Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 25 Okt 2020, 17:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 21 Nov 2019, 10:20 
Avlogget

Årets siste hjemmekamp på Marienlyst stadion 2019. Det store spørsmålet er vel om dette også kan være siste hjemmekamp i Eliteserien?

Det er på dagen en måned igjen til julaften... kan vi håpe på hjelp fra Julenissen?

Tendensen siste kampene er at vi ikke klarer å holde tett bakover + at vi skorer like mange mål som motstanderen, og da vinner vi ikke kamper :oops:

Har vært noen bytter på start XI under treningene denne uken, men det skal nok mye til før Henrik P vraker "egne" spillere.... (Dersom det skjer blir det nok en)

Synd ikke det er noen i trenerteamet som makter å hjelpe med uttaket! Eller er det bare vi som sitter på tribunen som ser hvem som ikke holder ES-nivå?

2-3 av spillerne som ble hentet inn av HP har vært direkte svake siste 3-4 kampene og direkte/inndirekte delaktige i baklengsmålene. Ser ikke HP dette? (eller vil han ikke se det?)

Jeg vurderte å se denne på TV, men har bestemt meg for å møte opp på stadion for å støtte laget!

Vi sees der :twisted:

Topp

InnleggSkrevet: 21 Nov 2019, 21:33 
Avlogget

Nå er riktignok ikke jeg den som oppfatter alle enkeltsituasjoner med mitt syn. Dessuten ser jeg dem hovedsaklig kun en gang. Sist bortekamp mot Molde har jeg ikke sett i det hele tatt.

Spørsmålet er om vi har erstattere som er bedre ikke kun til å hindre baklengs, men også å utøve HPs kollektivspill. Vi har ganske sikkert et svært godt alternativ i Parr. Jeg har ikke full oversikt over Mendys spill. Men han har da også til tider blitt berømmet. Ellers hadde jo Duplexe Tchamba nylig en kamp, der jeg tenkte underveis at han var god, og da han etterpå ble kåret til lagets beste spiller. Riktignok har det vel vært kamper at sistnevnte har spilt ballen rett til motspiller. Jeg vet ikke om jeg dermed forholder meg til spillerne som anklagen er myntet på.

For å være litt provoserende: Når du sier at HP er blind for svakheter ved spillere som han har valgt, så har jeg også sett en del av at bestemte spillere blir skribenters faste syndebukker. Når et lag slipper inn mål stadig i kamper ved at det sprekker, så er det jo også sånn at når et lag må gi etter, så blir den iøynefallende siste bristen gjerne hos spillere nærmest eget mål. Men hadde vi scoret på en sjanse som vi brente, hadde situasjonen kunne ha vært en annen.

Nå anser jeg at vårt lags spillemåte er så dristig i perioder at når det sprekker, så kan våre bakre spillere bli sterkt utsatt for å begå såkalte feil. Det kunne jo alternativt noen ganger bli betraktet som at motstanderlaget gjør en prestasjon. Så har jeg selv vært betenkt over de fasene da vi har et fordelaktig resultat inne, og der vi tilsynelatende slutter å ta risiko i spillet og nettopp da påfører oss selv å bli utsatt for motstanders stadig mer pågående spill. Når det vedvarer, disponerer det for at feil etter hvert vil bli begått som en del iakttagere er tilbøyelige til å belaste nettopp dem som er nærmest der det svikter helt ugjenkallelig selv om det kan være en serie med brister. Men den grunnleggende bristen (og den det tross alt vil være enklest å gjøre noe med) kan være opphevelsen av motet til å fortsette det kollektivspillet som en skal ha , selv om jeg forstår at det kan være mentalt krevende.

Ellers tror jeg da at det har vært en viss bedring i dette sistnevnte som mot RBK hjemme, dog unntatt en viss periode på 2-1. Borte mot Molde på den annen side, der det later til at vårt lag fikk en leksjon i avslutningsorientert angrepsspill, så tyder det jeg har lest på at en individuell spiller ble svært utslagsgivende i å utnytte sårbarheter i det som mer normalt kunne ha vært et OK banespill mot en del andre motstanderlag. Det er slik det kan bli når man søker å vinne over et topplag gjennom å satse på sine egne styrker.

I det hele tatt er jeg meget skeptisk til å fokusere på individuelle feil. Det kan bidra til å gjøre spillere mer tilbøyelige til å gardere seg mot å bli pekt ut i det å gjøre feil. Jeg foretrekker i en viss forstand at de skal våge å begå feil.

Er det noe i kommende kamp som jeg bekymrer meg om, er det at spillerne kan bli så overtent og vil så meget at de ikke er i stand til godt nok å iverksette den kampplanen de har blitt overlatt.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Nov 2019, 21:46 
Avlogget

For en lettelse :!:

Første 25 min er famlende og vi brenner 2 sjanser... men etter 2 - 0 er vi gode!

Nå er alt opp til Godset! Vi er ikke avhengige av hjelp i det hele tatt. 3 poeng i Baljsund og ES-kontrakten er sikret :twisted:

(Men det blir ikke enkelt ......)

Topp

InnleggSkrevet: 24 Nov 2019, 22:57 
Avlogget

Selv så mye som seier virket lite sannsynlig i kampinnledningen. Endog uavgjort så krevende ut. Brann hadde måltruende ballbesittelse på vår banehalvdel i innledningen av kampen. Vårt lag virket ikke å få et tydelig grep om kampen.

Så kom Moses Mawa på fint framspill bakfra fra jeg vet ikke hvem. Men litt skrått og med forsvarsspiller mellom ballen og målet så det vrient ut. Måten det ble til mål på, utmanøvrering av motspiller og skudd, hadde klasse. Det bemerkelsesverdige i tilbakeblikk er at den scoringen i en sjelden grad definerte kampen.

Så var det så flott at målet ikke ledet til mer forbeholden opptreden som i noen andre kamper, men tvert imot snarere utløste mer angrepsspill. Det gjorde godt. Spissene hadde noen strålende aksjoner med mål til følge. I et stadium av kampen som jeg var blitt "ballwatching", uten riktig å se hvordan ballen ankom de angrepssituasjonene.

Så er jeg ikke stand til mer nøkternhet. For det ble en ellevill fest selv om først poengene og etter hvert (en stund etter 5-0, da seier omsider virket sikkert på vei) deretter en markant forbedret måldifferanse betydde så meget at det kun er i tilbakeblikk og ved å se visninger av goaler at jeg fritt kan glede meg over lagets spill. Underveis var det jubel over goaler, men så meget spenthet. Til tross for mer kontroll over banespillet i 2. omgang

Så her har framstillingen gått lykkelig i oppløsning.

Jeg sier bare: TAKK!!!

Intet sagt her og nå om siste ordinære serierunde! En del timer skal øyeblikket bli tatt vare på!

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: