Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 25 Okt 2020, 18:08

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 25 Aug 2019, 14:41 
Avlogget

Om lagoppstilling, herunder trolig vesentlig hvem som spiller hvor, er det en del som jeg ikke kjenner til. Lagoppstilling borte mot Viking gjør dette delvis uvisst for min del, uten at det har noe betydning. Så har vi dessuten kunnet lese om fysiske smeller som kan gi opphav til sene endringer i uttak.

Hovedtrener HP erklærer om laget at vi skal være modige. Det kan han godt legge opp til. Ha preppet laget, slik at spillerne kan være det sammen. Spillerne må imidlertid ha et underlag også innenfra for dette. Da må det de skal utrette sammen, bygge på at de selv hver enkelt føler en indre trygghet fra en velkjent spillemåte i alle for dagen aktuelle detaljer og deretter på medspillernes forventede aksjoner i et samspill som de sammen er fortrolige med.

Vi får håpe at det vil fungere slik nå.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Aug 2019, 23:18 
Avlogget

Dette var en "test of character" kamp for vårt lag. I kraft av å være bestått, vil den lede til flere slike. Marginer til tider imot, men ved våre egne scoringer og i sluttfasen endelig med!

Så vidt jeg kunne se spilte vi med diamant på midtbanen denne gangen også, slik jeg ikke fikk med meg bak mål i Stavanger. Denne gang mer mestret. I så måte syntes det ikke å være en "stiv" diamant i den forstand at alltid var samme spiller posisjonert i fast del av diamanten. Istedet så det ut til at en spiller kunne skifte til annen del, og en av de øvrige innta den forlatte plassen. Selv om det til dels fungerte, er jeg nok litt tvilende til diamant- formasjon. Samt også så tidlig i lagets utvikling til det å skifte sett av formasjonstall.

I stor grad var dette en "alle gutta"- prestasjon. Like fullt var det scoringer med bravur både av Maigaard og Salvesen. Sistnevnte scoring var jo eksepsjonell. En spesiell glede var dessuten at dagens "300 kamper"-jubilant i den kampen vel var nest sist på scoring nr 1 (når ballen passerte gjennom feltet). I tillegg holdt Vilsvik så vidt det var, ballen i spill i forspillet til scouring nr 2, slik at den kunne bli til. Vilsviks langskudd i treverket tidligere i 2. omgang var også fremragende, men ennå i kampen var marginer imot før dette senere snudde.

Kampen må trolig også kunne sies å ha vært en suksess for HPs mentale prepping av vårt lags spillere.

Da er vårt lag ikke telt ut av bunnstriden ennå. Det var istedet på sett og vis en kamp, der vi kvalifiserte oss til fortsatt å være med i bunnstriden.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Aug 2019, 20:24 
Avlogget

Utrolig godt med seier i denne viktige kampen, har vel trengt et døgnstid for å kunne si noe fornuftig.

Det som sikret seieren var en helhjertet innsats av hele laget, gjennom hele kampen. Så må jeg vel bare innrømme at jeg satt med hjertet i halsen de siste minuttene av kampene, når en ble veldig lave. Heldigvis var marginene med, slik at det holdt til en veldig viktig seier.

I forhold til formasjon så er jeg også delt i om jeg liker den eller ikke, den gir mer trykk inn i boks opplever jeg. Samtidig er jeg usikker på om den fungerer som ønsket i den defensive delen, oppleves som det blir tildels store rom motstander kan kontre i. I forhold til offensiv samhandling er jeg fortsatt usikker på hva som virkelig er planen, oppleves fortsatt litt tilfeldig i perioder. Håper uansett en tar med seg en god følelse til neste kamp, og klarer å bygge videre på den slik at det kommer flere seire nå.

Viktigste for å kunne oppnå flere seire er å redusere feilpasninger, og da spesielt i farlig områder. Håper en jobber konkret med dette, for å sikre seg mot skumle brudd mot som egentlig er unødvendige

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: