Til toppen av siden

Dato/klokkeslett: 28 Nov 2020, 00:59

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 15 Jul 2020, 14:36 
Avlogget

Jeg som ikke engang er medlem av Godsetunionen, er stort sett alene om å komme med synspunkter her, samtidig som innlegg nesten ikke blir lest, høyst forståelig, og jeg vet ikke av hvem. Det begrenser også min motivasjon til å skrive en god del. For hva skal det være godt for?

Jeg oppretter derfor en samletråd til de spredte situasjonene, der det i fortsettelsen eventuelt er aktuelt for meg (eller andre) fra å skrive noe angående seriekampene videre i 2020,

I dag onsdag 15. juli er det hjemmekamp i runde 8 mot MIF fra lengre oppe langs elva. Jeg føler ikke trang til å si noe særlig.

En tett og jevn kamp kan tenkelig bli avgjort i egen favør av noen enkeltøyeblikk med høyere kvalitet. Men hva kan vel jeg vite?

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Jul 2020, 00:25 
Avlogget

I forhold til bortekampen mot RBK kunne det virke som at vårt lag mot MIF lettet litt på trykk- og presspillet fra da (det står vel å merke LITT) og ble noe mer vektleggende kollektict konstruktivt spill med ball. Vel med størst spilleffekt i 2. omgang. I tilfelle, mer naturlig mot et lag som MIF hjemme som ikke representerer noen relativ overmakt, sammenlignet med RBK borte. Dermed (dersom det delvis var derfor (?)) ble også spissene mer avslutningsorienterte spillere og markerte seg som avsluttende spisser. Tenkelig også som følge av annen input fra HP som jeg ikke har fått med meg. Følgelig fikk iallfall begge spisser den nettfølelsen som spisser trenger at ikke blir for sjelden.

Fint å se Vilsvik tilbake fra kampstart med hans ofte raske pasninger. Midtstopperne syntes bra. Nico og Johan Hove igjen framtredende.

Bekymret for Jonathan Parrs skade dog! Må krysse fingre for minst mulig alvorlig utfall!

Aka Indie – med varig tapt supporterverdighet for all nåtid og fortid ved som ”Nobody” å ha unnsagt klubbens handlingsvalg som nøytral tilskuer ett år, men, privilegert, nyfødt som partisk tilskuer. Ansiennitet fra 11.11.05.

Topp

InnleggSkrevet: 19 Jul 2020, 20:18 
Avlogget

Søndag 19. juli, 2020, serierunde 9:
Strømsgodset - Molde FK 0- 4.

Jeg synes faktisk vårt lag lenge gjør en meget god kamp og viser at laget stadig er i utvikling. I tillegg til faser med kampstyring, produserer laget da også noen sjanser.

Så taper vi like fullt 0-4 også nå! Hvorfor? Jeg vil si det især er p.gr a. at de oppviser mer kvalitet i avslutningene enn det vi gjør! Mener jeg da at de har så mye bedre individuelle angripere? Ikke nødvendigvis mye bedre, men tenkelig litt bedre, i kraft av hvilket lag de angriperne spiller for. Men det er ikke det jeg tenker på. Jeg tror det må være fordi deres angripere selv har skaffet seg og av medspillere har blitt tildelt bedre tid i avslutningsøyeblikkene enn det våre har. Da kan en sjanse være nok til å score. Så får dette også så store utsving.

Hvor vidt det også er andre saksforhold som medvirker, overskuer jeg ikke. Men jeg tror således, bortsett fra mindre justeringer som sikkert kan tenkes utenfor mitt mer begrensede perspektiv, at det viktigste er at vårt lag spiller videre i tilnærmet samme innretning. Så vil en gradvis forbedring kunne bidra til at våre avsluttere derigjennom vil oppnå bedre tid, og at deres medspillere vil kunne servere dem litt mer presist. Dermed vil vårt lags evne vokse først mot lagene under den absolutte teten, men etter hvert også mot de aller beste lagene.

Jeg synes for øvrig at Vilsvik hadde et par frapperende fine tilrettelegginger selv om de ikke nødvendigvis var så enkle å komme riktig over.

Topp

InnleggSkrevet: 26 Jul 2020, 20:44 
Avlogget

10. serierunde, mandag 26. juli, 2020: Vålerenga - Strømsgodset 2-0!

Mens de foregående kampene har vist et lag i utvikling, til tross for nederlag, endog med mange mål, ble denne kampen også et spillemessig tilbakeslag. I 1. omgang hang laget dårlig sammen med hensyn til egen ballbesittelse, og i forsvar trøblet laget stadig med å motstå VIF's angrepsspill i en grad som ikke har vært sett mot andre lag i de siste kampene. VIF på sin side så ut til relativt greitt å unndra seg vårt lags presspill på en måte jeg ikke har sett andre lag gjøre over de senere kampene. Hvor vidt dette siste mest var deres egen fortjeneste gjennom f.eks å ha mange spillbare medspillere rundt egen ballfører i stadig bevegelse, eller om det snarere mer var energisvikt eller annet ved vårt eget lag som ikke var på høyde for dagen, er jeg helt uvitende om.

Når 2 .omgang ble litt mindre prekær, var nok dette delvis fordi motstander syntes å unnlate å kjøre kampen like meget. Delvis så en også litt mer av Strømsgodsets spill, om enn lite sjanseskapende.

Det er vrient å si noe originalt.

At Viljar Myhra stadig framstår stabil i sitt målvaktsspill, er det jeg ellers begrenser meg til å nevne.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Jul 2020, 00:01 
Avlogget

11. serierunde, onsdag 29. juli, 2020: Strømsgodset - Brann 3-1.

En kjærkommen seier som bidrar til at det stadig og fortsatt er en avstand til bunnstriden.

Dette var vel en såkalt fortjent seier, men med litt marginer imot kunne likevel utfallet blitt et annet. Det var åpenbart opp fra kampen mot VIF. På sett og vis syntes jeg likevel at i bortimot en time av kampen mot Molde at lagets spill da var bedre. Imidlertid nå var det mer målfarlig, men i perioder slapp Brann spillemessig noe til.

Nok en gang begeistret for Viljar Myhras stabilt gode keeperspill. I tillegg til å redde på strek var vel Gunnarson ofte velfungerende som midtstopper. Jeg er også begeistret for at det ikke noe behov for å begrunne hvorfor Fosnæss Hanssen stadig spiller; det er rett og slett bare en selvfølge.

Mikkel Maigaard var mer synlig med i spillet enn jeg kan huske i det siste, sterkt bidragende til de to første scoringene. Moses Mawa var tider fiks i angrepsspillet og fikk satt inn 2-0. ( Jeg vet ikke hva som skjedde i en slags kollisjon med en Brann-spiller i ryggen, der han falt og vel ble liggende. Slik jeg muligens feilaktig tolket det, likte jeg ikke noe særlig det jeg syntes jeg så.) Salve var igjen oppofrende, hadde nok en gang stangskudd og var flott med på det fiffige forspillet til 2-0.

Det er riktignok betryggende at Johan Hove kan overta Jacks rolle (som Johan ser ut for meg til å gjøre) selv om det bekymrer meg på vgd å lese om lyskebesvær for Jack.

Liker stadig svært godt mye av det Nico har å by på. Lovende også av Stenevik.

Mølvadgård med en første scoring i obligatorisk kamp for vårt lag. Spennende om han vil makte å følge det opp i nye innbytter.

Vilsvik stadig nærmere den store klubbrekorden. Med tidlig ledelse syntes det å bli noe mindre med offensive oppgaver i kampen. Med hans mange fotballsesonger ble vel kamphyppigheten merkbar for muskulaturen på slutten; jeg håper på vellykket restituering.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Aug 2020, 21:30 
Avlogget

12. serierunde, søndag 02. august, 2020: Bodø/ Glimt - Strømsgodset 3-2!

Ingen nye poenger å komme med overfor alt det alle andre har kommet med.

Men jeg vil uttrykke min store begeistring for med hvilken flotte fotball og med hvilket kollektive mot som vårt lag hevder seg så sterkt utfordrende overfor de så langt suverene serieledere på deres egen bane! Dyp honnør overfor vårt lags spillere for prestasjonen og til vår hovedtrener HP å ha skapt denne spillemåten og dette laget! Hvilken kampplan!

Og personlig elsker jeg at vårt lag ønsker selv å bruke ballen!

Makter vårt lag dette der, kan klubbens lag på en normal dag hevde seg mot alle norske lag hjemme som borte!

Enda er det et lag i fortsatt utvikling!

Takk for seeropplevelsen!

Topp

InnleggSkrevet: 09 Aug 2020, 20:29 
Avlogget

13. serierunde, søndag 09. august, 2020: Strømsgodset - Sandefjord Fotball 3-4!

Etter en flott prestasjon borte mot Bodø/Glimt ble det et fall i prestasjon til en rotekamp fra vårt lags side!

Denne gang en skuffende liten grad av kampstyring. Muligens innrettet på istedet å skulle gi mer sjanseskaping. Det syntes i tilfelle også å disponere for defensiv sårbarhet. Også, I tilfelle, til altfor utilstrekkelig målscoringsevne når en slik slapp opp på så mye av den kampstyringen som dermed(?) gjorde vårt lag som helhet defensivt sårbare.

Dvs. dersom det kan tenkes slik om kampen. Meget vel kan en ikke det, men slik framsto det for en TV-seer.

Topp

InnleggSkrevet: 16 Aug 2020, 20:37 
Avlogget

14. serierunde, søndag 16. august, 2020: Haugesund - Strømsgodset 2-3!

En fin 1. omgang med innslag av kampstyring og tidlig ledelse. Så bidrar skader på alt karanteneutsatt midtstopperplass, med påfølgende videre skader og nødvendige spillerdisposisjoner, til at kampstyringen blir borte, avløses imidlertid av innslag av heroisme. Sågar av at balengs på overtid maktes møtt med en matchvinnergoal.

Svært overbevisende kamp etter nedturen sist! Fornyet tiltro til fortsettelsen av sesongen!

Håper dog at de påførte skadene ikke vil sitte så lenge i!

Topp

InnleggSkrevet: 24 Aug 2020, 00:17 
Avlogget

15. serierunde, søndag 23. august, 2020 Strømsgodset - Viking 0-2.

Jeg var på forhånd obs på at resultater kan variere noe. Håpet på godt spill, men på ett poeng, slik jeg forestilte meg at uttellingen kunne bli.

Men hadde ikke forutsett at vårt lag skulle bli så sterkt overspilt som det for meg syntes å bli især i siste halvtimen av 1. omgang. Det skjedde ved fint angrepsspill fra Viking. Viljar Myhra var sterk på vår keeperplass da. I 2 omgang noe jevnere, der begge lag evnet å angripe.

Uviss på hvorfor vårt lag ble så overspilt i 1. omgang. Dvs mens vi ennå har fullt lag. Var det vårt eget lags presspill som ikke fungerte nærmest utelukkende p gr a egen svakhet? Eller var det elementer i måten Viking spilte på i angrep som gjorde vårt lag sårbart og mindre i stand til å utøve eget presspill? Jeg har intet svar!

Dersom, altså DERSOM, det var enkelte egne spillere som ikke levde opp til å delta i eget presspill, dvs dermed i utslag undergravde et kollektivt presspill, slik jeg har hørt antydet, blir det i så fall et spørsmål om hvorfor de var det. P gr a en mental tretthet i forhold til presspillet? Eller fordi det var trekk i Vikings spill som gjorde det ekstra krevende nettopp for dem å klare å delta i dette? Hva vet jeg, men kunne til og med kampplanen ha brister i det å gjøre det lett nok for dem å å ta del, sett i forhold til hvordan Viking spilte i angrep?

Topp

InnleggSkrevet: 30 Aug 2020, 22:40 
Avlogget

16. serierunde, 1920 Brann - Strømsgodset 1-1.

Simpelthen: Bravo!

Topp

InnleggSkrevet: 13 Sep 2020, 20:46 
Avlogget

17. serierunde, søndag 13. september , 2020: Strømsgodset - Rosenborg 3 -3.

En lagprestasjon med karakter av seier forsvant som det som følge av et par individuelle feilpasninger som igangsatte 2-1 og 3-2 reduseringene imot. 3-3 som en følge av 2-3.

Det fratok vårt lag to poeng. Prestasjonen var like fullt der, litt overskygget av resultatet. Den prestasjonen kan videreføres i andre kamper. For våre spillere må kunne høste bekreftet selvtillit fra selve prestasjonen.

To fine scoringer av Salve, en scoring og en assist på Johan Hove, en assist på Maigaard og vel et par involveringer av Nico Mickelson i forkant. Føler stadig trygghet ved Viljar Myhra i mål, og Sondre Fossnæs Hansen fungerer stadig stabilt. Vilsvik føyde nok en verdig kamp til sin enorme total av kamper.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Sep 2020, 22:02 
Avlogget

18. serierunde, søndag 20 sept. 2020: Sandefjord Fotball - Strømsgodset 0-0.

Et kortfattet inntrykk er at vårt lag nesten stadig hadde et godt initiativ i kampen, slik at den ballbesittelse som Sandefjord tidvis fikk i stand på Marienlyst, slik jeg husker det, nå ikke kom til stand i særlig grad. Men den offensive samhandlingen maktet vårt lag i minimal utstrekning å få til. Svært lite spillemessig flyt.

Lovende debut fra kampstart i obligatorisk kamp av Tobias Fjeld Gulliksen. Spennende førsteminutter av Valdimar Ingimundarson. Debut for Alexander Stenseth. Etterlengtet gjensyn på banen omsider med Duplexe Tchamba

Topp

InnleggSkrevet: 27 Sep 2020, 09:58 
Avlogget

19. serierunde, lørdag 26. september, 2020: Strømsgodset- Sarpsborg 08, resultat 0-0.

Oppstillingen i 1. omgang syntes å bære preg av et ønske om økt kreativitet. Når det ikke ga så meget dette, om enn en dominans i banespillet også da, anser jeg at grunnen ikke var individuell, men relasjonell. Valdimar Ingimundarson trenger rett og slett å bli spilt inn i laget og oppnå relasjoner til medspillere. For all del, det var verdt å utprøve. Når vårt lag styrer kampen i 1. omgang, men uten å komme til så klare sjanser, så er det i stor grad også fordi at Sarpsborg 08 oppnår den defensive kontroll som de søker.

Med Moses Mawa og Tokstad i 2. omgang får vi mer relasjonelle ferdigheter representert. Moses Mawa med enkelte fine detaljer, men også med en relativt overtydelig forutsigbarhet med hensyn til sine bevegelser. Akkurat det bør HP reflektere over om det kan gjøres noe med: Variasjon i Moses Mawas posisjonering eller annet.

Med rundt en halvtime igjen forsøkte Sarpsborg en periode å angripe mer. Det åpnet seg litt opp. Men da hadde ikke vårt lag den presisjonen som skulle til for å utnytte dette i den perioden. Det var litt skuffende. For slike kamputviklinger kan vårt lag stå overfor flere ganger mens laget gradvis blir bedre, men uten at lag eller enkeltspillere riktig har dagen for kampvinnende enkeltaksjoner.

Dagens beste enkeltprestasjon hos oss står Viljar Myhra for. Etter lenge i kampen mest å ha vært pasningsspillet, men mye uvirksom ellers, gjør han glimrende redning ned til venstre på den stussen Tokstad kun lykkes med å gi overfor en ball fra Sarpsborg.

Så håper jeg vi fortsettelsen, nå med Duplexe Tchamba etterlengtet tilbake, at Fossnæs Hanssen likevel så ofte som mulig sikres spilletid.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Okt 2020, 20:28 
Avlogget

20. serierunde, 2020: Viking - Strømsgodset 2-2.

Det er kampen da Viljar Myhra mesterlig redder vårt lag fra baklengs flere ganger i 1. omgang.

Så kommer vårt lag i 2 omgang foran med to mål da Johan Hove og Salve bytter på i rollen som pasningslegger og målscorer ( inklusive et overhopp fra Tokstad). Men en siste baklengs på overtid.

Ellers var det en god laginnsats som gir litt trygghet i en ennå utsatt posisjon på tabellen, der flere lag imidlertid er involvert. Vårt lag er ikke avhengig av å måtte hente sine poeng i sekspoengsooppgjør mot tabellnaboer. Vi kan også oppnå poeng mot bedre tallplasserte lag når laget ikke er kommet så langt i sin utvikling at det alltid klarer å oppnå målovervekt mot lag som innretter seg defensivt mot oss, selv om det er en positiv utvikling i den retning. Men da er det gunstig å kunne hevde seg i oppgjør mot bedre plasserte lag.

Topp

InnleggSkrevet: 18 Okt 2020, 20:29 
Avlogget

21. serierunde, søndag 18. oktober, 2020: 1-1.

Det er først historien nok en gang om hvordan Viljar Myhra og hans keeperspill holder oss inne i kampen med et par overdådige redninger.

Så er det nok fortjent gult kort og straffe mot oss på Ipalibo Jacks holding i feltet, bortimot et strupetak. I 2. omgang kort nr 2 og dermed rødt og utvisning.

Utover kampen både med 11 og 10 spillere er det god kampmoral fra vårt lags spillere, men ikke så åpnende spill.

Men fra Vilsviks pasning fra kant følger et vidunderlig hælspark fra Johan Hove og Moses Mawas kraftfulle vending og ball i nettaket til scoring og utligning.

En 6. uavgjort på rad bidrar til å holde avstanden bakover til kvalikplass, men viser nok en gang en manglende evne til å åpne opp en antatt overvinnbar motstander. Så er motstykket til dette en god evne til å matche antatt bedre lag i spillet. Men betyr uansett at fornyelse av kontrakt ennå er et godt stykke unna, og at det til dels må skje mot vriene motstanderlag.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 0 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: