Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 21 Okt 2020, 05:51

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 26 Okt 2019, 10:47 
Avlogget

Da Godsetunionen for alvor begynte med tromme, pensjonerte jeg meg fullstendig som heiende og syngende tilhenger for å beskytte meg mentalt mot den dype og gjennomfrustrerende påkjenningen fra og ergrelsen over tromma og dens supporteruttrykk (jeg for øvrig aldri medlem). Jeg fikser det bare ikke, uansett at jeg kan like og til dels direkte elske enkelte former for støyende musikk. Benytter nå siden øreplugger under kamptiden. Da er det i sin alminnelighet ikke lenger aktuelt slik som det ellers nettopp ville ha vært, å melde meg på buss så langt som til Haugesund for bare å være taus. Jeg som har satt en slags særegen pris på bortekamper som en egen type opplevelse. Riktignok har jeg ikke alltid tidsmessig hatt anledning til de fjerne bortekampene (og ikke fløyet) mens en del påmeldte turer har ikke nådd tilstrekkelig mange påmeldte til at busstilbudet har blitt til. Så tåler jeg spenningsmessig kun å se kamper som jeg er til stede på. Derfor vil jeg ikke ha egne synsinntrykk fra denne kampen å kunne skrive ut fra. Men lager denne kamptråden til refleksjoner rundt kampen for dem av oss svært få som ennå skriver noe her.

Fra nå kun i utgangspunktet mer vriene kamper igjen. Men en lettende omstendghet er det. Det er kamper som ingen i omgivelsene måler resultat opp mot et "skjema" for kamper med poenggevinst som en liksom opplagt skal kunne være i stand til å leve opp til. Det knugende ved slike utenfra pålagte forventninger er fjernet.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Okt 2019, 15:03 
Avlogget

Lite aktivitet (next 2 Zero) både her og på VGD.

Ikke noen endringer på start XI.

Ser kampen på TV... tap i dag sikrer billett til OBOS 2020 :oops:

Håper at Maigaard løfter seg igjen (men tviler....) og at Salvesen og Moses treffer på sjansene sine!

God kamp!?

Topp

InnleggSkrevet: 27 Okt 2019, 15:28 
Avlogget

Laget er underveis i offensiv forbedring. Det kritiske punkt nå aner jeg er evnen til å forsvare en omsider nådd ledelse i kampene. Ikke at det er enkelt og en selvfølge, men det kan være der laget spesielt er sårbart per nå. En kan sjelden vedvarende kun forsvare seg i en slik situasjon. Det vil lett ikke holde. Det gjelder en god del av tiden å makte å holde spillet borte fra ens egne utsatte rom på banen.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Okt 2019, 18:23 
Avlogget

Start XI:

35. Martin Hansen

4. Duplexe Tchamba
5. Jakob Glesnes
22. Prosper Mendy
26. Lars Vilsvik
7. Herman Stengel
11. Kristoffer Tokstad
20. Mikkel Maigaard
42. Ipalibo Jack
10. Moses Mawa
88. Lars Jørgen Salvesen

Topp

InnleggSkrevet: 27 Okt 2019, 19:44 
Avlogget

Da blir det spennende 2. omgang...

Pause og 1-2 er ingen trygg ledelse for Godset...

Gledelig å se Stengel bidra igjen (assist også mot LSK) og at spissene våre scorer mål er jo både nødvendig og hyggelig i den prekære situasjonen vi befinner oss i.

Kom igjen Godset! Gi oss en skikkelig "lun" 2. omgang :twisted:

Topp

InnleggSkrevet: 27 Okt 2019, 21:39 
Avlogget

Jeg fikk først kjennskap til det som ble sluttresultatet, slik det lå an til med 2 spilte overtidsminutter. Visste intet før det, verken av eventuelle forspilte muligheter eller annet.

Da kom vi iallfall fra den første vriene av det som var fem gjenstående kamper, med et vunnet poeng. Så kan det være at dette var en av de minst vanskelige av disse kampene, og at dette var en av de beste mulighetene for en trepoenger.

Det ser av omtale ut til at vårt lag har spilt en direkte god 1. omgang, men muligens ikke helt har klart å opprettholde pågangen i eget spill under 2. omgang.

Denne kampen har det altså vært Salvesen som vår endog dobbeltscorende spiss, men synes det skrevet med to livlige spisser på vårt lag. Meget interessant og gledelig nok en kamp med en fin assist av Stengel. Det er ypperlig! En viktig redning av keeper Hansen i 2. omgang, leser jeg dessuten.

Iallfall to gule kort. Stengel later til å ha forhindret en farlig Haugesund-sjanse med sitt. Moses Mawas gule virker av omtale noe mer umotivert. Usikker på om noen av disse innebærer kortkarantene eller ikke. [Tilføyd: Leser på godset.no at sistnevnte kort ble ansett for billig, samt at Moses Mawa ikke får spille mot RBK. Au!]

Sett bort fra eventuelle forspilte muligheter (jeg vet ikke, uten å ha sett), så var det en runde, der vi isolert mer eller mindre holdt posisjonen etter en noe vrien kamputfordring mens det i to andre kamper ville bli delt ut poeng i innbyrdes oppgjør mellom våre tabellrivaler. Uforandret overfor to lag, en rival gikk fra, og en rival havnet bak.

Ikke minst synes det dessuten, utenom resultat, at vårt lag gjorde en god kampprestasjon. Det gir forhåpninger,. stadig resultat holdt utenom, at vårt lag kan fortsette å gjøre gode prestasjoner.

Spenningen fortsetter! Moralen må opprettholdes og ble vel ikke som moral svekket av denne runden, men heller underbygd!

Muligens er det jeg nevnte i mitt andre innlegg i tråden et poeng. For jeg leser på VGD at minst en innsender der, noe beslektet med tanke på 2.omgang, later det til, setter et spørsmålstegn ved det å stoppe opp i vårt egentlige spill etter å ha kommet i ledelse. Det er forståelig å ville sikre det som ligger inne, men nettopp det kan være det som setter en foreløpig stilling i målprotokollen i fare. Det aner jeg er et punkt, der vårt lag bør mentalt og fotballmessig preppes foran kommende kamper.

Topp

InnleggSkrevet: 28 Okt 2019, 00:36 
Avlogget

Triste saker.... vi gir bort ledelsen 2 ganger... tullete straffe og dårlig press før innlegg av samme spiller :evil:

..... og nå gjenstår: Rosenborg (h), Molde (b), Brann (h) og Kristiansund (b). :oops:

Topp

InnleggSkrevet: 28 Okt 2019, 08:57 
Avlogget

Ikke bare trener, spillere og lag må nå vise moral! Det vil si også oss omkring! Vi må ville hver kamp, ikke henfalle til kun å grue oss!

Hvite og BLÅ!

Topp

InnleggSkrevet: 30 Okt 2019, 15:55 
Avlogget

Har lurt på det siden jeg fikk lese om det. Heldigvis ikke tilfelle.
https://www.dt.no/sport/fotball/godset/ ... 57-1250383

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: