i sine klubber har vist noe slikt på et førstelagsnivå. Så hvorfor skulle de klare det her? Det siste kan (som enkelte skribenter på annet forum enn dette har vært inne på) skje ved at de vil i større grad få tillit og vokse på det, samtidig som Eliteserien er på et noe lavere nivå enn det nivået de har søkt å slippe til og hevde seg på. Om ikke annet, her vil det ikke være så mange spillere av deres egen spillertyper som stenger adgangen for dem til å få spille som de før kan ha opplevd. Ta som eksempel på noe av denne tankegangen at første målscorer i Sogndals 3-0 seier i dag, er vår tidligere spiller Andreas Hoven. Det er litt vemodig, men først og fremst gledelig å lese.

I tillegg er det et ikkepåaktet moment til som kan gjøre seg gjeldende. Vår tidligere spillerstall har hatt en absolutt eller relativ mangel på spillertyper. Det har hemmet prestasjonene også til dem av disse som har spilt. Ved å få nye medspillere, representerer savnede spillertyper, vil også disse selv som fortsatt vil spille, få forbedret mulighetene for å få også sitt spill til å lykkes.

Således er det ikke nykommerne alene som skal heve oss, i gunstigste tilfelle kanskje til og med berge oss. Det er det et helt lags spillere, samt dem i spillerstallen fra tidligere ellers som også vil spille innimellom, i vesentlig grad skal bidra til. Således er det et helt kollektivs spillere med ønskede medspillere i samspill, involverende spillertyper med mer komplementære ferdigheter og egenskaper enn tidligere, som kan og skal gjøre dette.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Aug 2019, 21:57 
Avlogget

Siterer ikke ditt siste innlegg Independiente, men tenker bare at jeg opplever at nettopp det du påpeker med at de bidrar til at spillere fra eksisterende tropp løftet seg. Så en vesentlig bedre prestasjon i dag av mange av de enn hva jeg har sett tidligere i sesongen, så blir det spennende å se om en evner å bygge videre på det. Og om en får inn selvtillit og marginer som tipper kamper i riktig favør utover høsten

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 74 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Topp

GodsetUnionen © 2006-19 | Webpublisering og webdesign i Drammen