Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 25 Okt 2020, 18:02

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 10 Jul 2020, 18:04 
Avlogget

Hva skal en si? RBK har sikkert befriende byttet fra forrige trener Hornelands fotballideer henimot noe av det man vanligvis forbinder med klubben, foreløpig under sin vikarierende trener Trond Henmriksen.

Da blir RBK straks en mer vrien motstander. Allerede før dette ville RBK uansett ha hatt sin profesjonalisme .

Dette er en kamp, der vårt lag på en svært god dag kan gi match overfor RBK, forutsatt også noen marginer i egen favør. Uten å ha en meget god kampdag og uten å opptre slik at man kan få marginer litt på sin side, blir det åpenbart en del mer vanskelig.

Jeg er spent på vårt eget lags tilnærmelse til kampen, samt på eget lags prestasjon. Jeg føler meg ute av stand til å si noe glupt. Respekt kan en gjerne ha, men en må ikke la respekten hemme eget mot.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Jul 2020, 15:51 
Avlogget

Troppen:

1. Viljar Myhra
40. Morten Sætra

2. Ari Leifsson
3. Jonathan Parr
5. Niklas Gunnarsson
14. Niko Mickelson
26. Lars Vilsvik
70. Sondre Fosnæss Hanssen

8. Johan Hove
17. Tobias Fjeld Gulliksen
19. Halldor Stenevik
20. Mikkel Maigaard
23. Janis Ikaunieks
42. Ipalibo Jack
63. Sebastian Pop

9. Marcus Mølvadgaard
10. Moses Mawa
11. Kristoffer Tokstad
88. Lars-Jørgen Salvesen

Topp

InnleggSkrevet: 12 Jul 2020, 19:25 
Avlogget

Meget kort ettersom det ikke er noen meningsutvekslinger her. Hadde dessuten vært i stand til å skrive meget mer rett etter kamp. Men med kampstart kl 2030 invaderer fotballen min øvrige tilværelse i for stor grad.

Jeg syntes spillet i denne kampen var særdeles oppløftende. Briljant på kampstyring. Det må være måten å spille mot de svært gode lagene borte.

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 15 Jul 2020, 15:06 
Avlogget

I forrige kamp ble jeg som så mange begeistret for Nico Mickelsons backspill på begge sider. Det gjaldt både offensivt og defensivt. Skulle jeg ønske meg enda noe mer fra Nico som et utvklingsmål, så måtte det være med hensyn på innlegg. Nettopp Nico er en spiller som har i seg det å komme i posisjoner til å kunne å forsyne spissene.

Ellers er jeg generelt svak for Jacks måte å utføre sin rolle, viktig også denne gang, og jeg synes at Johan Hove virker å ha vokst på evne til å velge hvordan å intervenere i situasjonene, Jeg er begeistret over hvor relativt godt Sondre Fossnæss Hanssen kommer fra det som så fersk førstelagsspiller, nå som jeg leser om for så mange klubber at det er vrient for svært unge spillere å få sjansen i egen klubb.

Så var jeg imponert over Salvesens arbeidsevne. Når han selv er kritisk mot seg selv, en fin holdning, og viser til høsten i fjor, så er det en viss forskjell fra da som kan innvirke. Da var ofte angrepene raske og litt kortvarige, mens som i kampen mot RBK bidro angrepsspillerne svært meget til kampstyring. Der bidrar alle spillere i en slik grad at når det kommer til avslutninger, så blir det til tider et ansvar ikke kun for de spillerne som figurerer som spisser, men mer alle spillere i en viss nærhet av motstanders mål. Som Johan Hove utmerket ved tre anledninger denne sesongen, er det vel.

Så kan det være spørsmål om balansen mellom grad av henholdsvis kampstyring og avslutningsorientering kan justeres noe, enten i alle kamper eller i variasjon mellom ulike kamper. Ikke sagt at det skulle være umulig heller å bli mer målfarlige med tilnærmet samme grad av kampstyring, men da må kanskje fortrinnsvis noen momenter tilføres spillet, HP?

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: