Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 27 Okt 2020, 22:29

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 17 Aug 2019, 21:24 
Avlogget

Kjenner faktisk at jeg gleder meg til kampen i morgen, og det er en følelse det er lenge siden jeg har hatt. Klarer de å ta en borteseier mot Viking, så tror jeg toget igjen er på sporet :D

Topp

InnleggSkrevet: 17 Aug 2019, 22:24 
Avlogget

Jeg klarer ikke mentalt å skue særlig lengre enn til spørsmålet om hva slags kampbilde vi selv vil bidra til at det blir. Vil vårt lag spille med full risiko hele kampen også på bortebane, allerede nå i vårt radikalt justerte utviklingsforløp, samt gitt situasjonens forutsetninger, nemlig slik spillemåten kan synes å ha i seg? Eller vil det i perioder bli spilt med redusert risiko , slik som vårt lag med utgangspunkt i spillerstallen før sommerens vidtgående fornyelse av denne, tidvis drev med? Det er godt mulig at det ikke er noe å lure på, og at det å opptre med slik redusert risiko var noe det daværende laget tidvis drev med på vei til å lære den nye spillemåten å kjenne mens det ennå ikke hadde fysiske forutsetninger til å iverksette spillemåten fullt ut. Men jeg vet altså ikke! Kanskje det kan være en forholdsmåte i reserve!

Ellers er jo denne kampen med vår fornyede spillerstall enda en test på hvor langt vårt lag har kommet enda et stykke videre på sin utviklingsvei, nå på bortebane. Vi skal nå være typeriktig sammensatt i forhold til spillemåte i relativt sterk grad i forhold til hva vi har vært vant til, men vil profittere på å bli mer samspilt. Spillemåter har avløst hverandre over en tid. Men det begynner å bli en stund siden Strømsgodset har vært så typeriktig sammensatt i så måte som heretter. Henrik Pedersen til ære!

Jeg unnlater altså å tenke på utfall og konsekvens! Men meget ser bedre ut! Det er nylig blitt et annerledes Strømsgodset enn tidligere! Det blir det en opplevelse stadig å få se!

[ Mange ord, på langt nær like mye innhold, men en betydelig spenthet! Hvite og BLÅ!]

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Aug 2019, 13:23 
Avlogget

Er veldig enig i at spillerstallen er godt sammensatt, så blir det spennende å se utviklingen over tid. Per nå tror jeg det kun eksisterer en plan, og tror da den vil være den samme hjemme og borte. Det blir spennende å se om en klarer å gjennomføre den på samme vis borte som hjemme sist

Topp

InnleggSkrevet: 18 Aug 2019, 14:38 
Avlogget

1. Viljar Myhra
35. Martin Hansen

3. Jonathan Parr
4. Duplexe Tchamba
5. Jakob Glesnes
22. Prosper Mendy
26. Lars Vilsvik
39. Lars Sætra

7. Herman Stengel
8. Johan Hove
11. Kristoffer Tokstad
18. Martin Rønning Ovenstad
20. Mikkel Maigaard
42. Jack Ipalibo

10. Moses Mawa
56. Mustapha Fofana
77. Muhamed Keita
88. Lars-Jørgen Salvesen

Kampstart i Stavanger er klokken 20.00. Kampen sendes på Eurosport Norge.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Aug 2019, 19:37 
Avlogget

De 11 som starter
35. Martin Hansen

26. Lars Vilsvik
5. Jakob Glesnes (k)
4. Duplexe Tchamba
22. Prosper Mendy

8. Johan Hove
42. Jack Ipalibo
7. Herman Stengel

11. Kristoffer Tokstad
10. Moses Mawa
22. Mikkel Maigaard

Topp

InnleggSkrevet: 18 Aug 2019, 21:49 
Avlogget

Vet ikke hva jeg skal si etter denne kampen, men at det var en god prestasjon skal jeg ikke påstå. Utrolig mye feilpasninger, og totalt fraværende rytme i angrepsspillet. Spesielt etter 2-0 målet så har en overlegent ballinhav, men dette omsettes i svært liten grad til sjanser. Hva som er årsaken vet jeg ikke, men at de var preget av en grusom pasningskvalitet som nesten ble svakere utover 1 omgang er det vel liten tvil om. Noe bedring utover i 2 omgang med tanke på pasningskvalitet, men fortsatt manglende presisjon på den siste tredjedelen

Denne kampen må glemmes og en må igjen komme seg opp til neste kamp

Topp

InnleggSkrevet: 18 Aug 2019, 22:21 
Avlogget

I telegramstil i bussen i kø.

Klasseforskjell i 1. omgang. Viking kunne ha hatt de fire scoringene til pause. Relativt tamt forsvarsspill. Svært lite fungerende offensivt spill. Egne problemer med å spille seg ut. Aller mest påfallende: I mine øyne svært lite å se av det spill jeg forbinder med Henrik Pedersen.

Det tror jeg vår trener et stykke på vei var enig i. For i 2 omgang så man straks det. Og langt opp mot en halv time og også delvis deretter sterkt og godt banespill. Kanskje så fundamentalistisk slik at det gikk litt på bekostning av kontrollert produksjon av sjanser. Men på bakgrunn av en, unnskyld, direkte semmer 1. omgang, var det høyst påkrevet. At det så sprakk, får så være. Manglende, hva skal jeg si, vågemot i 1. omgang hadde kostet mer. Så helt OK!

Hjem å øve på å la den riktige typen banespill munne ut i produksjon av sjanser. (Ganske sikkert også på å forsvare seg i etablert forsvar! Men situasjonene oppstår fordi vi ikke klarer å få i gang eget banespill.)

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Aug 2019, 15:11 
Avlogget

På tilskuerplass bak mål har jeg med mitt noe svekkede syn problemer med å få det perspektivet som selv jeg kan få fra tribunen på siden. Heller ikke klarer jeg å identifisere egne spillere så godt i motsatt ende av banen. Fingre desperat i ørene for å dempe lydopplevelsen fra den for meg plagsomme trommebruken gjør det ikke bedre å konsentrere seg om synsinntrykkene. Jeg husker at jeg i 2. omgang brått ble meg bevisst Maigaard på overraskende side på et tidspunkt på venstre side i angrepet, da rett foran meg. Nå har jeg før i dag lest annetsteds om angivelig skiftede sett av formasjonstall og spillere på andre plasser, begge deler i forhold til sist, noe jeg under omstendighetene der og da ikke klarte å få med meg. I tilfelle kan jo også slike endringer ha innvirket på prestasjon. Potensielt til og med ganske meget.

Derimot virker det som få eller ingen trekker fram den forskjellen mellom omgangene som jeg selv gjør et nummer av i foregående innlegg fra like etter kamp. Meget vel kan mine påstander som vidtgående forskjeller i banespill mellom omgangene være tvilsomme. Jeg vet altså ikke sikkert selv om det fortsatt er det jeg tror meg å ha sett.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Aug 2019, 20:18 
Avlogget

Independiente skrev:
Derimot virker det som få eller ingen trekker fram den forskjellen mellom omgangene som jeg selv gjør et nummer av i foregående innlegg fra like etter kamp. Meget vel kan mine påstander som vidtgående forskjeller i banespill mellom omgangene være tvilsomme. Jeg vet altså ikke sikkert selv om det fortsatt er det jeg tror meg å ha sett.

Det stemmer det du sier, men jeg opplevde at det ble enda tydeligere etter at Stengel gikk ned i den lave midtbanerollen. Min opplevelse var at før han gikk ned fungerte Tchamba og Glesnes som styrende i angrepsspillet med krossere til kantene. utfordringen var bare at pasningen var for upresise og kom med alt for liten fart. Resultatet var at det var enkelt for Viking å forsvare seg mot. Så er vel årsaken sammensatt, men må vel innrømme at jeg i etterkant har en følelse av at det hadde stor betydning at mange spilte ute av sin vante posisjon. Å må vel innrømme at jeg stiller meget undrende til hvorfor formasjon å posisjoner ble endret i så stor grad som det ble. Resultatet ble at få fikk spille på sine styrker, eller gryende relasjoner og at en dermed aldri fant rytmen i kampen. Håper HP ser dette i etterkant av kampen, og ikke foretar lignende valg ved en senere anledning

En annen ting som har slått meg i etterkant av kampen er hvor lite samsvar det var mellom innløp og innlegg fra kant. Dette spesielt fra venstreback Mendy, spissene var på det tidspunkt innlegget kom nesten på 5 meter mens innlegget kom på 7-10 m hvor det enkelte ganger nesten traff Hove. Det jeg synes er merkelig er at det ikke er mer samsvar mellom bevegelsene og innlegg.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Aug 2019, 21:14 
Avlogget

Takker for den bekreftelsen, Bromfe. Da er det iallfall noe jeg får med meg live, selv om mye går meg hus forbi. Så er det igjen du som får med de viktige detaljene som virkelig gjør forskjeller. Formodentlig fra TV-bilder, mens jeg nå hadde mitt svakere utkikkspunkt fra tribunen bak det ene målet. Jeg tåler jo ikke å se kamper på TV spenningsmessig og hadde ikke holdt ut dette kampforløpet.

Det er en slående iakttagelse du har med hensyn til innlegg og innløp.

Jeg anser nok også at en må ha gjenskapt prestasjoner ved et sett av formasjonstall i kampsituasjoner en god del ganger før en søker å innarbeide noe nytt. Også i denne tvangssituasjonen. Fint å beherske mer enn et sett av formasjonstall, men er krevende og bør gjøres gradvis. Ikke så underlig at spillerne kan ha følt seg utrygge .Jeg må i så fall nok si meg enig at HP i så måte ikke bør gå for fort fram. Men han klarte dog tydeligvis ved pausepraten å snakke laget opp til spillet i 2. omgang.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Aug 2019, 22:16 
Avlogget

Independiente skrev:
Formodentlig fra TV-bilder, mens jeg nå hadde mitt svakere utkikkspunkt fra tribunen bak det ene målet. Jeg tåler jo ikke å se kamper på TV spenningsmessig og hadde ikke holdt ut dette kampforløpet.

Ja observasjonene er gjort fra TV-bilder, med manglende mulighet for å reise til Stavanger

Independiente skrev:
Det er en slående iakttagelse du har med hensyn til innlegg og innløp.

Jeg anser nok også at en må ha gjenskapt prestasjoner ved et sett av formasjonstall i kampsituasjoner en god del ganger før en søker å innarbeide noe nytt. Også i denne tvangssituasjonen. Fint å beherske mer enn et sett av formasjonstall, men er krevende og bør gjøres gradvis. Ikke så underlig at spillerne kan ha følt seg utrygge .Jeg må i så fall nok si meg enig at HP i så måte ikke bør gå for fort fram. Men han klarte dog tydeligvis ved pausepraten å snakke laget opp til spillet i 2. omgang.

Må innrømme at jeg satt med en følelse av at Viking opplevde situasjonen som trygg, og dermed tillot mye spill av Godset i andre omgang. De hadde god kontroll, og kunne samtidig utnytte sine muligheter til kontringer. Så meget usikker på om pause praten gjorde en reell endring eller ikke, følte egentlig de la seg lavere og lot Godset ha mer ball fra 2-0 målet og ut kampen

En ting er endret formasjon, men å sette en fungerende Stengel som indreløper ut på kant. Og en fungerende Mawa som kant inn som spiss. Og som du selv kommenterte en godt fungerende indreløper Maigaard over til motsatt kant virker veldig underlig for meg. Så synes det var meget svake valg basert på hva siste kamper har vist. Så håper læringskurven er bratt...

Topp

InnleggSkrevet: 20 Aug 2019, 05:12 
Avlogget

[ Får ikke sitert selektivt på mobil.]

Da innser jeg at jeg ovenfor har feiltolket setningsdelen "Det stemmer det du sier", jeg må bare beklage det, og du fortsetter jo også straks samme setning med et "men".

Min svaksynthet som brillebruker og det fra en posisjon bak mål, kombinert med meget, meget sterk plagethet fra trommen GU benytter, til tross for min bruk av ørepropper (det var for meg en fysisk og psykisk lidelse som hvert eneste anvendt øyeblikk av tromme gjorde at jeg da gledet meg til at kampen ville være over) reduserte nok min evne til å observere i svært høy grad.

Jeg opplevde uansett et mot hos spillerne til å utøve høyt press og i forlengelsen av det å forsøke å angripe i 2. omgang som jeg vil komplimentere, om det aldri så mye delvis fikk finne sted fordi de ble tillatt det av motstander, og meget mulig begynnende å uttrykke seg tidligere enn det. Enten fordi spillerne hadde det i seg selv, eller fordi de ble manet til det. Det motet fornemmet jeg over hodet ikke fra kampstart, enten det var (høyst forståelig) ut fra omfattende foretatte lagendringer, eller det var kamputfordringen som da mest hemmet dem mentalt.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Aug 2019, 14:21 
Avlogget

Independiente skrev:
[ Får ikke sitert selektivt på mobil.]

Da innser jeg at jeg ovenfor har feiltolket setningsdelen "Det stemmer det du sier", jeg må bare beklage det, og du fortsetter jo også straks samme setning med et "men".

Min svaksynthet som brillebruker og det fra en posisjon bak mål, kombinert med meget, meget sterk plagethet fra trommen GU benytter, til tross for min bruk av ørepropper (det var for meg en fysisk og psykisk lidelse som hvert eneste anvendt øyeblikk av tromme gjorde at jeg da gledet meg til at kampen ville være over) reduserte nok min evne til å observere i svært høy grad.

Jeg opplevde uansett et mot hos spillerne til å utøve høyt press og i forlengelsen av det å forsøke å angripe i 2. omgang som jeg vil komplimentere, om det aldri så mye delvis fikk finne sted fordi de ble tillatt det av motstander, og meget mulig begynnende å uttrykke seg tidligere enn det. Enten fordi spillerne hadde det i seg selv, eller fordi de ble manet til det. Det motet fornemmet jeg over hodet ikke fra kampstart, enten det var (høyst forståelig) ut fra omfattende foretatte lagendringer, eller det var kamputfordringen som da mest hemmet dem mentalt.

Ingen grunn til at du skal beklage, her snakker vi om inntrykk og ikke nødvendigvis noen fasit. Inntrykkene mine er også basert på hvordan jeg tolket situasjonen, ergo kan jeg ikke si at du tar feil. Enig at det var mer mot i andre omgang, og håper en kan trekke med seg videre at en våger selv om en ikke har lykkes

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: